[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eindelijk bijna chauffeur nu nog de goede weg


dennisonline

Vraag

  • Forumlid

Hallo truckers,

zal mezelf even voorstellen, k heet dennis , 26 jaar woon in elst gelderland en mag 2 september eindelijk afrijden nadat ik 5 jaar geleden noodgedwongen moest stoppen met mijn chauffeursopleiding ivm de crisis en ik noodgedwongen de bouw in ben gegaan :( . nu na 5 jaar heb ik zelf het initiatief genomen en ben nu een enkele maand bezig met C en hierna meteen E.

Wil al mijn hele leven zwerven door europa en het zit me dan ook wel gezegd in het bloed.

Ik heb de theorie al in de pocket (verkeer,techniek en administratie) alles in 1 keer gehaald en heb momenteel 3 lessen gehad van de 12 die ik aankomende maand achter elkaar ga rijden en het me al zeg ik zelf (n me instructeur) aardig goed afgaat.

ik heb de afgelopen maanden bij een groente fruit exporteur gewerkt met de toezegging van de 'baas' dat ik totdat ik mijn rijbewijs in de loods werkzaamheden zou gaan verichten laden en lossen, palletjes maken etc en daarna mooi in kon stromen , eerst bakwagen en daarna trekker/oplegger.

echter die fijne man heeft een chauffeur aangenomen en me daarna gezegd dat we 'wel zouden zien'.

oftwel je blijft mooi de 'loodsslet' uithangen waar ik het niet mee eens ben na zon toezegging en ik daar momenteel ook niet meer werk.

Ik wil uiteraard zodra ik mijn C heb meteen aan de slag en er worden overal chauffeurs gevraagd maar naar elk bedrijf die ik bel krijg je te horen dat ze (aan de ene kant begrijpelijk) ervaren chauffeurs zoeken.

nu mijn vraag aan jullie of jullie 'de goede' weg weten of me een beetje kunnen sturen.

ik woon in omgeving arnhem nijmegen, wil nat. en int.nat , heb ervaring met groente en fruit vervoer en al van jongs af aan te vinden in de vrachtwaggel dus ben niet helemaal nieuw in t vak en weet wat t is om langer dan 2 dagen van huis te zijn.

gr dennis:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

De goede weg.....

Hmmmm....

1st: vergeet het begrip "truckers" ......:mad:

Verder denk ik dat het beste is direct je E erachter aan te halen, want werk, zeker meerdagse ritten met enkel een bakwagen zou ik zo 1,2,3 niet kunnen bedenken.

Hoewel het beroep je wel leuk lijkt..... hoorde ik vandaag dat de bouw weer 6% aangetrokken was.

Zoiets positiefs heb ik al jaren niet over het transport gehoord.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik wens je succes maar uit eigen ervaring moet ik wel even melden

dat je een doorzetter moet zijn en niet raar op moet kijken als

het 2 jaar duurt voor je een slechtbetaalde baan gevonden hebt.

Zit je eenmaal achter het stuur dan kunnen die rotcenten je waarschijnlijk

weinig meer boeien anders dan dat je er de schnitzel mee af kan rekenen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De goede weg.....

Hmmmm....

1st: vergeet het begrip "truckers" ......:mad:

!

zal het nooit meer zeggen ;)

met E begin ik direct zodra ik C heb en 'het beroep lijkt me niet leuk' ik wil deze levenstijl al heel lang, zoals in mijn eerste post moest ik 5 jaar geleden noodgedwongen van het roc af waar ik al begonnen was met de opleiding omdat er geen bedrijven waren die nog samenwerkten met vtl en roc, doorzetter ben ik zoiezo en de bouw zie je mij niet meer verschijnen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

kijk, man naar me hart met hetzelfde idee als ik, ben ook timmerman met net C in mijn pocket, gezien mijn minimale ervaring heb ik nu een paar dagen/weken werk in de stad met kratten frisdrank en fusten bier rondbrengen.

En kan ik daarna zeggen, " ja ik heb ervaring"

Mij zie je ook niet meer in de bouw hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo truckers,

zal mezelf even voorstellen, k heet dennis , 26 jaar woon in elst gelderland en mag 2 september eindelijk afrijden nadat ik 5 jaar geleden noodgedwongen moest stoppen met mijn chauffeursopleiding ivm de crisis en ik noodgedwongen de bouw in ben gegaan :( . nu na 5 jaar heb ik zelf het initiatief genomen en ben nu een enkele maand bezig met C en hierna meteen E.

Wil al mijn hele leven zwerven door europa en het zit me dan ook wel gezegd in het bloed.

Ik heb de theorie al in de pocket (verkeer,techniek en administratie) alles in 1 keer gehaald en heb momenteel 3 lessen gehad van de 12 die ik aankomende maand achter elkaar ga rijden en het me al zeg ik zelf (n me instructeur) aardig goed afgaat.

ik heb de afgelopen maanden bij een groente fruit exporteur gewerkt met de toezegging van de 'baas' dat ik totdat ik mijn rijbewijs in de loods werkzaamheden zou gaan verichten laden en lossen, palletjes maken etc en daarna mooi in kon stromen , eerst bakwagen en daarna trekker/oplegger.

echter die fijne man heeft een chauffeur aangenomen en me daarna gezegd dat we 'wel zouden zien'.

oftwel je blijft mooi de 'loodsslet' uithangen waar ik het niet mee eens ben na zon toezegging en ik daar momenteel ook niet meer werk.

Ik wil uiteraard zodra ik mijn C heb meteen aan de slag en er worde n overal chauffeurs gevraagd maar naar elk bedrijf die ik bel krijg je te horen dat ze (aan de ene kant begrijpelijk) ervaren chauffeurs zoeken.

nu mijn vraag aan jullie of jullie 'de goede' weg weten of me een beetje kunnen sturen.

ik woon in omgeving arnhem nijmegen, wil nat. en int.nat , heb ervaring met groente en fruit vervoer en al van jongs af aan te vinden in de vrachtwaggel dus ben niet helemaal nieuw in t vak en weet wat t is om langer dan 2 dagen van huis te zijn.

gr dennis:bey:

Doe mij even de linkjes met bedrijven die volk zoeken dan!!! zit al een jaar thuis, zoek me de pleuris naar werk. (internationaal wel dan he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Doe mij even de linkjes met bedrijven die volk zoeken dan!!! zit al een jaar thuis, zoek me de pleuris naar werk. (internationaal wel dan he)

tja, je wil wel werken, maar meteen met dit soort eisen komen geef ik je wel een kans, maar eigen personeel eerst.

denk dat jij met die eis nog wel even kan wachten.... ergens achterin de rij met eisen stellen:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 october is definitief voor de rest afwachten

Definitief opzouten? Heb je jezelf je hele leven de tering gereden voor de diverse opvolgende bedrijven, komt er zo'n grafzerk op je plekkie:mad:

O nee, goed man dat je plaats maakt voor die zielepieten.

De EU is ziek Adriaan, doodziek. Ik mag hopen terminaal en daarna op 'n wederopstanding van de EEG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Definitief opzouten? Heb je jezelf je hele leven de tering gereden voor de diverse opvolgende bedrijven, komt er zo'n grafzerk op je plekkie:mad:

O nee, goed man dat je plaats maakt voor die zielepieten.

De EU is ziek Adriaan, doodziek. Ik mag hopen terminaal en daarna op 'n wederopstanding van de EEG.

Beste Matthieu. Wat Adrie overkomt is totaal niet goed te praten, en eigenlijk te triest voor woorden. PUNT. Maar wat heeft het voor nut, om iemand een "grafzerk" te noemen, die "ergens" solliciteerd om te gaan rijden, en dan voor Adrie in de plaats komt te rijden. Zo gaat het nu eenmaal, dat kun je die andere chauffeur (al dan niet een moelander) toch niet kwalijk nemen, dat hij op de plaats komt voor een (blijkbaar te dure) Nederlander. Zoals al zo vaak geschreven hier. Wordt boos op de regering/Brussel (die dit allemaal maar toestaat) en op de werkgevers (zoals van Adrie, die alles doet om te "overleven") Adrie kan hier niets aan doen, maar een moelander chauffeur ook niet.

En NEE, ik ben ook helemaal niet blij met deze gang van zaken, maar val niet de verkeerde personen aan. Wat doen wij (binnenkort) om aan het werk te komen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik val niemand aan CD. Ik trek m'n eigen conclusie en voor Adrianus betekend dit 'n grafzerk met 'n groot kruis erop. Soit. Einde oefening dus. Voor de rest heb je gelijk hoor. Daarom rap 'n streep door de EU-regelgeving en gewoon weer op economische voet verder met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En toch he... Ze rijden nog rond op de rug van een ezeltje over onderharde paden door het dorp. Maar we kunnen niet ontkennen dat ze slim genoeg zijn.

Ze hebben er total geen moeite mee om met een ploegje een busje te huren en de weg naar Nederland te vinden, daar vervolgens even langs de burgerlijke stand en de bank te gaan en vervolgens d'r net verkregen rekening vol te laten storten door de nederlandse staat.

En wij staan erbij te kijken en doen niks...

Welk is hier nu een achterlijker volk???

Wij dus, die met de rug tegen een muur staan en alleen toe kunnen kijken omdat iedere vorm van inspraak ons ontnomen is !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
En toch he... Ze rijden nog rond op de rug van een ezeltje over onderharde paden door het dorp. Maar we kunnen niet ontkennen dat ze slim genoeg zijn.

Ze hebben er total geen moeite mee om met een ploegje een busje te huren en de weg naar Nederland te vinden, daar vervolgens even langs de burgerlijke stand en de bank te gaan en vervolgens d'r net verkregen rekening vol te laten storten door de nederlandse staat.

En wij staan erbij te kijken en doen niks...

Welk is hier nu een achterlijker volk???

Maar dit is dus de schuld van onze fijne regering:mad:. Daar kan ik dus ook niet bij Rob. Er moet echt nog heel veel werk gedaan worden om alles weer op een normale manier weer te laten functioneren in dit land. Kijk ik begrijp Pierre ook wel hoor. Als ik weer lees hoeveel Bulgaren er dit weekend weer gepakt zijn in Amsterdam voor diefstal, dan zeg ik ook direct "dicht die grenzen voor dat volk". Al dat dieven volk moeten we absoluut buiten onze grenzen houden. In mijn ogen is er nog wel een verschil tussen "gelukzoekers" die hier komen werken tegen betere salarissen dan in hun eigen land, en dat dieven gilde, dat hier komt om "op te lichten en te stelen" (ook al bied Nederland soms die kansen).

Wie weet wat wij binnenkort voor "sprongen naar het buitenland" maken om weer aan het werk te komen. Er zijn ons al enkele forumleden voor gegaan hé Rob?????:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Wij dus, die met de rug tegen een muur staan en alleen toe kunnen kijken omdat iedere vorm van inspraak ons ontnomen is !!

Sorry hoor maar hier word ik een beetje niet goed van. Natuurlijk is er wat aan te doen. Verenig jezelf en ga de straat op, en dan niet met 3 man maar met 300.000 man. Wedden dat er geluisterd word.

Ik ben absoluut geen fan van die fb club die nu bezig is met actie voeren maar ze doen tenminste wel wat. Er zijn een paar eigen rijders die hun kostbarte tijd daarin steken en die worden hier afgebrand op het forum. Het is zo makkelijk afgeven vanachter een scherm. Voor al die werkeloze die er zijn, steek je tijd in het oprichten van een protest groep en ga daadwerkelijk wat doen, en anders moet je niet zeiken en gewoon afwachten hoe het afloopt.

Iedereen word getroffen door goedkope mensen, dus zo moeilijk moet het toch niet zijn om met alleen al een paar 100.000 Nederlanders naar Brussel te trekken en te laten weten TOT HIER EN NIET VERDER.

Als je die paar 100.000 mensen ook in andere eu landen op de been brengt word er echt wel geluisterd. Ik voel mezelf niet geroepen om dit te organiseren maar ik klaag dan ook niet. Als ik voor mezelf zou denken dat het foutloopt had ik ook niet gaan klagen maar had ik wat gedaan, wat dan ook.

Europa is gekozen door ons, en kan door ons ook weer opgeheven worden of gedwongen worden van koers te veranderen, ik weet zeker daty als je even gaat googelen dat je vanzelf wat anti europa partijen tegenkomt. Neem die (gekke) Geert Wilders Maak een protest stem..... (voorbeeldje dan he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Misschien als er wat morrend volk gaat komen dat er eindelijk eens wat geluisterd en veranderd kan worden idd.

En ik had me al voorgenomen mocht nu het huidig kabinet te gaan vallen, per direct op de PVV te gaan stemmen.

Het is niet de partij die ik wil, maar wel de enige die nog iets uit kan halen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Sorry hoor maar hier word ik een beetje niet goed van. Natuurlijk is er wat aan te doen. Verenig jezelf en ga de straat op, en dan niet met 3 man maar met 300.000 man. Wedden dat er geluisterd word.

Enkele reacties eerder heeft RobNiat het referendum aangehaald waarin meer dan 60% van de Nederlanders 'Nee' zei tegen de Europese grondwet.

Een heel duidelijk protest tegen de Europese eenwording.

En is er naar geluisterd? Niet echt!

Herinner je de rol van de PvdA nog? Die zouden een 'Nee' niet accepteren en wilde in dat geval een tweede referendum (en evt. een derde, net zolang tot er een ' ja' uitkomt) Een tweede referendum was helemaal niet nodig om hun zin door te drukken want het was geen bindend referendum.

En nu het ergste; bij de laatste verkiezingen kreeg de PvdA alsnog 38 zetels!

En dan nu:

hallootjes,_hier_zijn_we_weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Enkele reacties eerder heeft RobNiat het referendum aangehaald waarin meer dan 60% van de Nederlanders 'Nee' zei tegen de Europese grondwet.

Een heel duidelijk protest tegen de Europese eenwording.

En is er naar geluisterd? Niet echt!

Herinner je de rol van de PvdA nog? Die zouden een 'Nee' niet accepteren en wilde in dat geval een tweede referendum (en evt. een derde, net zolang tot er een ' ja' uitkomt) Een tweede referendum was helemaal niet nodig om hun zin door te drukken want het was geen bindend referendum.

Wat Debian schrijft Ron !

Zo is m'n reactie ook bedoeld.

Wij, burgers van de bv. Nederland, hebben geen moer meer in te brengen !

Als je kiest voor bijvoorbeeld 'rechts' moeten die met 'links' om de tafel !

Daar gaat het fout, links is geen rechts of andersom.

V.w.b. de EU, daar is het nog veel ingewikkelder omdat die commissieleden niet eens zijn gekozen :confused: door de inwoners van diezelfde EU !

Voeg daarbij dat de EU parlementsleden zich inmiddels niet meer schamen voor de 'graaicultuur' en het begrip 'ikke, ikke en de rest kan stikken' tot levensmotto hebben verheven !

Dan snap je ook waarom ik inmiddels het gevoel heb tegen een blinde muur te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden