Spring naar bijdragen
  • 0

Zijn we zo een beetje klaar met uitvlaggen? Of zijn er recent nog mensen uitgevlagt?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel dat het de laatste tijd wel rustig is op uitvlag gebied. Schotpoort is nog uitgevlagd voor een deel, Thomassen in Loenen is nog uitgevlagd voor een deel. Maar voor de rest zijn het er niet zoveel meer?

Heb ik dit totaal verkeerd of zou de "rust" toch zijn wedergekeerd en blijft het stabiel?

Wat verwachten jullie op korte en lange termijn?

Groeten Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Even Peter beantwoorden, wat ik vlug begrijp uit je opmerking, doel jij op hoofdstuk 3 artikel 8.

Schiet me deze week even niet lek als alle info niet op de goede plek valt, zit in de nacht, zal als ik bijgeslapen ben even alles goed nakijken.

1. Vervoerders voor rekening van derden die houder zijn van

een communautaire vergunning mogen, mits de bestuurder,

indien deze onderdaan is van een derde land, houder is van een

bestuurdersattest, onder de in dit hoofdstuk vastgestelde voor*

waarden cabotagevervoer verrichten.

Als ik dan verder lees..ik vat het even vlug samen, dient een land bezwaar te maken dat de nationale markt verstoort word.

O...dat zullen wij dus nooit doen, aangezien wij een export land zijn...

komt meer op mij over, dat de regels die opgemaakt zijn, zichzelf beschermen, maar zich ook tegenspreken.

Voor een werkgever dus altijd makkelijk om achteraf proberen de opgelegde boete terug te vorderen via de rechterlijke macht.

reden waarom je als chauffeur van je baas altijd te horen krijgt...

leg nooit een verklaring af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Nu nieuw in de aanbieding! Nu ook Vos Apeldoorn en Vaex met Roemeense kentekenplaten!

Vos Apeldoorn (Deventer ;)) doet dat om een andere reden: subsidie!

Vorige week sprak ik onderweg een oud-collega die nu daar werkt, en die man heeft inmiddels z'n tweede nieuwe Actros euro6. Allebei voor 'n half jaar en dan komt er en witte plaat op en zijn die auto's in feite geëxporteerd! Daar blijven ze schijnbaar toch auto's nodig hebben, dus húp, weer 30 nieuwe bestellen! Dealer ook weer blij natuurlijk!

"Ik word zo moe van dat overpakken, straks wéér 'n keer" zegt hij dan ook nog...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vos Apeldoorn (Deventer ;)) doet dat om een andere reden: subsidie!

Vorige week sprak ik onderweg een oud-collega die nu daar werkt, en die man heeft inmiddels z'n tweede nieuwe Actros euro6. Allebei voor 'n half jaar en dan komt er en witte plaat op en zijn die auto's in feite geëxporteerd! Daar blijven ze schijnbaar toch auto's nodig hebben, dus húp, weer 30 nieuwe bestellen! Dealer ook weer blij natuurlijk!

"Ik word zo moe van dat overpakken, straks wéér 'n keer" zegt hij dan ook nog...

Maarten

tsjah zo kun je natuurlijk ook geld binnen harken... (vos)

die van vaex zag ik ff niet aankomen... ze rijden wel veel rusland (als ze dat nog doen), turkije en oostblok (de vee markten in opkomst).

op hun eigen site staat idd een eigen auto op RO kenteken. (nieuwe fh500... toch wat magertjes gezien het feit dat ze daar altijd zelf wat uit mochten zoeken en het niet gek genoeg kon!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Even Peter beantwoorden, wat ik vlug begrijp uit je opmerking, doel jij op hoofdstuk 3 artikel 8.

Schiet me deze week even niet lek als alle info niet op de goede plek valt, zit in de nacht, zal als ik bijgeslapen ben even alles goed nakijken.

1. Vervoerders voor rekening van derden die houder zijn van

een communautaire vergunning mogen, mits de bestuurder,

indien deze onderdaan is van een derde land, houder is van een

bestuurdersattest, onder de in dit hoofdstuk vastgestelde voor*

waarden cabotagevervoer verrichten.

.

Nee,ik doel op art 2.1 en 2 van 2006/1 EU:

Artikel 2

1. Elke lidstaat staat op zijn grondgebied, voor het vervoer tussen

lidstaten, het gebruik toe van voertuigen die zijn gehuurd

door op het grondgebied van een andere lidstaat gevestigde ondernemingen,

op voorwaarde dat:

a) het voertuig overeenkomstig de wetgeving in laatstgenoemde

lidstaat is ingeschreven of in het verkeer is gebracht;

b) de overeenkomst alleen betrekking heeft op de terbeschikkingstelling

van een voertuig zonder bestuurder en niet vergezeld

gaat van een arbeidsovereenkomst, gesloten met

hetzelfde bedrijf inzake een bestuurder of een bijrijder;

c) het gehuurde voertuig voor de duur van de huurovereenkomst

uitsluitend ter beschikking staat van de onderneming

die het voertuig gebruikt;

d) het gehuurde voertuig wordt bestuurd door personeel van de

onderneming die het voertuig gebruikt.

2. Aan de hand van de onderstaande bewijsstukken, die in het

voertuig aanwezig moeten zijn, moet worden aangetoond dat aan

de in lid 1, onder a) tot en met d), genoemde voorwaarden is

voldaan:

a) de huurovereenkomst, of een voor eensluidend gewaarmerkt

uittreksel daaruit, met onder meer de naam van de verhuurder,

de naam van de huurder, de datum en de duur van de

overeenkomst, alsmede de identificatie van het voertuig;

b) indien de huurder niet zelf de bestuurder is, de arbeidsovereenkomst

van de bestuurder, of een voor eensluidend gewaarmerkt

uittreksel daaruit, met onder meer de naam van de

werkgever, de naam van de werknemer, de datum en de duur

van de arbeidsovereenkomst, dan wel een recent

loonstrookje.

In voorkomend geval mogen de onder a) en b) genoemde bewijsstukken

worden vervangen door een gelijkwaardig document, dat

door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat wordt afgegeven

Wat jij aanhaalt gaat over een patronaal attest;niet te verwarren met een vakantiebrief.

Een patronaal attest vraagt een werkgever aan als hij een niet inwoner van een EU land tewerk wilt stellen

Als er een Amerikaan b.v. met alle geweld in Nederland wilt werken en hij vind een baas hier,moet die baas voor hem een patronaal attest aanvragen,zodat hij kan aantonen dat hij niet illegaal in de EU werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De meeste ondernemers maken dan een aparte bv aan, een verhuur bedrijf, auto`s staan op naam van die bv.

Die verhuurt de auto`s dan door aan eigen bedrijf, dus op papier zijn de auto`s gehuurd.

Dan kan je dus makkelijk de regelgeving omzeilen.

Mijn vorige werkgever had ook die constructie, ik reed in een gehuurde wagen.

Voorbeeld...

Valkje verhuur b.v

En Valkje b.v.

Ik verhuur dus mijn eigen auto`s dus aan mezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Valt me wel op dat geen een bedrijf er trost op is. Ik heb nog nooit op een site van 'n transportbedrijf gezien onder het kopje 'nieuws': Sinds deze week zijn we ook actief in Roemenië:D

Ach, op dure TLN feestjes wordt er wel trots over gebabbeld hoor!

Alleen ze treden er niet mee naar de buitenwereld.

Maar trots op een buitenlandse brievenbus, dat is men absoluut wel.

Maar om op de vraag terug te komen: er zijn ook bedrijven die opnieuw uitvlaggen.

Ik heb vanmiddag in Roosendaal geladen.

Dat bedrijf rijdt voornamelijk met Poolse combi's in de rondte.

Maar daar staan nu ook luxe wagens uit Hongarije en Bulgarije.

Blijkbaar kan men een Pool ook al niet meer genoeg uitknijpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Dekker ook aan t uitvlaggen??

Ik kwam zojuist een Bulgaarse span van Dekker tegen.

Blijkbaar kan de Pool ook niet meer genoeg worden uitgeknepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jan van dingerden ken ik wel die heb namelijk 2auto.s overgenomen toen aalburg transport over de kop ging en jan nam het werk over en 2 auto.s en 2 chauffeur waaronder ik zelf maar dat ze aan het uitvlaggen waren wist ik nelijk niet ik heb nog veel contact met oud collega's daar en die hoor ik er niet over vandaar mij verwonderlijke vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De meeste ondernemers maken dan een aparte bv aan, een verhuur bedrijf, auto`s staan op naam van die bv.

Die verhuurt de auto`s dan door aan eigen bedrijf, dus op papier zijn de auto`s gehuurd.

Dan kan je dus makkelijk de regelgeving omzeilen.

Mijn vorige werkgever had ook die constructie, ik reed in een gehuurde wagen.

Voorbeeld...

Valkje verhuur b.v

En Valkje b.v.

Ik verhuur dus mijn eigen auto`s dus aan mezelf...

Daar omzeilen ze geen regelgeving mee,dat is risicospreiding;de auto's zijn van t verhuurbedrijf en als men de transport afdeling laat klappen is het verhuurbedrijf hooguit "schuldeiser".

Hetzelfde als een NL bedrijf een auto huurt bij zijn MOE dochter,er dient dan een NL vergunning aanwezig te zijn op het voertuig en een chauffeur die op de NL loonlijst staat,

Financieel voordeel door loonkosten word er dan niet behaald,alleen kan men dan een voertuig efficiënter inzetten,door gebruik te maken van de regelgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden