[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ako oldenzaal


bewi58

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
wie kent het bedrijf AKO uit Oldenzaal?

U vraagt, wij roepen. Albert Koekoek uit Oldenzaal. Bent u 50+, gedeeltelijk arbeidsongeschikt of heeft u nu een uitkering en kunt u aan de slag met behoudt van uitkering, dan komt u in aanmerking voor een halfjaarcontract bij dhr Koekoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Het positieve aspect is dat dhr Koekoek dan weer niet met Oosteuropeanen werkt.

Waarom vindt je dit positief?

Pas geleden liet je nog vallen dat indentiteit er niet toe doet, zolang men maar niet over prive zaken kletst, en in de pauze de tank poetst.

En nu is het ineens positief?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Waarom vindt je dit positief?

Pas geleden liet je nog vallen dat indentiteit er niet toe doet, zolang men maar niet over prive zaken kletst, en in de pauze de tank poetst.

En nu is het ineens positief?:confused:

Een raszuivere Nederlander achter het stuur voor nog lagere loonkosten dan een Bulgaar, vind u dat niet positief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Een raszuivere Nederlander achter het stuur voor nog lagere loonkosten dan een Bulgaar, vind u dat niet positief?

Nee, dat vind ik in het geheel niet positief.

Nu weet ik echt niets over deze firma, en u blijkbaar wel...

Vertel mij dan eens hoe het kan dat de Nederlandse chauffeur daar minder kost dan een Bulgaarse chauffeur?:confused:

Of is dit gewoon een loze kreet in de ruimte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee, dat vind ik in het geheel niet positief.

Nu weet ik echt niets over deze firma, en u blijkbaar wel...

Vertel mij dan eens hoe het kan dat de Nederlandse chauffeur daar minder kost dan een Bulgaarse chauffeur?:confused:

Of is dit gewoon een loze kreet in de ruimte?

Als ik een werknemer aanneem die een uitkering heeft, en hij wil 6 maanden bij me komen werken met behoudt van uitkering, betaal ik alleen dat gedeelte boven zijn uitkering. Dus de man heeft 1.100 uitkering, bij mij verdient hij TT (Twents Tarief) 1.800 all-in, kost hij mij maar zo'n 900 euro netto (600 dagvergoeding, 200 brutoloon). Voor 800 euro loonkosten krijg ik nog geen Bulgaarse chauffeur met visuele beperkingen op de auto. Welke werkgever is in casu het grootste gevaar voor de Nederlandse transportmarkt? AKO met de chauffeur die werkt met behoudt van uitkering of ik met mijn Bulgaar? Wat de reactie ook moge zijn: bij mij blijft een chauffeur wel gewoon na dat half jaar werken en hoeft niet opnieuw de WW in. Ondanks dat ik weinig interesse heb in het privé leven van de werknemers, is de werknemer bij mij geen speelbal maar iemand die respect krijgt voor zijn geleverde diensten. Ongeacht nationaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Iemand die u respecteert betaald u conform cao, en die buit u niet uit.

Of is die 1800 euro gewoon conform de 40 urige werkweek, en komen de overuren er bovenop?

Los van dit feit vraag ik mij af op wat voor een manier u bij dit bedrijf betrokken bent, en vraag ik mij af of u hierbij beweert dat men bij deze firma ook zo te werk gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Los van dit feit vraag ik mij af op wat voor een manier u bij dit bedrijf betrokken bent, en vraag ik mij af of u hierbij beweert dat men bij deze firma ook zo te werk gaat.

Zullen we de reactie van Bewi58 afwachten? Die zal er inmiddels wel op gesprek zijn geweest en kan mijn woord bevestigen of tegenspreken. Mocht Bewi58 er inmiddels begonnen zijn, dan graag ook zijn reactie eind januari 2014 afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze reactie is wel laat maar ik heb toentertijd een telefonisch gesprek met dhr Koekoek gehad en hij had wel interesse in mij maar na het loon gedeelte gesprek ik niet meer. Hij betaald vast salaris en dat kwam er op neer dat mij dat € 1000.00 p\m scheelt. Ik had nooit meer aan deze fa gedacht tot vanmorgen toen ik een vacature van genoemde FA zag. Momenteel zit ik na een zwaar bedrijfsongeval al een half jaar thuis voor revalidatie en herstel en dit zal nog wel een 1\2 jaar tot een jaar duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Beter laat dan nooit,

Ik heb bij AKO gesolliciteerd en kreeg als reactie het aanbod om twee maanden te komen rijden met behoud van uitkering (alleen de onkosten vergoeding word betaald) en na die twee maanden komt er een half jaar contract.

Je moet al drie maanden werkeloos zijn.

Ik heb dit doorgegeven aan de stichting VNB en die geeft aan dat dit een constructie van het UWV is om mensen die langdurig werkeloos zijn weer aan het werk te helpen.

Maar wees eerlijkl. Ik had te maken met een faillisement in februari 2014 en sindsdien werk ik via diverse uitzendbureaus. 

Ik heb nog niet een volledige uitkering gehad van het UWV, er is werk zat.

Ga niet met deze boef in zee

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het lijkt erop dat de boemerang toch gelijk had wat betreft Albert Koekoek Oldenzaal. Dus eigenlijk kan je er alleen maar werken als je op het moment een uitkering hebt, en hij betaald je alleen maar dagvergoeding, verder niks. Ja je uitkering die je krijgt van de staat der nederlanden. Dan ben je als nederlander inderdaad goedkoper dan een bulgaar. en zo'n bedrijf als die ako doet dat dus al enkele jaren zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden