Spring naar bijdragen

Denemarken: Nyborg

RobNiat
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Ik heb een prachtig plekje gevonden om de nacht of zelfs een weekend door te brengen.

Afslag Nyborg-Oost, aan de E20 tussen Odense en de brug over de Storebaelt.

Direkt onderaan de afslag zitten twee pompstations. Eentje van OK en een van Statoil. Die laatste is 24 uur open en ze bakken er verse pizza's!

Naast de Statoil staat ook een McDonalds voor wie daar iets mee kan.

In het zelfde blok staat ook een ruim opgezette supermarkt van Lidl die alle dagen open is van 8-21u.

Rondom dit blok is er ruimschoots parkeergelegenheid voorhanden.

Maar! Het mooiste is niet hier te vinden, maar op tien minuten lopen. Als je doorloopt ben je zelfs nog wel sneller in het centrum van Nyborg. En daar zitten nog veel meer restaurantjes, winkels, etcetera. Alles beter dan McD natuurlijk...

Nyborg is een oud havenplaatsje met prachtig gerestaureerde oude historische gebouwen. Een oud kerkje en een gezellig klein haventje waar vooral pleziervaartuigen liggen. Zeer wel de moeite waard om er eens een kijkje te nemen.

Het is wel iets te vergelijken met plaatsen als Monnickedam of Volendam, maar dan wat ruimer opgezet.

Bij de Statoil heb ik geen douches gezien. Ik heb er ook niet om gevraagd of ze er hebben. Wel zag ik in het haventje douches, maar die zijn alleen te openen met een 'havenkaart'. Misschien is het een optie om een praatje aan te knopen met een eigenaar van een van de jachten in het haventje en zijn kaart te lenen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites