[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Inhaalverbod na een gewijzigde verkeerssituatie.


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou weet ik niet of er in de laatste vier weken borden zijn weggehaald, maar de verbodsborden heb ik er destijds zelf geplaatst. Zowel in de richting Hoogeveen als Utrecht. Mooie grote borden met zwarte kaders, dat vond ik al vreemd omdat je deze normaal alleen bij het begin van een inhaalverbod plaatst.

Overigens staan ze al naast de invoegstroken, dus het kan zijn dat ze je niet opvallen.;)

Dat stukje 4 baans mag je inhalen, beide kanten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En om op de situatie bij Velperbroek terug te komen: vanochtend vanaf de A348 omhoog gegaan de A12 op richting Utrecht. Op de A12 staat géén verbodsbord vanaf daar; het eerste terzake doende bord is het 'Einde Inhaalverbod' net na Waterberg. Vrij baan dus!

Maar is er niet hetzelfde gebeurd met de reconstructie van de A12 vanaf Utrecht richting Arnhem? Toen dat pas klaar was begon het inhaalverbod pas bij Maarn (toch?), inmiddels is dat een aardig eindje teruggehaald naar Utrecht toe... Borden vergeten te zetten, of gewoon eens aanzien hoe 'men' zich gedraagt :p

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Abby, we hebben de dader al....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Heej ik weet late reactie maar is niet mijn schuld!!!! Ik wil ook gewoon wat te eten en als dat moet met bordjes plaatsen.... jammer hoor :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat stukje 4 baans mag je inhalen, beide kanten op.

Bij mijn weten mag je inhalen rechts vanaf afslag/toerit 21 ri. Hoogeveen, en mag je al niet meer inhalen vanaf toerit 22 ri. Utrecht. Dat laatste wilden ze wel verleggen naar net voor tankstation Hearst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mijn weten mag je inhalen rechts vanaf afslag/toerit 21 ri. Hoogeveen, en mag je al niet meer inhalen vanaf toerit 22 ri. Utrecht. Dat laatste wilden ze wel verleggen naar net voor tankstation Hearst.

Klopt daar is een permanente 3e baan daar mag je inhalen, dat stuk tussen afslag Ommen en afslag zuid is een spitsstrook, mag je niet inhalen, vanaf zuid tot onder de A50 mag je weer inhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Mijn excuses, helemaal vergeten te melden dat de agent mij terug gemaild heeft.

In die mail heeft hij aangegeven dat hij inderdaad de situatie zelf verkeerd heeft begrepen en zijn excuses heeft aangeboden.

Dus ach, niemand is foutloos en daar hij zelf mij al het voordeel van de twijfel gaf, door zelf dus eerst alles na te gaan vragen, dan gelijk een bekeuring uit te schrijven is het toch netjes opgelost.

Hij vermelde dat hij vanaf Duiven is de autobaan is opgereden, dus ook inderdaad net over de brug die 2 borden heeft zien staan met het inhaalverbod en dus daarom tot de conclusie was gekomen dat ik het inhaalverbod had genegeerd.

Achter mij schijnt namelijk een collega chauffeur te hebben gereden die van zijn gas af ging en naar rechts ging en niet inhaalde, terwijl ik dus gewoon mijn weg vervolgde.

Daarom kwam hij tot de beslissing mij staande te houden in de veronderstelling dat ik dus het inhaalverbod negeerde.

Ook wel eens leuk om te lezen waar een agent allemaal op let en tot een besluit komt.

Dus van zijn kant kan ik dus goed begrijpen hoe hij tot deze conclusie is gekomen.

Soms zorgen borden die goed bedoeld zijn voor meer verwarring, de opzet van die borden is bedoeld om ervoor te zorgen dat wij niet op de derde baan terecht komen, zodra het overgaat in drie-baans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In die mail heeft hij aangegeven dat hij inderdaad de situatie zelf verkeerd heeft begrepen en zijn excuses heeft aangeboden.

Dan heb je te maken gehad met "een echte goeie".

Toegeven dat je het verkeerd hebt beoordeeld is voor heel veel mensen een moeilijk iets, maar zeker als je een gezagsfunctie hebt moet je durven om je fouten toe te geven.

Dat zouden er meer moeten (durven) doen. Daar zou de samenleving een stuk van opknappen. :ja: :ja: :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet hebben de meeste agenten een visite kaartje.

Je mag daar gerust om vragen en verzoeken of het van zijn of haar kant is om hierover te mailen of telefonisch contact op te nemen mogelijk is.

Sta je daar met een grote mond en moeilijk te doen, kan ik me indenken dat een agent ook zoiets heeft, pleur een eind op, maat.

Dus ik denk dat het ook ligt aan hoe jezelf met de ontstane situatie omgaat.

Maar inderdaad, vaak moet je het dus oplossen via de rechtbank, omslachtig, waar je dus vervolgens niet eens meer met de desbetreffende agent van doen het maar de officier van justitie, die alleen het verbaal kent, en niet de situatie zelf.

En helaas zal je dus dan ook nooit een excuus krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Al ben ik wat laat toch even een kleine opmerking, een verandering van de rijbaan houdt niet in dat de voor afgaande verboden zijn opgeheven, ook als er een rijstrook bij komt wil niet zeggen dat er dan ingehaald mag worden als er voordien niet ingehaald mag worden.

Een verbod aangegeven door borden eindigt:

Als men een zone verlaat (bijvoorbeeld bij verlaten bebouwde kom)

Als het het verbod wordt opgeheven door een ander bord. (100 - 120)

Als het verbod niet herhaalt wordt nadat er verkeer zich op de rijbaan heeft kunnen toevoegen vanaf een andere weg en men niet in een zone rijdt (30 / 60km zones etc.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden