[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Schade


Gast mhkamp

Recommended Posts

Terug van weggeweest ;)

Vorige week vrijdag heb ik schade gemaakt. En geen schade als 'met de bumper tegen een paal aan' of 'een auto een andere kleur gegeven'. Nee, bij het inklappen van een spiegel.

Situatie van de straat.

Op onderstaande foto is hoe smal de doorgang was om met de vrachtwagen doorheen te gaan, en nee, ondanks mijn normale postuur wilde ik daar niet nog eens tussen staan.

2013-08-08%2013.44.11_small.jpg

Het gaat om de spiegel van de camper, die wilde ik inklappen. Wat ik ook deed met dit als resultaat:

2013-08-08%2013.44.22small.jpg

Dat ik schade gemaakt heb, oké, daar kan ik mee leven. Maar eigenlijk wil ik niet gaan betalen en heb de reden er ook wel voor:

- De eigenaar gaf al persoonlijk toe dat de weg smal is (waarom zet je er dan een camper neer?) :stom:

- Als wij onze vrachtwagens bij huis parkeren hebben we de politie op ons dak (€92 volgens oud collega, die in dec. 2012 een prent kreeg)

Is er een soortgelijke voorval geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Dit is geen schade gemaakt met je voertuig. Dit zou meer vallen onder je aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren of de aansprakelijkheidsverzekering van je werkgever (want het is tijdens werk gebeurt).

Aan de andere kant is het inklappen van een spiegel 'gewoon gebruik' en is het ding daartegen niet bestand geweest. Ik zou me stellen op het standpunt dat je niks te verwijten valt. En bij het RDW doorgeven dat de campereigenaar met een niet-apk-waardig voertuig aan het verkeer deelneemt.

edit: vraag is dus eigenlijk of het inklappen van de spiegels een apk-eis is. Zit hier een beetje naar te googelen. Is de camper een pkw of lkw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die eigenaar van die camper is zwaar in overtreding omdat die Nederlandse vlag niet halfstok hing op vrijdag!

eigenlijk vind ik dat hij daarvoor bekeurd moet worden omdat de vlagcode er niet voor niets is!

geheel respectloos als je het mij vraagt om niet halfstok te vlaggen als er iemand van het koninklijk huis begraven word!

Als particulier ben je niet verplicht het vlagprotocol te volgen.

En ,Prins Friso hoorde uiteraard tot de koninklijke familie,maar niet tot het koninklijk huis :cool: ( na zijn huwelijk met Mabel )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is geen schade gemaakt met je voertuig. Dit zou meer vallen onder je aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren of de aansprakelijkheidsverzekering van je werkgever (want het is tijdens werk gebeurt).

Aan de andere kant is het inklappen van een spiegel 'gewoon gebruik' en is het ding daartegen niet bestand geweest. Ik zou me stellen op het standpunt dat je niks te verwijten valt. En bij het RDW doorgeven dat de campereigenaar met een niet-apk-waardig voertuig aan het verkeer deelneemt.

edit: vraag is dus eigenlijk of het inklappen van de spiegels een apk-eis is. Zit hier een beetje naar te googelen. Is de camper een pkw of lkw?

Waaruit blijkt dat die camper APK onwaardig is? toch niet door t afbreken van die spiegelsteun,kom nou.

Ook maakt t niet uit of een camper PKW of LKW is,deze is(waarschijnlijk,denk ik) een Hymertje,minder dan 3500 kg en dus....PKW.

De APV ( algemene Plaatselijke Verordening) kijkt daar niet naar,die heeft criteria zoals het gewicht, lengte,breedte of hoogte van een bepaald voertuig.

Natuurlijk is zo n camper al snel tussen 2.30 en 2.50 breed,maar je kunt ook stellen dat,als de bestuurder van dat rode Peugeot'je m daar niet links had weggezet ,T.S ruimte genoeg had gehad om er langs te komen.

Je doet t natuurlijk niet,maar T.S had beter de politie kunnen bellen en zeggen ik sta hier,blokkeer de straat er kan niemand meer langs,komen jullie even???:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt gelijk Peter, dat nergens staat dat een spiegel inklapbaar moet zijn. Ik had een beetje dat idee omdat de spiegels niet meetellen voor de breedte van een voertuig. Maar dat was incorrect. Zoals ik in post #3 al aangaf:angel:

Uiteindelijk heeft TS dus staan rukken aan een spiegel die mogelijk niet inklapbaar was, of in ieder geval het inklappen niet helemaal overleefde. Maar als de eigenaar van de camper een beetje sportief is dan jakkert hij er een paar schroeven in en bedankt hij TS voor het eerlijk melden van het gebeurde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je doet t natuurlijk niet,maar T.S had beter de politie kunnen bellen en zeggen ik sta hier,blokkeer de straat er kan niemand meer langs,komen jullie even???:angel:

Denk je echt dat die gasten daar voor binnen een paar uur aanwezig zouden zijn?

Je kan beter zeggen dat je paar "medelanders" van buitenlandse komaf hebt aangereden. Misschien dat je dan kans hebt dat ze er nog voor het einde van je diensttijd zullen zijn. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is de camper een pkw of lkw?

Had een PKW kenteken. Hymer.

die eigenaar van die camper is zwaar in overtreding omdat die Nederlandse vlag niet halfstok hing op vrijdag!

Fout van mij: de schade was op donderdag 8 augustus j.l.

Maar als de eigenaar van de camper een beetje sportief is dan jakkert hij er een paar schroeven in en bedankt hij TS voor het eerlijk melden van het gebeurde....

Nee, hij wil er een complete nieuwe polyester voorkant erop hebben (van deur tot deur. Katjing.

Uiteindelijk heeft TS dus staan rukken aan een spiegel die mogelijk niet inklapbaar was, of in ieder geval het inklappen niet helemaal overleefde.

Maar als de eigenaar van de camper een beetje sportief is dan jakkert hij er een paar schroeven in en bedankt hij TS voor het eerlijk melden van het gebeurde....

Spiegel was gewoon inklapbaar, alleen daar waar nu schade is, was de steun blijkbaar vastgeroest. Tja, dat kan ik ook niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe goed ik me het ook kan voorstellen, maar ik denk toch echt dat Marcel wel degelijk in de buidel moet als de eigenaar er op zou staan.

Stilstaande objecten maken nu eenmaal geen schade... en al is de bedoeling nog zo goed te begrijpen.. Als je een spiegel wil inklappen en het breekt af (al dan niet door slecht onderhoud) dan nog ben je helaas aansprakelijk..

Als het moet kunnen we wel even met de pet rond Marcel... :D :D

--== Freddy ==--

P.S welcome back.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga er vanacht langs, gooi er 10 liter benzine in en dat is dat.

Hooo.. wacht even, dat is nogal cru.:eek:

Wacht m s'ochtens vroeg op. Als hij dan slaperig naar buiten komt om zijn krant op te halen pak je hem...

Snij zijn pik eraf, daarna met naald en draad zet je het vast op zijn neus, of voorhoofd. Dan kan iedereen (en misschien hijzelf ook) zien wat een lul hij is.:ja:

Had eigenlijk crimineel moeten zijn.....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogal een beetje cru Ibo. Tuurlijk wil je zo'n persoon iets aandoen, maar wat heb je er aan? Krijg je een kaartje met 'Groeten uit Veenhuizen'. :D En laat ik nu nog even geen vakantieplanningen hebben.

Freddy, je kon nog wel eens gelijk hebben. Ik zie wel, ik hoopte dat er ooit in een grijs verleden een soortgelijk geval zou zijn en wilde weten wat daar de uitkomst van was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je goed op de foto kijkt:D:D:D,zie je dat t campertje eigenlijk op een soort"parkeerstrook"staat.

Degene die de boel blokkeert is echt die vent( of da wijf:D) die dat rooie Peugeo'tje daar links geparkeerd heeft.:ja::ja::ja:

Maar ja,T.S. is degene die aan die spiegelsteun ging hangen en dus de schade veroorzaakte,en i.d.d. de eigenaar zou er ook wat kit achter kunnen spuiten en een paar grotere schroeven,zo te zien is het campertje ook weer niet "Z.G.A.N.:nee:,maar das aan de eigenaar.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat Peugeotje staat op de straat en die camper in het parkeervak dan moet toch dat Peugeotje verplaatst worden als er een vrachtwagen door moet. Ik vrees toch dat je zelf voor de "schade" moet opdraaien helaas. Je probeert iets goed en zonder dat je er iedereen bij hoeft te zoeken en te roepen op te lossen maar je trekt ongewild helaas aan het kortste eind. Over PKW kentekens en campers gesproken. Koop een oude lijnbus en maak er een camper van effe keuren bij de RDW en je krijgt een personenwagen kenteken op die grote oude lijnbus. Geen gezicht is dat uiteraard maar het gebeurt tegenwoordig wel en niemand die het nu nog meer snapt want bij zo'n groot lomp voertuig verwacht je alleen maar het zware grijskenteken op het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je goed op de foto kijkt:D:D:D,zie je dat t campertje eigenlijk op een soort"parkeerstrook"staat.

Degene die de boel blokkeert is echt die vent( of da wijf:D) die dat rooie Peugeo'tje daar links geparkeerd heeft.:ja::ja::ja:

Ik heb dat een tijdje gehad op een nette asfaltweg in een woonwijk, dat ze 2 auto's expres aan verschillende kanten parkeerden om een chicane te maken. Verder stond er op 300 meter lengte niet 1 auto op straat maar alles op de opritten. Naar mijn idee parkeerden ze die 2 auto's zo om s'ochtends vroeg geen vrachtwagens meer door de straat te krijgen. Dan kon ik er net tussendoor slalommen maar voor de zekerheid even uitstappen om te kijken of de uitzwaai paste. Tijdens dat naar achter lopen stond de automaat wel in de achteruit met bijbehorend getuut. Had ze in twee weken afgeleerd om de slalom neer te zetten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb dat een tijdje gehad op een nette asfaltweg in een woonwijk, dat ze 2 auto's expres aan verschillende kanten parkeerden om een chicane te maken. Verder stond er op 300 meter lengte niet 1 auto op straat maar alles op de opritten. Naar mijn idee parkeerden ze die 2 auto's zo om s'ochtends vroeg geen vrachtwagens meer door de straat te krijgen. Dan kon ik er net tussendoor slalommen maar voor de zekerheid even uitstappen om te kijken of de uitzwaai paste. Tijdens dat naar achter lopen stond de automaat wel in de achteruit met bijbehorend getuut. Had ze in twee weken afgeleerd om de slalom neer te zetten:D

Niks zeggen en op deze manier een beetje extra geluid maken helpt veelal het beste. Het mooiste is om dan ook juist een trailer met jankende remmen bij je te hebben zodat heel de straat mag genieten van het feit dat jij moet afremmen. Ik snap dit soort actie's dan ook totaal niet, zorg er voor dat er ruimte is en die grote lompe dingen die ze vrachtwagens noemen kunnen dan rustig door de straat heen rollen inplaats van dat moeten afremmen tot stapvoets en daarna weer op de gewenste snelheid moeten zien te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Pierre. Zo gaan ze met je om. Als je sterft voor t land, dat is OK, maar niet gaan klagen.

Was het niet een paar jaar terug dat beatrix niet naar een begrafenis wilde omdat ze ergens een feestje had?

Dat kongklijke huis is een zooi lafbekken in mijn opinie. Terwijl Rotterdam nog brande zaten ze al in GB aan de thee, terwijl de lakeien alle schilderijen aan de muur hingen...

Zij daar wel eens iets van op school, dat was fout...

Iedereen zo mager als een plank, op 1 na, die weegt zo rond de 250 kilo......

http://youtu.be/I8p_AQ25jMU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel, je weet waar tie woont. Een stoeptegel door zijn voorraam zondag avond zal zijn attentie wel krijgen.

Zo kan toch iedereen een wrak op straat zetten en maar hopen dat iemand het beschadigd.

Trouwens, als hij met een grote rekening komt stuur jij er toch een onafhankelijke expert op af MH?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De camper staat netjes in het vak,Ik zou eerder gaan kijken naar de eigenaar van de peugeot.Die kan zijn/haar auto makkelijk even een paar meter naar voren rijden.Ik ben bang dat ondanks je niet wil betalen (waarom snap ik niet want jij maakt de schade en niet iemand anders) je toch de pineut bent.Of in ieder geval jouw verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom snap ik niet want jij maakt de schade en niet iemand anders

- De eigenaar gaf al openlijk toe dat de straat smal is.

- Waarom de camper na gebruik niet direct gaan stallen? Een week later sond ie er nog met de spiegel in de positie zoals de foto.

- Als ik mijn vrachtwagen bbk parkeer boete vanwege verordening. Een camper / caravan is bijna net zo breed, waarom deze wel?

Maar goed, ik bel morgen eerst mijn planner op om te vragen wat ik hier mee moet. Gaat mijn werkgever betalen is dit klaar, mocht ik het betalen ga ik in verweer met bovenstaande argumenten (al is de kans dat ik het onderspit delf groot).

En ja, ik heb de schade gemaakt, daar ga / wil ik niet meer over discussiëren, dat staat al een paal boven water.

@ RobNiat : Inderdaad een leuk onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb je goede foto's en zal de verzekeraar hooguit een paar tientjes betalen. (zal wel eigen risico zijn zeker?)

Als het al zover komt, het is een schade van niets, een paar blindmoeren en boutjes en that's it.

Nieuwe voorkant? Daar gaat de verzekeraar echt niet intrappen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon,schadeformulier invullen,netjes je verhaal omschrijven,met tekening of foto,s ,en indienen bij je verzekering.

Laat het aan hun over om dit akkefietje op te lossen,voordeel van jouw is dat het niet moedwillig is gebeurd.

Als ik na de foto kijk is dit een camper die toch al op leeftijd is en na aftrek van zijn eigen risico mag die blij zijn als hij een paar tientjes krijgt.

In ieder geval succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden