[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Langzaam aan acties?


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid
de laatste keer dat we wat van de vakbonden hebben gehoord

is dat hun met de eer gingen stijken van wat aidt heeft bereikt met de cabotage wet

Dus het allemaal de schuld van de bonden en TLN? Ik dacht het niet.

Het groot kapitaal heeft jaren geleden al besloten dat een Europa goed voor hun portemonnee was.

Marktwerking is hierbij het toverwoord.

En als je dan de politiek achter je krijgt(lijkt me niet zo moeilijk,na hun politieke carrière krijgen ze allemaal een vette baan aangeboden in het bedrijfsleven)dan is het gevolg van bovenstaande dat de goedkoopste het werk krijgt.

Het is prijzenswaardig dat sommigen het niet opgeven en blijven geloven in een goede afloop,maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat het internationale transport door Nederlandse transporteurs trekken aan een dood paard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 165
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

ik betaal niet aan de bond en niet aan aidt

en iemand achterna lopen doe ik al zowieso niet

vind alleen dat er sinds dat het aidt is begonnen

er veel meer gebeurd

nu komt het in het openbaar en als het aan de bonden had gelegen was alles achter gesloten deuren

bepraat en waren wij nog niet wijzer geworden

en had er nog steeds geen cabotage wet geweest

want handtekeningen waren er bij lange na niet genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Al eens op die Facebook-pagina van ze gekeken? Die staat vol met filmpjes van oostblokkers 'die echt niet kunnen rijden'.

Door dat geschreeuw over de rijkwaliteiten van onze 'collega's' is dat Code 95 gedoe nu juist door onze strot gedrukt!

Nu hebben 'we' het voor elkaar en moeten alle europese chauffeurs (na-) geschoold worden en nu wordt er weer geschreeuwd dat we van dat Code 95 af willen...

Vele mensen hebben schijnbaar nog steeds niet geleerd na te denken voordat ze iets roepen. Jammer hoor.

Van die code afwillen hoeft van mij niet perse... Als het maar eerlijk gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En die filmpjes van het niet kunnen rijden staan hier ook wel op het forum....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
M.i. ligt e.e.a. toch iets gecompliceerder.

Niet over de rug van het transport hoor.

Wel over de rug van 'de chauffeur'

Of je nu NL, PL, RO, BY of LT als nationaliteit hebt, je wordt als 'moderne slaaf' gezien.

En da's wel degelijk de moeite van enige actie waard !

Dat ben ik ook wel met je eens, maar waarom met een langzaamaan actie op de A12? Het enige resultaat is dat automobilisten een nog grotere hekel aan vrachtwagens gaan krijgen. Politici zal het jeuken.

Het zou al voldoende zijn wanneer dit gebeurt door de chauffeurs van de levensmiddelen distributie, maar juist deze zullen niet meedoen omdat dit zo'n beetje de enige sector is waar men nog niet veel last heeft van de MOE concurentie.

Klopt, maar ook in die sector staan de prijzen onder druk. Maar goed, ik bedoelde dan ook dat ALLE chauffeurs de auto moeten laten staan.

Zelfs over een actie die in het belang kan zijn van de Nederlandse chauffeurs, zijn de chauffeurs het niet eens , triest hoor.

Als je nu niets onderneemt, zit je straks allemaal bij de zelfde ,,werkgever,, oftewel het UWV.

Nee hoor, ik zit niet meer in de transportsector. :p Qua geld is het wel iets minder, maar ik heb er een hoop vrije tijd voor terug. En ik kom zelden in de knoei met de tachograaf.

Hellbengel, als je nu niet weet waarover je praat doe dat dan ook niet.

Het was alleen wachten op de handtekening van de minister.

En dat speelde al een paar maanden, kwestie van een trage ambtelijke molen.

AIDT klopte er over aan de deur, en ging toen met de eer lopen.

Maar loop jij maar lekker achter een club aan, met een gehaaide zakenman als voorzitter.

Heb jij trouwens al die 50 euro overgemaakt, die men van de achterban verlangt?

Ik denk dat het grootste probleem is dat het gros van de chauffeurs misschien wel aan de domme kant is. En ja, dat is de knuppel in het hoenderhok gooien, maar als ik hoor wat voor onzin er soms uitgekraamt wordt dan ben ik toch bang dat ik gelijk heb.

Op zich is dat niet erg, maar dan is de kans groot dat men achter allerlei populisten aan wandelt. Zo'n figuur roept iets en men denkt dan gelijk dat diegene de boel wel even zal veranderen. Maar een zinkend schip red je niet met een klein pompje.....

Als nu is alles vrij is Wat dan

Vergunning weg Tacho weg

Verkeers borden weg

Laden wat je wilt

Cabotage weg

Rijbewijs weg Zullen veel blij mee zijn

Zou iedereen er blij mee zijn

Geen krediet meer voor eigen rijders

Huub

Volgens mij zeg ik nergens dat ik er een cowboy-beroep van wil maken. maar het is wel zo dat de tacho niet nodig was geweest als chauffeurs destijds hun grenzen durfden te stellen tegenover de planning. En zonder tacho was het naar mijn idee een stuk leuker werken geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt, maar ook in die sector staan de prijzen onder druk. Maar goed, ik bedoelde dan ook dat ALLE chauffeurs de auto moeten laten staan.

Als nu is alles vrij is Wat dan

Vergunning weg Tacho weg

Verkeers borden weg

Laden wat je wilt

Cabotage weg

Rijbewijs weg Zullen veel blij mee zijn

Zou iedereen er blij mee zijn

Geen krediet meer voor eigen rijders

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en ik heb een paar eigen rijders aan gesproken met het feit dat de 'loonslaven' van hun afhankelijk zijn om actie te kunnen voeren, want de meeste transporteurs liggen nog steeds on die ene bekende steen.

nee, dan zegt er 1 van kom op, nu gaan we.

nee, zegt de 1, ik moet over 2 uur bij de klant zijn, anders loop ik mijn rit mis, nee zegt de ander als ik nu 3 uur stil ga staan red ik het morgen niet om op tijd te kunnen lossen. (vraag: wat moet je daarna doen dan?) ooww geen idee, tis best rustig nu)

heeft iemand ooit uitgerekend in hoeveel standjes je kan maken met je neus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

99999999999,999 chauffeurs hadden meegedaan met deze actie ,dan was ik er helaas nu niet bij,....heb al eens in een protest actie meegedaan,..maar toen nog in bergingsland,...heeft helaas nix uitgehaald,...nu ben /moet ik overstappen op een nieuwe baan ,..en met mij zoveel andere collega's,...kunnen blij zijn als we nog werk krijgen,...begrijp de jongens van deze actie,..hoop/weet dat het nix uithaald,....triest dat men achter op niet beter heeft opgelet,....was er ook nix gebeurd,....Nederland regelland loopt in alles voorop ook met code 95 en die andere waardeloze shit ,heb toendertijd voor veel geld mijn chauffeursdiploma moeten halen,.....nu nix meer waard

wetend dat ,,.onze oosterburen ze kopen op de zwarte markt,....net zoals het ADR certificaat ,wij gaan iedere 5 jaar naar de schoolbanken,,,,en waarom wij lopen voorop,...tja als je dan bij deze 9 chauffeurs had gezeten ,...met ons allen dan hadden we ,...nog meer ,..file gehaald,..en/of nieuws,..nu is het al na 1 dag oud nieuws.

maar desalniettemin verdienen deze jongens respect want ze hadden het lef,..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeten dat "WIJ" voor de ADR in drommen richting België gingen?? ;)

Dat was toch ook een daagje over transport kletsen en aan het eind der dag was iedereen geslaagd!! :cool:

Op de interne cursus op de Veluwe moest je nog echt leren en vielen er regelmatig een aantal buiten de boot. :ja:

Niet verder vertellen Ik heb ook alles in Duitsland gedaan

Mijn baas vertelden mij toen dat die meer dan de helft goed koper uit was

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschuwing!!!!!! op 15-08-2013 aanstaande gaan de jongens van AidT weer een actie houden ,....en wel op de A2 richting het zuiden,.....tussen Eindhoven Weert en/of Maastricht , ook weer in het kader van de vorige actie,.....Dus !!! nu weer niet achterop knallen he?? anders komen die jongens weer in het (slechte) nieuws,...een gewaarschuwd mens telt voor twee,....zegt men,....

Wij steunen de actie van Actie in de Transport (AidT),nou geldt in ieder geval ,wel voor mij ,en hopelijk voor iedereen ,die zijn centjes(euro's) hierin verdiend,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met dit soort actie,s keert de publieke opinie zich nog verder tegen het vrachtverkeer.

Waarom niet gewoon actie voeren met de auto op de dam laten staan , act de présence met een duidelijke (en vooral rustige) uitleg in de diverse TV-media (liever van de CNV omdat die minder lopen te brallen dan de FNV) , daar kweekt men wel sympathie mee gedurende de eerste paar dagen , daarna stagneren de voorraden bij de middenstand en merkt de consument wat het belang van transport is.

Maar ja , dan moet je wel met je billen bloot bij je werkgever dat je mee staakt en daar zijn verreweg de meesten onder ons wel huiverig voor , staken is geen loondoorbetaling als je geen lid van een bond bent. :rolleyes:

ging even verkeerd maar als wij de auto op de dam laten staan dan nemen deze platkoppen gewoon voor een week ons werk over en heben we nog niks verdient dus daar berijk je ook niks mee de enige die je daar mee pakt ben je zelf en je baas als je teminste voor een goede baas werkt ik werk voor een goede baas en als we allemaal de auto laten staan zou het wel eens mogelijk kunnen zijn dat hij het werk kwijt raakt ik zeg gewoon heel nederland plat zodat die kakerlakken ook stil staan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ging even verkeerd maar als wij de auto op de dam laten staan dan nemen deze platkoppen gewoon voor een week ons werk over en heben we nog niks verdient dus daar berijk je ook niks mee de enige die je daar mee pakt ben je zelf en je baas als je teminste voor een goede baas werkt ik werk voor een goede baas en als we allemaal de auto laten staan zou het wel eens mogelijk kunnen zijn dat hij het werk kwijt raakt ik zeg gewoon heel nederland plat zodat die kakerlakken ook stil staan

Kakerlakken ? dat is de nieuwe naam voor deze groep chauffeurs ? Hoe zullen hun ons dan noemen, stumpers die denken dat ze beter kunnen rijden en beter opgeleid zijn dan hun ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel een emotionele uiting zijn van jarenlange opgekropte frustraties.

Wim bedoelde vast:

Zich chauffeurs noemende zeer geliefde Oost-Europeaanse mede burgers.

Overigens stond mijn buurman afgelopen week te lossen naast twee zich chauffeurs noemende zeer geliefde Oost-Europeaanse mede burgers, toen hij terugkwam van een bak koffie miste hij de achterlichten van zijn oplegger.

Hoewel dat niet wil zeggen dat de twee zeer geliefde Oost-Europeaanse mede burgers daar iets mee te maken hadden, hadden zij de schijn wel tegen zich toen ze zich snel uit de voeten maakten toen mijn buurman terugkwam van de koffie.

Sinds dat voorval geeft hij ze ook een kortere naam die begint met een P en eindigt op een N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen blijven knuffelen.. .:(

Routier kom op zeg. Ik ben ook niet blij met deze groep mensen maar om jezelf en je beroepsgroep met dit soort uitspraken in verband te brengen vind ik getuigen van geen enkel niveau en wil ik ook niet mee in verband gebracht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen blijven knuffelen.. .:(

Routier heb het inmiddels 1000 keer geschreven, het ligt niet aan die chauffeur, het ligt aan de verladers en expediteurs die geen normaal tarief meer willen betalen en de Hollandse vervoerders gewoon opgeeft om met dit soort chauffeurs te gaan rijden. Daar zit het probleem, en dan makkelijk zeggen poot stijf houden en vast houden aan je tarief staat gelijk aan naar de klote gaan.

Echter hoor en lees ik daar niks van, alleen maar over een chauffeur die hier een paar honderd kan verdienen dan in zijn eigen land, neem Jan Putter hij vertrekt naar Canada om het weer ? Of om een beter leven voor hem en zijn gezin ? Wat is het verschil ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Routier heb het inmiddels 1000 keer geschreven, het ligt niet aan die chauffeur, het ligt aan de verladers en expediteurs die geen normaal tarief meer willen betalen en de Hollandse vervoerders gewoon opgeeft om met dit soort chauffeurs te gaan rijden. Daar zit het probleem, en dan makkelijk zeggen poot stijf houden en vast houden aan je tarief staat gelijk aan naar de klote gaan.

Echter hoor en lees ik daar niks van, alleen maar over een chauffeur die hier een paar honderd kan verdienen dan in zijn eigen land, neem Jan Putter hij vertrekt naar Canada om het weer ? Of om een beter leven voor hem en zijn gezin ? Wat is het verschil ?

Nu haal je (heb dat ook al eerder geschreven) 2 dingen door elkaar NCL.

1) De gasten die een paar weken ergens anders de boel verzieken door met lagere tarieven te rijden en de vette winsten mee naar het thuisland nemen.

En,

2) De gasten die de hele boel oppakken en ergens anders gaan werken en WONEN! Daar blijft het geld in de lokale economie.

Maar, inderdaad, de opdrachtgever (lees inkoper) van het transport is de schuldige.

En nu is er eindelijk ook in Noorwegen een (helaas enkel op FB) een hele groep die vindt dat OOK die persoon of bedrijf aansprakelijk is en moet worden voor de (wan)daden van de ingehuurde charter, al dan niet een moelander of een NL'er....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden