Spring naar bijdragen
  • 0

Zijn we zo een beetje klaar met uitvlaggen? Of zijn er recent nog mensen uitgevlagt?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel dat het de laatste tijd wel rustig is op uitvlag gebied. Schotpoort is nog uitgevlagd voor een deel, Thomassen in Loenen is nog uitgevlagd voor een deel. Maar voor de rest zijn het er niet zoveel meer?

Heb ik dit totaal verkeerd of zou de "rust" toch zijn wedergekeerd en blijft het stabiel?

Wat verwachten jullie op korte en lange termijn?

Groeten Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Ik denk dat je je ogen niet goed de kost geeft! Recente nieuwkomers: Lubbers, Claessens, Althuisius, Oegema, van Dingenen, Neele etc etc.

We zijn er dus volopig nog lang niet.

Kan het nog erger dan? Ja hoor, kijk maar naar België en Denemarken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat je je ogen niet goed de kost geeft! Recente nieuwkomers: Lubbers, Claessens, Althuisius, Oegema, van Dingenen, Neele etc etc.

We zijn er dus volopig nog lang niet.

Kan het nog erger dan? Ja hoor, kijk maar naar België en Denemarken.

Oegema al 6 jaar geleden begonnen met 2 chauffeus, hebbem vorig jaar trandportbedrijf over genomen, die mannen doen eigenlijk alleen maar Dedemsvaart - Tjechië waar ook een fabriek staat van hun klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rotra, Bakker (rijdt nu met koeler) Dekker (tank). Verder valt mij op dat er steeds meer Roemenen op de weg zijn. Van Wetron kom ik bijna geen Slowaak meer tegen, het zijn daar tegenwoordig de Roemenen die het doen. Ook van Vos kom ik er steeds meer tegen.

Polen zijn uit, Roemenen zijn in:kill:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Rotra had ik een tijdje geleden al gemeld.

Vervolgens een boze reactie van een Rotra chauffeur, dat hij toevallig wel net uit Scandinavië kwam.

Dat er ipv de toegezegde 15 Roemeense chauffeurs, het er ineens 30 waren geworden wilde hij ook niet vermelden.

Nooit geweten trouwens dat een "Roemeens" bedrijf een koninklijke titel mag dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Rotra, Bakker (rijdt nu met koeler) Dekker (tank). Verder valt mij op dat er steeds meer Roemenen op de weg zijn. Van Wetron kom ik bijna geen Slowaak meer tegen, het zijn daar tegenwoordig de Roemenen die het doen. Ook van Vos kom ik er steeds meer tegen.

Polen zijn uit, Roemenen zijn in:kill:!

Simpel een roemeen is denk ik nog goedkoper als een pool.....wat komt hierna?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Simpel een roemeen is denk ik nog goedkoper als een pool.....wat komt hierna?????

Op die vraag berusten veel werkgevers zich momenteel.

Het grote graaien, en geen eerlijke prijs durven te berekenen is immers nog lang niet ten einde.

Ik schat in dat TLN vandaag of morgen ook met een bericht komt, dat men ivm een chauffeurstekort, toch echt ook werkvergunning voor Filipijnen nodig heeft.

En als dat niet meer loont, dan gaan we met Chinezen, Pakistanen, Angolzen en Bolivianen verder.

Ondertussen worden er 2000 chauffeurs opgeleid, voor iets wat ze nooit mogen en zullen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Rotra, Bakker (rijdt nu met koeler) Dekker (tank). Verder valt mij op dat er steeds meer Roemenen op de weg zijn. Van Wetron kom ik bijna geen Slowaak meer tegen, het zijn daar tegenwoordig de Roemenen die het doen. Ook van Vos kom ik er steeds meer tegen.

Polen zijn uit, Roemenen zijn in:kill:!

Dekker ook aan t uitvlaggen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Een verlaging van de leeftijd voor het rijbewijs misschien?

Dan kan je lage jeugdlonen gaan betalen en heb je toch Nederlanders op de bok.

Ik denk dat dit voor veel werkgevers nog te duur is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op die vraag berusten veel werkgevers zich momenteel.

Het grote graaien, en geen eerlijke prijs durven te berekenen is immers nog lang niet ten einde.

Ik schat in dat TLN vandaag of morgen ook met een bericht komt, dat men ivm een chauffeurstekort, toch echt ook werkvergunning voor Filipijnen nodig heeft.

En als dat niet meer loont, dan gaan we met Chinezen, Pakistanen, Angolzen en Bolivianen verder.

Ondertussen worden er 2000 chauffeurs opgeleid, voor iets wat ze nooit mogen en zullen worden.

Vergeet mij niet Want ik werk voor de kost

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zie wel een toenemend aantal jonge chauffeurs wat via vtl of weet ik hoe dat heet hun opleiding hebben gedaan

de ideale melkkoe voor een werkgever, en nee zeggen doen die jonkies ook niet, ze worden gepaaid met een eigen auto en hop rijden maar.

Beter een nederlands jonkie dan een moelander op de bok zal ik dan maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Richting de W.W

A.O.W

W.A.O

BIJSTAND

E.N.Z

Vergeet niet het pensioen.

Ik denk dat heel veel bedrijven zitten te wachten om hun Nederlandse chauffeurs 'netjes' te kunnen uitvlaggen naar hun pensioen. Om vervolgens niet meer van nieuwe generatie (Nederlandse) chauffeurs gebruik te gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb ik dit totaal verkeerd of zou de "rust" toch zijn wedergekeerd en blijft het stabiel?

Nederlands gekentekende voertuigen verhuren aan een 'buitenlandse vestiging' om ze dan via die buitenlandse vestiging te bemannen en weer terug in te zetten in 'Nederlands werk'. Valt dat ook onder uitvlaggen?

Het valt in ieder geval niet zo op. Aan de buitenkant (zonder de vergunning te bekijken) zien we gewoon een Nederlandse auto met daarop een 'buitenlander'. Maar feitelijk is alleen het voertuig nog maar Nederlands gekentekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nederlands gekentekende voertuigen verhuren aan een 'buitenlandse vestiging' om ze dan via die buitenlandse vestiging te bemannen en weer terug in te zetten in 'Nederlands werk'. Valt dat ook onder uitvlaggen?

Het valt in ieder geval niet zo op. Aan de buitenkant (zonder de vergunning te bekijken) zien we gewoon een Nederlandse auto met daarop een 'buitenlander'. Maar feitelijk is alleen het voertuig nog maar Nederlands gekentekend.

Ik dacht dat dit niet meer mocht? Of dat daar in ieder geval de regels over waren aangescherpt? Daarom denk/dacht ik dat alleen de bedrijven die ook daadwerkelijk met witte kentekens rijden gebruik maken van oostblokkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik dacht dat dit niet meer mocht? Of dat daar in ieder geval de regels over waren aangescherpt?

Geen enkel probleem via Richtlijn 2006/1/EG ( << klik !! < ).

Chauffeurs uit andere landen via één of andere constructie 'hier' laten rijden. Chauffeurs + auto uit andere landen landen 'hier' laten rijden. Chauffeur 'hiervandaan' via buitenlandse constructies met een bocht toch weer 'hier' te laten rijden (of juist ergens anders). Auto's 'hiervandaan' inzetten in bepaalde landen, daar bemannen, om vervolgens toch weer 'hier' te laten rijden. De mogelijkheden zijn schier onuitputtelijk en kunnen desgewenst van buitenaf vrijwel onzichtbaar zijn.

Degenen die ons willen doen geloven dat ieder gaatje af te sluiten zou zijn, proberen ons voor de gek te houden. Nederland is door de EU-regelgeving immers allang geen eiland meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geen enkel probleem via Richtlijn 2006/1/EG ( << klik !! < ).

Chauffeurs uit andere landen via één of andere constructie 'hier' laten rijden. Chauffeurs + auto uit andere landen landen 'hier' laten rijden. Chauffeur 'hiervandaan' via buitenlandse constructies met een bocht toch weer 'hier' te laten rijden (of juist ergens anders). Auto's 'hiervandaan' inzetten in bepaalde landen, daar bemannen, om vervolgens toch weer 'hier' te laten rijden. De mogelijkheden zijn schier onuitputtelijk en kunnen desgewenst van buitenaf vrijwel onzichtbaar zijn.

Degenen die ons willen doen geloven dat ieder gaatje af te sluiten zou zijn, proberen ons voor de gek te houden. Nederland is door de EU-regelgeving immers allang geen eiland meer.

Vos is er vroeger groot van geworden

Zeker aan de grens moest de Nederlandse chauffeur er af. En kwam er een chauffeur op die niemand verstond

Het is een spel waar nooit een einde aan komt Mens erger je niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden