[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vacatures worden voorspelbaar


Marnix

Recommended Posts

Gast combidriver
En dan heb jij het alleen nog maar over de mensen die in de WW zitten die zelfs nog minder dan hun WW-uitkering kunnen verdienen met een nieuwe baan zoals jij hebt gedaan maar.. Je zal maar in de Bijstand zitten en dan in een flexbaan zitten die nog minder betaalt dan de Bijstand. Volgens Shompie moeten 'we' dan niet zeuren maar gewoon aan 't werk gaan. Welnu, voor de Bijstand geldt dat wanneer je minder verdient dan de norm (=de hoogte van de uitkering), je daarvan 90% mag inleveren (dat is dus 90 cent van elke euro). Gezien onze flexibele arbeidsmarkt met een vraag naar arbeidskrachten op Piekmomenten, kan het je dus als Bijstandstrekker overkomen dat je in een maand nooit meer kan verdienen dan die norm.

En dat gebeurd vaak kan ik u zeggen. Dan moeten we ook nog even in ogenschouw meenemen dat eenieder die op dergelijke flexbasis werkt, zich er ter dege rekening mee moet houden dat iedere teveel verdiende euro, consequenties heeft op uw toeslagen. Dat betekent dat wanneer de (dan toch) dappere Bijstandsloser die, die maand iets meer verdiend dan de bijstandsnorm, heel wel àlle toeslagen voor die (en misschien wel de volgende maanden) maand dan kwijt is (en weer opnieuw moet aanvragen bij de Belastingdienst bij een teruggang in inkomsten).

Nee Shompie, dát motiveert !!

Al deze zaken zorgen er dus voor dat, dat het "niet loont" om vanuit een ww positie naar (tijdelijk) werk te solliciteren. ALLES moet eerst opnieuw opgesteld worden, alvorens het systeem aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 373
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En dan heb jij het alleen nog maar over de mensen die in de WW zitten die zelfs nog minder dan hun WW-uitkering kunnen verdienen met een nieuwe baan zoals jij hebt gedaan maar.. Je zal maar in de Bijstand zitten en dan in een flexbaan zitten die nog minder betaalt dan de Bijstand. Volgens Shompie moeten 'we' dan niet zeuren maar gewoon aan 't werk gaan. Welnu, voor de Bijstand geldt dat wanneer je minder verdient dan de norm (=de hoogte van de uitkering), je daarvan 90% mag inleveren (dat is dus 90 cent van elke euro). Gezien onze flexibele arbeidsmarkt met een vraag naar arbeidskrachten op Piekmomenten, kan het je dus als Bijstandstrekker overkomen dat je in een maand nooit meer kan verdienen dan die norm.

En dat gebeurd vaak kan ik u zeggen. Dan moeten we ook nog even in ogenschouw meenemen dat eenieder die op dergelijke flexbasis werkt, zich er ter dege rekening mee moet houden dat iedere teveel verdiende euro, consequenties heeft op uw toeslagen. Dat betekent dat wanneer de (dan toch) dappere Bijstandsloser die, die maand iets meer verdiend dan de bijstandsnorm, heel wel àlle toeslagen voor die (en misschien wel de volgende maanden) maand dan kwijt is (en weer opnieuw moet aanvragen bij de Belastingdienst bij een teruggang in inkomsten).

Nee Shompie, dát motiveert !!

Ik ben het helemaal met ue eens dat dat niet motiveerd, we moeten dus beginnen om al die toeslagen maar eens tegen het licht te houden en eens te bekijken of die niet hun doel voorbij schieten.

Zlfs bijstands niveau s dus geen prikkel om aan het werk te gaan dus kunnen we daar nog wel wat op korten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al deze zaken zorgen er dus voor dat, dat het "niet loont" om vanuit een ww positie naar (tijdelijk) werk te solliciteren. ALLES moet eerst opnieuw opgesteld worden, alvorens het systeem aan te passen.

Ja, WW èn Bijstand ! Voor de WW geldt dan nog dat je met een evt. parttime baan waarbij je 70% van je gemiddeld genoten loon krijgt, die laatste 30% er ongestraft met je deeltijd werk erbij mag verdienen. Wie in de Bijstand zit kan beter helemaal niet meer bewegen want werkelijk alles heeft consequenties.

De WW'er moet zich er dan ook nog even van bewust worden of zijn , dat elke volgende tijdelijke baan die hij 'invult en minder betaalt' dat die zijn "gemiddeld genoten loon" ook nog es naar beneden drukt bij zijn volgende WW-aanvraag. Dan is het ook nog es zo dat je met een deeltijdbaan natuurlijk lang zo snel niet meer WW rechten opbouwt. Eerder nog zal het einde van je WW-periode ietsjes vertraagd worden.

Dus idd. , het systeem waarbij Flexwerk steeds overheersender wordt is nog altijd geënt op mensen die langdurig een baan vervullen of hebben vervuld.

Daar nu, is een duidelijke kentering te bespeuren met de groei van dat vermalijde uitzendkutwerk waarop het systeem nog lang niet op aangepast is.

Maar dat denk ik... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben het helemaal met ue eens dat dat niet motiveerd, we moeten dus beginnen om al die toeslagen maar eens tegen het licht te houden en eens te bekijken of die niet hun doel voorbij schieten.

Zlfs bijstands niveau s dus geen prikkel om aan het werk te gaan dus kunnen we daar nog wel wat op korten.

Zelfs met alle taalfouten is het nog steeds ongelooflijk om te lezen hoe stompzinnig sommigen onder ons de zaken interpreteren danwel denken te begrijpen.

Dát bedoelde ik dus in het geheel niet en ik ga het niet meer uitleggen ook. Daarvoor kunt u , zo u wilt, mijn redeneringen en overwegingen in ruste nog eens teruglezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik ben het helemaal met ue eens dat dat niet motiveerd, we moeten dus beginnen om al die toeslagen maar eens tegen het licht te houden en eens te bekijken of die niet hun doel voorbij schieten.

Zlfs bijstands niveau s dus geen prikkel om aan het werk te gaan dus kunnen we daar nog wel wat op korten.

Misschien is "korten" niet helemaal oké, men moet wel ervan rond kunnen komen. Dan toch maar de werkenden "belonen" met extra loon????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs met alle taalfouten is het nog steeds ongelooflijk om te lezen hoe stompzinnig sommigen onder ons de zaken interpreteren danwel denken te begrijpen.

Dát bedoelde ik dus in het geheel niet en ik ga het niet meer uitleggen ook. Daarvoor kunt u , zo u wilt, mijn redeneringen en overwegingen in ruste nog eens teruglezen.

Ik vind het niet erg dat u zo over mij denkt hoor. Maar het is wel hoe ik er over denk. Misschien wel met een knipoog maar toch. Dat taalfouten niet mogen op ons niveau ben ik met u eens, maar ja, werken en berichten schrijven gaat slecht samen :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil er toch nog even op terug komen en heb er speciaal de computer voor aangezet omdat ik dit wil proberen leesbaar en zonder spelfouten op het net te krijgen.

Ik vind dat iedereen de plicht heeft om te werken, ook als je in de ww of bijstand zit vind ik dat je verplicht moet worden om vrijwilligers werk aan te nemen mocht dat zo uitkomen. Er is zat te doen als ik zo links en rechts het geklaag om mij heen hoor. Welke vorm van bijstand dan ook moet tijdelijk zijn. Dan zeggen sommige onder ons, we hebben er voor betaald. Dat klopt maar doordat er zoveel gebruik van gemaakt word is het ook onbetaalbaar geworden.

Ik hoor hier veel te vaak van, het past mij niet. Het komt niet uit met de kinderen of met mijn sociale leven, gelul en onzin. Dit is dus mijn mening. Als jij sommige werkzaamheden niet wil aannemen omdat er geen vast contract aan zit is dat jou pakkie aan maar voor dat soort mensen wil ik dus niet betalen. Jammer als het tijdelijk is en dat je na een maand weer naar het uwv moet voor een uitkering echt jammer maar het hoort er bij.

Ook hoor ik regelmatig van het is te ver of het is te ver weg. Dat is de keus die jezelf maakt en waar ik heel goed mee kan leven en waar ik ook respect voor kan hebben maar.......

Klaag dan niet dat er geen werk is en dat werkgevers allemaal hufters zijn, want dat doen deze mensen wel. Ze klagen over van alles en nog wat en geven iedereen de schuld van het feit dat ze geen werk hebben maar ze kijken nooit een keer in de spiegel. en daar kots ik van.

Er is wel werk, misschien niet je droombaan maar die komt vanzelf weer. Thuis zitten en afwachten tot de droom werkgever jou een baan komt aanbieden zou geen optie mogen zijn maar er zijn er nog zat die wel denken dat het zo werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Thuis zitten wachten op werk is ook geen oplossing. Daar zijn we het wel over eens ja. Maar werk accepteren, en dan toch onder het bijstands niveau uitkomen kan ook niet de bedoeling zijn Ron. We waren het er toch over eens dat werken lonend moet zijn???

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoor hier veel te vaak van, het past mij niet. Het komt niet uit met de kinderen of met mijn sociale leven, gelul en onzin. Dit is dus mijn mening. Als jij sommige werkzaamheden niet wil aannemen omdat er geen vast contract aan zit is dat jou pakkie aan maar voor dat soort mensen wil ik dus niet betalen. Jammer als het tijdelijk is en dat je na een maand weer naar het uwv moet voor een uitkering echt jammer maar het hoort er bij.

Daar zijn dus die afspraken over.

ik moet mijn deel nakomen en dat verwacht ik ook van een werkgever

Het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.

Dat ik er voor kiest om 40 uur te werken is mijn beslissing.

Ik werk om te leven en niet andersom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wil er toch nog even op terug komen en heb er speciaal de computer voor aangezet omdat ik dit wil proberen leesbaar en zonder spelfouten op het net te krijgen.

Ik vind dat iedereen de plicht heeft om te werken, ook als je in de ww of bijstand zit vind ik dat je verplicht moet worden om vrijwilligers werk aan te nemen mocht dat zo uitkomen. Er is zat te doen als ik zo links en rechts het geklaag om mij heen hoor. Welke vorm van bijstand dan ook moet tijdelijk zijn. Dan zeggen sommige onder ons, we hebben er voor betaald. Dat klopt maar doordat er zoveel gebruik van gemaakt word is het ook onbetaalbaar geworden.

Ik hoor hier veel te vaak van, het past mij niet. Het komt niet uit met de kinderen of met mijn sociale leven, gelul en onzin. Dit is dus mijn mening. Als jij sommige werkzaamheden niet wil aannemen omdat er geen vast contract aan zit is dat jou pakkie aan maar voor dat soort mensen wil ik dus niet betalen. Jammer als het tijdelijk is en dat je na een maand weer naar het uwv moet voor een uitkering echt jammer maar het hoort er bij.

Ook hoor ik regelmatig van het is te ver of het is te ver weg. Dat is de keus die jezelf maakt en waar ik heel goed mee kan leven en waar ik ook respect voor kan hebben maar.......

Klaag dan niet dat er geen werk is en dat werkgevers allemaal hufters zijn, want dat doen deze mensen wel. Ze klagen over van alles en nog wat en geven iedereen de schuld van het feit dat ze geen werk hebben maar ze kijken nooit een keer in de spiegel. en daar kots ik van.

Er is wel werk, misschien niet je droombaan maar die komt vanzelf weer. Thuis zitten en afwachten tot de droom werkgever jou een baan komt aanbieden zou geen optie mogen zijn maar er zijn er nog zat die wel denken dat het zo werkt.

Ik zal u de beleefdheid doen toekomen die u mij ook nog betoond heeft door toch nog even achter de computer te kruipen om mij van repliek te kunnen dienen. Het zal echter wel de laatste keer zijn dat ik op uw uitlatingen hier zal reageren. Ze zijn mij , over het algemeen gesproken té kort door de bocht en té onnadenkend tav. de situatie van anderen die het niet zo goed getroffen hebben als u.

Ik wil u vooral ook wijzen op de Volkskrant van vandaag en de komende week waarin 'Armoede' met speciale aandacht in de aanloop naar Prinsjesdag behandeld wordt.

Uw bovenstaande uitlatingen heb ik al zo vaak gehoord en getuigen van weinig realiteitszin. Het is haast té onbeschoft voor woorden om aan te nemen dat wanneer mensen legitieme redenen aanvoeren om bv. niet een uur in de auto naar hun werk te zitten of geen vrijwilligerswerk te willen doen maar wel klagen. Die mensen hebben vaak geen auto of hebben domweg het geld niet om er eentje te kunnen aanschaffen om ermee naar dat werk te kunnen komen. Vrijwilligerswerk is prachtig maar is vooral ontstaan door het bezuinigen op betaalde banen van (vaak gekwalificeerde) mensen die wegbezuinigd zijn. Een mooi voorbeeld is ons recentelijk gegeven door de oproep van een zorginstelling aan familieleden om toch vooral 4 uur per maand bij hun opa, oma of welk familielid dan ook, door te brengen. Het allergrofste is dan nu ook wel de bezuiniging op 'luiers' waardoor mensen na een 'ongelukje' maar een paar uur in hun stront moeten blijven zitten. Als 'bijstandsloser' moet je er dan ook verdomd goed om denken dat je geen 'vergoedingen' krijgt van de instellingen waar jij dan zo heel enthousiast en vrolijk je maatschappelijk aandeel wilt leveren want die 'vergoedingen' worden dan wel verrekend met de uitkering (en die was al ruim volgens u). Daarenboven hebben we de onrust kunnen zien van 'zorgmedewerkers' die uw moeder en de mijne de teennagels knippen, de wc schoonmaken en vooral ook een gezellig praatje kunnen maken, die ook gedreigd worden met een salarisverlaging danwel ontslag. Een ander voorbeeld is die gemeentewerker die met de bezem de markt schoonveegde en werd wegbezuinigd om edoch, even later dan toch weer hetzelfde mocht komen doen maar nu voor een Bijstandsuitkering !

Werken moet lonen maar wie in een uitkering zit krijgt te maken met allerlei , lang bestaande , domme stigma's zoals door u hierboven geuit.

Wie in een uitkeringssituatie zit, heeft ook minder geld en dat tast , de door u zo geroemde 'eigen vrije keus' in ernstige mate aan.

Eén van de basisregels van het kapitalisme is dat als werknemers geen geld hebben, bedrijven geen klanten hebben !

Ik kan u alleen maar aanraden de Volkskrant de komende dagen es te lezen en als u dan 'denkt' een gemotiveerd en met argumenten ondersteund verhaal te hebben , dan is een vrije uitwisseling van gedachten mogelijk. Als u daarentegen blijft 'vinden' dat men niet zo moet zeuren en ook wel voor minder dan een uitkering aan het werk kan, dan is daarmee voor mij de discussie met u gesloten.

Wie nl. 'iets vind' zet zichzelf daarmee klem want een andere mening of idee is dan niet meer mogelijk. Wie daarentegen 'iets denkt' laat daarmee ruimte voor anderen en dus andere ideeën en meningen. Dat is mij toen zo geleerd met de woorden 'Vergissen is menselijk' en 'de Wijsheid niet in pacht hebben' .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maargoed, om ff terug te komen op het originele onderwerp. Je doet er erg verstandig aan om je vooraf goed te informeren wat jouw kansen zijn om de branche binnen te komen.

De manier waarop ik 11 jaar geleden binnenkwam zou nu zeker niet meer werken. Toen nog een eigen vervoerder met een aanzienlijk deel bakwagens, nu een beroepsgoederenvervoerder met 1 eenzame bakwagen op de betreffende locatie.

Vandaag de dag zal je zeker 2 jaar moeten investeren om chauffeur te worden. Rijbewijs C halen, alles aangrijpen om maar in een vrachtwagen te mogen rijden, rijbewijs CE halen, nog steeds alles aangrijpen om te mogen rijden, via een UZB ergens eens een paar maanden blijven plakken. En als alles goed gaat ben je na 2 jaar klaar voor een "vast stoeltje".

Als je denkt dat je met 40 uur rijles, 35 uur (bij-)scholing en een paar examens compleet beroeps bekwaam bent, dan ga je wat kort door de bocht. Als je rugklachten hebt en dan denkt dat het beroep van chauffeur de oplossing is, dan heb je ook niet helemaal opgelet. Alleen het rijden over tig verkeersdrempels per dag gaat je je rug al kosten. Dan laten we laden en lossen nog maar buiten beschouwing.

We zitten nu in tijden van crisis, waardoor personeel wat makkelijk als nummertje gebruikt wordt, met een half jaar contractje tevreden moet zijn. Maar dat geld voor een hele hoop beroepen tot (en met?) HBO niveau. Dat gaat wel weer goed komen als de economie aantrekt. Een goede werknemer gaat weer gewaardeerd worden.

Maar het enorme chauffeurstekort, waardoor iedere werkloze zonder proeve van bekwaamheid met de rode loper wordt binnengehaald in de transportsector. Dat gaat er nooit komen. Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welnu, voor de Bijstand geldt dat wanneer je minder verdient dan de norm (=de hoogte van de uitkering), je daarvan 90% mag inleveren (dat is dus 90 cent van elke euro). Gezien onze flexibele arbeidsmarkt met een vraag naar arbeidskrachten op Piekmomenten,!

Vanuit de Bijstand gaan werken (tijdelijk) ... betekent dat je uitkering wordt stopgezet (na één maand al) & mensen die in de Bijstand zitten hebben veelal hun spaargeld al moeten opeten .... stopt je tijdelijk werk (uitzendbureau) dan moet je opnieuw Bijstand aanvragen ... zo'n aanvraag kan zo maar 6 weken duren .... en die paar weken kunnen deze mensen dikwijls niet meer overbruggen (voorschotten moeten wel verstrekt worden maar in de praktijk is dit problematisch en zitten deze mensen dus zonder inkomen) .... die zakken door tijdelijk voor uitzendbureaus te werken dan mogelijk dieper en dieper in de problemen.

Dat er gedurende die eerste paar weken op je uitkering wordt gekort is 'logisch' je verdient je inkomen immers zelf en hoeft niet gebruik te maken van het vangnet Bijstand.

Je bent overigens niet alle toeslagen 'direct' kwijt hoor .... dat wordt aan het einde van het belastingjaar weer rechtgetrokken en het KAN dus zo zijn dat je bijvoorbeeld Zorgtoeslag zult moeten terugbetalen.

(geldt in mijn geval zeer waarschijnlijk ook ... heb nu niet doorgegeven dat mijn jaarinkomen mogelijk veranderd dat hoef je niet te doen -doe je het wel dan krijg je tijdelijk minder totdat je weer zelf een verandering doorgeeft etc etc etc .... )

Maakt niet uit ... Je moet hiermee rekening houden.

HELAAS is niet iedereen daar even 'handig' in .... en kunnen die mensen dus in de problemen komen wanneer ze het teveel uitbetaalde zullen moeten terugbetalen.

#school Wellicht is het toch handig om op school hier al aandacht aan te besteden. Goed met geld & inkomen versus uitgaven leren omgaan. Niet iedereen is immers even slim om dit zelf allemaal in de hand te kunnen houden (zei ze voorzichtig).

Zlfs bijstands niveau s dus geen prikkel om aan het werk te gaan dus kunnen we daar nog wel wat op korten

Wat je verdient wordt op de eerstvolgende maand in mindering gebracht .... ben je dus je werk alweer kwijt (tijdelijk werk / piekmomenten) dan heb je dus in de eerstvolgende maand een 'gat'....

Iemand met geen of een zeer kleine financiële buffer is dit zeer moeilijk ...

Evenals het weer moeten opstarten van een Bijstandsuitkering .... (tijdelijk zonder inkomen).

Het zijn dus niet de toeslagen en de hoogte van de uitkering waar men 'iets' aan moet doen ... men moet ervoor zorgdragen dat wanneer iemand weer terug moet vallen (na tijdelijke arbeid) op een uitkering dit soepel verloopt .... en niet zoals nu met het risico meerdere weken zonder enig inkomen te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, WW èn Bijstand ! Voor de WW geldt dan nog dat je met een evt. parttime baan waarbij je 70% van je gemiddeld genoten loon krijgt, die laatste 30% er ongestraft met je deeltijd werk erbij mag verdienen. Wie in de Bijstand zit kan beter helemaal niet meer bewegen want werkelijk alles heeft consequenties.

De WW'er moet zich er dan ook nog even van bewust worden of zijn , dat elke volgende tijdelijke baan die hij 'invult en minder betaalt' dat die zijn "gemiddeld genoten loon" ook nog es naar beneden drukt bij zijn volgende WW-aanvraag. Dan is het ook nog es zo dat je met een deeltijdbaan natuurlijk lang zo snel niet meer WW rechten opbouwt. Eerder nog zal het einde van je WW-periode ietsjes vertraagd worden.

Dus idd. , het systeem waarbij Flexwerk steeds overheersender wordt is nog altijd geënt op mensen die langdurig een baan vervullen of hebben vervuld.

Daar nu, is een duidelijke kentering te bespeuren met de groei van dat vermalijde uitzendkutwerk waarop het systeem nog lang niet op aangepast is.

Maar dat denk ik... :p

Sorry maar dit is helemaal niet waar wat je over de WW zegt!!!

In het eerste jaar wordt alleen gekeken naar DE UREN waarin je inkomen uit werk hebt.

NIET naar het bedrag!!!

Pas in het tweede jaar is er een aanvulling tot aan de hoogte van je WW uitkering!

Ook is er een Dagloon-garantieregeling ... (onder voorwaarden die niet te vinden zijn) ... waarbij je dus een lager betaalde baan kunt aannemen en wanneer je deze kwijtraakt je op je oorspronkelijke hoogte van je WW zou terugvallen en niet op een nieuw lager bedrag (maar die voorwaarden ... zijn dus niet zwart-op wit te vinden).

Na de WW weer aan de slag | Werkloosheid en WW | Rijksoverheid.nl

Zie ook => in het eerste jaar gaat het dus om de gewerkte uren.

Ik had (heb) een WW voor 34 uur per week(5ploegendienst = immers gemiddeld 34 uur per week naar boven afgerond). Wanneer ik dus slechts 30 uur gewerkt zou hebben... had ik geen recht op aanvulling gehad (minder dan 5 uur krijg je immers niets). Daarmee heb ik dus in de afgelopen maanden in sommige weken minder inkomen gehad dan dat ik WW zou hebben gehouden (= niet gaan werken).

Goed lees de link er maar eens op na.

En we kunnen zeer binnenkort weer grote veranderingen verwachten vrees ik (Prinsjesdag).

Waarbij het vangnet verder wordt 'versoberd' zoals dat zo mooi gezegd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het niet erg dat u zo over mij denkt hoor. Maar het is wel hoe ik er over denk. Misschien wel met een knipoog maar toch. Dat taalfouten niet mogen op ons niveau ben ik met u eens, maar ja, werken en berichten schrijven gaat slecht samen :angel:

Die 'knipoog' is mij dan geheel ontgaan en/of nergens te bespeuren geweest m.i. en in tegenstelling tot wat u beweert zijn er elke dag honderduizenden mensen aan het werk die het 'schrijven en werken' uitstekend kunnen combineren. Foutloos ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 'knipoog' is mij dan geheel ontgaan en/of nergens te bespeuren geweest m.i. en in tegenstelling tot wat u beweert zijn er elke dag honderduizenden mensen aan het werk die het 'schrijven en werken' uitstekend kunnen combineren. Foutloos ook.

Ik sta nu op het voetbalveld. Ik was er al van uit.gegaan dat de discussie voorbij was maar u wilt net als ik graag het laatste woord hebben merk ik. Maar u begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel.

In deze tijd van crisis moeten we iets fexibeler zijn en misschien wat minder veel eisend zijn.

U begrijp ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry maar dit is helemaal niet waar wat je over de WW zegt!!!

In het eerste jaar wordt alleen gekeken naar DE UREN waarin je inkomen uit werk hebt.

NIET naar het bedrag!!!

Pas in het tweede jaar is er een aanvulling tot aan de hoogte van je WW uitkering!

Ook is er een Dagloon-garantieregeling ... (onder voorwaarden die niet te vinden zijn) ... waarbij je dus een lager betaalde baan kunt aannemen en wanneer je deze kwijtraakt je op je oorspronkelijke hoogte van je WW zou terugvallen en niet op een nieuw lager bedrag (maar die voorwaarden ... zijn dus niet zwart-op wit te vinden).

Na de WW weer aan de slag | Werkloosheid en WW | Rijksoverheid.nl

Zie ook => in het eerste jaar gaat het dus om de gewerkte uren.

Ik had (heb) een WW voor 34 uur per week(5ploegendienst = immers gemiddeld 34 uur per week naar boven afgerond). Wanneer ik dus slechts 30 uur gewerkt zou hebben... had ik geen recht op aanvulling gehad (minder dan 5 uur krijg je immers niets). Daarmee heb ik dus in de afgelopen maanden in sommige weken minder inkomen gehad dan dat ik WW zou hebben gehouden (= niet gaan werken).

Goed lees de link er maar eens op na.

En we kunnen zeer binnenkort weer grote veranderingen verwachten vrees ik (Prinsjesdag).

Waarbij het vangnet verder wordt 'versoberd' zoals dat zo mooi gezegd wordt.

Ja klopt Angelique. Sorry , ik holde mezelf weer es even voorbij. Het gaat idd. om de aantallen uren die je werkt en niet het salaris die je ermee verdient.

In een , nog niet zo lang verleden, was dat nog anders geloof ik. Dat verklaart mijn gedachtengang..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik sta nu op het voetbalveld. Ik was er al van uit.gegaan dat de discussie voorbij was maar u wilt net als ik graag het laatste woord hebben merk ik. Maar u begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel.

In deze tijd van crisis moeten we iets fexibeler zijn en misschien wat minder veel eisend zijn.

U begrijp ?

Ik vind het buitengewoon aanmatigend van u om maar aan te nemen 'dat ik het laatste woord' zou willen hebben. Dat wil ik niet. Wat ik wilde , was een vrije uitwisseling van gedachten waarbij u en ik volstrekt andere standpunten innemen. De wijze waarop u uw eigen standpunten 'verdedigd' zijn op z'n zachtst gezegd bekrompen te noemen.

En natuurlijk kan ik het met u eens zijn dat we in tijden van tegenspoed ons wat 'flexibeler' kunnen opstellen. Echter , er zijn m.i. wel grenzen aan wat er van de mensen gevraagd kan worden wat dit betreft.

Nog maar es, de inhoud van onze portemonnee en intelligentieniveau bepalen voor ons allen wat er aan mogelijkheden zijn. Voor zover ik het tot nog toe heb kunnen begrijpen uit de media zijn die grenzen zo langzamerhand bereikt. Voor mijzelf sprekende kan ik uit ervaring zeggen dat ik er vaker dan me lief is, er geld op toe heb moeten leggen om maar aan het werk te mogen zijn (zie mijn verhalen over de niet uitbetaalde reiskostenvergoedingen bv.).

En idd. , ik begrijp nog steeds niet helemaal wat u bedoelt maar begrijp wel dat u alle problemen bij de werkzoekenden neerlegt die evenwel dan toch het gevolg zijn van de belabberde economische toestand.

En dat lijkt mij een erg eenzijdige benadering van het verhaal.

Accepteert u van uw werkgever het voorstel om minder loon te ontvangen omdat uw werkgever 'het zo moeilijk heeft op de transportmarkt?'

Als dat zo is, zie ik in u een grotere man dan dat u tot nog toe laat blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reiskosten nog zo een melkkoe van de werkgever

Ik rij 300 km per week aan woonwerk en ik krijg geen ruk ervoor.

Als ik dagelijks op en neer rijd naar mijn werk rijd ik 600 km per week. Het gebeurd niet veel maar het gebeurd wel. Ik rij diesel en die verbruikt op 20 ruim. Dat is 30 liter diesel voor 1.50 eur dus 45 euro. Per week verdien ik minimaal 800 euro netto gemiddeld. Daar kan ik die 45 euro eigenlijk niet van betalen.

Natuurlijk weet ik dat die 45 euro diesel niet de enige kosten zijn.

Ik ga daar niet om lopen miepen. Ik heb werk, ik oan ook thuis gaan zitten omdat ik die kosten niet wil betalen.

Sorry voor eventuele spelfouten. Te dikke vingers op een te kleine telefoon. Dat spelfouten mij geen flikker intereseren maakt hier eigenlijk niet zo veel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee: zo te zien interreseert je wel meer niet.

Je begint haast op een baas te lijken :rolleyes:

Dat zou zo maar kunnen ja. Ik bekijk het altijd van meerdere kanten en ben niet eg kortzichtig waar jij mij net van beschuldigde. Ik zou een baan nooit stuk laten lopen op reiskosten bijvoorbeeld.

Maar even iets anders, een tijdelijke baan weigeren omdat de kans er in zit dat je je dan binnen een week weer moet melden bij het uwv vind jij dus normaal. Ik ben een ex werkgever even voor de uidelijkheid, verklaard mijn gedachtengang en de wil om te werken misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden