[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

We hebben een nieuwe grappenmaker gevonden


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

Op dinsdag kreeg ik een telefoontje van een chauffeur die mij vertelde dat hij in Felixstowe was aangehouden door een politie agent die hem een bekeuring gaf van £100 omdat het kenteken van de trekker niet het zelfde was als het kenteken van de trailer.

Ondanks het feit dat ik hem vertelde dat hij op het verkeerde spoor zat daar wij in Nederland kenteken bewijzen hebben voor de trailers wou hij toch geld hebben, Ik heb al eerder een zelfde zaak gehad met een Poolse trekker met een Nederlandse trailer in Immingham.

Het OM liep hier weg 3 dagen voor de rechtszitting, ik wacht de dagvaarding voor deze zaak af zodat ik ook de politie in Felixstowe een beetje les kan geven.

Als je deze grappenmaker tegenkomt gewoon de bekeuring betalen en het mij laten weten, ik haal je geld met rente terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Waarschijnlijk is er ooit bekeurd voor teveel rust, bij iemand die 'van pauze naar pauze rijdt'. Officiëel is die bekeuring dan voor "het niet (goed) gebruiken van de bedieningsorganen van de tachograaf" Oftewel: de hele dag óf rijden óf rusten op de klok, maar wel 15 adressen lossen ;)

En om maar weer back on topic te gaan: het is toch Europees geregeld dat aanhangers en opleggers eigen kentekens hebben tegenwoordig? Dan is er niet eens een derde plaat bij 'n trekker nodig zou je zeggen...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De laatste tijd zie ik regelmatig trekkers van In t Veen met opleggers van Atchinson Topeka rijden, daar zitten van die vierkante kentekenplaathouders op. Nou zag ik er vrijdag eentje met een vierkante witte kentekenplaat die begon met BZ, het kenteken van de trekker dus. Tijdje terug stond er eentje zonder kentekenplaat op de oplegger in de fruitport sap te laden. Lijkt me dus toch dat die engelse het trekkerkenteken op de oplegger plakken of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk maar eens goed rond

als je engelse ziet rijden

hebben altijd op de trailer aanhanger

het kenteken van het trekkende voertuig

mischien dat er de laatste 7 jaar wat veranderd is

maar als ik het goed heb rijden ze daar nog dus

met drie kentekens rond

Het verdrag van Wenen opgemaakt in 1968 verplicht de landen die dit verdrag hebben ondertekend opleggers en trailers te voorzien van hun eigen registratie documenten, Engeland heeft dit verdrag in 1968 ondertekend maar hebben tot op de dag van vandaag nog niet aan de uitvoering begonnen vandaar dat Engelse trailers nog steeds met de zelfde platen als de trekkers in het rond rijden.

uiteraard levert dit een probleem op als je een Engelse trailer uit de haven gaat halen RDW heeft geen duidelijk antwoord aangaande de oplossing/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op dinsdag kreeg ik een telefoontje van een chauffeur die mij vertelde dat hij in Felixstowe was aangehouden door een politie agent die hem een bekeuring gaf van £100 omdat het kenteken van de trekker niet het zelfde was als het kenteken van de trailer.

Ondanks het feit dat ik hem vertelde dat hij op het verkeerde spoor zat daar wij in Nederland kenteken bewijzen hebben voor de trailers wou hij toch geld hebben, Ik heb al eerder een zelfde zaak gehad met een Poolse trekker met een Nederlandse trailer in Immingham.

Het OM liep hier weg 3 dagen voor de rechtszitting, ik wacht de dagvaarding voor deze zaak af zodat ik ook de politie in Felixstowe een beetje les kan geven.

Als je deze grappenmaker tegenkomt gewoon de bekeuring betalen en het mij laten weten, ik haal je geld met rente terug.

Wat maakt het nu uit Die agent loopt nog 50 jaar achter

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De laatste tijd zie ik regelmatig trekkers van In t Veen met opleggers van Atchinson Topeka rijden, daar zitten van die vierkante kentekenplaathouders op. Nou zag ik er vrijdag eentje met een vierkante witte kentekenplaat die begon met BZ, het kenteken van de trekker dus. Tijdje terug stond er eentje zonder kentekenplaat op de oplegger in de fruitport sap te laden. Lijkt me dus toch dat die engelse het trekkerkenteken op de oplegger plakken of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je goed. Punt is dan wel dat als je zo'n Engelse oplegger onbegeleid overzet er geen kenteken(plaat) bij zit. In dit soort gevallen dien je een witte plaat met in zwart het kenteken van het trekkend voertuig te monteren. En dan.....kom je in Duitsland met zo'n combinatie, en beginnen de problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Hieronder het antwoord van de mafketels die nu aanvaarden dat zij het verkeerd hadden, het is de moeite waard om deze brief af te drukken en in de cabine te houdenvoor het geval dat je een mafkees tegenkomt

Met de beste wensen van Dirk

Ps

Zij krijgen onze rekening

SUFFOLK CONSTABULARY

RESTRICTEDCentral Ticket Office,PO Box 498, Ipswich,IP11YQ

W 01473 613888 Ext 5959 (8J ctoenquiries@suffolk.pnn.police.uk

08/10/2013

Tinkler Solicitors 2nd Floor Sproughton House Sproughton Ipswich

IP8 3AW

Dear Richard Tinkler

REFERENCE NO.: 0374530002001020 LEGACY REFERENCE NO :

DATE OF ALLEGED OFFENCE: 10/09/2013

With reference to the above numbered fixed penalty notice, issued to Mr ========on the date shown above, I am able to confirm that this notice was issued in error; it has therefore been cancelled and no further documentation will be issued.

I hope you will accept my apologies for any inconvenience caused in this connection.

If payment has been made this will be reimbursed to Mr Van Den ==== by the HMCS Fixed Penalty Office.

Yours sincerely

(2_

Manager

--11you have any queries relating fo his matter please contact a member of CTO staff on the telephone number or e-mail address shown.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
verklaar je nader, voor teveel rust krijg je geen bekeuring, wel omdat je te lang stilstaat daarna gaat rijden en dan geen 9 uur rust meer kunnen maken in 24 uur.

Hoe krijgen we de sterke verhalen de wereld in ;)

Sorry voor de laate reactie maar hij zet zn klok tijdens het lossen gelijk op rust en dat klopte niet zegt meneer agent .....het klinkt raar maar waar !!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden