[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wegrijblokkering actief bij nieuwe mercedes atego


robke

Recommended Posts

  • Forumlid

ja freddie het instructieboekje heb ik meteen al helemaal gelezen, in mijn eigen vrije tijd welteverstaan, en er staat wel wat in van wegrolblokkering maar dat gaat heel ergens anders over.

regelmatig verschijnt bij het op contact zetten al de geelkleurige displaymelding met het autootje+hangslotje en starten lukt niet,gaat gepaard met het geluid van een centrifugerende wasmachine. even met de afstandbediening de portieren sluiten en weer openen helpt vaak, dan start hij weer normaal. de portieren zijn dan vantevoren ook gesloten of in wisselende tijden geopend geweest.

auto is een week oud, alarm moet nog ingebouwd worden, de dealer zegt niet op de hoogte te zijn van het bestaan van deze melding/pictogram.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan staat de auto te lang onafgesloten. Even op slot en van slot af. Dan starten. Ik heb t ook bij Actros. Dan kan ik niet in een keer starten. Even knop loslaten en dan kan ik wel starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja freddie het instructieboekje heb ik meteen al helemaal gelezen, in mijn eigen vrije tijd welteverstaan, en er staat wel wat in van wegrolblokkering maar dat gaat heel ergens anders over.

regelmatig verschijnt bij het op contact zetten al de geelkleurige displaymelding met het autootje+hangslotje en starten lukt niet,gaat gepaard met het geluid van een centrifugerende wasmachine. even met de afstandbediening de portieren sluiten en weer openen helpt vaak, dan start hij weer normaal. de portieren zijn dan vantevoren ook gesloten of in wisselende tijden geopend geweest.

auto is een week oud, alarm moet nog ingebouwd worden, de dealer zegt niet op de hoogte te zijn van het bestaan van deze melding/pictogram.

Foto maken als dat weer op het display staat.Ik heb ook vaak genoeg met de eerste generatie 105 bij de dealer binnen gestaan, altijd kreeg je te horen "onmogelijk, bestaat niet en nooit van gehoord" te horen. Sindsdien maak ik van elke foutmelding foto's (bij die Iveco onbegonnen werk, zo je kaartje vol:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach...............................Mercedes en storingen om niks,garages die niks hebben en niks weten en niks kunnen vinden/verhelpen,fietsenmakers zijn het!

Laatst in Duitsland gestaan voor een complete nieuwe spiegel set en steun (hadden ze er s'nachts even afgereden op de parking),Ze moesten een betalings garantie hebben,dus met de dealer gebeld,nou hebben ze van MB net zoiets als ITS van DAF,hadden ze bij onze dealer nog nooit van gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uit de handleiding:

mbsymb4_inv_002f.pngmbsymb1a_inv_0050.png

Wegrijblokkering geactiveerd

De motor kan niet worden gestart.

Er zijn meerdere startpogingen met een ongeldige sleutel ondernomen. De wegrijblokkering is actief.

Een geldige sleutel of reservesleutel gebruiken.

Mercedes-Benz adviseert voor noodgevallen altijd een reservesleutel bij de hand te hebben.

http://www4.mercedes-benz.com/manual-trucks/ba/trucks/atego/nl/manual_base.shtml#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren geleden ook eens een storings melding gehad: Code 88, boekje erbij en code 88 opgezocht,antwoord in het boekje: er is iets mis met uw motor,raadpleeg de dealer.Daarvoor zit je dan 5 min in het boekje te zoeken.Dat er iets mis was wist ik zelf ook wel!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Weet ik wel zeker: ooit bij m'n vorige auto al eens gehad.

Na een pauze deed de auto niet meer starten, met dezelfde melding... Bleek de chip uit de sleutel gevallen te zijn; zag 'm gelukkig liggen op de grond! En dan krijg je dus hetzelfde als starten met een nepsleutel: de pomp voert geen brandstof op dus doe het zelf maar:ja:

Alleen dacht ik dat met het andere model sleutel dit probleem wel opgelost was; misschien toch een communicatiefout (geheel van deze tijd!) of een simpele massastoring om eens wat te noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden