[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ritje Izmir, Turkije


Harrie76

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
  • 0
  • Forumlid

Ik geloof je meteen huub, het zal een zware beproeving worden denk ik.

douches enzo schijnen daar niet zo veel voor te komen.

En wat ik allemaal te eten krijg is ook maar afwachten.

Dat ik geen 2e keer zal willen neem ik meteen van je aan, maar wil het wel een keer meemaken.

We gaan met meerdere auto's en een turkse collega van me is gisteren al vertrokken dus die kan ons mooi op de hoogte houden van hoe en waar te eten enz...

Verder gaan we het allemaal wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo Harrie76,

Drie weken terug nog geweest. Welliswaar niet met een vrachtwagen maar wel met TIR-carnet.

1. Zorg dat je kopieën maakt van: de CMR plus evt. de Invoice ( 5x ), Paspoort ( 3x ) en Kentekenbewijs plus Groene Kaart ( 3x)

2. Voordat je Bulgarije inrijdt, koop een vignet. Net na de grens heb je twee tankstations waaronder een Shell. Bewaar bonnetje en restant ticket waarop barcode staat. Doen!

3. Grensovergang BG-TR heb je twee weegbruggen. Na weegbrug met al je bescheiden naar een laag gebouwtje rechts van de parking. Het is aan het zicht onttrokken. Eerst naar de chef, kantoortje links, daarna loketten afwerken.

4. Aan de Turkse kant moet je het een en ander betalen. Zorg dat je genoeg briefjes van 5 bij je hebt.

5. Vergeet niet na een bepaald loket de inhoud van de dieseltank te laten meten. Diesel is nogal duur in Turkije, dus volgooien in Bulgarije.

6. Na de laatste check door de politie mag je door.

7. Na een kilometer of dertig kom je bij een tolpoort. Parkeer voor de tolpoorten aan de rechterkant en loop over de weg naar de grote witte villa links van je. Koop daar een ticket naar Izmir. ( heen en terug ). Er zijn namelijk geen bemande tolpoortjes meer. Althans, tot aan Istanbul.

Weet je het niet aan de grens, vraag het de chauffeurs te plekke.

Op de terugreis na het passeren van de grens TR-BG raad ik je aan bij het tweede Shell tankstation te gaan eten. Het restaurant heeft de naam Happy. Waarom dat is merk je binnen wel.

Goede reis en als er nog wat te vragen is, dan zie ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik geloof je meteen huub, het zal een zware beproeving worden denk ik.

douches enzo schijnen daar niet zo veel voor te komen.

En wat ik allemaal te eten krijg is ook maar afwachten.

Dat ik geen 2e keer zal willen neem ik meteen van je aan, maar wil het wel een keer meemaken.

We gaan met meerdere auto's en een turkse collega van me is gisteren al vertrokken dus die kan ons mooi op de hoogte houden van hoe en waar te eten enz...

Verder gaan we het allemaal wel zien.

Tja een goeije kennis hier uit ut dorp rijdt bij Steyns, en die wil nie anders as die kant op.

Hij hee un skon buikske, dus eten komt hij nie te kort.

Dacht dat die wel altijd via Hongarije, Roemenie, Bulgarije gaan.

Heb hem wel eens gevaagd of het niet gevaarlijk is die kant op met overnachten< > Hij zegt geen probleem> gewoon bij de Turken gaan staan, is gezellig en je hoeft nie bang te zijn dat er wat gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Tja een goeije kennis hier uit ut dorp rijdt bij Steyns, en die wil nie anders as die kant op.

Hij hee un skon buikske, dus eten komt hij nie te kort.

Dacht dat die wel altijd via Hongarije, Roemenie, Bulgarije gaan.

Heb hem wel eens gevaagd of het niet gevaarlijk is die kant op met overnachten< > Hij zegt geen probleem> gewoon bij de Turken gaan staan, is gezellig en je hoeft nie bang te zijn dat er wat gebeurd.

Klopt ook ouwe, dat via Hongarije, Roemenie, Bulgarije, en dan ga ik nog een stukje door griekenland en onderaan turkije in richting het pondje van Gelibolu.

Is ook fijner aangezien je dan tot aan turkije door EU gebied rijdt.

En over de veiligheid maak ik me ook niet zo druk, dat gajes is te druk hier autos en koper te stelen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Visa in de pocket douane afgehandeld, we gaan er maar aan beginnen.

Als de internet verbinding het toelaat hou ik jullie wel op de hoogte.

Ik heb net al wat geoefend. Net bij de douane al thee zitten drinken met 4 iraanse collegas die op terugvracht staan te wachten.:wijn:

Zag ze in de oplegger zitten dus er heen gelopen en begroet.

Dan krijg je meteen een bakkie aangeboden.

Beetje uitgelegd wat ik ging doen enzo.

Heb ze gevraagd of ik nog problemen kreeg met 11, 4 ton trekas druk maar dan ging wel volgens hun.

Jullie horen nog van me, later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En jok is ja en ewet is nee.

Waarschijnlijk anders gespeld maar fonetisch geschreven zeg maar.

Ooit kende ik meer turkse woorden maar het is te lang geleden.

Op de lagere school was mn beste maatje een turk.

Toen leerde hij me wel eens wat maar dan blijt geen 30 jaar hangen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maak er een mooie reis van

En laat de vrouwtjes met rust

Maar ja jij gaat over water of zee Mij niet gezien

Ik geloof dat ze veel geld terug krijgen van Europa ( Brussel)

Dat is met Griekenland ook zo Of contant betalen is het nog veel goed koper

Ben vroeger wel eens van Griekenland naar Italie gegaan voor 600 D.Mark Wel contant

Er wordt hier en daar veel geld aan verdient

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ook ouwe, dat via Hongarije, Roemenie, Bulgarije, en dan ga ik nog een stukje door griekenland en onderaan turkije in richting het pondje van Gelibolu.

Is ook fijner aangezien je dan tot aan turkije door EU gebied rijdt.

En over de veiligheid maak ik me ook niet zo druk, dat gajes is te druk hier autos en koper te stelen.;)

Goeije reis, en zoals die kennis van me zei> ga s,nachts bij de Turkse chauffeurs staan en je staat veilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ook...ooit geleerd van een oude Turk die in de slagerij werkte.

merhaba: goedendag

nasilsin arkadasj, ijim.: hoe gaat het mijn vriend, goed

tesukur edirim: dank je wel

esjek: ezel

iepne: homo

amtatle amneskim: k*tje l*kk...nou ja laat maar, 't gaat weer nergens over...:D

Uzun arac :lang voertuig ( en niet:grote l*l):D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sta nu bij bicske, Hongarije

Morgen nog een dagje, dan zijn we op de helft:D

Verder weinig nieuws. Het loopt lekker en nog geen problemen gehad.

Net met een nederlander van centrum/essers zitten eten.

Hij was wat meer bekend in deze hoek dus even gevraagd wat de beste grens was om Roemenië in te gaan.

En waar ik morgen zou kunnen staan.

Morgen even met geknepen billen over de weegbrug en hopelijk zonder problemen de dag weer doorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden