[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

controle/speciaaltransport.


Gast shompie

Vraag

Misschien een leuk discussie puntje.

Ik reed gister op de A15 vlak voor Gorinchem om aldaar de A27 op te gaan met een auto die 4.40 hoog was.

Van een van mijn ex werkgevers krijg ik nog steeds berichtjes over contoles in Nederland zo ook deze ochtend. Bij Gorinchem!

Nu had ik niets te verbergen dus reed ik gewoon verder over de route die ik had opgegeven van de ontheffing. Aan de andere kant reed een motoragent die mij vol aandacht zat te bekijken.

Wat nou als hij mij aan had gehouden. Had ik hem dan moeten volgen met mijn te hoge auto of had ik hem stil moeten zetten of door moeten rijden op de route en bij de eerste parking moeten stoppen. Ik mag niet afwijken van mijn route en weet ook niet wat ik tegenkom als ik wel achter hem aan had gereden.

Ik denk dat ik naar de eerste parking op de route was gereden. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, ook niet hoe collega's hier mee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik geloof dat bijna iedereen hier een Code95 moet doen, tip van de dag: Neem een verkeerscursus ipv BHV oid.

Deze vraag staat bijna letterlijk in de boeken en het antwoord heb ik ook al gegeven:

Je bent verpicht zijn aanwijzingen op te volgen echter met uitzondering van het overtreden van art. 5.

Dat betekend dus dat je mag afwijken van een te volgen route:ja:, maar je mag geen schade's maken ook niet op aanwijzingen :nee:.

Niet alleen komt deze vraag bij de nascholing ter sprake, maar ook bij het ADR. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik geloof dat bijna iedereen hier een Code95 moet doen, tip van de dag: Neem een verkeerscursus ipv BHV oid.

Deze vraag staat bijna letterlijk in de boeken en het antwoord heb ik ook al gegeven:

Dat betekend dus dat je mag afwijken van een te volgen route:ja:, maar je mag geen schade's maken ook niet op aanwijzingen :nee:.

Niet alleen komt deze vraag bij de nascholing ter sprake, maar ook bij het ADR. :ok:

Ik hb nog geen donder gedaan aan code95. Daardoor ben ik ook zo'n gevaar op de weg. Ik ga een agent op en motor niet zomaar volgen. Ik ken er een die bij almere een motor agent volgde naar een mobiele weegbrug. Toen hij op aanwijzing van de agent de halve ingang van het parkeer terrein had ontdaan van zijn klinkers werd hem gevraagd om een schade formulier in te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij ADR 1 puntje. Als oom motorpietje je op de vluchtstrook wil zetten kan hij om mij de boom in en mag je zijn aanwijzingen negeren. Je bent dan wel verplicht om op de eerst volgende parking te gaan staan of op een andere veilige plek.

art. 5

Ik hb nog geen donder gedaan aan code95. Daardoor ben ik ook zo'n gevaar op de weg. Ik ga een agent op en motor niet zomaar volgen. Ik ken er een die bij almere een motor agent volgde naar een mobiele weegbrug. Toen hij op aanwijzing van de agent de halve ingang van het parkeer terrein had ontdaan van zijn klinkers werd hem gevraagd om een schade formulier in te vullen.

Ook art. 5

Zo moeilijk is het niet echt niet, gewoon uit stappen meneer laten uit razen uitleggen dat je daar niet in komt en het is over.

Hier in Lelystad wilden ze mij ook op een weegbrug hebben waarvoor ik een 12 graden bocht moest maken met een lengte van 32m. Ging hem ook niet worden dus netjes uitgelegd. Toen wilde hij hebben dat ik er dan maar vanaf de andere kant op reed, ik kende de route en maar gelijk gezegd dat dat ook een probleem ging opleveren.

Een oudere collega van hem kwam met de oplossing, de bekende weegplaatjes. Verder helemaal niets aan de hand.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Harm, als ik met een goedje op de vluchtstrook ga staan wat giftig en brandbaar is omdat motorpiet dat wil en er klapt 1 bovenop ben ik de L*L (die kan er al opklappen voordat hij van zijn brommer af is). ADR regelement gaat boven het gewone verkeersregelement. Ik ben verantwoordelijk voor die vracht en niet ome motormuispietje. Dan mag motorpiet hoog en laag op zijn brommer springen, ik moet hem op een veilige plek neerzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Okay, ik had je een beetje verkeerd begrepen. Ik heb in Duitsland wel een keer een waarschuwing gehad omdat ik van mijn route afweek. Ik moest 's nachts tanken en ik durfde niet langs de autobaan te stoppen omdat ik erg breed was en ik bang was mezelf klem te rijden op de pomp. Toen ben ik bij een autohof gestopt waarvan ik wist dat ik achteruit weer weg kon. Toen ik aan een bak koffie zaf kwam mijnheer agent m mijn ontheffing vragen waarop het autohof stond :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Harm, als ik met een goedje op de vluchtstrook ga staan wat giftig en brandbaar is omdat motorpiet dat wil en er klapt 1 bovenop ben ik de L*L (die kan er al opklappen voordat hij van zijn brommer af is). ADR regelement gaat boven het gewone verkeersregelement. Ik ben verantwoordelijk voor die vracht en niet ome motormuispietje. Dan mag motorpiet hoog en laag op zijn brommer springen, ik moet hem op een veilige plek neerzetten.

Dus doe je niet wat hij zegt omdat je geen art. 5 overtreding wilt maken. Als je verderop stopt zal ook deze agent deze uitleg snappen :ja:

Okay, ik had je een beetje verkeerd begrepen. Ik heb in Duitsland wel een keer een waarschuwing gehad omdat ik van mijn route afweek. Ik moest 's nachts tanken en ik durfde niet langs de autobaan te stoppen omdat ik erg breed was en ik bang was mezelf klem te rijden op de pomp. Toen ben ik bij een autohof gestopt waarvan ik wist dat ik achteruit weer weg kon. Toen ik aan een bak koffie zaf kwam mijnheer agent m mijn ontheffing vragen waarop het autohof stond :D

Yep, en dat is dus een vrije keuze van jou geweest om daar te gaan tanken en af te wijken van de route. De aanwijzing van een agent gaat echter boven jouw routeplicht.

Maar ik snap helemaal wat je zegt, dat heb ik als ik een heli wegbreng. Routeplicht omdat het transport te volgen moet zijn ( iets met wapenwet ed. ) maar je kan niet overal tanken. Ik ben dan 4.35m hoog dus moet ik af en toe wel afwijken wil ik gaan art. 5 veroorzaken door stil te vallen op de snelweg.:ja: Maar in Frankrijk bel ik in het vervolg eerst de politie voor ik van de route afwijk...... die waren namelijk heel snel met alle toeters en bellen bij me....... verdomde gps trackers ook.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden