[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vacatures worden voorspelbaar


Marnix

Recommended Posts

Nee op deze manier gaat het goed. Er is geen enkele stimulance om aan het werk te gaan. We moeten vooral vasthouden aan hoe het was en niets veranderen. Dat heeft ons namelijk gebracht waar we nu zijn. Een onbetaalbaar sociaal stelsel zonder prikelingen om aan aan het werk te gaan.

Nee, nu gaat zeker niet goed.

Maar het kan nog slechter natuurlijk, en dat bedoel ik ermee te zeggen.

Probleem is meer dat werken niet loont.

Kijk eens wat er van je brutoloon overblijft?

Pas was er een alleenstaande moeder op tv, man jong overleden, en achterblijvend met 4 jonge kids.

Heel triest natuurlijk.

Werken is geen optie, maar al met al vangt ze 1600 euro netto in de maand, waar ze, behalve het opvoeden, niets voor hoeft te doen.

Niet veel natuurlijk, zeker niet met 4 kinderen.

Maar hoeveel mensen werken er voor dezelfde hoeveelheid geld, en moeten er ook een gezin van onderhouden?

Geen wonder dat er dan geen prikkel is om te werken.

Langzaam aan begint men dat in Den Haag te begrijpen, en ik heb begrepen dat men daar dus ook andere plannen mee heeft.

Als er nu nog wat meer gecontroleerd wordt op concurentie op arbeidsvoorwaarden en en de prikkel om te werken er weer is, dan kan het best nog eens goedkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 373
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Om niet te spreken van de werkgevers die daar ook aan moeten meewerken.

Nog gelezen over de miljardenorder die IHC heeft binnengehaald.

En nog voor de eerste paar lijnen op de bouwtekening zijn gezet al begint te zeuren dat er geen lassers zijn in Nederland en dat er Roemenen moeten komen werken.

Daar kan ik me behoorlijk kwaad om maken want er zijn genoeg Nederlanders die dat kunnen en willen doen.

Maar ja, ga jij als werkgever een Nederlander van 52 inzetten terwijl er ook een Roemeen is van 25 die het voor veel minder doet?

Daar is dus ook een schone taak weggelegd, maar ja, geld hè.

Bij die scheepswerf in Vlissingen was je een aantal jaren geleden met Nederlands al een roepende in de woestijn.

Roemeens was daar de voertaal, tenzij je een leidinggevende tegenkwam.

En in die 2 a 3 jaar was er zeker geen Nederlander te vinden die kon lassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IHC heeft te kennen gegeven volgens Nederlandse normen te betalen.

Dus dat zal het probleem niet zijn.

Ze waren alleen wel vlot met de mededeling dat ze het volk van ver moesten halen.

En dan vraag ik mij toch af, hoeveel, of liever, hoe weinig vacatures men in NL heeft geplaatst!:confused:

Gemak dient de mens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om niet te spreken van de werkgevers die daar ook aan moeten meewerken.

Nog gelezen over de miljardenorder die IHC heeft binnengehaald.

En nog voor de eerste paar lijnen op de bouwtekening zijn gezet al begint te zeuren dat er geen lassers zijn in Nederland en dat er Roemenen moeten komen werken.

Daar kan ik me behoorlijk kwaad om maken want er zijn genoeg Nederlanders die dat kunnen en willen doen.

Maar ja, ga jij als werkgever een Nederlander van 52 inzetten terwijl er ook een Roemeen is van 25 die het voor veel minder doet?

Daar is dus ook een schone taak weggelegd, maar ja, geld hè.

Bij die scheepswerf in Vlissingen was je een aantal jaren geleden met Nederlands al een roepende in de woestijn.

Roemeens was daar de voertaal, tenzij je een leidinggevende tegenkwam.

En in die 2 a 3 jaar was er zeker geen Nederlander te vinden die kon lassen?

Probeer is een beetje positief te zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier voor op een knijperwagen.

M van de Haar Transport | Vacatures

Bij Vrijbloed kun je ook informeren voor kipper/knijperwagen.

Ik heb werk en als ik echt wat anders zou willen doe ik dat ook wel. Ik zou graag het werk wat ik nu doe willen blijven doen maar dan wat vaker thuis willen zijn. Helaas kan dat financieel nog niet. Ik moet eerst nog even een gaatje dichtrijden, ik heb daar nu de mogelijkheid voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IHC heeft te kennen gegeven volgens Nederlandse normen te betalen.

Dus dat zal het probleem niet zijn.

Ze waren alleen wel vlot met de mededeling dat ze het volk van ver moesten halen.

En dan vraag ik mij toch af, hoeveel, of liever, hoe weinig vacatures men in NL heeft geplaatst!:confused:

Gemak dient de mens!

Routier, het is al een tijdje bekend hoor dat er te weinig vakmensen zijn en dit is echt geen fabeltje. Misschien zoeken ze het wel verder weg omdat een Nederlander niet flexibel genoeg is. Als de klus voorbij is zit je er (als je pech heb)als werkgever nog een tijdje aan vast. Dan is dit toch mooi, je huurt via een of andere constructie een zooitje volk in dat doet waar ze voor betaald worden en als het werk wat minder is zwaai je ze weer uit.

Dit is de natte droom van iedere ondernemer. Flexibele contracten ! Maar nee, daar willen wij werknemers niet aan. Wij willen juist vastigheid, dat die zelfde vastigheid onze ondergang word willen we niet zien.

Ik haal regelmatig de zzp er aan in het transport (zonder wagen), hier zit een stukje toekomst in voor degene die iets verder durven kijken dan de standaard werknemer. Dan kan je zelf een beetje kijken wat voor werk je wilt doen en hoe veel je wilt werken/verdienen. Voor een werkgever ben je weer heel aantrekelijk omdat hij je weer op straat kan zetten als hij je zat is of als hij minder werk te verdelen heeft.

Maar ook dit is anders denken en dat is voor de gevestigde orde (dit zijn degene die tegen elk soort van verandering zijn) ondenkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben het opzich wel met je eens, maar voor een baan als vakkenvuller zijn we "iets" te oud, en voor tomatenplukken of iets in de bouw gaan doen, daarvoor hebben we een verkeerd paspoort.

M.a.w: alsof iets anders voor het oprapen ligt.

Verder kan ik mij wel in jouw mening vinden.

Klopt, ben ik helemaal met je eens Routier. Waar we in dit verhaal ook aan voorbijlopen is, dat als wij onszelf al 'te oud' vinden voor dit soort werk, we ons ook moeten realiseren dat de werkgever die conclusie zelf al had getrokken nog vóór dat wij dachten ons nog nuttig te kunnen maken in dit werk.

Ergens anders werd er al verhaald over die 'cementwagenchauffeur die al 20 jaar op de auto zat en zonder werk kwam te zitten. Daarover zei iemand hier dat "ie al 20 jaar lang had kunnen nadenken over een carrièremove en dat ie nou niet moest zeuren als 't ie met deze werkervaring nergens anders meer aan de bak kwam".

Echter, hoeveel chauffeurs kennen wij die een volstrekt andere en briljante carrière hebben gemaakt in wat voor ander type werk dan ook ?

Ik krijg vaak zat allerlei bedenkelijke gezichten te zien bij sollicitaties als ik op bv. een bureaubaan solliciteer. "Zooo, ik zie dat u tot voor kort op de vr.wagen reed. Dan is dit toch wel even iets heel anders vind u niet?" Je voelt je op dat moment direct even een soort mongool die met de juiste dosis scepsis wordt bekeken. Alsof ook chauffeurs behoren tot een aparte apensoort die je nergens anders kunt plaatsen vanwege het (veronderstelde) intelligentieniveau. Dat die indruk bestaat zal ik niet ontkennen want zo bestaat er nog steeds niet een goed gekwalificeerde chauffeursberoepsopleiding en dat betekent dat iedereen, ongeachte opleidingsachtergrond, zijn groot-rijbewijzen kan halen en kan gaan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat die indruk bestaat zal ik niet ontkennen want zo bestaat er nog steeds niet een goed gekwalificeerde chauffeursberoepsopleiding en dat betekent dat iedereen, ongeachte opleidingsachtergrond, zijn groot-rijbewijzen kan halen en kan gaan rijden.

Oef, heb hier toch gelezen dat Nederlandse chauffeurs tot de top behoren binnen de EU. Mede dankzij de chauffeursberoepsopleiding die ze moeten volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als je school hebt gehad Dan ben je een vakman

Je moet is kijken Een chauffeur die net alle papieren heeft gehaald

En die door de mand vallen Gewoon dat ze het niet aan kunnen

Daarbij een chauffeur die begint met rijden zeg maar 20 jaar Is nog geen vakman

En zo is het met veel beroepen Kijk is een lasser Voor je dat bent Heb je ook heel wat school achter de rug

Veel bedrijven hebben ook hun leer geld betaald

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oef, heb hier toch gelezen dat Nederlandse chauffeurs tot de top behoren binnen de EU. Mede dankzij de chauffeursberoepsopleiding die ze moeten volgen.

Dat klopt ook wel echter, ... de werkgever (dat is, alle andere werkgevers dan de transportwerkgever [en dan nog moet je uitkijken met deze stelling] ), in Nederland heeft a) er vaak geen weet van dat er een transp.opl. bestaat in Nederland en b) de Nederlandse werkgever nog altijd het vooroordeel over de chauffeur die gestoeld is op 'antieke verhalen en ervaringen'. En met de Nederlandse werkgever bedoel ik deze en gene personeelsfunctionaris die wel alle kennis in huis heeft om toe te zien op nette omgangsvormen, het zo laag mogelijk houden van mijn loonstrookje alsook het milimeterneukerig beoordelen van opleiding&werkervaring. En alles wat aan belangstellenden niet aan de voorwaarden voldoet (wij zoeken een pás afgestudeerde HBO'er, een starter), hoeft al niet eens meer te reageren ook al zou je in alles de baan best kunnen invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik ben er bijvoorbeeld ook voorstander van om voor minder dan een uitkering aan het werk te "moeten" al dan niet met een aanvulling van de de overheid...

En dat ben ik dan weer niet met je eens Ron. Waarom??? Omdat er dan "iemand" onder de prijs werkt, of wel heel erg veel geld aan jou verdiend over jou rug...... (en op kosten van de overheid, die de aanvulling moet doen........)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Routier, het is al een tijdje bekend hoor dat er te weinig vakmensen zijn en dit is echt geen fabeltje. Misschien zoeken ze het wel verder weg omdat een Nederlander niet flexibel genoeg is. Als de klus voorbij is zit je er (als je pech heb)als werkgever nog een tijdje aan vast. Dan is dit toch mooi, je huurt via een of andere constructie een zooitje volk in dat doet waar ze voor betaald worden en als het werk wat minder is zwaai je ze weer uit.

Dit is de natte droom van iedere ondernemer. Flexibele contracten ! Maar nee, daar willen wij werknemers niet aan. Wij willen juist vastigheid, dat die zelfde vastigheid onze ondergang word willen we niet zien.

Ik haal regelmatig de zzp er aan in het transport (zonder wagen), hier zit een stukje toekomst in voor degene die iets verder durven kijken dan de standaard werknemer. Dan kan je zelf een beetje kijken wat voor werk je wilt doen en hoe veel je wilt werken/verdienen. Voor een werkgever ben je weer heel aantrekelijk omdat hij je weer op straat kan zetten als hij je zat is of als hij minder werk te verdelen heeft.

Maar ook dit is anders denken en dat is voor de gevestigde orde (dit zijn degene die tegen elk soort van verandering zijn) ondenkbaar.

Ik kan aardig mee gaan in je gedachtegang Ron. Maar het grote punt in deze is, dat een Nederlander inmiddels zulke zware lasten heeft, waardoor hij juist die zekerheid nodig heeft voor zijn toekomst. Als dit anders was, zou een flexibel contract minder problemen (kunnen) geven. Hoe je het ook went of keert, we moeten toch echt zorgen voor voldoende financiën, nu en in de toekomst. Met een flexibel contract, komen nog meer mensen in de problemen. We moeten onze ogen absoluut niet sluiten voor de problemen die er NU nog zijn, zijn deze weg gewerkt, dan kun je overstappen op een flexibeler systeem als nu. Tot het zover is, is een beetje vastigheid zeer wenselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

flexwerk geeft leuke reacties als je bij de bank aankomt voor een lening of hypotheek

Je word gedwongen om met een beetje ruim salaris 34000+ voor 800 euro te gaan verwonen: Maar een huis kopen met een hypotheek van 500 krijg je dan weer niet :stom:

Hoe krom wil je het hebben ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is

Waarom geven de bedrijven hoe dan ook geen vast contrackt

Wat is de oorzaak daarvan Dan zul je terug moeten naar de jaren 90

Het mooie was Toen gingen de deuren open van oost Europa We waren zo blij Ze werden met muziek naar binnen gehaald

De gevolgen daar stond niemand bij stil

De bonden jogen de lonen flink omhoog Waar de oostblok mensen met veel op af kwamen

Bedrijven die Internationaal werkte die kwamen onder de Nederlandse CAO uit

Brussel deet hier en daar nog een schep boven op Het V.N. verdrag En meer van dat soort dingen

En willen we nu werken moeten we eerst onderhandelen over ons loon Kijk maar naar de postbezorgers 3,60 per uur

De huisvrouw of mensen die in de wwb zitten Die krijgen dit soort werk allemaal

Voor jonge mensen gaan we een nieuw tijdprek in

Huis kopen wordt verleden tijd En meer van dat soort dingen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier voor op een knijperwagen.

M van de Haar Transport | Vacatures

Bij Vrijbloed kun je ook informeren voor kipper/knijperwagen.

Ik heb werk en als ik echt wat anders zou willen doe ik dat ook wel. Ik zou graag het werk wat ik nu doe willen blijven doen maar dan wat vaker thuis willen zijn. Helaas kan dat financieel nog niet. Ik moet eerst nog even een gaatje dichtrijden, ik heb daar nu de mogelijkheid voor.

Die vacaturetip was dan ook niet voor jou bedoeld maar voor dbn1969.

(Zie de quote in #47)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

flexwerk geeft leuke reacties als je bij de bank aankomt voor een lening of hypotheek

Je word gedwongen om met een beetje ruim salaris 34000+ voor 800 euro te gaan verwonen: Maar een huis kopen met een hypotheek van 500 krijg je dan weer niet :stom:

Hoe krom wil je het hebben ??

Zeker krom en omdat je niet goedkoper mag wonen kun je ook niet echt lekker sparen om een beetje eigen vermogen op te bouwen.

En daarbij is de bank ook geen liefhebber van tijdelijke contracten (halfjaar, jaar)

Zelfs als je al jaren een vast contract hebt wil de bank nog een intentieverklaring van je werkgever, een soort verklaring dat je voorlopig nog mag blijven.

Als je nu starter bent op de woningmarkt heb je het niet makkelijk, je kunt alleen kiezen tussen een dure huurwoning en een dure huurwoning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier op het CF stond er ook eentje, werd een kipperchauffeur met ervaring in het bedienen van de portaalarm gevraagd in Rotterdam.

Misschien is dat wat..?

dbn1969 wilde graag bij een bedrijf werken in Noord Holland meen ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
flexwerk geeft leuke reacties als je bij de bank aankomt voor een lening of hypotheek

Je word gedwongen om met een beetje ruim salaris 34000+ voor 800 euro te gaan verwonen: Maar een huis kopen met een hypotheek van 500 krijg je dan weer niet :stom:

Hoe krom wil je het hebben ??

Mja aaaa.., en het kan nog gekker hoor. Zo wilde ik eens een wat 'hoger kredietplafond' (dus gewoon wat meer in het rood staan) en vroeg dat aan bij mijn bank. Mijn bank vroeg toen van mij 6 salarisstrookjes waarvan zij de eerste en de laatste weggumden om zo een gemiddelde vast te stellen.

De verhoging kreeg ik niet. Let wel, ik vroeg het om mijn wisselende inkomsten en uitgaven wat beter te kunnen schragen want ik balanceer nog altijd tussen uitzendbanen, 0-urencontracten en uitkeringen. Helaas, ik kreeg em niet.

Wat ik wél kon krijgen (en let op), was een "credit-card" van 1100,- euro voor de evt. nood aan de man. Dus....

Ik kon géén kleine verhoging van mijn plafond krijgen die sowieso gegarandeerd was afgedekt maar wel een 'credit-card' van 1100,- euro.

Wat hij er natuurlijk niet duidelijk bijvertelde was dat ik , wanneer ik geld zou trekken van die 'credit-card' , ik daarover wel heel veel rente zou moeten betalen (14% geloof ik). Ik heb de lulhannes er vriendelijk voor bedankt. Zo wil ik mijn geld ook wel verdienen. Wat een stelletje laaienlichters.

En let wel, ook banken moeten hun geld verdienen maar hier raken m.i. de verhoudingen volledig zoek. Topmannen van banken die met miljoenenbonussen en grote bedragen in hun opgelopen 'pensioengaten' worden gestut en dan ook nog elke jaar weer ronkende winstcijfers presenteren.. mjaaa tuurlijk jongens.

Terugkomend op bovenstaande verhalen is het dus nog altijd zo dat BANKEN bepalen en wij (het klootjesvolk) BETALEN..

Zo ben ik ook zo'n starter op de woningmarkt en die woningmarkt ehh... , daar is wat mee...... Ow ja, kommer en ellende, ontslagen, echtscheidingen:kill:, waardedalingen, restschulden enz. En iedereen die er ook maar wát mee te maken heeft (met die woningmarkt) , zit met smart te wachten op die 'starters' . Om het nog maar es met Rutte te zeggen; "Mensen koop toch die auto/huis/bankstel/enz. toch !:ja:Maar zelf rijdt onze premier nog altijd wel in een 11 jaar oude SAAB en is zijn huis bijna afbetaald en neigt hij er beslist niet naar om een mooi ander nieuw huis te gaan kopen.

Way to go Mark ! Goed voorbeeld doet goed volgen zeg maar.. Maar niet heus:nee:..

Conclusie, zolang de Banken bij de aankoop van een huis om een vast contract/intentieverklaring blijven vragen, zolang heb ik als flexwerker 0, Nada en noppes kans op een hypotheek.

En werkgevend Nederland blijft maar enthousiast om een steeds flexibelere arbeidsmarkt roepen. De bouw ligt wel op z'n gat o.a. vanwege juist die enorm groeiende groep Flexwerkers/ZZP'ers. Iedereen wijst, maar geen van allen de juiste richting op....:eek:

Overigens, in navolging van het verhaal van Huub hierboven, het is met name de flexibilisering van de arbeidsmarkt die tot dit soort 'scheve verhoudingen' hebben geleid. Voor wie het zich nog kan herinneren; Tot begin jaren '90 van de vorige eeuw trad nog zo'n 90% van de mensen in "vaste dienst". Tegenwoordig kennen we een Flexleger (uitzendkrachten/ZZP'ers/Oproepkrachten/0-urencontracten enz.enz.), van 1.2 miljoen mensen op een beroepsbevolking van 6.5 miljoen werkenden. Laat dat cijfer even rustig op u inwerken..In 2011(of 2012 maar hou me dat even ten goede), kregen nog maar 2 mensen een 'vast contract'. Dit soort ontwikkelingen worden tot mijn verbazing dus bijgehouden maar dit vat , denk ik, in een notedop wel heel goed samen hoe onze 'arbeidsmarkt' eruit ziet.

Dat zijn dus 1.2 miljoen mensen zonder een vast arbeidscontract die géén hypotheek of grote lening kunnen krijgen. Wat ze wél kunnen krijgen zijn PLletjes (Persoonlijke leningen à 12%), 'credit cards'(zie moi) en allerlei andere 'voordelige financieringen' waar woekerrentes voor gevraagd worden.

Ik vind alles best maar je kunt van heel veel mensen niet blijven vragen geld uit te geven daar waar dat geld gewoonweg niet in de beurs zit.

bewerkt door jdinverbazing
context
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat me wel opvalt in die kut cultuur van de transport werteld

Dat je afspraken maakt die nooit worden nagekomen

ergens sollicteren voor +- 40 uur in de week ( omdat ik meer niet nodig hebt ) en alles is keurig en okay en afgesproken dat je weer weken maakt van 70+ uur.

en degene die extra uren wilt ze niet mag maken !!

Dan zal je wel zeggen: Nou ik wilde dat ik het had.. Nu ja mag ze hebben van me

40 uur is meer als genoeg voor mij

is dat nu zo moeilijk te verwezenlijken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me wel opvalt in die kut cultuur van de transport werteld

Dat je afspraken maakt die nooit worden nagekomen

ergens sollicteren voor +- 40 uur in de week ( omdat ik meer niet nodig hebt ) en alles is keurig en okay en afgesproken dat je weer weken maakt van 70+ uur.

en degene die extra uren wilt ze niet mag maken !!

Dan zal je wel zeggen: Nou ik wilde dat ik het had.. Nu ja mag ze hebben van me

40 uur is meer als genoeg voor mij

is dat nu zo moeilijk te verwezenlijken ?

Zeer herkenbaar.

En als je denkt de werkgever een plezier te doen om af en toe extra te werken als het druk is of er iemand ziek wordt,

dan is het meteen de normaalste zaak van de wereld dat je 24/7 beschikbaar bent.

Wil je dan een week 40 uur draaien ben jij ineens een *****zak.

Ze vragen het op een gegeven moment niet eens meer of je een dagje extra wil werken maar plannen je gewoon in.

En dan moet jij actie ondernemen als je die dag niet kan/wil werken.

Door dit soort dingen ben ik dan ook mijn heil gaan zoeken bij uitzendbureau's.

Maar moet meteen bekennen dat ik daarvoor weer andere irritaties in de plaats krijg en het dus geen verbetering blijkt te zijn.

Jammer, want het kan heel goed systeem zijn.

Zeg maar dat ik dan een soort ZZP-er kan zijn zonder NIWO-vergunning te moeten hebben en al die andere rompslomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk als het druk is ben ik niet te bedonderd om extra te werken , ik vind het leuk en doe het graag, Maar ik heb ook nog een vrouw en 2 volwassen kinderen thuis wonen

Waar ik maar al te graag mijn tijd mee doorbrengt.

Dat de lading weg moet begrijp ik: Maar geef het dan aan mensen die het nodig hebben en het extra werk graag willen doen.

wat heeft het voor nut om elke dag 15 uur te werken ? je hebt geen eens tijd om het geld uit te geven :wijn:

Kom gewoon de afspraken na, Ik doe het ook.

bewerkt door Dan
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb heel veel chauffeurs in mijn kennissenkring waarvan er niet een werkeloos is.

Vertel mij dan eens waarom de een niet aan het werk komt en de ander wel.

Ik ben daar echt benieuwd naar. En kom niet met een verhaaltje dat dat uitzonderingen zijn, dat is namelijk onzin.

Leeftijd?

En je bent bij lange na de enige niet die op een vacature afkomt.

Ik voldoe aan ALLE EISEN wat betreft een TANKWAGEN vacature (Nationaal ADR - vacature alhier op het forum) & alles wat ik nog niet kan leer ik snel (cryogene gassen?) ... EN heb een uiterst sterke motivatie, ik stel me flexibel op (zo is een eventuele ploegendienst/nachtdiensten geen probleem, meerdere dagen van huis geen probleem ... weekend werk geen probleem) ...

Ik ben er bijvoorbeeld ook voorstander van om voor minder dan een uitkering aan het werk te "moeten" al dan niet met een aanvulling van de de overheid...

Wat de WW betreft zijn die eisen er al ... hangt er vanaf hoe lang je al werkeloos bent en in de WW zit.

Maar op den duur zul je lager betaald werk moeten aannemen, ik meen al na een half jaar of zo.

In het tweede jaar WW wordt je loon aangevuld tot de hoogte van je WW uitkering, indien je minder verdient.

In het eerste jaar kijkt men alleen naar de gewerkte uren en kan het dus zijn dat je met minder naar huis gaat (heb ik zelf meegemaakt bij Morpho) weekloon lager dan mijn WW uitkering! Niet veel maar toch.

Vergeet niet dat er meer dan één miljoen mensen zonder werk zitten ..... dat aantal banen is er in de verste verte niet.

Alleen nu al bijna 700.000 in de WW!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leeftijd?

En je bent bij lange na de enige niet die op een vacature afkomt.

Ik voldoe aan ALLE EISEN wat betreft een TANKWAGEN vacature (Nationaal ADR - vacature alhier op het forum) & alles wat ik nog niet kan leer ik snel (cryogene gassen?) ... EN heb een uiterst sterke motivatie, ik stel me flexibel op (zo is een eventuele ploegendienst/nachtdiensten geen probleem, meerdere dagen van huis geen probleem ... weekend werk geen probleem) ...

Wat de WW betreft zijn die eisen er al ... hangt er vanaf hoe lang je al werkeloos bent en in de WW zit.

Maar op den duur zul je lager betaald werk moeten aannemen, ik meen al na een half jaar of zo.

In het tweede jaar WW wordt je loon aangevuld tot de hoogte van je WW uitkering, indien je minder verdient.

In het eerste jaar kijkt men alleen naar de gewerkte uren en kan het dus zijn dat je met minder naar huis gaat (heb ik zelf meegemaakt bij Morpho) weekloon lager dan mijn WW uitkering! Niet veel maar toch.

Vergeet niet dat er meer dan één miljoen mensen zonder werk zitten ..... dat aantal banen is er in de verste verte niet.

Alleen nu al bijna 700.000 in de WW!!!

En dan heb jij het alleen nog maar over de mensen die in de WW zitten die zelfs nog minder dan hun WW-uitkering kunnen verdienen met een nieuwe baan zoals jij hebt gedaan maar.. Je zal maar in de Bijstand zitten en dan in een flexbaan zitten die nog minder betaalt dan de Bijstand. Volgens Shompie moeten 'we' dan niet zeuren maar gewoon aan 't werk gaan. Welnu, voor de Bijstand geldt dat wanneer je minder verdient dan de norm (=de hoogte van de uitkering), je daarvan 90% mag inleveren (dat is dus 90 cent van elke euro). Gezien onze flexibele arbeidsmarkt met een vraag naar arbeidskrachten op Piekmomenten, kan het je dus als Bijstandstrekker overkomen dat je in een maand nooit meer kan verdienen dan die norm.

En dat gebeurd vaak kan ik u zeggen. Dan moeten we ook nog even in ogenschouw meenemen dat eenieder die op dergelijke flexbasis werkt, zich er ter dege rekening mee moet houden dat iedere teveel verdiende euro, consequenties heeft op uw toeslagen. Dat betekent dat wanneer de (dan toch) dappere Bijstandsloser die, die maand iets meer verdiend dan de bijstandsnorm, heel wel àlle toeslagen voor die (en misschien wel de volgende maanden) maand dan kwijt is (en weer opnieuw moet aanvragen bij de Belastingdienst bij een teruggang in inkomsten).

Nee Shompie, dát motiveert !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden