[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Code95 al verplicht in Frankrijk


Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Ik kan eerdaags als Nederlander gaan werken in Duitsland. Ik heb een baan gekregen als chauffeur met ritten van Duitsland naar Frankrijk.

Nu heb ik een vraag: ik heb een "oud" rijbewijs, zonder code95.

Nu vertelde mijn Duitse baas dat als ik in Frankrijk wil rijden nu al Code95 op mijn rijbewijs moet hebben staan. Klopt dit wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees dit topic http://www.chauffeursforum.nl/verplichte-nascholing-code-95/38299-7-uur-te-weinig-voor-code-95-a.html eens door. En dan vooral de laatste berichten.

Misschien dat daar je antwoord wel tussen staat.

Je bent Nederlands staatsburger met een Nederlands rijbewijs. Dus je vant onder de uitzonderingsregels die voor Nederlanders zijn opgesteld. Geen Framboos die daar wat aan kan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
je bent Nederlander, woont in Nederland, dus heb je een Nederlands rijbewijs en val je onder de Nederlandse wetgeving voor de eisen van dat rijbewijs.

niks meer en niks minder.

....

:nee: Niet helemaal waar, Freddie...

Hoewel mijn Nederlands rijbewijs nog geldig is tot "ergens" in 2017, moet ik dit jaar, om exact te zijn, morgen, mijn rijbewijs inleveren en een Noors rijbewijs hebben.....

Vlgns de nederlandse regels hoef ik dat niet, maar wil ik blijven kunnen gebruikmaken van een wagen, zal ik toch echt een noors rijbewijs moeten hebben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al deze berichten gelezen, ben in ieder geval blij dat ik weer werk heb. Vanavond om 18.00 zit ik weer op de bok :bey:

Heb het stukje van het andere topic goed doorgelezen en de Duitse versie doorgemaild naar de baas. wat betreft het aannemen van personeel,

hij was al langer aan het zoeken naar een chauffeur en heeft er nu eentje gevonden, weliswaar zonder code 95 maar daar komen we wel uit.

Baas neemt geen moe`ers aan, bang om klanten te verliezen..

Salaris ziet er ook goed uit, beter dan de uitkering van nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Baas neemt geen moe`ers aan, bang om klanten te verliezen..

Daar denken veel werkgevers hier helaas heel anders over.:(

Maar die Duitsers zijn zo gek nog niet! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar denken veel werkgevers hier helaas heel anders over.:(

Maar die Duitsers zijn zo gek nog niet! :D

Dat viel me ook op en hij was er erg duidelijk in. Duitse auto`s met (semi)Duitse chauffeurs.. ik ben dan een beetje een uitzondering:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Baas neemt geen moe`ers aan, bang om klanten te verliezen..

Daar denken veel werkgevers hier helaas heel anders over.:(

Maar die Duitsers zijn zo gek nog niet! :D

Ik denk dat,als je de salarissen van ons,in NL, vergelijkt met wat in D de norm is,dat die salarissen in D nog niet zo heel ver van een MOE salaris staan.

En dat dus een baas in D weinig voordeel haalt met een MOE salaris,:p:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Freddie:

Ik kon niet opmaken of je eerst wel met een NL kaart kan rijden. In Noorwegen MAG je max 5 jaar op buitenlandse rijbewijzen rijden...Daarna MOET je over naar Noors rijbewijs, geld enkel voor klasse C en D....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Je bedoelt met NL rijbewijs B hier een Noorse wagen besturen?

Dat mag gewoon, zolang je NL B kaart geldig is.

Het probleem wat ik heb zit 'm in de C/D cat. als BEROEPSchauffeur....

Strikt genomen zou ik in NL NIET met mijn noorse wagen kunnen rijden, heb nu nog een NL rijbewijs en de sheriff zou dit kunnen zien als een probleem. Na een tijdje met bewijslast zou hij mij op mijn blauwe ogen kunnen vertrouwen, want ik weet niet hoe snel de lokale sheriff van, zeg Klazinaveen, in het bevolkingsregister van de gemeente Den Haag kan kijken. Schijnt dat DAAR de in het buitenland wonende Nederlanders staan ingeschreven.

Ik heb wel een NL paspoort, uitgegeven door de NL ambassadeur te Oslo.

Maar dat is straks over, noors rijbewijs en het volgende paspoort, als dat NL is, komt uit Berlijn(!) of uit Oslo, maar dan is het een Noors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en hoe zit het met het B rijbewijs Eddy?

je mag immers geen personenwagen besturen met een buitenlands kenteken met een Nederlands B rijbewijs tenzij het een huurauto betreft.

heeft te maken met bpm en houderschapsbelasting ontduiking.

Kan wel via een ontheffing die eenvoudig aan te vragen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijstellingen bij kort gebruik auto of motor in Nederland

Trouwens, als jij als Nederlander in een huurauto uit Duitsland, Spanje of Zweden etcetera in Nederland door de Belastingdienst gescant bent bij bijvoorbeeld een grote grenscontrole dan zal jij ook verplicht worden om bpm en brm te betalen..

op een vorige reactie:

en hoe zit het met het B rijbewijs Eddy?

je mag immers geen personenwagen besturen met een buitenlands kenteken met een Nederlands B rijbewijs tenzij het een huurauto betreft.

heeft te maken met bpm en houderschapsbelasting ontduiking.

bewerkt door Mindvlieger
Extra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat,als je de salarissen van ons,in NL, vergelijkt met wat in D de norm is,dat die salarissen in D nog niet zo heel ver van een MOE salaris staan.

En dat dus een baas in D weinig voordeel haalt met een MOE salaris,:p:ja:

Salaris in D mag dan wat lager zijn dan wat ik voorheen in NL had (d5), maar thuiszitten met uitkering

is helemaal klote. Doe nu gelijk ervaring op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wacht het verder af, eerst de komende week zien door te komen; is eerste keer buitenland, dus helemaal nieuw.

Voorheen elke dag zelfde rondje, zelfde klanten, zelfde gezeik.. ik wacht het af.

Is niet zo moeilijk, gewoon je navigatie aanzetten en volgen, doen de badslippers ook, daarom zijn er zo veel van.

Haal je de navi uit hun auto blijven ze thuis, komen ze nergens of nog later.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Is niet zo moeilijk, gewoon je navigatie aanzetten en volgen, doen de badslippers ook, daarom zijn er zo veel van.

Haal je de navi uit hun auto blijven ze thuis, komen ze nergens of nog later.LOL

Ohhhh, maar dat zijn echt niet alleen de "badslippers" hoor. Wij hebben ook wel eens een (uitzendkracht) chauffeur gehad, die terug kwam omdat de navigatie ermee gestopt was (op een binnenland rit hè). Dit was een man van 55 die zei "al jaren" chauffeur te zijn. Rijden kon hij inderdaad wel, maar kaart lezen.......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

U bent Nederlander, in het bezit van een Nederlands rijbewijs, werkzaam voor een Duits bedrijf. Uw nationaliteit is bepalend. Voor september 2016 hoeft u dus niet een geldige code 95 op uw rijbewijs te kunnen tonen. Op de website van het CCV (CBR.nl) is overigens een brief te downloaden waarin staat dat Nederland een uitzonderingspositie heeft.

Om problemen en vervelende discussie langs de kant van de weg te voorkomen, adviseer ik u toch om eerder uw code 95 te halen!

Met vriendelijke groet,

Mijnopleider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden