[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het automatisch in de pauze springen van digi klok


Gwabber

Recommended Posts

Gast combidriver
Bedankt voor alle reacties!

Wat ik heb vernomen was deze optie alleen bedoeld, voor internationaal transport. Maar niet voor de binnenlandse distributie tot 200km rondom Nederland dat ik dus doe, en dan kun je wel stellen om een adresje over te slaan, in Duitsland valt dat niet mee. En ik weet zeker dat het voorkomt, sinds kort rijd een heel bekent post bedrijf in Nederland ook zo. Nou hebben die jongens een baas die wel gewoon betaald, dus zij hebben er gemak bij! Ik weet niet of hun hem wel kunnen verzetten.Maar als je dus een baas treft die betaald wat er op de klok staat, en goede planners in dienst hebben. En jou eerst een adresje van ongeveer 15/20min laat lossen en vervolgens een adres waar je de rest moet lossen, en weer door laden op het zelfde adres en zo door, vind ik het diefstal! En in ik vindt het niet erg om mijn pauze door te werken zijn toch uren, en die wil ik graag maken maar wel betalen! En je auto laten lopen gaat ook niet wat Scania R Serie slaat af. En of ik bij die mafkezen wil horen! Nou ik ben aan het wek om geld te verdienen niet nutteloos op een parkeer plaats te staan, op de terug weg! Om uit betaald te wat je behoort. WW? 1000€ Of 2600€ in deze tijd? Dan maar even bestolen worden door die bloedzuiger. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker veder aan het kijken, maar ik wil graag op het buitenland maar daar is weinig werk. En dan moet je blij zijn met wat je hebt, maar je wordt wel bestolen. Maar was benieuwt hoeveel mensen er nutteloos op de terugweg op de parkeerplaats staan!

ja je kunt hem laten lopen door de rem er af te houden. Maar dat gaat (eigenlijk LOL) niet werken tijdens laden en lossen.LOL

Ik ga nooit nutteloos op een parking staan. Maar neem de pauze overdag, EN aan het einde van de rit (in mijn geval zijn we uiterlijk om rond 14.00 uur leeg), maak ik nogmaals minimaal 45 minuten pauze, alvorens terug te gaan, naar het DC. Nutteloos of niet, je pauze heb je recht op. En tuurlijk is dit zonde van de tijd, maar het is wettelijk zo geregeld he

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast combidriver
Ik heb ook zo'n digitach die automatisch op rust springt. Maar dit gebeurd enkel nadat het contact uit is. Zet ik hem met draaiende motor op werken en dan het contact uit dan springt de tacho als nog op rust. Idem met het contact even aan en uit om bijvoorbeeld het raam te openen daarna staat de tacho weer op rusten.

Dus niet zo spannend dat ik bij elk stoplicht sta te pauzeren.

En ook dit is met een werkplaats kaart in te stellen. Mijn nieuwe auto had dit ook, vreselijk irritant vond ik het, om elke keer weer op het knopje "werken" te moeten drukken, vergat het ook elke keer. 2 minuten werk, en de monteur heeft het weer "goed" ingesteld. Zelf op pauze drukken als ik ook daadwerkelijk pauze nuttig.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach en als ts gewoon bij iedere klant te laat komt

hij kan het altijd nog steken op

Excuus voor laatkomers: het is een ziekte - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

:D

quote_icon.png Origineel gepost door Gwabber viewpost-right.png

Leuke reactie maar jij denkt niet na!

Te laat komen is geen optie! Dat kun je twee of drie keer doen, en dan word je lastig want een ander kan het wel! (Ja zonder pauze! De Mafkezen!) en dan vlieg je gewoon vrolijk de laan uit in deze tijd!

Want er zijn er nu in deze tijd 100 van die mafkezen meer die het wel doen, dus ze hebben keus genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En geef 9 adressen met het nodige rij werk en twee deadlines. Een voor 14:00 lossen en de andere voor 16:30 lossen. En je zult altijd zien ze liggen als klant 7 en klant 9 op de route.

Hieruit maakte ik op dat de werkgever met opzet zo plant om de chauffeur onder druk te houden.

Maargoed, verderop worden de verhalen van TS wel erg warrig, dus misschien haal ik er dingen uit die niet waar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk probeer je je vracht kwijt te krijgen binnen de los uren.

Maar om elke dag een race tegen de klok maken kan de bedoeling niet zijn.

Dan worden er fouten in het verkeer gemaakt met gevolgen die je nooit meer terug kan draaien.

Voor sommige werkgevers misschien een risico van het vak maar voor een chauffeur een ervaring waar je je leven lang mee verder moet.

En een tacograaf die automatisch op rust staat als je zelfs al voor een stoplicht staat.

Kan dit? Gebeurt dit misschien al je een magneet gebruikt:zegtniets:?

Oefff, dan zou ik niet willen worden aangehouden :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook zo'n digitach die automatisch op rust springt. Maar dit gebeurd enkel nadat het contact uit is. Zet ik hem met draaiende motor op werken en dan het contact uit dan springt de tacho als nog op rust. Idem met het contact even aan en uit om bijvoorbeeld het raam te openen daarna staat de tacho weer op rusten.

Dus niet zo spannend dat ik bij elk stoplicht sta te pauzeren.

Bij Peter Appel hebben we dat ook op enkele uitzonderingen na waar dat niet automatisch gaat. Af en toe begint een tachograaf in de loop van de dag te knipperen terwijl ik al ruim voldoende rust heb gemaakt, dan rij ik dus met zo'n uitzondering. :mad:

Sinds enkele maanden wordt het verbruik gecontroleerd met Shell Fuelsave Partner en wordt er o.a. op aangestuurd de motor af te zetten als die niet nodig is. Dus springt de tachograaf nog vaker op rust dan nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tjonge jonge, zet de cruise aan een paar toeren, dan blijft ie ook draaien...

en wat en gezeur over dat kut cao. Ben je tevreden dan werk je en anders kap je er toch mee!

Denk je dat een baas ook zo tevreden is?

je moet blij zijn als het erop tijd staat en een uurtje per dag eraf. Wtf is Het verschil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tjonge jonge, zet de cruise aan een paar toeren, dan blijft ie ook draaien...

en wat en gezeur over dat kut cao. Ben je tevreden dan werk je en anders kap je er toch mee!

Denk je dat een baas ook zo tevreden is?

je moet blij zijn als het erop tijd staat en een uurtje per dag eraf. Wtf is Het verschil

Plaats eens een loonstrookje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Tjonge jonge, zet de cruise aan een paar toeren, dan blijft ie ook draaien...

en wat en gezeur over dat kut cao. Ben je tevreden dan werk je en anders kap je er toch mee!

Denk je dat een baas ook zo tevreden is?

je moet blij zijn als het erop tijd staat en een uurtje per dag eraf. Wtf is Het verschil

tuurlijk, droom verder........:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja loonstrook gaat niet lukken om te plaatsen(geheim) maar 12x5x 45 zal het worden door vakantie en ziekte wordt 2700 is idd ook een vakantie, maar er is toch meer dan dat alleen.. Je hebt vast werk moet je al blij mee zijn want in de regel geldt voor jou 10andere. En dat uurtje wat word gestreept, pakt een werknemer echt wel op een manier terug... Het is geven en nemen. En niet tevreden dan gewoon wat anders zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Misschien 1,5u eerder beginnen heb je wel tijd om pauze te maken

Gr Erik

Vaak maakt de planning uit hoe laat je vertrekt, begin je eerder, is dit voor je eigen rekening (bij veel werkgevers), of je moet een geldige reden kunnen overleggen (zo werkt het tenminste wel bij ons.....) In de praktijk zal de planning je dan toch weer eerder "nog even" een afhaler extra geven........:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vaak maakt de planning uit hoe laat je vertrekt, begin je eerder, is dit voor je eigen rekening (bij veel werkgevers), of je moet een geldige reden kunnen overleggen (zo werkt het tenminste wel bij ons.....) In de praktijk zal de planning je dan toch weer eerder "nog even" een afhaler extra geven........:bey:

okay maar als ze de pauze schrappen moet je hem toch ook kunnen maken, daar ging het hier toch over? Dan vertrek je gewoon wat eerder. dan hoef je niet 100meter van de zaak nog eens 1,5u pauze te gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh, fijn is dat?

Als ik moet koelen krijgt deze stroom van het aggregaat en draait op de motor van de truck.

Onderweg, en tijdens mijn pauzes of 's nachts als ik mijn 9 of 11 uur dagelijkse rust maak. Met of zonder de sleutels in het contact....;)

Dus als jij rust Dan moet alles stil staan Want die motoren moet ook rusten

Zeker als er een ander neven staat

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja loonstrook gaat niet lukken om te plaatsen(geheim) maar 12x5x 45 zal het worden door vakantie en ziekte wordt 2700 is idd ook een vakantie, maar er is toch meer dan dat alleen.. Je hebt vast werk moet je al blij mee zijn want in de regel geldt voor jou 10andere. En dat uurtje wat word gestreept, pakt een werknemer echt wel op een manier terug... Het is geven en nemen. En niet tevreden dan gewoon wat anders zoeken

Ja ja, jij bent dus al net als de werkgever, je moet niet zeiken dat je recht hebt op iets, je moet blij zijn dat je hier mag werken, nou zal ik je vertellen dat elke werkgever nog blij moet zijn dat ik daar wil werken, en mijn rechten zijn me heilig.

Bij ons rijden er ook van die laml*llen die er net zo over denken, er zijn er zelfs een paar die nu lopen te ze*ken dat ze niet aan hun uurtjes komen, maar nog steeds geen pauze nemen en er is er zelfs 1 die gewoon de tacho naar zijn mallemoer rijdt, druk maar op OK als het lampje knippert.

Onze vaders en moeders hebben hard gestreden om de slavenarbeid af te schaffen en rechten voor de werknemer op te bouwen, en personen zoals jij Geertuss1984 doen twee keer zo hard hun best om alles weer af te breken, want ja crisis, kans op werkloosheid, misschien een biertje per maand minder moeten drinken als ik werkloos raak, niet op vakantie kunnen, ik heb de ellende van de jaren 80 meegemaakt al jongere, geen werk mijn vader werkloos en wekelijks naar het GAK voor een paar rotcenten geen vakantie, net genoeg te eten, maar het gaat elke keer weer over, 7 vette jaren en 7 magere jaren, dus over een paar jaar staan jullie weer net zo hard te schreeuwen dat wat er nu word opgegeven weer terug moet.

Dus bedankt voor het afbreken van alles wat er is opgebouwd, zal aan je denken in de goede tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangezien ik nu net zoveel binnenhark als pak hem beet 10 jaar geleden.:confused:

Daar zit dan de kneep.

Aangezien uw loonkosten in die tien jaar wel met ruim 25% zijn gestegen. Ik neem dus aan dat u het over uw nettoloon heeft, exclusief alle mooie sociale, collectieve voorzieningen waaraan u meebetalen moet en welke drukken op uw salaris(kosten).

622CAO_uurloonkosten_1997.png

Bron: Transport in Cijfers, uitgave 2013

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
okay maar als ze de pauze schrappen moet je hem toch ook kunnen maken, daar ging het hier toch over? Dan vertrek je gewoon wat eerder. dan hoef je niet 100meter van de zaak nog eens 1,5u pauze te gaan maken.

of je neemt "gewoon" de pauze binnen de voorgeschreven tijden, en gaat gewoon weer door met je werk. Zo kan (en MOET) het ook.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden