[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Automaat<> Handgeschakeld


kiepenboer

Recommended Posts

  • Forumlid

De automaat van een MB Atego is ook zwaar waardeloos. Soms moet je het pookje een paar keer naar achteren klikken om in de achteruit te komen. Soms pakt hij niet en dan hoor je *piep piep* En dan moet je het nog een keer weer proberen. Soms duurt het zo lang dat auto's achter je alweer achter je langs proberen te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Nou. Dan heb je dus niet met een nieuwe Actros gereden. Zelf deze week gesproken met een chauffeur die de nieuwe Actros heeft gereden en Volvo. Oud en nieuw model dus. En hij zei al dat er weinig tot geen verschil zit in schakelen tussen de nieuwe modellen van Actros en Volvo.

Dit kan ik wel bevestigen.

Er is bitter weinig mis met de automaat van de nieuwe Actros.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben komende 2 weken aan t testen met een daf 106.Waar ik me vroeger ergerde aaan de automaat van een daf,merkte ik gister bij vertrek dat daar flink aan gesleuteld is!Morgen kijken hoe die t in de binnenlanden en steden doet.

Tot morgen!

Weske

Dat mocht ook wel. Die AS-tronic schakelde net zo beroerd als mijn oma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedeavond dames heren,vandaag dus ook de binnenlanden in geweest met de daf en schakeld top.Ook bij de vroeger gevreesde rotondes pakt hij m netjes en snel op zonder problemen!Verder als je in de afdaling zit word de auto in zijn vrijgezet zoals bij mercedes en volvo.Dit scheelt uiteraard weer in t verbruik.

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Motorrem op 1 betekent dat zodra jij het gas loslaat, de auto meteen begint te remmen. Dit scheelt tientallen meters vrij uitlopen en dus brandstof, omdat je zoveel eerder je gas los kan laten.

Je weet dat je de snelheid in kan stellen? Op de cruisecontrol bij 80-100 met de motorrem in A, kun je de vrije snelheid instellen tussen +3 en +15 met de + en - knopjes op de kop van dat handeltje. Dit betekent dat de versnellingsbak eerst in neutraal valt (voor het uitrollen) en bij bijv. 83+10 in zal schakelen en de motorrem gebruiken om de snelheid in toom te houden. Maar let op! Als jij de snelheid op +3 of +4 instelt, zal de versnellingsbak NIET naar neutraal gaan!

Ikzelf zette in Nederland de motorrem op +15, zodat ik zoveel mogelijk profiteerde van heuveltjes en viaducten in de trajecten. Werd het echter buiten Nederland bergachtig, dan terugstellen naar +3 zodat de motorrem veel eerder ingrijpt. Met de cruise control op 87 (in jouw geval 97) en de motorrem op +3 regelt de auto eigenlijk zichzelf. Gaat hij bergaf terugschakelen van 12 naar 11 wordt het ook tijd om zelf op de afdaalsnelheid te gaan letten ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja dat weet ik :) in nederland heb ik hem altijd op de cruise staan zonde A + 3-15 in in het buitenland heb ik hem altijd op 100 A+3.

Ik heb hem altijd op 1 omdat ik dat fijner vind remmen. Bij ons kijken ze niet naar het brandstof verbruik. Is bij mij gemiddeld iets van 1 op 3.4 tot 3.8. Maar als ik tegen de 50km/u kom doe ik de retarder er van af anders gaat hij schokkerig afremmen wat niet comfortabel is voor de passagiers :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden