[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

MAN 224 uit 1998


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid

We hebben met onze camper/MAN de afgelopen 3 maanden een rondje Duitsland gemaakt.

We zijn geen vrachtwagen meer, maar zijn omgekeurd naar personenauto (we zijn een personenauto van 12ton hahaha)

Wat me een beetje tegenvalt is zijn snelheid. We rijden tussen de 80 en de 85km/uur. En alle vrachtwagens moeten me inhalen.

Zou daar wat aan te doen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hebben de stekker, ergens onder de vrachtwagen, eraf gehad. Toen was, volgens mij, de begrenzer eraf.

De kilometer teller deed het ook niet meer, maar alla, we hebben een Garmin route planner.

Het zou zo zijn dat als we een kilometerteller zonder tachograaf laten monteren, de begrenzer er af is.

Dus, is dat echt zo? En wat kost een km teller zonder tachograaf. Ach zo keutelen we verder :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het ding is omgekeurd !! vervallen een aantal zaken.

Men heeft voor zo'n voertuig ook geen vergunning meer nodig, en is niet meer tacho plichtig.

Zou wel zo kunnen zijn dat er een 'groot' rijbewijs voor nodig is om ermee te mogen rijden.

Waar is Karel ??

Die zou het volgens mij zo ophoesten :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begrenzer= ja, afgesteld op de toelatingseisen van het voertuig. Dus het kan zijn dat zoals bijvoorbeeld bij exgeldwagens en HV voertuigen de begrenzer hoger mag. De maximale snelheid komt dan op 100km/h. Overigens bij de code95 cursus werd gezegd dat hij verplicht is bij een TCM vanaf 7500kg.

Personenvoertuig= verkeerd begrepen, ingericht voor het vervoer van personen is niet hetzelfde.

Tachograaf= gebonden aan de rdw keuring dus bij verwijderen moet je weer naar het rdw. Voor een camper is deze niet verplicht, deze valt onder 561/2006.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden