[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Duitsland en wifi/wlan


matthieu

Vraag

  • Forumlid

Wat een drama is het toch met de beschikbaarheid van wifi (wlan noemt men dat daar) in Duitsland. Vaak is het wel aanwezig, maar beveiligd met 'n wachtwoord. Er zijn 'n paar plaatsen waar ze je het wachtwoord geven, maar over het algemeen is het: 'De chef wil het niet', 'ivm aansprakelijkheid mogen wij dat niet geven' en meer van dat soort kutsmoesjes.

Van Scandinavië tot de Balkan en van west naar oost, overal is het vrij beschikbaar. Maar bij onze fijne, gezagsgetrouwe oosterburen is het één groot drama. Brr, wat 'n baggerland is dat toch. En helaas moet ik er vaak heen of doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Tegenwoordig valt het langs de autobahn wel mee Mattieu.

Even inloggen, landcode kiezen, mobiele nummer invoeren, en je krijgt een sms met een toegangscode voor een uur.

Wat overigens alleen bij desbetreffende vestiging van toepassing is.

Bij de volgende rasttatte kan je het dan weer opnieuw proberen.

Bij de Mac in Duitsland werkt het precies eender.

Overigens kan je bij de autohofen in Schwegenheim en Koblenz-Metternich (als klant) de code gewoon gratis verkrijgen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Ja, Bensheim ook. Maandag Duren niet, dinsdag Hausen niet, woensdag Meilbruck niet:mad:

Klopt ja. Bensheim ook.

En zonder tijdslimiet.

En in Düren kan je toch even naar de mac lopen?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat een drama is het toch met de beschikbaarheid van wifi (wlan noemt men dat daar) in Duitsland. Vaak is het wel aanwezig, maar beveiligd met 'n wachtwoord. Er zijn 'n paar plaatsen waar ze je het wachtwoord geven, maar over het algemeen is het: 'De chef wil het niet', 'ivm aansprakelijkheid mogen wij dat niet geven' en meer van dat soort kutsmoesjes.

Van Scandinavië tot de Balkan en van west naar oost, overal is het vrij beschikbaar. Maar bij onze fijne, gezagsgetrouwe oosterburen is het één groot drama. Brr, wat 'n baggerland is dat toch. En helaas moet ik er vaak heen of doorheen.

In Duitsland is het wettelijk verplicht om je WiFi te beveiligen met een wachtwoord.

Daarom kom je in dat land (bijna) geen onbeveiligde WiFi netwerken tegen!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja Bernard, maar ik heb telefoon van de zaak, al 'n jaar of 15. Dus al mijn zakelijke én privécontacten hebben dit nr. Werkgever heeft 'n contract met KPN afgesloten en is wel bezig om alleen voor mijn toestel 'n buitenlandbundel toe te voegen oid.

Maar hier gaat het eigenlijk niet om. Gewoon het feit dat je wifi hebt en het niet vrijgeeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja Bernard, maar ik heb telefoon van de zaak, al 'n jaar of 15. Dus al mijn zakelijke én privécontacten hebben dit nr. Werkgever heeft 'n contract met KPN afgesloten en is wel bezig om alleen voor mijn toestel 'n buitenlandbundel toe te voegen oid.

Maar hier gaat het eigenlijk niet om. Gewoon het feit dat je wifi hebt en het niet vrijgeeft!

Ja, snap het..

Maar dat zal duits eigen wezen zeker.. alles voor dr eigen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wacht even; iemand betaalt voor zijn internet, heeft een draadloos netwerk en jij vindt dat je gratis het recht hebt om daar ook gebruik van te maken?!

Misschien hebben ze niet overal glasvezel en vertraagt hun eigen systeem op het moment dat jij vieze filmpjes gaat kijken, via hun verbinding? ;)

Je kunt ook blij zijn met de plaatsen waar het wel kan en verder zelf voor je eigen mobiele internet zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Het is eerder een kwestie van "iemand" die een abonnement heeft en dit voor grof geld (2uur=4.99euro) ten gelde wilt maken.

Een beetje te vergelijken met de "Duitse" prijs van een bakkie koffie onderweg oftewel "blijven graaien want ik heb nooit genoeg"

Met slechts een verhoging van een paar cent per maaltijd zijn die abonnementskosten ook te calculeren en het dan gratis als service aanbieden aan je klanten.

Graaien huh? En hoeveel verschilt dat van diegene die persé gratis internet van iemand anders wil gebruiken?

Gratis wifi is in mijn ogen een gunst, geen recht! Zorg (betaal) gewoon voor je eigen internet. Doe ik ook. En ja, dat is duur. Heb je dan soms gratis wifi van iemand, wees daar dan dankbaar voor.

Ik heb toch zo'n pesthekel aan mensen die menen overal maar recht op te hebben. Ik ben liever onafhankelijk en zorg voor mezelf. Ik hóef nergens recht op te hebben.

Om maar te zwijgen van mensen die ongevraagd iets 'nemen' dat niet van ze is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sindaco

ja zelfs hier in roemenie is het overal en ik maak vaak gebruik van de plaatsen langs de snelweg onderweg tijdens de 45 min of zo om dan ff online te gaan.

voor een weekend overstaan is het wel een zeer goede zaak.

in italie langs de snelweg hebben ze hetzelfde systeem als in duitsland bij de raststatte, maar dan alleen maar met een italiaanse 06.

over discrimineren gesproken.

als ik het eens een keer niet heb is het niet zo erg. ( weekend daargelaten.)

trouwens in dld krijg je maar 1x per 24 uur een code voor een uurtje per telefoon.

dus als ria een sms krijgt wordt de code doorgestuurd en de autotelefoon heb ik ook nog.

maar het zou overal kunnen zijn zonder veel kosten.

doe 3 ct op een consumptie en je kunt je maandtarief voor een netwerk met router makkelijk betalen.

zeker mee eens.

maar t blijven m.ffen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sindaco
Grappig eigenlijk..zo'n 'krasse knar' die verslaafd is aan internet.

En iedereen maar klagen over de jeugd van tegenwoordig.....:D

Het zou zomaar een scéne kunnen zijn van de Benidorm Bastards. Matthieu met de laptop in z'n hand die helemaal uit z'n plaat gaat in een Duits wegrestaurant omdat-ie geen internet heeft.

LOL

hoe denk je dat het forum tot stand komt zonder internet in heel europa ????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sindaco

ach routier moet niks zeggen:D

die snoept van 2 walletjes

ik zie hier zijn bedrijf gewoon rijden en ondertussen niks goed over de oostblokkers....let op = sarcastisch / humoristisch bedoeld

kijk maar eens op

ROUTIER European Transport

ik zeg niks:zegtniets:

en m.ffen wonen toch ook ten oosten van ons....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
WTF!! Dus die Routier van hier zit de boel te besodemieteren?

Kom d'r maar in Routier.

Haha, weer wat nieuws.:D

Ik heb niets met dat land te maken.

Ik heb met mijn werk tegenwoordig, wel met Litouwers te maken, maar dat is helaas ongevraagd, en het begin van het einde ben ik bang! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ik ben het er wel mee eens dat dit als service naar betalende klanten wel zou mogen.

Echter, een Duitser is weinig klantgerricht, en gunt een ander bar weinig, en is vaak nog gieriger dan een zunige zieuw! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden