[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Roemeense chauffeurs maken geen vrienden in Vlaardingen.


Off-Roader

Recommended Posts

  • Forumlid

is niet zo moeilijk hoor.

ze solliciteren hier, worden aangenomen voor ik noem wat... een half jaar contract?

ze hebben hier een huis gekregen en zitten dus legaal in een woonhuis, en raken hun baan kwijt, en omdat ze hier gevestigd zijn krijgen ze recht op bijstand.

maar nogmaals, iedereen heeft zo zijn eigen oogkleppen op.

laat alles lekker toe.

Ihc Merwede

krijgt een mega order van 1 Miljard.

wat zeggen ze?

we kunnen geen NL lassers vinden, dus 75% moeten we uit Polen halen:(

dan vraag ik me af, even off topic. wanneer gaat deze order in, en hoe lang duurt het voordat je een NLer aan een erkent lasdiploma kan krijgen.

neen, het is geen wegvervoer, dit is de tak van de politiek waar iedereen op stemt.

ik mag blij zijn dat ik geen kinderen heb, er valt ze weinig te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even over de scheepsorder.

Een lasdiploma maakt je nog geen vakman om een schip in elkaar te lassen.En daar zit nu de kneep Slakkie.Ze missen de vakmannen,niet de mensen die een lasje kunnen leggen.Een las aan een schip moet aan behoorlijk wat eisen voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even over de scheepsorder.

Een lasdiploma maakt je nog geen vakman om een schip in elkaar te lassen.En daar zit nu de kneep Slakkie.Ze missen de vakmannen,niet de mensen die een lasje kunnen leggen.Een las aan een schip moet aan behoorlijk wat eisen voldoen.

en die zitten bijvoorbeeld niet in Engeland of Duitsland?

nee ze springen gelijk op dat arme goedje.

alsof ze daar de beste hoog opgeleide hebben, dan zien we ook in het transport... al die goede en beste medewerkers die met een vrachtwagen op pas worden gestuurd, zijn echt de betere vaklui:zegtniets::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien maar eens goed ook, weten de klanten van Heisterkampf hoe dit bedrijf haar chauffeurs behandelt en te beroerd is een tegemoetkoming in de parkeerkosten te betalen voor deze toch al ultragoedkope chauffeurs. Kan ze wel begrijpen, als je al geen fuck verdient ga je ook niet voor een tientje per nacht op zo'n parking staan als het even verderop gratis is. Dat ze er vervolgens een teringzooi van maken slaat natuurlijk nergens op, dus eigen schuld dikke bult. Bij EenVandaag zeiden ze dat sommige chauffeurs zo veel geld over hebben dat ze escorts laten komen.biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goede reclame voor de Oldenzaalse firma. En geloof maar de verladers e.d. lezen hier ook mee... Leuk als je kostbare lading door de firma laat vervoeren... Inmiddels sjouwen ze ook met de ferry opleggers van Van Benthum. Dat waren tot voor kort Nederlandse firma s als ik het goed heb. (zag vrijdag Huskens uit Grathem met een Van Bentum trailer sjouwen op de A58 bij Best).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En geloof maar de verladers e.d. lezen hier ook mee...

Die liggen daar echt geen seconde van wakker.

Leuk als je kostbare lading door de firma laat vervoeren...

Ook daar wordt absoluut niet minder om geslapen. Eventuele diefstal of manco's worden gewoon neergelegd bij de vervoerder (diens ladingverzekeraar) op basis van algemene voorwaarden en/of CMR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien maar eens goed ook, weten de klanten van Heisterkampf hoe dit bedrijf haar chauffeurs behandelt en te beroerd is een tegemoetkoming in de parkeerkosten te betalen voor deze toch al ultragoedkope chauffeurs. Kan ze wel begrijpen, als je al geen fuck verdient ga je ook niet voor een tientje per nacht op zo'n parking staan als het even verderop gratis is. Dat ze er vervolgens een teringzooi van maken slaat natuurlijk nergens op, dus eigen schuld dikke bult. Bij EenVandaag zeiden ze dat sommige chauffeurs zo veel geld over hebben dat ze escorts laten komen.biertje

ja dat van die escortdames vonden ze ook een beetje vreemd bij mij thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en aan het eind van het filmpje rijd hij weg ,waar naar toe??? naar een andere plek waar hij niet hoeft te betalen.

zo kan de politie er gewoon achteraan blijven rijden.

misschien een idee om het eens aan zijn baas in oldenzaal voor te leggen in een tv programma,kijken wat ze ervan zeggen:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het recht om hier te mogen werken geeft niemand het recht om de boel te vervuilen of zich onbehoorlijk te gedragen, sterker nog; het recht om hier te mogen werken houdt tevens de plicht in, zich aan de normen en waarden die hier gelden aan te passen. Het simpele feit dat men voor keurig onderhouden voorzieningen moet betalen doet daar niets aan af. Dat is onderdeel van de beroepskosten, net als de (meer)kosten van het niet thuis kunnen eten, het naar het thuisland mobiel bellen enz. En als men niet kan of wil betalen voor m.i. goede kwalitatieve voorzieningen dan heeft men hier niets te zoeken. Van dat doodknuffelen van die arme ossies heb ik nu langzamerhand mijn neus meer dan gestreken vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die liggen daar echt geen seconde van wakker.

Ook daar wordt absoluut niet minder om geslapen. Eventuele diefstal of manco's worden gewoon neergelegd bij de vervoerder (diens ladingverzekeraar) op basis van algemene voorwaarden en/of CMR.

misschien denkt die verlader wel ,er kan nog wel wat vd ritprijs af als ze met die goedkope chauffeurs rijden:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als men niet kan of wil betalen voor m.i. goede kwalitatieve voorzieningen dan heeft men hier niets te zoeken.

Nou, ik ken meer dan genoeg Nederlandse chauffeurs (en hun werkgevers) die rondom Rotterdam ook pertinent geen gebruik willen maken van de verplichte parkeer- en overnachtingsgelegenheden hoor.

Dit hele parkeerbeleid is voor een wereldhaven (als Rotterdam) gewoon een aanfluiting. En men zal dat zelf nooit toegeven, maar men wist vooraf al dat men met de huidige aanpak de problemen zou gaan verschuiven naar omliggende gemeenten.

De chauffeurs, of ze nu Nederlands zijn, of van andere herkomst, zijn gewoon opgejaagd wild. Dat waren we al door geheel Europa omdat iedere seconde van het werk te herleiden valt terwijl we gewoon ook maar ons werk doen. Maar ons eigen Rotjeknor heeft er nog eens een schepje bovenop gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat Rotterdam voorop loopt met chauffeursvriendelijkheid en vrachtwagenwelkomheten is te uit en te na bekend. 1e Gemeente met milieuzone, 1e plaats ter wereld waar uitsluitend euro 6 autootjes mogen komen, parkeerverboden voor vrachtauto's op de meest uiteenlopende plaatsen en ga zo maar door. Moet geregeld in deze prachtgemeente lossen, maar het mooiste van een ritje Rotterdam is de terugweg.

Maar daar gaat het in de topic even niet om. Punt is hier dat een groep chauffeurs wèl het werk (recht) neemt, maar letterlijk schijt aan de fatsoensnormen (plicht) hier ten lande heeft. En ga me nou niet vertellen dat vroeger de parkeerplaatsen in Duitsland en Frankrijk door Nederlandse chauffeurs ondergescheten werden. Ik heb het hier niet over een keertje wildplassen, maar om structurele vervuiling.

Het is dan ook niet zozeer een parkeerprobleem, maar een kampeerprobleem, veroorzaakt door onze Karpatische vrienden en consorten. En als men dat dan in de vrachtautovriendelijkste gemeente van Nederland doet, tja, dan zijn de rapen gaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat Rotterdam voorop loopt met chauffeursvriendelijkheid en vrachtwagenwelkomheten is te uit en te na bekend. 1e Gemeente met milieuzone, 1e plaats ter wereld waar uitsluitend euro 6 autootjes mogen komen, parkeerverboden voor vrachtauto's op de meest uiteenlopende plaatsen en ga zo maar door. Moet geregeld in deze prachtgemeente lossen, maar het mooiste van een ritje Rotterdam is de terugweg.

Maar daar gaat het in de topic even niet om. Punt is hier dat een groep chauffeurs wèl het werk (recht) neemt, maar letterlijk schijt aan de fatsoensnormen (plicht) hier ten lande heeft. En ga me nou niet vertellen dat vroeger de parkeerplaatsen in Duitsland en Frankrijk door Nederlandse chauffeurs ondergescheten werden. Ik heb het hier niet over een keertje wildplassen, maar om structurele vervuiling.

Het is dan ook niet zozeer een parkeerprobleem, maar een kampeerprobleem, veroorzaakt door onze Karpatische vrienden en consorten. En als men dat dan in de vrachtautovriendelijkste gemeente van Nederland doet, tja, dan zijn de rapen gaar.

En dan vragen hoe het komt dat Hamburg en Antwerpen opeens zulke grote concurrenten zijn geworden?!!!! Politici, mensen die zich in een sprookjeswereld wanen en totaal geen verstand hebben van hetgeen ze over moeten beslissen. Kortom: hoe eenvoudig help je een land naar de kloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Antwerpen is geen concurrentie meer aan gezien dat de rederij MSC al naar Rotterdam verhuist.

dat moet heel hard aankomen in Antwerpen.

Hamburg Süd weet ik niet, maar straks als de 2e Maasvlakte en er nog een paar container terminals open gaan de de grote boten aankunnen kan het zomaar ineens berg afwaarts in Antwerpen.

maar ook met de ECT Maasvlakte trouwens, want die gaan straks nog wat klantjes verliezen.

maar dat het overnachten straks misschien niet meer haalbaar is is wel een feit.

en dat komt niet door de Nerderlandse chauffeur, maar die arme jongens die soms dagen moeten wachten op een vrachtje.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar die arme jongens die soms dagen moeten wachten op een vrachtje.:stom:

Toch denk ik dat wij alleen daarvoor al onze handen mogen dichtknijpen.

Stelt u zich eens voor dat zij ook voor alle prijzen maar hun ritten zouden aannemen om maar weer een vracht erop te hebben en weg te komen vanaf de plek waar ze gelost hebben. Juist met die mentaliteit, om maar te kunnen rijden ten kosten van alles, hebben Nederlands hun eigen tarieven aardig verziekt.

Ik wil nog net niet zo ver gaan dat we een soort steunfonds voor ze zouden moeten oprichten, om hun verblijf alhier zo comfortabel mogelijk te maken. Maar als ook díe gasten nog eens gedwongen zouden worden om maar elke rit tegen elke prijs erop te gooien, dan konden wij het helemaal wel schudden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een gezeur weer, 1500 euro in de maand veel? ze zijn er ook een maand voor weg, jij en de rest van Nederland doen dat niet voor dat geld(nou Ron en JP misschien dan:p)

het is toch nog altijd meer dan wat de phillipijnen krijgen

met hun 600 tot 700 in de maand

en als je dan mag geloven dat er in italie

roemenen rijden voor nog geen 400

vind ik niet dat deze mag klagen met zijn 1500

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden