[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

35 uur binnen, en dan...?


Gast mhkamp

Recommended Posts

Gast combidriver

Mijn dank is verpletterend JP. Toch zonde dat dit bedrag weer extra betaald moet worden. Wie wil het er perse op hebben???? Laat die dan ook deze extra kosten op zich nemen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wanneer u uw 35 uur nascholing heeft voltooid kunt u naar het gemeentehuis om uw rijbewijs te laten vernieuwen. Vernieuwen betekent dat u een 'vernieuwd' rijbewijs krijgt waarin de code 95 is bijgeplaatst. Aan de geldigheidsduur van het rijbewijs verandert niets. Ook hoeft u zich hiervoor niet opnieuw medisch te laten keuren!

Ik wil juist WEL de geldigheidsduur veranderen, hij is geldig tot 2017...ik wil dus ivm C95 dat een jaartje naar voren halen zodat mijn rijbewijsvernieuwing synchroon gaat lopen met C95.

Dat moet toch gewoon kunnen hoop ik? Anders in 2016 eerst nieuw rijbewijs halen voor de C95 en 1 jaar later nog weer een keer ivm verlopen van rijbewijs...hmm misschien CBR eens navraag doen hoe dat zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil ik dus ook, alles synchroon laten lopen. Rest mij de vraag hoe lang de punten geldig zijn als je die behaald. Mocht dat 5 jaar zijn krijg ik dus wel een probleempje. Dan zal ik alles voor 2015 moeten vernieuwen, en dat is niet de bedoeling omdat ik zo lang mogelijk wil doen met mijn rijbewijs die ook dus geldig is tot 2017.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer u uw 35 uur nascholing heeft voltooid kunt u naar het gemeentehuis om uw rijbewijs te laten vernieuwen. Vernieuwen betekent dat u een 'vernieuwd' rijbewijs krijgt waarin de code 95 is bijgeplaatst. Aan de geldigheidsduur van het rijbewijs verandert niets. Ook hoeft u zich hiervoor niet opnieuw medisch te laten keuren!

Klopt :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer u uw 35 uur nascholing heeft voltooid kunt u naar het gemeentehuis om uw rijbewijs te laten vernieuwen. Vernieuwen betekent dat u een 'vernieuwd' rijbewijs krijgt waarin de code 95 is bijgeplaatst. Aan de geldigheidsduur van het rijbewijs verandert niets. Ook hoeft u zich hiervoor niet opnieuw medisch te laten keuren!

Worden dan de code 95 bij C èn D geplaatst, of die je dan te vernieuwen voor 1-09-2015?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Die einddatum is voor elke chauffeur hetzelfde zeiden ze bij het cbr.Ik heb nu mijn 35 uur al maar vernieuw mijn rijbewijs pas voor de einddatum verstrijkt van die 35 uur,dat is sept 2017 geloof ik, en dan gaat de nieuwe periode pas in.Dus als je nu de 35 uur al hebt hoef je voorlopig geen cursus meer te volgen:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt dat je op 10 september de uren moet hebben bijschrijven op het rijbewijs, zal wel druk worden in die periode op het gemeentehuis,

Wat ik wel raar vind is dat in tegenstelling tot de bestuurskaart het rijbewijs word gedateerd op de dag van uitgifte, waarom word daar niet de datum aan gekoppeld aan de datum als de oude verloopt, zodat je meer speling hebt in het aanvragen, of gewoon 10 september en net als de APK van een auto dat je max 2 maanden van tevoren mag aanvragen.

Dus in 2021 aanvragen na 10 juli en je nieuwe rijbewijs word dan geldig tot 10 september 2026.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Hendrik , bij ons in België telt het aantal uren ADR cursus niet mee voor je 35 uur scholing code 95 .

Nu heb ik op het www gezocht en in Nederland telt het aantal uur scholing ADR wel mee voor de 35 uur code 95 .

Vandaar mijn vraag of de ADR scholing mee telde voor het aantal uur ( 35 ) scholing code 95 .

Geweldig hè die eenheid van één Europa!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wanneer u uw 35 uur nascholing heeft voltooid kunt u naar het gemeentehuis om uw rijbewijs te laten vernieuwen. Vernieuwen betekent dat u een 'vernieuwd' rijbewijs krijgt waarin de code 95 is bijgeplaatst. Aan de geldigheidsduur van het rijbewijs verandert niets. Ook hoeft u zich hiervoor niet opnieuw medisch te laten keuren!

nee , maar de kosten van leges plus een nieuwe pasfoto blijven wel gewoon

toch weer behoorlijk extra kosten voor niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geweldig hè die eenheid van één Europa!!!!

Zolang we niet allemaal 1 taal spreken blijft het zo, zal nog wel een paar honderd jaar overheen gaan voordat het echt 1 eenheid is, kijk maar naar de USA, dat is ook nog steeds niet 1, de ene staat heeft de doodstraf en de andere staat geeft ze 12 uur taakstraf bij wijze van spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

nu in 2014 de punten bijelkaar en een rijbewijs dat geldig is tot 2019......dus ik kan het beste nu de punten 'bij laten schrijven' ,zonder medische keuring. dan lopen rijbewijs en code95 mooi synchroon, zie ik dat goed ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens een cursus leraar, vervalt straks die code 95...

was alleen maar in het leven geroepen omdat nederland een chauffeurs diploma had..

 

en gezegd had....dat je die zomaar niet kon afschaffen....

 

dus ik ben benieuwd.....hoe dit dan gaat aflopen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, je code is pas vanaf 2016 geldig, dus ik zou dan het rijbewijs pas vernieuwen met keuring zodat die tot 2021 geldig is.

code vanaf 2016 pas geldig ? ....... :confused:  je bedoelt dat de code uiterlijk 2016 bijgeschreven moet zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je de code nu bij laat schrijven, is deze geldig tot september 2021.

Maar je rijbewijs is maar geldig tot 2019, als je dat nu laat doen.

Dus kun je beter even wachten met bijschrijven tot 2016.

Dat scheelt je dan 1 keer kosten in je rijbewijs, en verloopt je rijbewijs tegelijk met code 95 in 2021.

Het hoeft niet, maar dan moet je iedere keer 2 jaar eerder je nieuwe 35 uren gedaan hebben.

Als je niet iedere keer een nieuw rijbewijs wilt gaan halen op het gemeentehuis met bijbehorende kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat was op een gegeven moment zo'n stokpaardje van, naar ik meen, chauffeurstoekomst. Die bewandelden de officiele kanalen, al roepend dat 'wij' twee jaar naar school zijn geweest en dat 'zij' zomaar achter het stuur worden gezet zonder enige opleiding.

Sindsdien loop ik ook met een minderwaardigheidscomplex rond in de wetenschap dat ik mijn CCV-B heb gehaald door middel van een schriftelijke cursus van de LOI...

Beetje late reactie, maar jij kunt teminsten zegen dat je in Leiden heb gestudeert :ja:

Dat het gewoon thuis was verzwijg je gewoon, ben ook niet 2 jaar naar school geweest, gewoon bij de rijschool.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Gast mhkamp

*stof*

 

Zo, gisteren en vandaag de laatste 7 uren (praktijk) binnen gesprokkeld. De instructeur raadde mij aan om het rijbewijs in 2016 te vernieuwen inclusief een keuring. Ik moet het voor mei 2016 doen, want anders lopen mijn 7 uren, gehaald in 2011, af. En zo ga je steeds meer snappen van het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

*stof*

Zo, gisteren en vandaag de laatste 7 uren (praktijk) binnen gesprokkeld. De instructeur raadde mij aan om het rijbewijs in 2016 te vernieuwen inclusief een keuring. Ik moet het voor mei 2016 doen, want anders lopen mijn 7 uren, gehaald in 2011, af. En zo ga je steeds meer snappen van het systeem.

Blij dat jij het snapt.

ik vind het maar een gedoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marcelvdweide

Nee Ger goed lezen Denk dat hij Adr gehaald heeft in 2011, die is in 2016 verlopen dus vervang hij zijn rijbewijs en krijgt code 95 erop. Kan hij gelijk weer adr doen heeft hij de eerste 14 uur al weer binnen voor 2021 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

^^ Zoals in mijn eerste post is mijn rijbewijs van 2007. Zoals ik dat op heb geschreven zei de instructeur het tegen mij.

 

Wachten tot 2016, medische keuring en een nieuw rijbewijs aanvragen met code95 er op. Dan zou ik alles synchroon hebben lopen.

 

Maar ja, als men van alles begint te roepen..... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

Omdat ik een cursus gedaan heb in mei 2011 moet ik vervangen voor mei 2016. Anders mag ik die 7 punten weer overnieuw doen. En inderdaad ik heb ADR-nieuw gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden