[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van Maanen Barneveld op de fles.


Recommended Posts

  • Reacties 146
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Heb vroeger, praat over 3 jaar terug, ook zaken met hun gedaan, deden ze binnenland distributie voor me, voor hun belachelijk laag tarief konden mijn auto's niet voor rijden.

Ik vind het wel erg jammer en gun niemand een faillissement, wens alle betrokkenen sterkte.

Dat is wel lekker makkelijk praten zonder bedragen en postcodegebieden. Spreekt natuurlijk wel in hun nadeel dat ze nu failliet zijn. Maar wanneer je een behoorlijk distributienetwerk hebt met veel synergie in de afleveradressen kan je een behoorlijk scherpere prijs aanbieden dan dedicated (eigen)transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is wel lekker makkelijk praten zonder bedragen en postcodegebieden. Spreekt natuurlijk wel in hun nadeel dat ze nu failliet zijn. Maar wanneer je een behoorlijk distributienetwerk hebt met veel synergie in de afleveradressen kan je een behoorlijk scherpere prijs aanbieden dan dedicated (eigen)transport.

Misschien was het tarief wat Gerard2910 rekende wel belachelijk hoog ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik het lees verkocht Gerard2910 juist de ladingen aan Van Maanen. Dus de veroorzaker van alle ellende hebben we gevonden (grapje). Kan me nog herinneren tijdje terug dat ze charters / eigen rijders zochten. Die hebben nu een flinke financiële strop. Zo sleept Van Maanen nog een aantal mensen extra mee, vind dat extra zuur. Een chauffeur kan mee met de doorstart of anders via UWV loon krijgen. De charter staat met lege handen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zat daar al lange(re) tijd een bewindvoerder/interim manager aan het roer. Het verkopen van diversen zoals het zwaartransport gedeelte is niets anders dan het creeëren ruimte op de balans.

Overigens zat ik enkele jaren terug te eten in Arluno met een paar van van Maanen. Ze hadden weinig goeds over voor dat mooie bedrijf waar ze werkten......

Goed of slecht? Ik weet het niet. Wel denk ik dat dit faillesement een van te voren geregiseerd scenario is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik het lees verkocht Gerard2910 juist de ladingen aan Van Maanen. Dus de veroorzaker van alle ellende hebben we gevonden (grapje). Kan me nog herinneren tijdje terug dat ze charters / eigen rijders zochten. Die hebben nu een flinke financiële strop. Zo sleept Van Maanen nog een aantal mensen extra mee, vind dat extra zuur. Een chauffeur kan mee met de doorstart of anders via UWV loon krijgen. De charter staat met lege handen.

Knap dat hun het dan toch nog meer dan 3 jaar hebben volgehouden.

Zal wel komen door het goede managementsteam welke zeker goed voor zichzelf gezorgd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zat daar al lange(re) tijd een bewindvoerder/interim manager aan het roer. Het verkopen van diversen zoals het zwaartransport gedeelte is niets anders dan het creeëren ruimte op de balans.

Overigens zat ik enkele jaren terug te eten in Arluno met een paar van van Maanen. Ze hadden weinig goeds over voor dat mooie bedrijf waar ze werkten......

Goed of slecht? Ik weet het niet. Wel denk ik dat dit faillesement een van te voren geregiseerd scenario is..

Hadden de chauffeurs die bij ons kwamen ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben te hoge personeelskosten Van Maanen Transport de das omgedaan?

BARNEVELD – “Het faillissement van Van Maanen Transport in Barneveld komt bij mij niet als een verrassing, moet ik eerlijk zeggen. En ook niet bij veel van de personeelsledenâ€, aldus bestuurder Michiel Boer van FNV Bondgenoten.

Het transportbedrijf met zo’n 185 personeelsleden sneuvelde eerder deze week. En volgens curator mr. Sander Drijber uit Velp werkt hij hard aan een doorstart en zijn er kandidaten. Daarom wordt er momenteel doorgewerkt.

Vakbondsman Boer: “Er waren problemen. Ik heb diverse contacten gehad met het bedrijf. Er was op een gegeven moment een nieuwe directeur gekomen en die wilde zijn eigen koers varen. Ook toen het niet goed bleek te gaan bleef hij zijn zin doordrijven. Inmiddels is hij weg en grepen Van Maanen en de bank in.â€

Lees verder

@shompie klik eens op de link "lees verder" daar staat iets over dure krachten.( Managers die dure auto's aanschaften toen het minder ging)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is tegenwoordig wel vaker zo dat er meer geld gaat naar overbodig personeel , maar als een chauffeur overbodig word moet hij weg want die is dan te duur , terwijl een probleemmanager het 3 dubbele kost , maar die heeft dan wel weer een probleem opgelost .

Uiteindelijk word dat probleem ook weer opgelost over de rug van in dit geval 150 chauffeurs/loodsmedewerkers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sterkte aan alle chauffeurs en andere personeelsleden. Je gaat toch een heel onzekere tijd in. Als je overgenomen wordt behoudt je wel werk maar hoe gaat het met de sfeer, wagenpark etc.?

Bekende mooie kleuren verdwijnen in Barneveld zoals Van Maanen maar ook Van Amerongen.

De mooie kleuren waren al aan het verdwijnen he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hebben te hoge personeelskosten Van Maanen Transport de das omgedaan?

BARNEVELD – “Het faillissement van Van Maanen Transport in Barneveld komt bij mij niet als een verrassing, moet ik eerlijk zeggen. En ook niet bij veel van de personeelsleden”, aldus bestuurder Michiel Boer van FNV Bondgenoten.

Het transportbedrijf met zo’n 185 personeelsleden sneuvelde eerder deze week. En volgens curator mr. Sander Drijber uit Velp werkt hij hard aan een doorstart en zijn er kandidaten. Daarom wordt er momenteel doorgewerkt.

Vakbondsman Boer: “Er waren problemen. Ik heb diverse contacten gehad met het bedrijf. Er was op een gegeven moment een nieuwe directeur gekomen en die wilde zijn eigen koers varen. Ook toen het niet goed bleek te gaan bleef hij zijn zin doordrijven. Inmiddels is hij weg en grepen Van Maanen en de bank in.”

Lees verder

@shompie klik eens op de link "lees verder" daar staat iets over dure krachten.( Managers die dure auto's aanschaften toen het minder ging)

Tja je kan wel wat roepen als mijnheer Boer van FNV maar voorlopig slaat het als een tang op een varken. Laat die curator de boel nu maar uitzoeken. Een manager die zijn visie nastreeft klinkt mij niet zo gek in de oren. 74 wagens op 200 medewerkers. Als je het over alleen transport hebt is het een scheve verhouding maar met alle activiteiten die van Maanen er nog naast heeft moet nog maar blijken of die verhouding fout zat. De laatste quote van deze vakbondsman is helemaal legendarisch. Boer: "Vanavond (vrijdag 20 september, red) spreekt curator mr. Drijber met het personeel. Hij geeft een toelichting, maar vertelt niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Omdat hij dat ook nog niet weet."

Die toko is 1 dag failliet, wat verwacht die Boer nu ? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

werk al enkele jaren samen met chauffeurs van van maanen op zaterdag bij inrichten van albert heijn winkels en heb ze weinig horen klagen over hun bedrijf

vind het wel zonde was een mooi bedrijf nette auto,s goed onderhouden jammer

wens alle medewerkers bij van maanen sterkte voor de komende tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoorde het vrijdag. Kon het eigenlijk niet geloven. September vorig jaar vroegen ze om charters. Het was toen bij mijn werk een beetje slap en ik dacht laat ik eens reageren, beetje vastigheid kan wel goed zijn in plaats van altijd dat vrachten zoeken. Klein stukje uit de (standaard) mail die ik terug kreeg:

We zijn een transport bedrijf wat al ruim 80 jaar bestaat. De werkzaamheden voor de charters die we zoeken zijn voornamelijk ritten op de landen Frankrijk , Duitsland, Italie.

ritten variëren van 1 losadres tot echte groepage ritten met meerdere losadressen variërend van 2 tot 8 stuks. We vervoeren veel goederen in het wat duurder segment. Dit vraagt wat extra aandacht van de chauffeur.

betalingtermijn 45 dagen, elke week een betaling

charter vult ritstaat in, deze inleveren, wordt nagekeken en daarna kan men de factuur sturen.

Je vult ritstaat in, inleveren, wordt nagekeken, en dan factuur maken. Dan ben je al ruim een week verder. Dan 45 dagen wachten, zit je op 8 weken. Bij een omzet van 3.000 per week zit je 24.000 euro voor te financiëren met 1 auto. Vind dat veel voor een vaste opdrachtgever. Ik rij voor wisselende opdrachtgevers en heb mijn centen op max 30 dagen, en dat vind ik al lang wachten. Diesel mag ik binnen een week al betalen.

Wat ben ik blij dat ik er toen niet op in ben gegaan zeg. De centen die je dan kwijt was, kun je een half jaar voor rijden. Als er bedrijven met chauffeurs in loondienst zijn begonnen, hebben die toch helemaal een probleem? Die worden met het faillissement mee getrokken. Wat een ellende.

Zo zie je: 80 jaar bestaan wil ook niets meer zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden