[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daar gaat de winst van een maand.


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

Verdienen die Polen zoveel in een maand dan? Of word hier gedoeld op de netto winst van de onderneming per auto... Want dan is het begrijpelijk dat er in grote getale word uitgevlagd... (ik ben van mening dat de boete terecht is, maar de genoemde winst iets te suggestief is :angel:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorige week ook nog zo`n "kanjer" gezien! Voor de tunnel bij Alblasserdam stond deze meneer, jaja op de vluchtstrook, zijn oranje bordjes dicht te klappen. Zelf moest ik over de brug i.v.m. ADR, en je raadt het al, even later reed ik deze "moekanjer" weer achterop want hij stond weer op de vluchtstrook zijn bordjes weer open te klappen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorige week ook nog zo`n "kanjer" gezien! Voor de tunnel bij Alblasserdam stond deze meneer, jaja op de vluchtstrook, zijn oranje bordjes dicht te klappen. Zelf moest ik over de brug i.v.m. ADR, en je raadt het al, even later reed ik deze "moekanjer" weer achterop want hij stond weer op de vluchtstrook zijn bordjes weer open te klappen!

Dat zijn niet alleen de moelanders

Ik dit het vroeger veel als ik door Paris moest

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van mij mogen ze dit soort geintjes keihard aanpakken. Het zijn niet voor niks "gevaarlijke stoffen". Op de juiste manier behandeld en vastgezet zal er weinig mee kunnen gebeuren maar niet vastzetten en met de borden dicht rijden vind ik ongehoord. Het zal maar een keer mis gaan in een tunnel waar dat spul niet doorheen mag. Dan is niet alleen de chauffeur de dupe van zijn fout, maar ook heel erg veel andere mensen. Met ook het waarschijnlijke gevolg dat men met adr door geen enkele tunnel meer mag op den duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorige week ook nog zo`n "kanjer" gezien! Voor de tunnel bij Alblasserdam stond deze meneer, jaja op de vluchtstrook, zijn oranje bordjes dicht te klappen. Zelf moest ik over de brug i.v.m. ADR, en je raadt het al, even later reed ik deze "moekanjer" weer achterop want hij stond weer op de vluchtstrook zijn bordjes weer open te klappen!

Had de politie ff gebeld. Door zulke klootzakken krijgen wij steeds meer controles. Was het trouwens een tautliner, dan mag je 9 van de 10 keer gewoon met ADR door de tunnel. Stukgoed valt meestal onder categorie E, mag je door alle tunnels behalve die onder het Ajax stadion. Zal zijn ADR certificaat wel gekocht hebben of bij elkaar gespaard met Douwe Egberts punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had de politie ff gebeld. Door zulke klootzakken krijgen wij steeds meer controles. Was het trouwens een tautliner, dan mag je 9 van de 10 keer gewoon met ADR door de tunnel. Stukgoed valt meestal onder categorie E, mag je door alle tunnels behalve die onder het Ajax stadion. Zal zijn ADR certificaat wel gekocht hebben of bij elkaar gespaard met Douwe Egberts punten.

Ja, was idd een tautliner

En het viel gewoon op omdat meneer het vlak voor de tunnel deed!

quote_icon.png Origineel gepost door janjoh viewpost-right.png

Vorige week ook nog zo`n "kanjer" gezien! Voor de tunnel bij Alblasserdam stond deze meneer, jaja op de vluchtstrook, zijn oranje bordjes dicht te klappen. Zelf moest ik over de brug i.v.m. ADR, en je raadt het al, even later reed ik deze "moekanjer" weer achterop want hij stond weer op de vluchtstrook zijn bordjes weer open te klappen!

Dat zijn niet alleen de moelanders

Ik dit het vroeger veel als ik door Paris moest

Huub

Wist je de omleidingsroute over de oude peripherique niet Huub?

Scheelde niet zoveel tijd hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh, ja, vroegah.. toen zakken cement ook ADR was.....

En van Venlo naar die beroende weg OVER de Mont Blanc, via Parijs??? Had je daar een vriendinnetje zitten Huub?

Zou ze niet graag de kost willen geven, die vroeger op de eerste parking na de péage in Villefranche de bordjes verwijderde, en ze na de tunnel in Lyon weer te voorschijn toverden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorige week ook nog zo`n "kanjer" gezien! Voor de tunnel bij Alblasserdam stond deze meneer, jaja op de vluchtstrook, zijn oranje bordjes dicht te klappen. Zelf moest ik over de brug i.v.m. ADR, en je raadt het al, even later reed ik deze "moekanjer" weer achterop want hij stond weer op de vluchtstrook zijn bordjes weer open te klappen!

Dan heeft hij t nog netjes gedaan;een aantal jaren geleden kwam een Duitser met een lading ADR ,s'morgens om een uur of 6-6.30, voor de Kennedy tunnel in Antwerpen,zag de borden en.............keerde om door de (toen nog open) middenberm.

Een verschrikkelijke ravage was t gevolg,wat de tunnel uitkwam knalde er bovenop,hij kon blijkbaar ook zijn draai in een keer niet maken.

Toen de puinhoop opgeruimd was en de files opgelost( op het einde van de dag) ging men proces verbaal opmaken en bleek dat de beste man gewoon door de tunnel had gemogen met deze lading.

Dikwijls is het laksheid van de chauffeur zelf,even checken wat t product voor code heeft en welke categorie de tunnel

Die tunnelcodes zijn een vereenvoudiging vergeleken met vroeger;toen moest je in je lijst gaan vergelijken welk product je had en of je daar mee door een bepaalde tunnel mocht.

IK ben ooit eens door de tunnel du Cointre,bij Luik gereden( voor dat de tunnelcodes in kwamen) met de borden open,dat mocht met t product wat ik geladen had.

Ik ging er daar een voorbij van Wim Bosman en die zei over de bak dat ik veel risico durfde nemen met ADR.

Toen ik m vertelde dat ik geheel volgens de regel was en hem dat later op de avond op afslag 27 liet zien was het even stil: bij Bosman reedt iedereen die ADR had van Luik naar Namen en dan naar Luxemburg, 100 km om.

OP mijn vraag of dat niet op de cursus geleerd had zei hij dat men bij Bosman de Duitse cursus gegeven had en dat voor dit onderwerp geen tijd meer over was geweest op de cursus.

Ik heb m maar niet gevraagd hoeveel auto's per jaar deze onnodige kilometers aflegden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van mij mogen ze dit soort geintjes keihard aanpakken. Het zijn niet voor niks "gevaarlijke stoffen". Op de juiste manier behandeld en vastgezet zal er weinig mee kunnen gebeuren maar niet vastzetten en met de borden dicht rijden vind ik ongehoord. Het zal maar een keer mis gaan in een tunnel waar dat spul niet doorheen mag. Dan is niet alleen de chauffeur de dupe van zijn fout, maar ook heel erg veel andere mensen. Met ook het waarschijnlijke gevolg dat men met adr door geen enkele tunnel meer mag op den duur.

Daar zeg jij wat

Zolang het goed verpakt zit Is het niet gevaarlijk

We rijden ook met adr door woon wijken heen Omdat we niet door de tunnel mogen

En zo zijn er meer van die dingen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Daar zeg jij wat

Zolang het goed verpakt zit Is het niet gevaarlijk

We rijden ook met adr door woon wijken heen Omdat we niet door de tunnel mogen

En zo zijn er meer van die dingen

Huub

Een van de beste voorbeelden is de Elbe tunnel in Hamburg....

Te gevaarlijk om door de tunnel te mogen, maar je rijdt zowat dwars door het centrum..dat is niet gevaarlijk?

En ik heb altijd geleerd: een gevaarlijke stof wordt pas gevaarlijk als het buiten de verpakking treedt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een van de beste voorbeelden is de Elbe tunnel in Hamburg....

Te gevaarlijk om door de tunnel te mogen, maar je rijdt zowat dwars door het centrum..dat is niet gevaarlijk?

En ik heb altijd geleerd: een gevaarlijke stof wordt pas gevaarlijk als het buiten de verpakking treedt!

Gewoon testen Beetje van drinken

Als er niks gebeurt Is het ook niet gevaarlijk

Wat dacht je wat er door de lucht gaat Meer als over de weg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja eddy dat is zeker een mooi voorbeeld, wist je dat je s'nachts wel door de elbetunnel mag met adr?

....

stel er ontploft een tankwagen vol met lpg in de tunnel, dan is die tunnel voor maanden of misschien wel jaren onbruikbaar en dat levert een enorme schade op aan de hamburgse economie die in de miljarden loopt.

Maar wat als er s'nachts een tankwagen ontploft in de tunnel Freddie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja eddy dat is zeker een mooi voorbeeld, wist je dat je s'nachts wel door de elbetunnel mag met adr?

of ze moeten dat inmiddels veranderd hebben.

maar dat heet economische redenen, heeft niks met gevaar te maken het is puur een economische afweging.

stel er ontploft een tankwagen vol met lpg in de tunnel, dan is die tunnel voor maanden of misschien wel jaren onbruikbaar en dat levert een enorme schade op aan de hamburgse economie die in de miljarden loopt.

als die ontploft in de binnenstad ach een paar huizen kapot misschien 100 mensen dood, die huizen zijn allemaal verzekerd en worden wel herbouwd.

die 100 doden ach de mensheid neukt vrolijk verder en binnen no time heb je weer 100 mensen.

klinkt hard maar zo word er wel gedacht op hoog niveau, het is de goedkoopste oplossing.

Overdag een C tunnel en s'nachts een D tunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan heb je hetzelfde effect als overdag maar minder slachtoffers.

komt nog bij dat er in de nacht heel heel veel minder verkeer door die tunnel gaat dat verlaagt de kans op een ongeval tot bijna nihil.

en ben je als overheid gelijk van het gezeik van binnenstadbewoners af die niet kunnen slapen.

Dat laatste dacht ik ook al Freddie. Als het verkeer in de nacht ook door de stad moet dan krijgen ze gezeur met de stadsbevolking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dat laatste dacht ik ook al Freddie. Als het verkeer in de nacht ook door de stad moet dan krijgen ze gezeur met de stadsbevolking.

Dus, kort gezegd:

Al die verkeersregels mbt tot ADR/VLG zijn puur op economische en niet veiligheids basis......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Te kort door de bocht Eddy :D. Je kunt beter zeggen dat het ADR/VLG er is voor een veilig vervoer van potentieel gevaarlijke stoffen, waarbij het echter af en toe een conflict oplevert met het economisch verkeer en daardoor soms andere belangen de voorkeur hebben :angel:.

Hendrik

Leg me dat dan maar eens uit.

Ik bedoel, de verkeerstechnische regels, niet die van roken en open vuur, veiligheidskleren bij laden lossen....

Hoe kun je als gemeente (Hamburg in mijn voorbeeld) de burger uitleggen dat een tunnel meerwaarde heeft t.o.v. de burgers die aan de omleidingsroute wonen...

Want, als het ongevaarlijk genoeg is om door een woonwijk te laten rijden, kan het best ook door een tunnel....

Een afweging op economische gronden......

Maar als men het heeft over dode hoek ongelukken in de binnensteden, dan kan men dat toch ook beter zo laten als het nu is, ik bedoel, die paar fietsers per jaar.....

Een hele sector aan spiegels en camera's kost uiteindelijk meer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wat als er s'nachts een tankwagen ontploft in de tunnel Freddie?
dan heb je hetzelfde effect als overdag maar minder slachtoffers.

komt nog bij dat er in de nacht heel heel veel minder verkeer door die tunnel gaat dat verlaagt de kans op een ongeval tot bijna nihil.

en ben je als overheid gelijk van het gezeik van binnenstadbewoners af die niet kunnen slapen.

Maar dan nog is de tunnel voor maanden afgesloten ivm herstel werkzaamheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden