[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De tijd is rijp voor actie !!!


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja wij kunnen op eigelijk geen enkele manier staken :confused::confused:!!

Het leek me wel eens leuk om met spandoeken op de trailer op plekken waar ingehaad ma worden met 2 combinaties zo lang als kan naast elkaar of elkaar seeds inhalend met 80 over de snelweg te rijden, als we dat doen misschien dat we dan iets op tv krijgen, als dat lukt met 3 rondjes over de rontonde moet dit ook werken toch??:eek:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

De discussie voor blokkades en stakingen zijn hier al zovaak behandeld op dit forum:( en JA ik ben er ook wel mee eens dat het geen goed betaalde baan is en dat het stukken beter kan. Maar als je dergelijke akties wil gaan voeren moet er wel een beetje eensgezinheid zijn en dat mis je toch wel een beetje hier. Als je kijkt naar de Fransen, Italianen en (soms) Denen dan blijken zulke akties wel te kunnen?

En men klaagt hier veel over de bonden (ben zelf geen lid;)) dat ze niks of weinig doen, maar diezelfde bonden voeren ook akties voor o.a. de politie, dus ga nou niet zeggen dat ze niks doen. Als ze nergens goed voor waren dan zouden ze allang niet meer bestaan.

Ben zelf nog steeds redelijk tevreden met het geld wat ik aan het eind van de maand meebreng, daar kan ik mijn vrouw en zoon best goed van leven, ondanks dat ik er in de jaren er fors op achteruit ben gegaan.

Andere kant van het verhaal, ik kan nog steeds een prachtig beroep uitvoeren en ben wel veel meer thuis! En gelukkig (tot nu toe) maakt de onkosten vergoeding nog een heleboel goed!

Maar dat neemt niet weg dat ik nergens voor in ben het kan altijd beter!:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En gelukkig (tot nu toe) maakt de onkosten vergoeding nog een heleboel goed!

:tu:

Weet je wel dat de onkosten vergoeding even hard stijgt als je (uur)loon? Door sober te leven van je onkostenvergoeding je er wat aan over kunt houden,gezien de enorm gestegen prijzen in de horeca?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je wel dat de onkosten vergoeding even hard stijgt als je (uur)loon? Door sober te leven van je onkostenvergoeding je er wat aan over kunt houden,gezien de enorm gestegen prijzen in de horeca?

Helemaal mee eens, ik heb ook niet gezegd dat het een vetpot is! Maar met de middelen wie je nu hebt (magnetron etc) kun je van je onkostenvergoeding best wat overhouden. En wat ik erbij moet zeggen dat ik soms chauffeurs hoor klagen van "ow ow wat is het duur ..." en dan bestellen ze ondertussen een varkenshaasje met alles erop en eraan. Ik weet niet kan het verkeerd hebben, maar dat eet de gemiddelde nederlander ook niet thuis s' avonds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Snap ik,maar als je maaltijden van huis/supermarkt gaat meenemen en die 's avonds gaat verorberen(magnetron) in je eentje in die cabine waar je de hele dag al in zit en dan gaat slapen je dus de hele dag niemand ziet of spreekt ook niet goed is.Wij hebben hier in de wijk een goede bakker,een brood van hem is de hele week goed eetbaar en dat doe ik dus,beetje beleg mee en tel uit je winst!

'S avonds ga ik normaal eten en bestel dan wel eens een varkenshaasje roomsaus of spare ribs en een paar glaasjes wijn.Ook dan hou ik nog een kleine 20 euro over per dag......

Dat spaar ik op mijn rekening op(mijn onkostenvergoeding wordt direct op mijn rekening gestort,het is geen loon) en wat ik over hou is voor de vakantie of etentjes met mijn gezin of andere leuke dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ipv actie te gaan voeren zouden we dit gebeuren eens aan de pers door moeten spelen, en een paar 2e kamer leden.

zodat er gepraat word op de radio en de TV, ik voorspel je dat dan de rest vanzelf gaat.

slap lullen in de kantine en op het forum levert niets op, en op de bonden wachten ook niet.

er is soms niet veel voor nodig om ons achter een PUNT te krijgen,,, kijk de film Convoy maar.... 1 begon, de rest volgt vanzelf.

mvgr wupke: zoek de media op, slap lullen brengt niets.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ipv actie te gaan voeren zouden we dit gebeuren eens aan de pers door moeten spelen, en een paar 2e kamer leden.

zodat er gepraat word op de radio en de TV, ik voorspel je dat dan de rest vanzelf gaat.

slap lullen in de kantine en op het forum levert niets op, en op de bonden wachten ook niet.

er is soms niet veel voor nodig om ons achter een PUNT te krijgen,,, kijk de film Convoy maar.... 1 begon, de rest volgt vanzelf.

mvgr wupke: zoek de media op, slap lullen brengt niets.;)

Hoe oud zijn we nou......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Snap ik,maar als je maaltijden van huis/supermarkt gaat meenemen en die 's avonds gaat verorberen(magnetron) in je eentje in die cabine waar je de hele dag al in zit en dan gaat slapen je dus de hele dag niemand ziet of spreekt ook niet goed is.

Ik zeg ook niet dat je die auto niet meer uit moet komen, want dat is inderdaad niet goed, maar je kunt in principe van je onkosten best een redelijk bedrag over houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zeg alleen maar, je gaat er een voorbeeld bij halen van een film :rolleyes:...

dat heet beeldspraak.

ik bedoel daarmee aan te geven dat :als er 1 schaap over de dam is, de rest volgt.

maar andersom is het jou soort nuchterheid, wat elke actie in de kiem smoort.

als ik maandag in den haag de inrit blokkeer van de 2e kamer, vraag ik me af wanneer jij besluit om je bij mij aan te sluiten.

ik denk dat jij pas komt als er 300 + trucks staan, alvorens jij over de spreekwoordelijke drempel komt.

mvgr wupke: die van de boete cultuur af wil, en een normaal salaris voor mijzelf en de andere truckers wil, incluus die oostblokkers.

dan is de conccurentie meteen genivileert.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heet beeldspraak.

ik bedoel daarmee aan te geven dat :als er 1 schaap over de dam is, de rest volgt.

maar andersom is het jou soort nuchterheid, wat elke actie in de kiem smoort.

als ik maandag in den haag de inrit blokkeer van de 2e kamer, vraag ik me af wanneer jij besluit om je bij mij aan te sluiten.

ik denk dat jij pas komt als er 300 + trucks staan, alvorens jij over de spreekwoordelijke drempel komt.

mvgr wupke: die van de boete cultuur af wil, en een normaal salaris voor mijzelf en de andere truckers wil, incluus die oostblokkers.

dan is de conccurentie meteen genivileert.;)

HE HE eindelijk iemand die een actie begint, maar ja het zal wel een grote mond zijn, en voor de rest niks.. ha ha ha ik lach erom, dit is al een oud onderwerp, die al zo vaak gevoerd is,hier,en er is nog nooit wat uitgekomen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HE HE eindelijk iemand die een actie begint, maar ja het zal wel een grote mond zijn, en voor de rest niks.. ha ha ha ik lach erom, dit is al een oud onderwerp, die al zo vaak gevoerd is,hier,en er is nog nooit wat uitgekomen.......

vandaar dat ik voorstel, om eens het gesprek verder gaande te krijgen dan alleen de bonden/forums, en de locale kantine.

de mond is er wel, maar gericht een actie opzetten, of discussie gaande krijgen niet.

miz moet er eerst een dialoog/discussie zijn in het openbaar, alvorens we naar actie's gaan grijpen.

dus in het openbaar ermee, klaag op de radio, bv s'nachts op 538,, zat truckers die erheen bellen, om met die geile meiden te zeveren, maar ff kenbaar maken wat echt op hun lever zit , neuh, ik hoor ze niet.

dus ff netwerken, ed, iemand hier die een reporter ken? ik spui gewoon.

en je mag er gif op inemen dat ik ook poog om bovenstaand idee los te krijgen.

hier op het forum blaffen, binnen ons truckerwereldje neuh dat helpt alleen om ff de frustratie van je af te blaffe, constructief bezig zijn ermee is wat anders.

enne de link's zijn al weg naar BNR.. als dat nie helpt, zoek ik verder.

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jij denkt dat ik met jouw actie gaat voeren

die wel als schaap achter je aan zal lopen.

maar of dat klopt weet ik niet

wand ik blaf me frustratie hier op het CF af

veders durf ik niets volgens jouw

nee wij moeten ons als make lametjes

door jouw naar de slagbank laten voeren

en jij lachent aan de kant staan kijken zeker.

geef mijn portie maar aan fikkie

wand met jouw wil ik als gefrustreerd iemand zeker geen actie voeren.

man ik word doodt ziek

van mensen die het met de mond zo goed weten

maar altijd weer een ander voor hun karretje

willen spannen.

zonder jou ben ik ook maar een schreeuwnde in the middle of nowhere.

en juist die mentaliteit zorgt voor de situatie die we nu hebben

mvgr wupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gaan we weer.

een vriend van mij (cliche) werkt als buschauffeur... die staken wel als er stront aan de knikker is.

ff met hem analyserend geweest.

why staken wij niet, of zijn we niet zo van de bonden gediend ed.

1/chauffeur lost trubbels zelfstandig op.

2/chauffeur is een einzelganger.

3/het word ons met de paplepel ingegoten om zelfstandig te zijn, en de rest telt niet, lading ik en de truck eerst, de rest kan me nie boeien.

vandaar ook dat we nie los komen.

ga eens googlen op violia bv,,,,

die vriend van mij (cliche ja) wij komen om 0500 op ons werk voor de 1e rit, dan zitten er 2 smurven van de CNV en de FNV,,,, briefje tekenen ,, staken ja of nee?

zie jij dat al gebeuren?

in de transport?

ik nie,,

maar dat wil nog niet zeggen dat we geen recht op staken hebben, en daarnaast geen recht op een beter loon.

maja ik ben recalcitrant, en ik lul uit mn nek.

jij scheld en vloekt alles aan mekaar in de kantine, ik poog om de discussie gaande te krijgn in het openbaar,, de actie's komen dan vanzelf.

mvgr wupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gaan we weer.

een vriend van mij (cliche) werkt als buschauffeur... die staken wel als er stront aan de knikker is.

ff met hem analyserend geweest.

why staken wij niet, of zijn we niet zo van de bonden gediend ed.

1/chauffeur lost trubbels zelfstandig op.

2/chauffeur is een einzelganger.

3/het word ons met de paplepel ingegoten om zelfstandig te zijn, en de rest telt niet, lading ik en de truck eerst, de rest kan me nie boeien.

vandaar ook dat we nie los komen.

ga eens googlen op violia bv,,,,

die vriend van mij (cliche ja) wij komen om 0500 op ons werk voor de 1e rit, dan zitten er 2 smurven van de CNV en de FNV,,,, briefje tekenen ,, staken ja of nee?

zie jij dat al gebeuren?

in de transport?

ik nie,,

maar dat wil nog niet zeggen dat we geen recht op staken hebben, en daarnaast geen recht op een beter loon.

maja ik ben recalcitrant, en ik lul uit mn nek.

jij scheld en vloekt alles aan mekaar in de kantine, ik poog om de discussie gaande te krijgn in het openbaar,, de actie's komen dan vanzelf.

mvgr wupke

Volgens mij vergeet je nog een heel groot verschil tussen het openbaar vervoer en het transport. Want het maakt nogal wat uit of je in een bedrijstak werkt waarin welgeteld 4 werkgevers (Arriva, Connexxion (heeft SVN overgenomen), Syntus en Veolia (voorheen BBA) actief zijn of in een bedrijfstak waar er ruim 10.000 zijn.

In het openbaar vervoer kennen de meeste chauffeurs hun werkgever niet eens (en is hij eigenlijk ook werknemer) en dan is het een stuk makkelijker om te gaan staken dan bij een bedrijfje waar de werkgever zelf meerijdt met zijn 2 chauffeurs.

Dat chauffeurs ontevreden zijn kan ik begrijpen. Er staan ons heel veel veranderingen te wachten en niemand die kan overzien hoe ons werk er over bijvoorbeeld 7 jaar uitziet. Wat me nu echter veel belangrijker lijkt dan staken is ervoor te zorgen dat je zelf weet hoe je graag zou willen werken. Iedereen wil blijven werken zoals hij nu werkt maar bijna iedereen weet dat dat voor hem niet haalbaar zal zijn omdat hij nu eenmaal meer dan 48 uur per week maakt. Van mij mag je je energie stoppen in staken maar wat mij veel belangrijker lijkt is om te kijken dat je nog kunt blijven werken onder jouw voorwaarden. En die voorwaarden zijn voor iedereen anders. Probeer eens aan de toekomst te denken en wat je dan zou willen en ga daar eens de discussie met elkaar over aan. Wat is wenselijk? Hoe blijft jouw werk leuk? Wat is mogelijk in jouw bedrijfstak? Of wat wordt al toegepast in jouw bedrijfstak?

Bijna iedereen weet wel hoe zijn eigen werk 'leuk' blijft. Vind elkaar daarin, en ondersteun elkaar daarin om er voor te zorgen dat er in onze bedrijfstak met plezier gewerkt kan blijven worden. De regels veranderen we niet maar we kunnen wel ons werk zo mee laten veranderen dat we nog steeds met plezier naar ons werk kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ben ik weer ik wordt mischien wel vervelend maar wij hebben een organisatie waar naar de chauffeur wordt geluisterd.

maar actie kost geld en hoe groter de club hoe meer ze kunnen doen.

een ding vind ik vervelend.

het uitleggen van hoe je je geld over kunt houden hier op deze site vind ik niet goed.

wij weten dat deze site door diverse mensen die met het transport te maken hebben bezocht word. ze moeten in onderhandeling en wij zeggen in feite van jongens als wij een manetron kopen en koffiezet apparaat.

dan hoeven wij niet er op uit kunnen wij in de cabine blijven zitten want als wij bij Aldi of Lidll gaan schoppen dan kunnen wij wel € 20.00 euro over houden. dus het gebleer van de onkosten moeten omhoog zien wij dus eigelijkj als loonsverhoging want als de onkosten omhoog gaan kunnen wij nog meer overhouden.

ga hier ook dan nog even uitleggen wat wij aan levens onderhoud nodig hebben misschien kunnen wij ook nog wel een aantal euros overhouden.als ik dan als onderhandelaar aan tafel ga voor overleg met deze info in mijn achterhoofd ben ik toch snel klaar. geen loonsverhoging want men is wel zo creatief ze houden van het fooitje toch geld over.

jongens bedankd voor deze info blijf lekker in jullie cabine. word maar een kluizenaar want contact met andere hoeft dus overleg voor actie komt er toch niet want ze spreken elkaar toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rik, bravo! Helemaal gelijk! Als je op voorhand al het achterste van je tong laat zien dan heb je een onderhandelingspositie van 0 en worden al je eisen als "overdreven" van de hand gewezen.

Werkgevers laten per slot ook niet zien hoeveel ze uiteindelijk overhouden. Eerder klagen ze steen en been over de "slechte concurrentiepositie" door te hoge loonkosten.

Door hier vrolijk te gaan verkondigen dat men dik overhoudt van de VKV omdat men zo "clever" is om al de broodnodige sociale ontspanning onderweg overboord te zetten om wat geld uit te sparen, benadeelt men de collega's die wèl hun VKV gebruiken waar het voor bedoeld is, nl.: Persoonlijke verzorging en onderhoud onderweg, en daaraan inmiddels op toe moeten leggen door o.m. de hoge horeca prijzen, parkeergelden die steeds vaker nog maar deels gecompenseerd worden voor vertering, douchen en wassen, toiletbezoek enz.

Het versterkt daarbij ook het idee bij werkgevers dat de VKV gezien mag worden als een forse aanvulling op het loon, wat het persé niet is, en dat daardoor een reële loonstijging wel achterwge kan blijven.

Dus, Rik, ik ondersteun jouw oproep om dit soort uitlatingen op dit forum achterwege te laten van harte. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben het met rik eens, ik wil elke avond wel een normale maaltijd in een restaurant. ga niet eten in de cabine want daar ben ik de hele dag al.

dat heb je aan je collega,s te danken die jaren geleden overal liepen roepen dat ze van wat ze over hielden van onkostenvergoeding elke 2 jaar een nieuwe auto kopen.

nou ik eet elke dag in een restaurant en ik roep al jaren dat wanneer ik in mijn auto moet gaan zitten eten omdat ik het anders financieel niet meer trek thuis ik stop met werken.

vroeger was de onkostenvergoeding belastingvrij, totdat de belastingdienst er lucht van kreeg dat er mensen waren die er best veel aan over hielden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cornee even een reactie de verblijfskosten zijn altijd nog belasting vrij.

daarom is het zo moeilijk om deze te verhogen zolang de belasting de vrije voet niet omhoog gooit, dan is verhoging eigenlijk onmogelijk. als je belasting zou betalen over je verblijfskosten moet je overal bonnen vragen voor aftrek van de belasting want je hoef nooit twee maaal belasting te betalen over het zelfde bedrag.

de verblijfskosten zitten al aan het plafond van wat je belastingvrij aan vergoedingen mag hebben.

dus als je meer krijgt dan er via de CAO wordt toegezegd moet eigenlijk over het meer bedrag belasting betalen.

de werkgevers zijn ook wel creatief maar zullen nooit meer betalen als nodig is eerder minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En of je groot gelijk hebt ! Ook bij ons in België moeten de chauffeurs zien rond te komen met nog geen 10€ bruto per uur ! Alle prijzen stijgen behalve ons loon ! Wie gaat er de acties starten ? Want erover babbelen of schrijven kan iedereen , maar doen ! Da is wa anders hé ...

Groeten van een ervaren filerijder ...

Afgelopen week las ik het volgende artikel en hier wilde ik toch eens mijn mening over kwijt.

....Ter Horst biedt politiemedewerkers een salarisverhoging van 6,25 procent waar ze eerder 5,75 procent bood. Zestienduizend agenten die op straat werken en aan de bovenkant van hun loonschaal zitten, krijgen 9,25 procent. Ook beloofde de minister een eenmalige uitkering van driehonderd euro. De politiebonden wuifden het nieuwe bod deze week weg.....

Ik zag daarna op TV een agent van de KLPD die middels de estafette-staking het stokje had overgenomen en vertelde over het hoe en waarom van hun acties.

Op de vraag wat een hoofdagent van de KLPD dan verdient, gaf meneer antwoord en deed gelijk zijn beklag.

"Ons salaris zit zo tussen de €1500 en €1700 (38 uurtjes) in de maand. Dit is wél inclusief onregelmatigheidstoeslag. Maar de mensen staan niet stil bij wat wij allemaal moeten doorstaan.

Wat het met je doet als je met slachtoffers van een ongeval te maken krijgt (zal absoluut waar zijn), wat je naar je hoofd geslingerd krijgt, het gevaar dat je van je sokken gereden word als je op de vluchtstrook staat. Daarom eisen wij meer salaris".

Zo somde hij nog wel enkele beslommeringen op, en toegegeven, het zal allemaal zo leuk en zo makkelijk niet zijn.

Mijn verbazing stijgt als ik dan het volgende weer lees:

....Bijna driekwart van de Nederlanders heeft er begrip voor dat de politie actie voert om haar salariseisen kracht bij te zetten. Dat blijkt maandag uit een peiling van Maurice de Hond. Ruim twintig procent zegt er geen begrip voor te hebben....

Bijna driekwart vind dus dat een salaris van €1700 niet in verhouding staat met een dergelijke baan van 38 uur die niet zonder risico's is.

Nou neem ik er het loonstrookje van de gemiddelde chauffeur bij, ook aan de bovenkant van de loonschaal (D5) en 's avonds in zijn eigen bed ( meestal niet langer dan een uur of 5-6)

160 uren, met 50 à 60 overuren komen we ongeveer uit op een €1800,- gemiddeld.

Daarvan af de onkostenvergoeding à €150,-, maakt €1650,-.

(Dit is globaal genomen, het zal per individu zeker afwijken, maar klopt wel ongeveer zo.)

Dan wil ik het Nederlandse volk onze sores eens voorleggen, waar wij dan wel in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgen.

's Ochtends voor 04.00 je bed uit om de drukte voor te zijn, tot 's avonds een uur of 18.00 of later. Iedere dag dus laat thuis vanwege de steeds maar toenemende filedruk op de wegen.

Of de jongens die de hele week weg zijn, en er onvoorzien nog maar een weekendje aan vast moeten plakken omdat ze niet verder mogen.

Uit angst om een maandsalaris aan boetes te moeten betalen als hij doorrijdt om zaterdags thuis te zijn, om effe zijn kinderen te zien.

Afgeblaft worden door je klant, wachten tot je ons weegt, wie kent het niet ??

Af en toe met angstzweet in je handen aan het stuur, door levensgevaarlijke acties van onze medeweggebruikers in hun "flashy" stationwagens, met laptop op schoot of lipstick in de aanslag voor de (achteruitkijk) spiegel.

Hachelijke absurde situaties, op het nippertje, bijna eronder, scheelde een haar....

Om niet te spreken van de keren dat het wèl fout is gegaan, en waardoor een chauffeur met een levenslang trauma rondloopt.

De niet aflatende brichtenstroom in de media over dodelijke ongevallen met of door een vrachtwagen, die een stempel drukken op het werk als "beroepschauffeur". Zo spectaculair mogelijk in beeld gebracht natuurlijk.

Mensen van Nederland, dit is onze dagelijkse praktijk.

Bent U nu ook zo overtuigd dat wij er eens een keer 9,25% bij moeten krijgen, i.p.v. ons af te schepen met een fooi van 3,5% van afgelopen jaar ?

Die zelfs niet in verhouding stond van de koopkrachtvermindering/ inflatie.

Ik acht de tijd rijp om ons ook eens te laten horen bij het grote publiek, en net als de politie er ook een procent of 10 bij te eisen.

Het betaald voetbal heeft komend weekend weer te lijden onder de acties van de politie. Heel Nederland schreeuwt moord en brand !!!

Maar wat als iedereen voor lege schappen bij de buurtsuper staat, om maar een voorbeeld te noemen.

De tijd is rijp voor actie. En wij hebben daar geen estafette-staking of 4 weken actievoeren voor nodig.

Slechts 1 dag is genoeg. Zeker weten !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat het is.

Al lang klagen we over ons loon en het idee om actie te voeren.

Er zou eigelijk een website moeten komen met daarin een optie om een petitie aan te bieden aan de regering.

Maar voor je een petitie kunt aanbieden en daar evt een actie aan kunt binden moet je wel de plannen al klaar hebben liggen.

Aan de vakbonden hebben we to nu toe helemaal niks gehad.

Misschien een idee om iedereen eens te laten nadenken en in apart topic iedereen zijn idee te laten plaatsen om zo eens te peilen wat de mogelijkheden en steun voor actie's is.

Maar ook deze berichten evt plaatsen op mede chauffeurs forums.

Of flyers maken en die bij pomp stations neerleggen met daarop de link naar de website om zich op te geven of de petitie te tekeken.

Ik wil best €5 uitgeven om 100 kopien te maken en deze onderweg uit te delen op plaatsen waar chauffeurs samen komen.

Dit is zomaar even een idee te plaatse bedacht.

Uiteraard zijn sugestie's van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een gebasel iedere keer weer de bonden doen niets nou jullie ook niet.

begin nu eens om de mensen bij de bonden wakker te schudden en masaal jullie contrubutie terug halen en niet meer betalen voor er een concrete actie wordt onder nomen en naar jullie gaan luisteren.

de CAO loopt op30 september af en ze gan pas eind mei vergaderingen beleggen over het hoe of wat veels te laat.

ik setl voor om nu op de site eens concrete voorstellen te doen van wat willen we en natuurlijk wel redelijk blijven.

verhalen als wij moeten 7 tot 10 % loon erbij kuyn je zelf wel nagaan dat dit niet haalbaar is.

actie voeren kan maar er moet wel een thuisfront zijn die dit coordieneerd.

die fleyers ontwerpt en die leiding geeft.

daarom nogmaals geef de bonden die in jullie ogen toch niets doen en kom bij een club die het samen met jullie willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden