[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur Hooipolder was dronken


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik stond pas bij een klant en daar stond ook een Oostblokker die sterk naar de drank rook.

Hij stond er al vanaf 07.00 uur en om half 8 had de klant de politie gebeld.

Om 09.00 toen ik er vertrok was er nog steeds geen politie geweest.

Wat mij dan wel bevreemde ze hadden hem gewoon geladen en lieten hem toen ook vertrekken.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik stond pas bij een klant en daar stond ook een Oostblokker die sterk naar de drank rook.

Hij stond er al vanaf 07.00 uur en om half 8 had de klant de politie gebeld.

Om 09.00 toen ik er vertrok was er nog steeds geen politie geweest.

Wat mij dan wel bevreemde ze hadden hem gewoon geladen en lieten hem toen ook vertrekken.

Groet Harrie

Dat is dan ook 2 keer totaal van de zotte. Ten eerste dat de politie niet komt en ten tweede dat ze hem met zijn zatte kop toch laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat had de ondernemer dan moeten doen?, hem een slaapplaats ter ontnuchtering aanbieden of zo.

Het probleem zit in de lakse aanpak van de overheid bij zulke figuren

mischien door niet te laden en de opdrachtgever/firma waar hij voor rijdt te bellen

en de situatie uitleggen wat er aan de hand is en dat ze het niet verantwoordt vinden dat zo iemand

met hun goederen de weg op gaat

waar ik het wel met je eens ben dat de overheid/justitie

op dat moment erg laks is/was dat ze er geen wagen naar toe hebben gestuurd

maar zou het niet zo kunnen zijn dat ze hebben gewacht

dat hij met de wagen van het terein af was

en dat ze hem op de openbare weg hebben staande gehouden

dat weten we natuurlijk niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Persoonlijk had ik dan de vracht niet laten laden en de wagen geweigerd. Daarbij het bedrijf dat ik voor transport had ingeschakeld waarschuwen en de claim neergelegt dat zij verantwoordelijk zijn voor eventuel schade indien de goederen te laat geleverd zouden worden. Waarbij ik dan wel dat bedrijf in de gelgenheid gesteld zou hebben om voor een oplossing te zorgen.

Stel dat er wel wat onderweg gebeurt en de lading als verloren kan worden beschouwd, dan stelt de vergoeding onder c.m.r. condities meestal ook te weinig voor. Vaak is het dan ook maar weer een touwtrekken tussen verzekeringsmaatschappijen (die dan vaak toch de cmr condities aanhouden).

Mocht de chauffeur met een zatte kop toch weg willen rijden, dan is er officieel weinig wat je kunt doen om hem tegen te houden. Vasthouden kan ook weer worden gezien als poging tot vrijheidsberoving, ondanks alle goede bedoelingen. Triest feit is en blijft dat de politie hier geen adequate actie op onderneemt.

Hendrik

edit: zie dat Hellbengel en ik redelijk op 1 lijn zitten :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mischien door niet te laden en de opdrachtgever/firma waar hij voor rijdt te bellen

en de situatie uitleggen wat er aan de hand is en dat ze het niet verantwoordt vinden dat zo iemand

met hun goederen de weg op gaat

waar ik het wel met je eens ben dat de overheid/justitie

op dat moment erg laks is/was dat ze er geen wagen naar toe hebben gestuurd

maar zou het niet zo kunnen zijn dat ze hebben gewacht

dat hij met de wagen van het terein af was

en dat ze hem op de openbare weg hebben staande gehouden

dat weten we natuurlijk niet

Toen ik er weg reed stond hij buiten de poort op de openbare weg.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Persoonlijk had ik dan de vracht niet laten laden en de wagen geweigerd. Daarbij het bedrijf dat ik voor transport had ingeschakeld waarschuwen en de claim neergelegt dat zij verantwoordelijk zijn voor eventuel schade indien de goederen te laat geleverd zouden worden. Waarbij ik dan wel dat bedrijf in de gelgenheid gesteld zou hebben om voor een oplossing te zorgen.

Stel dat er wel wat onderweg gebeurt en de lading als verloren kan worden beschouwd, dan stelt de vergoeding onder c.m.r. condities meestal ook te weinig voor. Vaak is het dan ook maar weer een touwtrekken tussen verzekeringsmaatschappijen (die dan vaak toch de cmr condities aanhouden).

Mocht de chauffeur met een zatte kop toch weg willen rijden, dan is er officieel weinig wat je kunt doen om hem tegen te houden. Vasthouden kan ook weer worden gezien als poging tot vrijheidsberoving, ondanks alle goede bedoelingen. Triest feit is en blijft dat de politie hier geen adequate actie op onderneemt.

Hendrik

edit: zie dat Hellbengel en ik redelijk op 1 lijn zitten :bey:

Hij stond daar weer in charter voor een bedrijf dat de opdracht had gekregen.

Hij had daar veerpaketten geladen voor vrachtwagens en zo ik het kon bekijken wel goed vastgezet in zijn wagen wat dus best moeilijk spul was om vast te zetten.

Heb nog gevraagd waarom ze het wel hebben geladen maar als hij had getekend was het verder hun zaak niet zeiden ze.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar als hij had getekend was het verder hun zaak niet zeiden ze.

Groet Harrie

wat als hij iemand van hun familie had aangereden ???

denk dat ze zich dan wel voor hun kop hadden kunnen slaan

of zouden ze dan ook denken

tja das mijn pakje aan niet want hij heeft getekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden