[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur Hooipolder was dronken


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De vrachtwagenchauffeur die woensdagavond op de A59 bij het knooppunt Hooipolder een ernstig ongeval veroorzaakte, was onder invloed van alcohol. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

Chauffeur Hooipolder was dronken - Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl [Feed]

kan er niet nog een dronken ongevalen topic bij komen

de laatste tijd zijn er namelijk meer dronken onderweg dan nuchter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

En nog medewerking weigeren ook bij een bloedproef....... Nou, de maximale gevangenis straf en rijbewijs vernietigen van deze Romeen. Zo'n gast hoort niet op de Europese wegen rond te rijden

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is mij nu afvraag: bij dit soort ongevallen, waarbij de schuldige dronken was, worden daar de kosten van de bergingsdiensten, politie, ambulances etc ook op afgerekend op de veroorzaker.

Of valt dit ook onder het verzekeringspakket?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Slechts een ongeval, toevallig door een Roemeen. Hoe vaak gebeurt dat wel niet op een dag, en dan met gediplomeerde Nederlandse vaklui achter het stuur?

En teveel gedronken...wat is teveel? 0,01 Promille is ook teveel....dus een hoop geschreeuw om misschien wel niks.

Ik voorspel verders dan ook niets dan goeds met onze nieuwe landgenoten en collega-broodrovers, die zeker een goede en belangrijke bijdrage zullen gaan leveren aan onze maatschappij en ons sociale stelsel.

'Bine ați venit în Olanda', ofwel 'Welkom allemaal in Nederland' !! :bey:

En toch... , blijven sommige Forummers alhier maar doorgaan met het uitspreken van hun voorkeuren voor deze Oost-blokkende collega's.

Prima hoor, maar welke redenen en/of omstandigheden moeten zich dan gaan voordoen voordat we hier in NL. bv. , die jongens es een keer serieus gaan nemen als bv. 'een gevaar op de weg', 'Brugge-Vlaardingen toestanden' enzovoorts ?

En natuurlijk, ook onder NL, Engelse, Duitse, Belgische, Italiaanse, Franse enzovoorts chauffeurs zitten brokkenpiloten.

Helaas komen die dan weer niet zo vaak in het nieuws.

Hoe zou dat toch komen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre is ook een oost europeaan, kijk maar naar de fotoos van hem, met zijn plat voorhoofd, kort dun zwart haar, krultenen, ongeloofenlijk lange neusharen, 1.45 lang en 3 testiekels....:zegtniets:

Plus hij spreekt geen ABN.:D

Het schijnt dat zijn kinderen hier alles neer schrijven.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En toch... , blijven sommige Forummers alhier maar doorgaan met het uitspreken van hun voorkeuren voor deze Oost-blokkende collega's.

Prima hoor, maar welke redenen en/of omstandigheden moeten zich dan gaan voordoen voordat we hier in NL. bv. , die jongens es een keer serieus gaan nemen als bv. 'een gevaar op de weg', 'Brugge-Vlaardingen toestanden' enzovoorts ?

En natuurlijk, ook onder NL, Engelse, Duitse, Belgische, Italiaanse, Franse enzovoorts chauffeurs zitten brokkenpiloten.

Helaas komen die dan weer niet zo vaak in het nieuws.

Hoe zou dat toch komen ?

Daar mag jij heel goed over na denken Ik denk dat het antwoordt bij jou zelf ligt

Want ze kunnen ook een zak cement vervoeren

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het boeit niet of het een Roemeen, Bulgaar of wat dan ook is , punt is dat men in de moe-landen hele andere normen en waarden hanteert dan in het westen. Het is niet alleen het overmatig alcoholgebruik, maar ook het geen respect hebben voor het "mijn en dein", verantwoordingsgevoel of gewoon het fatsoen (laten we het gewoon maar benoemen) om niet alles onder te schijten.

Het wordt nu echt de allerhoogste tijd om te laten zien dat we in het westen het ontbreken van elke fatsoensnorm niet tolereren. Doen we dat niet (en daar ben ik toch wel bang voor) dan vrees ik met grote vreze voor de toekomst.

Voor degene die mij niet goed begrijpt wil ik nog zeggen dat ik niets heb tegen welke "buitenlander" dan ook, maar wel zolang hij respect toont voor het land en de bevolking van het land waar hij verblijft. En juist dáár schort het bij de meeste moe-landers aan. Wel eens aan het all inclusivebuffet gestaan met een stelletje russen om je heen? Nou, dan weet je wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar mag jij heel goed over na denken Ik denk dat het antwoordt bij jou zelf ligt

Want ze kunnen ook een zak cement vervoeren

Huub

Ik "hoef" daar helemáál niet "goed" over na te denken want ik doe niet aan "drinken en rijden in de baas z'n tijd".

Ik kom dan dus ook nooit voor in de berichtgeving over "ongelukken op de snelweg (of elders) met vrachtwagens.

De frequentie waarmee ik als NL chauffeur en alle andere voornoemde nationaliteiten voorkomen in dit soort berichtgevingen, ligt vele malen lager dan de hoeveelheid keren waarmee mijn Oost-blokkende collega's bezopen en al , wel voorkomen.

En nee, ze kunnen dus geen zak cement voeren zoals ik en vele van mijn integere collega's die het verstand wel op de juiste plek hebben zitten, want ik lever em wel gewoon af bij de klant. Mijn Oost-blokkende collega's leveren em daarentegen eerder en geregelder af in de nekken van medeweggebruikers.

En dankzij de berichtgeving ga ik en hoef ik ook niet verder te ontkennen dat er wel degelijk wat aan de hand is met de mentaliteit van mijn Oost-blokkende collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch... , blijven sommige Forummers alhier maar doorgaan met het uitspreken van hun voorkeuren voor deze Oost-blokkende collega's.

Als de voorzieningen niet op orde zijn, dan is dit niet de schuld van de collega uit Oost Europa...

We kunnen hier wel een kopie van het Vlaardingen topic neer zetten, dat scheelt een hoop mensen hun zelfde argumenten opnieuw schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is mij nu afvraag: bij dit soort ongevallen, waarbij de schuldige dronken was, worden daar de kosten van de bergingsdiensten, politie, ambulances etc ook op afgerekend op de veroorzaker.

Of valt dit ook onder het verzekeringspakket?:confused:

Ik weet zeker dat hij bij ons de bergingskosten voor z'n vrachtwagen gaat betalen voordat hij z'n auto weer terug krijgt. Wij deden pas om 3.30u 't licht weer uit:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij dit soort ongevallen zo ie zo het wrak van de veroorzaker inclusief de eventueel aanwezige lading in beslag nemen. Hoewel de kosten van de schade helaas overduidelijk groter zijn dan de ellende die hij heeft veroorzaakt moet ook dit een stok achter de deur zijn om de verantwoordelijkheid te dragen van het geen wat er is aangericht niet alleen bij de chauffeur maar ook bij zijn werkgever ( mits hij die heeft ) en ook bij zijn opdrachtgever om dit soort wantoestanden tegen te gaan. Daarnaast mijnheer net zo lang opsluiten totdat de rechter het hele zaakje heeft afgehandeld want als je hen nu naar huis laat gaan komt ie echt niet terug als hij moet verschijnen bij de rechtbank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Toch fijn al die verantwoordelijke buitenlandse chauffeurs die zich door woorden en daden gedragen als beesten.Zal bij de paarsebroeken rechters van d66 er wel vanaf komen met een taakstraf.

Gelukkig zijn het niet alle buitenlandse chauffeurs die zich hier misdragen, dan zou het pas echt een bende worden hier, zoveel rijden er inmiddels. Maar elke is er 1 te veel. Beetje jammer dat iedere buitenlander weer over 1 kam geschoren wordt.

Veroorzaker ernstig ongeval op A59 bij Hooipolder had te veel gedronken

maar ook hier de vraag was het een roemeen of een bulgaar

fijn als de kranten iedere keer een ander land als schuldige nemen :stom:

Maakt totaal niet uit, uit welk land de bestuurder komt. Je hoort gewoon niet te drinken als je een voertuig moert besturen. KLAAR!!!!!!

Slechts een ongeval, toevallig door een Roemeen. Hoe vaak gebeurt dat wel niet op een dag, en dan met gediplomeerde Nederlandse vaklui achter het stuur? juist

En teveel gedronken...wat is teveel? 0,01 Promille is ook teveel....dus een hoop geschreeuw om misschien wel niks. Nee Pierre. Simpel. Geen alcohol als chauffeur, en zeker een beroepschauffeur, moet beter weten. Het zal best gezellig zijn avonds in een routiertje, maar je hebt ook weer de verantwoording de volgende dag. Meestal blijft het niet bij 1 "fluitje" bier.......

Ik voorspel verders dan ook niets dan goeds met onze nieuwe landgenoten en collega-broodrovers, die zeker een goede en belangrijke bijdrage zullen gaan leveren aan onze maatschappij en ons sociale stelsel.

'Bine ați venit în Olanda', ofwel 'Welkom allemaal in Nederland' !! :bey:

Hij weigerd mee te werken dus AUB een Ema cursus voor deze vent.

Beetje lastig. Deze cursus wordt alleen in het Nederlands gegeven. Laat hij die taal nu net niet machtig zijn......

Bij dit soort ongevallen zo ie zo het wrak van de veroorzaker inclusief de eventueel aanwezige lading in beslag nemen. Hoewel de kosten van de schade helaas overduidelijk groter zijn dan de ellende die hij heeft veroorzaakt moet ook dit een stok achter de deur zijn om de verantwoordelijkheid te dragen van het geen wat er is aangericht niet alleen bij de chauffeur maar ook bij zijn werkgever ( mits hij die heeft ) en ook bij zijn opdrachtgever om dit soort wantoestanden tegen te gaan. Daarnaast mijnheer net zo lang opsluiten totdat de rechter het hele zaakje heeft afgehandeld want als je hen nu naar huis laat gaan komt ie echt niet terug als hij moet verschijnen bij de rechtbank.

Wat kan de opdrachtgever hier aan doen??? De man was misschien nog wel nuchter toen hij laden kwam???? Was dit niet zo, ja dan had hij deze chauffeurs uiteraard nooit mogen laten vertrekken.....

Als er bewijzen dat de chauffeur op de een of andere manier nalatig, dan wel aansprakelijk is, zal hij ook zeker vast blijven zitten, tot het onderzoek afgerond is. zowel in Nederland, als het buitenland. Ik heb in Frankrijk ook 33 uur in de cel gezeten, na een dodelijk ongeval. Omdat er verder geen belastende feiten waren, werd ik vrij gelaten, zodra ze "iets" gevonden hadden, dat deze zaak zou kunnen schaden, had ik zeker veel langer vast moeten blijven zitten. Dat bleek gelukkig bij mij niet het geval, waardoor ik "maar" 33 uur vast heb gezeten......

bewerkt door combidriver
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Jij snapt niet helemaal wat ik bedoel denk ik.....;)

jawel Pierre. Ik beschuldig je zeker nergens van vriend (sorry, als dat zo over komt).

Ik heb in het verleden bij een grote container vervoerder gewerkt. Wij zaten regelmatig met meerdere auto's op 730 in Antwerpen. Ik weet nog goed, dat ik de hele dag samen met een collega aan het pendelen was tussen de Maersk Antwerpen en Volvo in Oostakker (hé, deden we toen ook al geen carbotage ritten???) We kwamen om 20.00 uur aan, en zagen nog meerdere auto's van de firma op de parking staan. Deze "collega's" hadden al gegeten, en zaten al lekker aan de bier. ik ben eerst gaan douchen, en eten, en heb daar 1 pilsje bij gedronken, ik dronk nooit dan 1 flesje, als ik onderweg overstond (ik drink tegenwoordig al jaren geen alcohol meer).

Ik ben om half 10 naar mij bedje gegaan, moest om 6 uur weer vertrekken.Om 5 uur werd ik wakker gemaakt, bleek dat die jongens die er al zaten te drinken, nog na mijn vertrek naar bed, met een taxi Antwerpen in geweest waren. In het restaurant waren er al spanningen geweest met enkele Belgische chauffeurs om 1 van hun (mooie) vrouwen die er ook bij waren. Toen hun terug kwamen vanuit Antwerpen, kwamen ze die Belgen weer tegen, met als gevolg, een grote vechtpartij. 2 gewonden die met bierglazen gestoken waren, waarvan er 1 nu blind is aan 1 oog.

Het zijn dus niet alleen buitenlanders die "onderweg" drinken........

Zo bedoelde ik het meer, Pierke:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in het verleden me voorgenomen om eigenlijk helemaal niet te "drinken". Dan hoef je ook nooit aan je zelf te twijfelen of je wel of niet nuchter bent om te rijden. Helaas denken ze in Oost-Europa regelmatig daar heel anders over en de gevolgen daar worden we dagelijks mee geconfronteerd via de media. En waarom mijn reactie om het gehele spulletje inclusief lading aan de ketting te leggen dat is 2 zijdig. Nu is het de vraag wie gaat dit betalen want een verzekeringsmaatschappij schijft dit gelijk van zich al als er drank in het spel is en ten tweede de opdrachtgever van dit transport zit ook niet op dit soort grappen te wachten en zal als dit soort zaken vaker voorkomen uiteindelijk ook verder gaan kijken naar een transporteur waar het volk niet bezopen achter het stuur zit.

Even iets anders soms word je gebombardeerd door de regeltjes bij sommige firma's maar als die firma's zo"met de veiligheid op hun eigen terrein bezig zijn waarom kot er dan nog steeds niet één of andere bureau ridder op het idee om standaard alle bezoekers te laten blazen? Niemand wilt toch dat op zijn terrein iemand door een zatlap verongelukt lijk mij toch. Dan heb je die bezopen trucker er ook gelijk tussen uit gevist en mag oom agent het verder uitzoeken met die zatlap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Klopt, maar vaak gaan ze pas drinken als ze ergens op een parking staan, of onderweg staan te wachten op vracht of iets dergelijks. Dus helemaal kun je het niet uitsluiten. Tja, het heeft alles met zelf verantwoording te maken. Ik heb gekozen voor het chauffeurs vak, dus drink ik ook niet. Punt. Ik kan het ook gezellig hebben met een sinas...

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb in het verleden me voorgenomen om eigenlijk helemaal niet te "drinken". Dan hoef je ook nooit aan je zelf te twijfelen of je wel of niet nuchter bent om te rijden. Helaas denken ze in Oost-Europa regelmatig daar heel anders over en de gevolgen daar worden we dagelijks mee geconfronteerd via de media. En waarom mijn reactie om het gehele spulletje inclusief lading aan de ketting te leggen dat is 2 zijdig. Nu is het de vraag wie gaat dit betalen want een verzekeringsmaatschappij schijft dit gelijk van zich al als er drank in het spel is en ten tweede de opdrachtgever van dit transport zit ook niet op dit soort grappen te wachten en zal als dit soort zaken vaker voorkomen uiteindelijk ook verder gaan kijken naar een transporteur waar het volk niet bezopen achter het stuur zit.

Even iets anders soms word je gebombardeerd door de regeltjes bij sommige firma's maar als die firma's zo"met de veiligheid op hun eigen terrein bezig zijn waarom kot er dan nog steeds niet één of andere bureau ridder op het idee om standaard alle bezoekers te laten blazen? Niemand wilt toch dat op zijn terrein iemand door een zatlap verongelukt lijk mij toch. Dan heb je die bezopen trucker er ook gelijk tussen uit gevist en mag oom agent het verder uitzoeken met die zatlap.

denk dat de meeste er toch van uit gaan dat als je aan het werk bent je niet dronken bent,

maar waar moet je dan nog meer op controleren pieter op drugs!!!! hoeveel personen op een bedrijf

roken een jointje ??,en als die dan op de heftruck zit weet je ook wel wat er kan gebeuren.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden