[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hobbychauffeur ?


minuteman

Vraag

  • Forumlid

Beste,

Ik ben 42 jaar en afgelopen mei geslaagd voor mijn C en nu bezig voor E.

Vrachtauto rijden is niet mijn beroep maar ik doe het voor de hobby. Ik heb zelfs een vrachtauto gekocht om ritjes mee te maken en naar oldtimer shows te gaan.

Zijn er nog meer hobbyisten hier ?

Minuteman.

Edit: Plaatje bijgevoegd,

Dit is mijn truckje, hij staat momenteel bij Gomes in Zaandam voor onderhoud en wordt gereedgemaakt voor de RDW keuring. Hij heeft 7 jaar stilgestaan.

img_2303.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Werkt doe koppelingsrem niet alleen maar als je de koppeling helemaal intrapt? Zo hoort het volgens mij tenminste: Voor wegrijden helemaal intrappen zodat de tandwielen die verbonden worden, beide stilstaan.

Tijdens het rijden de koppeling deels intrappen, zodat er wel ontkoppeld wordt maar de koppelingsrem niet in werking treedt. Dat werkt namelijk averechts zoals je zelf ook vaststelt.

 

Mocht je echt niet zonder koppelingsrem kunnen koppelen, probeer dan zonder koppeling te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is iets wat ik nog niet eerder heb geprobeerd Leeuw, ook niet bij stilgestaan. Ik trap de koppeling helemaal in als ik hem gebruik, half eigenlijk nooit. Schakelen zonder koppeling is wat ik nu al doe, dat gaat wel maar valt niet mee. 

 

Maar misschien is dat wel de gouden tip ! Dat zou mooi zijn zeg. 

 

Volgende week woensdag gaan we naar de APK en laat ik het weten. 

bewerkt door minuteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de auto ligt een grappig boekje van ZF dat veel informatie bevat over versnellingsbakken etc.. Eerder had ik dat wel doorgenomen maar nu heb ik nog even specifiek gekeken of er iets over half koppelen in staat en warempel.

 

Als ik de stappen zo lees bij de instructies voor het terugschakelen, dan zie ik bij punt 1 het woord treten wat zoiets is als trappen. De nummers 2 tot en met 4 zijn het tussengas plus voorbereiding en bij nummer 5 staat dan het woordje sanft eindrücken wat zoiets betekent als zacht / rustig indrukken en misschien wel half of niet helemaal. 

 

Een duidelijk verschil dus bij 1 trap je de koppeling in en bij 5 druk je hem zacht in. 

 

Leuk dit, toch weer wat geleerd ! 

 

zjz528.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij 3:
koppeling loslaten (op laten komen) tussengas geven, koppeling intrappen
Bij 4:
in lagere versnelling zetten.
Bij 5:
gas geven en koppeling zacht indrukken
Maar de koppeling was toch al ingetrapt?

Bij sommige bakken die iig Daf gebruikte zat de schakelaar voor de splitter op het diepste punt van de koppeling, als je overschakelde met de koppeling niet helemaal ingetrapt
kon je alleen "hele" versnellingen schakelen ook al was de splitterschakelaar van stand veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik was uitgenodigd door NEP om gisteren te komen naar de jaarlijkse personeelsdag waarbij de nieuwste reportagetrailer werd geïntroduceerd de UHD2 4k mobiele opname studio. Er zit vrijwel 50 jaar tussen deze 2 voertuigen en het idee was om het publiek de verschillen te laten zien.

 

Het was prachtig weer en er was veel bekijks, we hebben namelijk tegenwoordig aardig wat oude cameraspullen mee waarvan sommige het ook nog daadwerkelijk doen. Al met al weer een leuke dag en de eerste rit van het jaar was weer een feit.

 

We stonden weer voor het studiogebouw

a1rgxe.jpg

 

Oude spulletjes (niet te tillen dus)
2iuauzt.jpg

 

ibctg4.jpg

 

Vorige week dinsdag op kenteken gezet, een Volvo FH 470pk. De trailer had nog geen kenteken, dat komt van de week.

dyuips.jpg

 

Alles digitaal tegenwoordig

33w01tu.jpg

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-4-2019 om 20:36 zei minuteman:

Nog een leuk artikel op Big Truck !

 

 

 

Leuk artikel! (en website)

 

Ik weet nog dat zo een wagen bij ons op het dorp was.  Volgens mij voor van gewest tot gewest.  Misschien deze wel?

 

Was ergens in de jaren 70. Er moeten nog fotos van zijn, hij stond op het landje naast ons huis.

 

Ik zal eens kijken bij mijn ouders, als ik ze heb dan stuur ik ze naar je.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden