[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

40 miljoen om het vakmanschap van werkloze chauffeurs op peil te houden.


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

40.000.0000 : 2.000 = 20.000 euro per man. Het zal wel te simpel maar zijn, maar studeren deze mannen en vrouwen af en krijgen ze een titel? Ik denk dat er weer allerlei bemiddelingsbureaus hun zakken gaan vullen.

Transportnieuws | Twintig miljoen voor crisisplan transportsector

WADDINXVEEN - Werkgevers- en werknemersorganisaties in de sector Transport en Logistiek hebben als eerste sector overeenstemming bereikt over een sectorplan met maatregelen voor de komende twee jaar. Meer dan tweeduizend jongeren worden de komende jaren opgeleid en kunnen na een tweejarige opleiding aan de slag bij een onderneming in deze sector. Het vakmanschap van werkloze chauffeurs wordt ondertussen op peil gehouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Soob draagt 20 miljoen bij. Die hadden toch geen geld meer?

Verder gaat het weer over werklozen. Die dragen niet bij aan het soobfonds en krijgen er wel geld van en als geschoolde chauffeur heb je er ook niks aan want je hebt dan geen opleiding meer nodig.

Oftewel, het lijkt de overheid wel. Die denkt en iedereen behalve aan de werkende.

En buiten dit alles ook nog eens de vraag wat je met de scholing opschiet. Bij de bedrijven voor wie ik heb gewerkt en nu werk gaat het niet om diploma's of opleidingen, maar om je inzet, dat net ff sneller zijn dan een 'standaard' chauffeur, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. En voor dat alles heb je geen certificaten of diploma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan kunnen we dit forum ook wel sluiten.

Dan is het dus gewoon gedaan voor ons Nederlandse chauffeurs.

Niet dat werkgevers als jij daar mee zitten natuurlijk.

Die rekenen zich al rijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit gaat over de opleiding van nieuwe chauffeurs zegt men... zei die Asscher laatst niet iets over dat we moeten oppassen voor de negatieve kanten van de EU? Iemand moet hem dat ingefluisterd hebben, want als hij oplet op straat ziet hij zoveel Polen en consorten dat hij die 40 miljoen ook wel anders had kunnen besteden.

Er komt echt geen tekort, ook niet als de economie aantrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel grappig dat SOOB fonds. Je legt geld in om je toekomstig concurrenten op te leiden:D

Dat hebben we aan zo'n 200 mensen te danken die - vaak niet eens wetend wat een SOOB-cao is - voorstemden op de bijeenkomsten.

Berkel Enschot : voor het priciepe akkoord van de SOOB cao: 20 voor 0 tegen 3 onthoudingen. ( << klik !! < )

Nieuwegein: 15 man in nieuwegein gister .... wat the F*ck is een soob cao trouwens ???( << klik !! < )

Daardoor ziet iedere chauffeur op z'n loonstrook dat er maandelijks zo'n 10 euro van z'n salaris wordt afgetrokken. De werkgever legt daar vervolgens per werknemer nog zo'n 3 tientjes bovenop en is verplicht die 40 euro totaal over te maken naar het SOOB-fonds.

Zo werkt dat. En dit gebeurt er dus o.a. met dat geld. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt echt geen tekort, ook niet als de economie aantrekt.

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.

In dat geval is er een hoop geld over de balk gegooid.

Zitten er in plaats van 'gewone werkelozen' dan hoogopgeleide types thuis op de bank en weer -tig miljoen verdampt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach, op zich kan ik nog wel leven met een SOOB regeling. Maar wat het belang van bestaande chauffeurs is bij het opleiden van nieuwe?? En het enorme toekomstige chauffeurstekort hebben we het al vaker over gehad;)

Enige voordeel wat ik kan bedenken voor de thuiszittende chauf, is dat via het SOOB hij code95punten kan verdienen.

Maar dat zal wel weer te optimistisch zijn, dat het potje gebruikt gaat worden voor iets waar het beter thuis hoort...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dat zal wel weer te optimistisch zijn, dat het potje gebruikt gaat worden voor iets waar het beter thuis hoort...

Dat is zeker wat al te optimistisch.

Hoe komt u erbij? Hoe durft u eraan te denken?

Het is namelijk UW eigen geld, waarvan de premie berekend wordt over UW loonsom ............ Dat zal toch zeker niet voor uzelf gebruikt gaan worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://nos.nl/video/554763-asscher-tweeduizend-jongeren-krijgen-chauffeursopleiding.html

Dhr Ascher gelooft deels nogal in sprookjes.

Maar veronderstel dat die jongeren er komen, hoeveel zouden er na een jaar nog het werk doen?

In een wereld waarin de cao een wassen neus is, en waar er door werkgevers doodleuk wordt gezegd "voor jouw 2 Polen", houdt men nooit het nieuwe personeel lang vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asscher: tweeduizend jongeren krijgen chauffeursopleiding - NOS Nieuws

Dhr Ascher gelooft deels nogal in sprookjes.

Maar veronderstel dat die jongeren er komen, hoeveel zouden er na een jaar nog het werk doen?

In een wereld waarin de cao een wassen neus is, en waar er door werkgevers doodleuk wordt gezegd "voor jouw 2 Polen", houdt men nooit het nieuwe personeel lang vast.

Ik denk dat er op den duur een ander 'soort' chauffeur komt, zeker op het binnenlandwerk.

Je ziet nu al een verschuiving van de 'traditionele 1 auto - 1 chauffeur' naar 2 a 3 chauffeurs voor 1 auto.

Niet elk soort transport staat dat toe maar als het kan, kan het.

Auto blijft zoveel mogelijk 24/7 rijden en steeds een andere chauffeur erop.

Het wordt dan een gewoon een soort ploegenbaantje voor 40 uur per week, of laat het 50 worden.

Die CAO is niet alles inderdaad maar ik denk dat zowel de CAO als de bond een uitstervend iets is.

Straks worden gewoon per persoon of bedrijf afspraken gemaakt en heb je als werknemer een goede rechtsbijstandsverzekering nodig in plaats van de bond.

Voor jongeren is nu het grootste struikelblok dat je bijna geen vast contract krijgt (na drie contracten wegwezen) en je dus geen hypotheek kunt krijgen.

Maar ook daarvan verwacht ik dat de overheid en banken hier binnen enkele jaren iets aan doen.

Al met al zie ik er nog wel heil in voor de jongeren die op de auto willen.

Eerder vraag ik me af of er echt wel een chauffeurstekort komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hebben we aan zo'n 200 mensen te danken die - vaak niet eens wetend wat een SOOB-cao is - voorstemden op de bijeenkomsten.

Berkel Enschot : voor het priciepe akkoord van de SOOB cao: 20 voor 0 tegen 3 onthoudingen. ( << klik !! < )

Nieuwegein: 15 man in nieuwegein gister .... wat the F*ck is een soob cao trouwens ???( << klik !! < )

Daardoor ziet iedere chauffeur op z'n loonstrook dat er maandelijks zo'n 10 euro van z'n salaris wordt afgetrokken. De werkgever legt daar vervolgens per werknemer nog zo'n 3 tientjes bovenop en is verplicht die 40 euro totaal over te maken naar het SOOB-fonds.

Zo werkt dat. En dit gebeurt er dus o.a. met dat geld. :bey:

De onderhandelaars of bonden hebben er ook hun inkomsten van

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden