[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

40 miljoen om het vakmanschap van werkloze chauffeurs op peil te houden.


goudvis

Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

In een wereld waarin de cao een wassen neus is, en waar er door werkgevers doodleuk wordt gezegd "voor jouw 2 Polen", houdt men nooit het nieuwe personeel lang vast.

Voor jou 4 Moldaviërs bedoelt u. Zo is het. En geeft u me nu eens 1 goede reden waarom ik u zou moeten aannemen terwijl ik voor dezelfde kosten 4 chauffeurs kan hebben? En zeg nu niet dat de Nederlandse chauffeur beter is? Want op dit tijdstip is het nog te vroeg om dubbel te gaan liggen. Ok, ik geef toe: in het naar de vakbond lopen, in het omrijden voor een restaurant, in het woensdag al vrijdag op tijd thuis plannen en in de hoogste noot aan de stamtafel voeren wordt een Nederlander niet rap overtroffen. Maar of dat de capaciteiten zijn die ik graag zie in een werknemer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige wel, sommige niet. Maar denkt u dat er onder de Nederlandse chauffeurs geen personen met lange vingers lopen? Er zijn er die een hele lading sigaretten hebben verduistert.

Je spreekt nu waarschijnlijk over die firma uit Alblasserdam, over iets wat zich in de jaren 80 heeft plaats gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Sommige wel, sommige niet. Maar denkt u dat er onder de Nederlandse chauffeurs geen personen met lange vingers lopen? Er zijn er die een hele lading sigaretten hebben verduistert.

dat zal ongetwijfeld, onder ieder "ras" zitten ratten, dus ook onder chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
De Haan? Nee ik doel op Jan de Lely uit Geldermalsen midden jaren 90. Waar Frans van der H. er met de sigaretten vandoor ging. Enige jaren later kwam Frans bij mij solliciteren.

en heeft u hem een herkansing gegeven????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en heeft u hem een herkansing gegeven????

nee, maar dat verhaal kan ik beter niet op internet zetten. En Frans is niet de enige, kan nog wel wat namen noemen, en die hebben helaas wel bij me gewerkt. En waar moet u dan aan denken? Nieuwe oplegger banden verkopen en met oude omruilen, diesel verkopen of gebruiken in de eigen auto. Lading verkopen (fruit), en ik kan nog doorgaan als u er behoefte aan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
nee, maar dat verhaal kan ik beter niet op internet zetten. En Frans is niet de enige, kan nog wel wat namen noemen, en die hebben helaas wel bij me gewerkt. En waar moet u dan aan denken? Nieuwe oplegger banden verkopen en met oude omruilen, diesel verkopen of gebruiken in de eigen auto. Lading verkopen (fruit), en ik kan nog doorgaan als u er behoefte aan heeft.

Nee hoor, die behoefte heb ik niet. Ik sta even met een mond vol tanden....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar er zijn er ook die een bedrijf zijn gestart nadat ze een waardevolle lading verkochten... Dat is pas ondernemen....

U bedoelt die Noorwegen rijder uit Hoogeveen? Dat is nooit bewezen. Meestal werkt hij met andere personen die de schuld of een bedrijf op hun naam zetten. In Utrecht zat er ook eentje die goed was met lading verduisteren. Die is wel gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor jou 4 Moldaviërs bedoelt u. Zo is het. En geeft u me nu eens 1 goede reden waarom ik u zou moeten aannemen terwijl ik voor dezelfde kosten 4 chauffeurs kan hebben? En zeg nu niet dat de Nederlandse chauffeur beter is? Want op dit tijdstip is het nog te vroeg om dubbel te gaan liggen. Ok, ik geef toe: in het naar de vakbond lopen, in het omrijden voor een restaurant, in het woensdag al vrijdag op tijd thuis plannen en in de hoogste noot aan de stamtafel voeren wordt een Nederlander niet rap overtroffen. Maar of dat de capaciteiten zijn die ik graag zie in een werknemer?

een beetje vreemd beeld schets je van de nl chauffeur ,maar als die moldaviers zo goed zijn kun je ze ook wel nederlands loon betalen ,of zijn ze dan niet meer interessant??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor jou 4 Moldaviërs bedoelt u. Zo is het. En geeft u me nu eens 1 goede reden waarom ik u zou moeten aannemen terwijl ik voor dezelfde kosten 4 chauffeurs kan hebben?

1 goede reden ... wel, ik spreken Nederlands beetje goed.

En Aai ken spiek die inglies ook, en ik weten hoe parle de Fransoos! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar aangezien dat maar een heel klein pluspuntje voor de internationale chauffeur is...

Tenzij je binnenland of noord west Belgie rijdt doe je met dat Nederlands niet zoveel in den vreemde...

En Frans..... die heb ik al een tijd niet gehoord....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 goede reden ... wel, ik spreken Nederlands beetje goed.

En Aai ken spiek die inglies ook, en ik weten hoe parle de Fransoos! :D

Daarom dus de Moldaviër. 4x zo goedkoop dan 1 Nederlander met een halve talenknobbel. En de Ctra Madrid-Barcelona km 7.2 is voor een Moldaviër hetzelfde als voor een Nederlander, en Garonor Paris ook. En de Dieselstrasse 15 in Kleinostheim ook. Nee, het beroep is niet zo moeilijk. Daar heeft men geen hoogopgeleide academici voor nodig. Iemand met een al dan niet gekocht rijbewijs met voldoende motivatie. Da's voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden