[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

0 - uren contract versus vaste aanstelling


Recommended Posts

wil je aan de slag bij deze Turkse oplichters, let dan goed op je uren

stelen van je en betalen vervolgens niet uit hou de uren bij of maak copien van alles

ik had een nul uren contract nu advocaat om de openstaande uren te gaan vorderen

hou het in de gaten MORCARGO INDUSTRIE TERREIN LAGEWEIDE UTRECHT

NUL UREN contract zegt genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Niet veel inderdaad.

Behalve het feit dat gewerkte uren wel verloond dienen te worden.

Dat begrijp ik zelfs nog wel, maar evengoed bedankt voor de uitleg. Maar waarom zegt een 0 uren contract genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik zelfs nog wel, maar evengoed bedankt voor de uitleg. Maar waarom zegt een 0 uren contract genoeg?

Vraag je dat aan mij?:confused:

Maarten/Andre kwam met die opmerking! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag je dat aan mij?:confused:

Maarten/Andre kwam met die opmerking! :rolleyes:

Maar jij reageerde daarop. Dus misschien wist jij het antwoord daar op. Want ik begrijp hem echt niet. Ik heb een keer een 0 uren aangeboden gekregen voor het weekend.

Ik heb daar serieus over nagedacht. Ik had toen nog een bv en koos ervoor om mezelf nog te blijven verhuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik wist niet dat ik niet op reacties van derden mocht reageren van je.

Voorts snap ik ook niet wat Maarten/Andre daar nu mee bedoeld.

Bij mijn weten heb je maar weinig rechten, en tevens weinig plichten met een 0 uren contract.

Leuk voor een gepensioneerde, maar meer dan dat is het mijns inziens ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuk voor een gepensioneerde, maar meer dan dat is het mijns inziens ook niet.

Of voor mensen die b.v. een,in het weekend,goed lopende kroeg hebben en door de week wat willen werken omdat moeders de kroeg alleen af kan.

Wij hebben een klant( een hele bekende,maar ik wil de naam even niet noemen) en die heeft een hoop vrachtwagens door heel Nederland en Belgie rijden dit is eigen vervoer en die jpongens hebben een vast loon voor 160 u/4 weken.

De "overuren "krijgen zij in vrije tijd,en in die vrije tijd maken zij dubbel bemande ritten bij een hele grote planten vervoerder,waarvan je zegt: ooh ,die??ja die ken ik wel.

Bij hun vaste baas een contract voor onbepaalde tijd en bij die plantenboer een 0 uren contract,waar ook netjes belasting en sociale lasten over betaald worden.

Wat zou je denken van een politie agent die zijn "overuren "in t.v.t krijgt?zou die niet op een legale manier wat bij willen werken?wijzelf stoppen toch ook niet als we er 40 uur op hebben zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou je denken van een politie agent die zijn "overuren "in t.v.t krijgt?zou die niet op een legale manier wat bij willen werken?wijzelf stoppen toch ook niet als we er 40 uur op hebben zitten?

Ken diverse politie agenten (KLPD) die wat bij beunen in de bieten, aardappel of mestcampgne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
0 uren contract... Maw opdraven wanneer het hun goed uitkomt en geen werk geen geld

maw 3x kut

je moet t ook alleen maar doen als bijbaan,anders werkt t niet,

Als je "tijd over" hebt zakmazegge is het een mooie gelegenheid om wat extra te verdienen.

T geld ligt op straat,maar je moet het wel oprapen.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
0 uren contract... Maw opdraven wanneer het hun goed uitkomt en geen werk geen geld

maw 3x kut

Erg negatief vind ik dit. Een zzp-er werkt ook op deze manier. Denk eens aan de vrijheid die je hebt. Ik werk op dit moment voor meerdere bedrijven en zou de keuzemogelijkheid nooit willen missen. En ik ben echt niet de enige die zo werkt (op dit forum). Daarnaast heb je als werkgever altijd gemotiveerd personeel. Als ik namelijk kies om voor bedrijf A te werken, is dat een bewuste keuze en niet omdat het weer maandag is en ik weer 'moet', zoals vele tegen de maandag aankijken. Ik zie het als een win-win situatie.

En wat Rob zegt, het kan ook een mooie opstap zijn. Wat doe je liever: bankhangen of een aantal uur per week bezig zijn, al is het maar om weer tussen de werkenden te zijn??

Geheel terzijde valt het me op dat enkel de vakbond gezinden jou posting 'likken', allemaal anti 0-uren contract. Mag er eens van die aloude gedachte afgeweken worden.

Nu ik toch bezig ben: het valt me op dat ik hier verschillende berichten lees over leden die niet slagen in het vinden van werk. Een eigenrijder die het niet voor elkaar krijgt (al dan niet door via vage bedrijven/constructies te werken). Dan iemand die ik meerdere pb heb gestuurd met diverse tips. Wel veel nachtwerk en hard werken... Niks van gehoord en weken later een bericht van een ondeugdelijke baas die niet goed betaalde. Ook een gewaardeerd forumlid die dag in dag uit hard werkt voor een baggerloon, maar het wél nog steeds doet. Ik denk dan (zonder de persoonlijke situatie te kennen), ik had allang iets anders geprobeerd. Hoe kan dit gebeuren? Ik wind me er over op dat er geklaagd wordt over weinig werk -en het zal heus wel minder zijn dan 6 jaar geleden- terwijl dat er wel degelijk werk te vinden is, als je je zelf maar kunt onderscheiden en niet de zoveelste 13 in een dozijn chauffeur bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee dat klopt, maar zou dat dan niet zijn omdat we van dat karige loon voor 40 uur amper rond kunnen komen?

Nu zal een agent het niet heel veel beter hebben, maar die komt er niet zo bekaaid af als wij (met een netto-basissalaris...;))

Nee,maar die agent kan geen overuren uitbetaald krijgen,omdat hij dat in t.v.t. terugkrijgt,en van" de tijd" alleen kun je niet leven.

Ook die tijd doorbrengen kost geld Pierre,je kunt wel 4 dagen achter elkaar gaan vissen,maar ik hoef jou niet te vertellen wat een beetje carbon fibre hengeltje kost,of een goeie reel.

En dan heb ik t nog niet over de tijd die men na t vissen doorbrengt in de broodnodige instellingen genaamd: "vissersrust" of"aan de waterkant"of "karper diem" biertjebiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarmee leveren jullie direct weer een excuus om toch maar niet aan het werk te gaan wanneer 'alleen' een nul-uren contract wordt aangeboden Maartje en Andre.

Terwijl het ook gewoon een mooie opstap kan zijn naar een vaste baan.

Een soort verlengde proeftijd dus.

Nee,dat is zo,als "vaste basis"is t natuurlijk geen zekerheid.

Geen zekerheid?

Je hebt de zekerheid van minimaal O UREN en geen rechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg negatief vind ik dit. Een zzp-er werkt ook op deze manier. Denk eens aan de vrijheid die je hebt. Ik werk op dit moment voor meerdere bedrijven en zou de keuzemogelijkheid nooit willen missen. En ik ben echt niet de enige die zo werkt (op dit forum). Daarnaast heb je als werkgever altijd gemotiveerd personeel. Als ik namelijk kies om voor bedrijf A te werken, is dat een bewuste keuze en niet omdat het weer maandag is en ik weer 'moet', zoals vele tegen de maandag aankijken. Ik zie het als een win-win situatie.

En wat Rob zegt, het kan ook een mooie opstap zijn. Wat doe je liever: bankhangen of een aantal uur per week bezig zijn, al is het maar om weer tussen de werkenden te zijn??

Geheel terzijde valt het me op dat enkel de vakbond gezinden jou posting 'likken', allemaal anti 0-uren contract. Mag er eens van die aloude gedachte afgeweken worden.

Nu ik toch bezig ben: het valt me op dat ik hier verschillende berichten lees over leden die niet slagen in het vinden van werk. Een eigenrijder die het niet voor elkaar krijgt (al dan niet door via vage bedrijven/constructies te werken). Dan iemand die ik meerdere pb heb gestuurd met diverse tips. Wel veel nachtwerk en hard werken... Niks van gehoord en weken later een bericht van een ondeugdelijke baas die niet goed betaalde. Ook een gewaardeerd forumlid die dag in dag uit hard werkt voor een baggerloon, maar het wél nog steeds doet. Ik denk dan (zonder de persoonlijke situatie te kennen), ik had allang iets anders geprobeerd. Hoe kan dit gebeuren? Ik wind me er over op dat er geklaagd wordt over weinig werk -en het zal heus wel minder zijn dan 6 jaar geleden- terwijl dat er wel degelijk werk te vinden is, als je je zelf maar kunt onderscheiden en niet de zoveelste 13 in een dozijn chauffeur bent.

Volgens mij vergelijk je appels met peren.

Een ZZP maakt (als het goed is) bewust de keus om op deze manier te werken, hij wil eigen baas zijn en neemt de risico's op de koop toe.

Bij een werknemer ligt dat iets anders, hij heeft bewust de keuze gemaakt dat hij liever niet de risico's loopt die de ZZP wel heeft gekozen.

Desondanks krijgt hij ongewild een o uren contract in zijn maag gesplitst waarmee de werkgever al de risico's op het bord van de werknemer schuift.

Die werkgever wil dus eigenlijk niets anders dan de voordelen van een werknemer in loondienst zonder de nadelen van een werknemer in loondienst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden