[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transit geen handelswaar en nachtrijverbod


Rob80

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb een tweetal vragen mbt Zwitserland. In september breng ik voor een particuliere vriendengroep een oplegger vol motoren naar Italië alwaar deze groep een weekje gaat toeren. Na een week breng ik de motoren terug. In het verleden reed ik altijd via Oostenrijk, maar nu wil ik de route plannen over Zwitserland. De motoren staan allemaal op kenteken geregistreerd van de particuliere eigenaar.

Mag ik nu gewoon over het leergut-spoor rijden of dien ik toch een document te laten opmaken? En als ik dat moet laten opmaken: wie verzorgt zoiets? (Regio Limburg).

Daarnaast kom ik er niet goed uit of er in Zwitserland nog steeds een nachtrijverbod geldt. Wat ik kan vinden spreekt elkaar tegen. De één vermeldt dat er een nachtrijverbod gedurende het hele jaar is, de ander zegt enkel in de zomer. Wie kan mij meer vertellen?

Alvast bedankt voor jullie expertise! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo allemaal,

Ik heb een tweetal vragen mbt Zwitserland. In september breng ik voor een particuliere vriendengroep een oplegger vol motoren naar Italië alwaar deze groep een weekje gaat toeren. Na een week breng ik de motoren terug. In het verleden reed ik altijd via Oostenrijk, maar nu wil ik de route plannen over Zwitserland. De motoren staan allemaal op kenteken geregistreerd van de particuliere eigenaar.

Mag ik nu gewoon over het leergut-spoor rijden of dien ik toch een document te laten opmaken? En als ik dat moet laten opmaken: wie verzorgt zoiets? (Regio Limburg).

Daarnaast kom ik er niet goed uit of er in Zwitserland nog steeds een nachtrijverbod geldt. Wat ik kan vinden spreekt elkaar tegen. De één vermeldt dat er een nachtrijverbod gedurende het hele jaar is, de ander zegt enkel in de zomer. Wie kan mij meer vertellen?

Alvast bedankt voor jullie expertise! ;)

Volgens wat ons forumlid bergings trucker hier ooit meldde( en ik heb van Herman en Matthieu hetzelfde voorbij zien komen) hoef je voor gekentekende voertuigen geen document te hebben:

http://www.chauffeursforum.nl/zwitserland/7980-doorrijden-bij-zwitserse-grens.html

Echter: je schrijft dat je daar met een volle trailer motoren komt,wat moeten we ons daar bij voorstellen?want die douane man kan wel zeggen: ik wil alle chassis of motornummers even controleren,hoeveel motoren laadt je dan in je trailer? 15? 20?meer?

M.i.kun je beter een transitdocument maken in NL of Duitsland( dat kan ook hoor,met NL goederen) en dat gewoon aanzuiveren bij de Italiaan.

Zo n T2 documentje kost je tussen de 30 en 50 euri.

Je moet,zoals al eerder aangegeven wel LSVA (maut) betalen,voor PSVA kom je niet in aanmerking,die LSVA is afhankelijk van het totaalgewicht van je voertuig volgens kenteken,d.w.z voor een gewone trekker met 3 assige oplegger ben je 40 ton+ ook al weeg je veel minder.

IK weet niet wat voor n auto je hebt,maar voor een euro 3 betaal je 2.69 rappen/ton km,bij 40 ton is dat(40x2.69=) 107.6 rappen,das dus(: 100=)1,076 Zw/fr per km,als je dan rekent dat Basel-Chiasso 300 km is betaal je 322 Zwitsers franken aan maut.

Wat betreft het nachtrijverbod : alle goederen verkeer( behalve bederfelijk en exceptioneel) is tussen 22.00 uur en 05.00 uur verboden.

T zal gewoon even kalkuleren zijn voor je: wat voor auto heb je? waar moet je precies heen in Italie?somss rij je i.d.d. korter en goedkoper over Frankrijk of Oostenrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het lijkt mij dat je toch in ieder geval eigendomsbewijzen bij je moet hebben, want hoe ga jij anders een controlerende ambtenaar overtuigen dat jij niet met gestolen motors op weg bent.

Als t.s. met gekentekende voertuigen over tb leegspoor gaat,moet hij de kentekens natuurlijk wel bij m hebben,hij zal immers in geval van een controle wel aan moeten kunnen tonen dat die motoren gekentekend zijn.

Dat hij over het leegspoor mag wil nog niet zeggen dat hij niet gecontroleerd kan worden.

Daarom mijn vraag: hoeveel heeft hij er bij? als je hele trailer(van 13.60) vol staat zou t een praktisch probleem kunnen worden als hij een controle krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het betreft een groep van 28 motoren. Om de eigendomsbewijzen bij me te hebben is geen probleem.

De rit gaat naar Rome toe. Ik heb ervoor gekozen om via Zwitserland te rijden omdat ik dit dan (als het goed is) binnen een tijdsbestek van 2 x 10 uren kan halen. Of met 2 chauffeurs in 1 ruk. Als ik via Oostenrijk over de Brenner ga (B179 verboden voor vrachtverkeer) ga ik het denk ik niet redden. Bovendien zou ik via Frankrijk alsook Oostenrijk ook tol moeten betalen.

Anyway: ik moet ervoor zorgen dat ik de kentekenpapieren bij de vracht heb en dan gewoon over het leegspoor heen rijden. Thanks! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het betreft een groep van 28 motoren. Om de eigendomsbewijzen bij me te hebben is geen probleem.

De rit gaat naar Rome toe. Ik heb ervoor gekozen om via Zwitserland te rijden omdat ik dit dan (als het goed is) binnen een tijdsbestek van 2 x 10 uren kan halen. Of met 2 chauffeurs in 1 ruk. Als ik via Oostenrijk over de Brenner ga (B179 verboden voor vrachtverkeer) ga ik het denk ik niet redden. Bovendien zou ik via Frankrijk alsook Oostenrijk ook tol moeten betalen.

Anyway: ik moet ervoor zorgen dat ik de kentekenpapieren bij de vracht heb en dan gewoon over het leegspoor heen rijden. Thanks! :D

Naar Rome,dan denk ik dat de Brenner niet duurder is dan over Zwitserland.

En in twee keer 10 uur naar Rome zal erg krap worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Freiburg de trein op naar Novarra, heb je gelijk je rust.

Novarra> Rome is iets meer als 600 km, en dus ook in 1 keer te doen.

Kweet tis een klote trein, maar in het verleden ( toen nog vanaf Credo pirelli midden in Milaan) regelmatig nog op de vrijdag lossen, spoelen, laden en s,avonds de trein op, en zaterdagmiddag weer thuis.

Ps ga niet in je cabine liggen, dat heb ik 1 keer gedaan maar nooit meer:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die jongen heeft een prachtig mats-ritje voor de boeg. Waarschijnlijk heel iets anders dan hij normaal doet.

Denken jullie nu echt dat hij op zo'n stink-trein wil gaan zitten?? :stom: Die gaat lekker de hele weg om zich heen zitten kijken en genieten van de omgeving. :ja:

Dan moet je de dagtrein pakken, die heb ik 1 keer van Milaan naar Singen gehad:cool:

Is werkelijk prachtig Rob, in Singen de trein af, eten en gelijk weer 9 uur rust maken, want dat heb je wel nodig na zoeen prachtige rit met de nodige alcoholiche versnaperingen:D

Trouwens kijk fff op >Rola info ralpin< dan zie dat het tussen de 450 en 550 euro kost, en je hebt geen 2 chauffeurs nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden