[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

0 - uren contract versus vaste aanstelling


Recommended Posts

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Een nul uren contract aangeboden krijgen voor een baan van 50-60 uur zegt genoeg, zo tevreden mijnheer Ron :D

Bijna Ger, Degene die reageren op een nul uren contract verwachten niet dat ze elke week 50 a 60 uur gaan werken en willen dit waarschijnlijk ook niet. Dan kan je ook zeggen na de eerste week, helaas dit wil ik niet en ik ga weer ff verder kijken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben begonnen met 2 dagen van 6 of 7 uur in de week rijden.

Vaste rit, vaste tijd te weinig uren om daar iemand voor vol voor aan te nemen.

Ideaal voor een moeder met kleine kinderen. Ik deed dit met nog 2 oudere chauffeurs die niet meer voor 100% wilden/konden werken.

Wagens moeten tegenwoordig meer dan 15 uur per dag rijden om te kunnen verdienen.

Door dit soort werk te plannen als de wagen stil staat haal je net je winst.

Waar sommige niet bij stil staan.... er is werk wat elke dag op de zelfde tijd moet gebeuren.

Die wagens moeten er zijn, de chauffeurs moeten er zijn, de gok is voor een bedrijf te groot dat dit mis loopt door file of wat dan ook.

voorbeeld.

Elke dag (behalve zaterdag) wordt er een partij brood van de bakkerijen van Ah vanuit het hele land tussen 18.00 en 19.00 gelost op een bepaalde plek.

Je laad op een vaste tijd brood bij een bakkerij, je lost op een vaste tijd waar iedereen samen komt. Laad het brood van andere bakkerijen weer in en lost het bij de bakkerij waar je het geladen hebt.

Daar wordt het weer verdeeld over de winkel. Het is geen lange dag maar de vaste chauffeur kan deze rit niet rijden. Er is een chauffeur extra nodig.

Als de wagen er tussen 18.00 en 19.00 er niet is dan staan er tig andere chauffeurs te wachten op jou wagen.

Ja er zijn chauffeurs die dit graag doen. Ik geef toe dat dit niet ideaal is als je een gezin moet onderhouden en een huis wil kopen.

Maar je staat wel op de werkvloer, spreekt andere mensen en hoort of er nog vacatures zijn en kan iemand je misschien een bedrijf in loodsten

Ik heb wel een gesprek gehad bij appel voor een parttime contract hoor maar daar zitten weer verplichtingen aan vast die ik niet wil.

Ik wil gewoon vrij wanneer het mij uitkomt, zonder te kijken of er nog dagen over zijn. waarbij ik wel rekening hou met hoe druk het op de zaak is.

Het zou gerust makkelijk zijn voor mijn werkgever dat ik een 0 uren contract heb. Maar echt belangrijke verschillen in mijn voordeel heb ik nog niet gevonden.

Als jullie iets weten schrijf of BP je me maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik geef het op, je weet elke keer je er uit te draaien :D heb trouwens net een mailtje van je ontvangen ;)

Wij gaan het niet snel eens worden, hahaha

Maar ik begrijp wat jij bedoelt en ik denk/hoop omgekeerd ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn oude werkgever werken/werkten enkele tientallen gepensioneerden.

Zij vertrokken rond zeven uur in de morgen en rolden rond acht uur in de avond weer binnen, en dat vijf dagen in de week.

Het toppunt was een gepensioneerde commissaris van politie, hij vertelde trots dat hij een vut pensioen had van 5500 euro per maand

Dit is dan wel een van de peilers waar Nederland op rust;:D:D

Als hij dat 5 dagen per week doet,zeg maar 10 u per dag,in C5(ik heb de peildatum 1 -1-2012 gehouden) 12.10 p uur :5x10 x€12.10=€ 605,00

Zeg dat ie dat 40 weken doet maakt €24 200.00+ dat pensioen(5500x12) van€66000, is een jaarinkomen van 90 000 euri.

Als je dan de belastingschijven bekijkt brengt die man,buiten zijn inhoudingen over de eerste en tweede schijf, over de derde schijf(alles tussen de € 34000 en € 56 500 42 % belasting op( is € 9500.00) en over de rest in de vierde schijf (90 000 - 56500) €33500 zelfs 52 % (is €17 420)

Das 9500.00 + 17 420= 26 920 euri alleen al aan loonbelasting over de derde en vierde schijf,voor een gepensioneerde die er wat bij doet??:ok:

ik praat nog niet over de eerste en tweede schijf.

Ik heb de belastingschijven en een CAO uurloon per 1 jan 2012 aangehouden,jij sprak immers van een vorige baas, t is dus al een poosje terug als ie t nu nog doet,dat bijwerken,zijn de cijfers nog wat hoger.

Pet af voor die vent dat ie meer dan de helft van wat hij verdient afstaat aan de BV Nedeland (52%) en met minder genoegen neemt om zijn wereldreis te betalen.:D

Vraagje: kunnen ze daar nog mensen gebruiken??adres mag per P.B.:D:D ik kan vanavond al beginnen :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1e als iemand die 55 uur per week maakt een "broodrover" is, dan maakt het voor jou niet legitiem om dan ook maar aan "broodroof" te gaan doen, maar dan op een andere manier..

Debian,je begrijpt me verkeerd,ik had onderweg( In de bekende verwenschuur,genaamd Le Mille Pattes te Roncq(F) een discussie met iemand die bij zijn bedrijf kaderlid was van FNV.

Die was er trots op dat zijn baas (nog steeds) met uitsluitend Nederlanders reed en dat hij,en zijn collega's met twee vingers in de neus 55 uur per week konden maken,15 overuren dus.

Daar mag hij best trots op zijn natuurlijk,maar zoals iemand zn handtekening hier is: niets is vanzelfsprekend,zelfs dat niet,kan dat zo maar veranderen

Mijn baas heeft er helaas voor gekozen t anders te doen( is dus niet mijn keuze),hij heeft zijn bedrijf,althans t buitenland grotendeels uitgevlagd naar Slowakije,de Benelux dienst is flink gegroeid en er zijn mensen overgegaan daar heen+ zijn er nog extra mensen aangenomen

en als de nood aan de man komt en er is een chauffeur nodig doet men een beroep op mij.

Toen deze vakbonds man dat hoorde was de wereld te klein en werd ik min of meer van broodroverij beschuldigd,het werd niet letterlijk gezegd hoor ,maar een goede verstaander heeft maar een half woord nodig.

En ik hem dus niet van broodroverij beschuldigd hoor,en doe dat ook M/A en routier niet

Wat ik wil aangeven is dat,als iemand dit soort dingen uit ,men eerst de hand in eigen boezem moet steken,want daar liggen betere en efficiëntere methoden om "een jongere aan het werk te helpen"( mijn rekenvoorbeeld o.a.)

Dat t in de praktijk niet zal werken weet ik ook maar al te goed,dat hebben we gezien met de T.V.T regelingen,daar is ook geen man meer mee aan t werk gekomen,maar anderzijds houdt ik,of een andere pensionadoook niemand van t werk door als oproepkracht ter beschikking te staan

Van de ene kant mag een gepensioneerde geen bijverdienste hebben,terwijl daar wettelijk geen enkele restrictie voor is, om banen voor een jonger te creëren

En anderzijds moeten hun overuren onaangetast blijven,en dat stuit me tegen de borst.

Of het moet zijn dat men vind dat er zo geld verdient kan worden voor een bedrijf en dat men ,onder t motto van: afhouden is ook biljarten,het zo moeilijk mogelijk wil maken voor "collega vervoerders".:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Anders ligt het met pre-pensioen en AOW-gerechtigden. Voor je pre-pensioen spaar je zelf.

Bijna goed , de wat belegene collega,s hebben wel een aardige subsidie gekregen van het pensioenfonds om met prepensioen te kunnen gaan.

De jongeren mogen het zelf wel helemaal bij elkaar sprokkelen.

Klopt ook wel,maar de collega's die met de VUT gingen,en dus onder een regeling( de omslag regeling) vielen dat zowel de werkgevers en de gene die nog werkten hun salaris opbrachten,bouwden vanaf hun VUT(59 ste jaar,later 60 ste jaar) nog steeds pensioen opbouw op,en iemand in het pre- pensioen niet ( als ik t juist heb)

"en bref"kun je dus stellen dat wij(ikke en nog een paar ge pre-pensioneerden er met een waarschuwing vanaf kwamen,de jongeren zijn nu gewaarschuwd dat je je lot niet in handen van de H.H. onerhandelaars moet leggen maar inventief naar andere(fiscaal interessante) oplossingen moet zoeken,maar deze hebben daar nog een paar jaar de tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anders ligt het met pre-pensioen en AOW-gerechtigden. Voor je pre-pensioen spaar je zelf. En jaren geleden is afgesproken dat elke nederlander, wanneer hij een bepaalde leeftijd bereikt (nu nog 65) door de staat onderhouden wordt. Dat AOW is dus een recht dat je hebt.

Als je ziet wat je je hele werkzame leven( 50 jaar) hieraan betaald hebt kun je met recht zeggen dat dit een recht is.

De leuze is : resultaten uit t verleden bieden geen garantie voor de toekomst;als iemand vanaf zijn 15 de jaar altijd zijn AOW premie afgedragen heeft,en komt te overlijden als hij 64,5 jaar oud is,is dat dan jammer,maar die betaalde premie vervalt aan de verzekeringsnemer,de staat.

Niks mis mee,maar dat ios t risico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zaten wel voorwaarden aan dat men in DE/HET? transport werkzaam moest blijven totdat men met pre-pensioen gaat , zo niet dan vervalt/verviel de subsidie en rest slechts het daadwerkelijk gespaarde bedrag.

Je moest minimaal 10 jaar gewerkt hebben bij werkgevers die bij het PFV (Pensioen Fonds Vervoer) aangesloten waren.

DE/HET?

:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Heb ook een 0 uren contract , bevalt me prima , heb in de wintermaanden wel eens tijd (ong. 3 mnd) Zodra ik weer tijd heb om te rijden geef ik dat aan , in de begin jaren kreeg dan gewoon een trekker die over was en kon gewoon 3 mnd stuur vast houden , laatste jaren moet ik wat meer geduld hebben en val ik vaker in voor ziekte en vakanties dan dat ik een vaste trekker krijg zoals eerst ,of er moet een trekker vrijkomen dan krijg ik hem ook , wordt wel geprobeerd om me aan het werk te helpen als ik aangeef dat ik weer kan , als er geen of te weinig werk is houd het natuurlijk wel op , mag dat duidelijk zijn , maar dan is er thuis nog genoeg te doen , anders blijft dat te lang liggen

In mijn geval , vind ik dit wel een win/win situaties , m'n werkgever probeert als het kan mij de winter door te helpen en kan daardoor beschikken over een chauffeur die ze kennen ( help ze 14 jr) en als ze hulp nodig hebben kunnen ze bellen , nee hebben ze en ja kunnen ze krijgen , wordt dus niet verplicht om te komen als ze hulp nodig hebben , maar ben vaak wel eerste die ze bellen en menigmaal daardoor de winter door gekomen , en vindt het persoonlijk ook wel een welkomende afwisseling in mijn dagelijkse werkzaamheden en kom dan even in een andere wereld en zie daar dan ook wat van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Heb ook een 0 uren contract , bevalt me prima , heb in de wintermaanden wel eens tijd (ong. 3 mnd) Zodra ik weer tijd heb om te rijden geef ik dat aan , in de begin jaren kreeg dan gewoon een trekker die over was en kon gewoon 3 mnd stuur vast houden , laatste jaren moet ik wat meer geduld hebben en val ik vaker in voor ziekte en vakanties dan dat ik een vaste trekker krijg zoals eerst ,of er moet een trekker vrijkomen dan krijg ik hem ook , wordt wel geprobeerd om me aan het werk te helpen als ik aangeef dat ik weer kan , als er geen of te weinig werk is houd het natuurlijk wel op , mag dat duidelijk zijn , maar dan is er thuis nog genoeg te doen , anders blijft dat te lang liggen

In mijn geval , vind ik dit wel een win/win situaties , m'n werkgever probeert als het kan mij de winter door te helpen en kan daardoor beschikken over een chauffeur die ze kennen ( help ze 14 jr) en als ze hulp nodig hebben kunnen ze bellen , nee hebben ze en ja kunnen ze krijgen , wordt dus niet verplicht om te komen als ze hulp nodig hebben , maar ben vaak wel eerste die ze bellen en menigmaal daardoor de winter door gekomen , en vindt het persoonlijk ook wel een welkomende afwisseling in mijn dagelijkse werkzaamheden en kom dan even in een andere wereld en zie daar dan ook wat van

In uw geval is een 0-uren contract een prima oplossing. Maar voor een normale chauffeur die de hele week werkt totaal niet. Dan heeft het alleen maar nadelen voor de chauffeur........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En daarmee leveren jullie direct weer een excuus om toch maar niet aan het werk te gaan wanneer 'alleen' een nul-uren contract wordt aangeboden

Terwijl het ook gewoon een mooie opstap kan zijn naar een vaste baan.

KAN ... maar als dat niet zo is en na een maand fulltime werken wordt je WW gestopt ...

Wat moet je dan als ze zeg slechts twee dagen werk voor je hebben?

Dan wordt het rottig hoor.

Het kan ook een nul-uren contract blijven.

Leuk in tijden dat volop andere chauffeurs met vakantie gaan of ziek zijn, maar als het een tijdje stil is merk dat dat reusachtig in je inkomen.

Je neemt dus financieel gezien een redelijk groot risico en dat moet je maar kunnen dragen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een 0 uren contract is in feite een 0% risico voor de werkgever en daarom zéér interessant!!

voor jou is leuk, elk gewerkt (én gewacht) uur dient te worden betaald!!

dat is waarschijnlijk ook de redenen dat uitzendbureaus daarmee werken!!

dat is tenminste minder kwalijk dan bedrijven die uitwijken met Duitse kentekens en elke plugkop via bijvoorbeeld AFMB-limited voor een Cypriotische shit kunnen laten rijden

omdat de huidige politiek wat dát betreft struisvogelpolitiek met je kop in het zand is!!!

de naar Nederlandse goede prijzen werden al lange tijd niet meer betaald en de naar west €uropese benodigde prijzen worden nu ook niet meer betaald en dat terwijl de tol en brandstofprijzen wél stijgen!!

de egalisering in geheel €uropa betekend dat het Oost niet veel vooruit komt maar wij hier onderuit getrapt worden!!

ik ken een tijd dat een ongeluk met een vrachtwagen uitgebreid op het NOS journaal getoond en belicht werd en dat gebeurde ongeveer 3 keer per jaar!!

nu met al die plugkoppenshit gebeurd dat niet 3x per jaar maar 3x per DAG!! en geeft het nieuws er amper aandacht meer aan!!!

ÓÓK dát is vooral struisvogelpolitiek met je kop in 't zand!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden