Spring naar bijdragen
  • 0

Zijn we zo een beetje klaar met uitvlaggen? Of zijn er recent nog mensen uitgevlagt?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel dat het de laatste tijd wel rustig is op uitvlag gebied. Schotpoort is nog uitgevlagd voor een deel, Thomassen in Loenen is nog uitgevlagd voor een deel. Maar voor de rest zijn het er niet zoveel meer?

Heb ik dit totaal verkeerd of zou de "rust" toch zijn wedergekeerd en blijft het stabiel?

Wat verwachten jullie op korte en lange termijn?

Groeten Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast transploft

Absoluut er mee eens Ron.

Elke werkgever die een chauffeur netjes het afgesproken deel betaald mag van mij zo veel verdienen dat hij van mij park een half jaar op vakantie kan.

Inderdaad steekt een ondernemer overal zijn nek voor uit. Zolang hij goed voor het personeel is, mag hij van mij gouden bergen verdienen

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Juist Cor.

Maar een werkgever die zich drie keer in het jaar vol vreet in een 5 sterren resort, terwijl de Roemeense partner van zijn personeel nog niet eens de boodschappen thuis kan betalen is het doodschoppen nog niet waard.

En helaas lopen er daar in onze sector maar genoeg voor rond.

En dat zonder enige vorm van schaamte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Dat is niet helemaal zoals ik het schreef Peter.

Ik schreef dat een werkgever die zijn personeel conform de CAO betaald, van mij zelf ook een vermogen mag verdienen. Zolang hij maar volgens de regels werkt. Dan is het ook een goede werkgever in mijn ogen.

Een werkgever hoort ook zelf geld te verdienen

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Juist Cor.

Maar een werkgever die zich drie keer in het jaar vol vreet in een 5 sterren resort, terwijl de Roemeense partner van zijn personeel nog niet eens de boodschappen thuis kan betalen is het doodschoppen nog niet waard.

En helaas lopen er daar in onze sector maar genoeg voor rond.

En dat zonder enige vorm van schaamte.

Doodschoppen?

Jij bent geen haar beter dan die werkgevers die misbruik van goedkoop volk maken Routier. Een ordinaire praatjes maker, niet meer en niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Gaaaaaaaap!

Jij had lekker in de tijd van de voc moeten leven.

Daar werd slavernij en uitbuiting ook als volstrekt normaal beschouwd.

En de voc elite leefden er ook goed van.

Feitelijk is er na een paar honderd jaar weinig veranderd.

Alleen die zweep is verdwenen.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Absoluut er mee eens Ron.

Elke werkgever die een chauffeur netjes het afgesproken deel betaald mag van mij zo veel verdienen dat hij van mij park een half jaar op vakantie kan.

Inderdaad steekt een ondernemer overal zijn nek voor uit. Zolang hij goed voor het personeel is, mag hij van mij gouden bergen verdienen

Het probleem is dat die werkgevers dat ook doen. Alleen net als grote internationals in andere sectoren wordt er betaald naar de regels in het land van vestiging. 

En overal zie je dat dat in die trend aan het veranderen is. 

En nu de postbusconstructies zijn verboden krijg je dat transporteurs gewoon een pand kopen waar ze gegevens kunnen opslaan en een bedrijfsvoering hebben. Probleem is dat wij verwachten dat er auto's geparkeerd kunnen worden terwijl dat de wet niet is. Maar ook dit is aan het veranderen want ook de opslag is in Polen vele malen goedkoper als hier in Nederland. Zo heeft Koops niet voor niets die hallen in Polen staan voor langdurige opslag, het is nog steeds goedkoper om producten hiervanuit Nederland naar Polen te brengen en ze daar op te slaan en later weer terug te brengen. Een geconditioneerde hal van 1.000m3 kost hier in de polder gemiddeld 1.200.000,-  in Polen nog geen 200.000 om te kopen.

En als je dat op telt met het personeel dat je nodig hebt in loodsen voor een goede logistiek dan snap ik het wel.

 

 

 

 

Routier schreeef:

 

Juist Cor.

Maar een werkgever die zich drie keer in het jaar vol vreet in een 5 sterren resort, terwijl de Roemeense partner van zijn personeel nog niet eens de boodschappen thuis kan betalen is het doodschoppen nog niet waard.

En helaas lopen er daar in onze sector maar genoeg voor rond.

En dat zonder enige vorm van schaamte.

 

 

 

Dit is populistisch gelul, ga eens echt zelf kijken zonder te zeggen dat je Hollander bent in die landen. Zonder kenbaar te maken dat je bij een vakbond in Nederland hoort.

Ze zullen er misschien wel zijn, maar ga dan ook eens kijken naar hoe ze zover zijn gekomen. 

Want ook in Nederland ken ik van deze chauffeurs, maar veel van deze chauffeurs zitten niet in zo'n positie omdat de werkgever daar schuld aan heeft.

De laatste keer dat ik in Polen was zat ik lekker bij mijn overburen aan tafel en werd mij gewoon gezegd door enkele Poolse chauffeurs "Als die vakbonden van jullie gedaan krijgen dat wij volgens jullie regels betaald worden, dan pas gaan jullie merken hoeveel Polen er naar Nederland kunnen komen. Want wij hoeven voor het internationale werk niet het hoge CAO loon, wij  nemen ook genoegen met het gemiddelde dat overeen komt met D3". Hij liet mij ook een boekje zien in het Pools over de FNV loonschaalverdeling, vervolgens wat hij nu verdiende in Polen en dat bijt elkaar niet eens zo veel. Maar hun winst komt dan uit de belastingkant, die mogen ze gewoon terugvragen en de belasting in Polen ligt vele malen lager. 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel dingen kloppen

 

Er zijn bedrijven Die in Nederland een kantoor hebben Nederlandse auto met een buitenlandse chauffeur er op

 

Chauffeurs hebben een contract van 20 uur in de week De rest ????????????????? En ga zo maar door

 

Er zijn Nederlandse bedrijven die zijn net zo erg En veel chauffeurs trappen er in

 

Heel veel weten niet Als je langer dan 180 dagen buiten Nederland bent Dat je dan je belasting centen terug krijgt

 

Heel veel buiten Landers die alleen maar in de zomer werken krijgen allemaal hun belasting centen terug En heel vaak wordt het in hun land op de rekening gestort

 

En ga zo maar door

 

Huub

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zo de stand is weer gelijk , kunnen we nu weer op een gezellige manier verder discussiëren

Ik hoop niet voor jou dat hij zijn eigen werkgever "doodschopt" omdat hij met goedkope charters werkt.

Ik ha d mezelf voorgenomen om niet meer op dat hersenloze gezwam te reageren maar als hij met dit soort zielige opmerkingen komt die echt nergens over gaan reageer ik ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden