[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Blijven er wel kleine (transport)bedrijven over?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Ik start dit topic naar aanleiding van het bericht dat Post-Kogeko Leo de Bruin transport overneemt. Ik heb verder niks met deze bedrijven, maar ik realiseerde me weer het volgende: Dit is al het zoveelste "kleine" bedrijf wat wordt opgeslokt in een grote onderneming. Ook wanneer "grotere" bedrijven als van Maanen wegvallen in de crisis wordt de spoeling van bedrijven binnenkort wel erg dun. Ik vraag mij wel eens af hoe het in de toekomst zal zijn, zal alles in handen komen van een paar grote jongens als St van de Brink, Peter Appel, HSF Logistics etc etc, of zullen er altijd kleinere bedrijven op de schaal van een DGO of Visser Duiven blijven bestaan. Ik weet het niet, maar nu wordt de spoeling wel dun, en vele van dit soort bedrijven maken ook wel weer deel uit van een groep. Betekend dit einde familiebedrijven / kleine bedrijven of komen er weer nieuwe in de toekomst. In mijn dorp zit een net bedrijf wat in 2004 begonnen is met 4 auto's en ondertussen hebben ze ook al weer bijna 15 auto's. Zullen dit de "middelbedrijven" van de toekomst zijn?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het zijn gedachten waar ik wel eens mee worstel, zelf heb ik ervaren dat je in een grote organisatie ook fijn kunt werken, maar ik ben toch meer van de kleinere en middelgrote bedrijven. Ik ben zeer benieuwd hoe dit in de toekomst zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast Don Melvino

Kleinere bedrijven hebben meestal niet grote kosten zoals de eigen wasstraat, garage groot pand vol met personeel.

Met inkoop zullen ze het minder hebben denk ivm de hoeverlheid.

Denk ik? Om in kleiner bedrijf te werken is ook zeer aanfenaam ja, persoonlijk vindt ik dat ook prettiger.

Ik ken die gedachtes wel waar je het over heb, misschien meer de macht aan dd grootste/sterkste?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
maar ik ben toch meer van de kleinere en middelgrote bedrijven. Ik ben zeer benieuwd hoe dit in de toekomst zal zijn.

Bij een klein bedrijf ben je een deel van het meubilair, hoor je bij de familie z.m.z. men ziet je als " eigen zoon" :ok:

En je" eigen zoon" geef je geen salaris;die geef je "zakgeld":D:D:D:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Bij een klein bedrijf ben je een deel van het meubilair, hoor je bij de familie z.m.z. men ziet je als " eigen zoon" :ok:

En je" eigen zoon" geef je geen salaris;die geef je "zakgeld":D:D:D:bey:

Klopt als een bus Peter, en bij grote bedrijven heet het 'smartegeld' :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik dat dat er alleen kleine en grote bedrijven overblijven. De kleine (familie) bedrijven waar iedereen een stapje harder loopt voor de andere als dat nodig is. Met als opdrachtgevers wat kleine bedrijfjes uit de buurt. Waar je nog voor een redelijke prijs gereden kan worden en alles in overleg. Of als (vaste) charter voor grote vervoersders. Weinig overheadkosten.

Dan zijn er nog de echt grote bedrijven (zegmaar +250) Die kunnen de klappen opvangen als er een opdrachtgever naar een andere vervoerder gaat. Die hebben een grote flexibele schil waardoor ze wat opkunnen vangen of een nieuw contract binnen kunnen halen.

De middel grote bedrijven drijven meestal op een grote klant en wat kleinere er omheen. Moeten per auto relatief veel (overhead)kosten maken. Als de grote klant dan weg valt is het meestal gelijk klaar. Zitten ze met een duur pand en een hoop personeel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij hele grote bedrijven Is transport een bij zaak Want ze hebben opslag over slaag

Dit zijn allemaal dingen waar een klein bedrijf niet aan kan voldoen

En wat heel belangrijk is De kosten Pak de brandstof maar is Bij een groot bedrijf kan dat alleen al 20% uit maken

Want ze kopen groot in Het zelfde met banden Of je verbruikt 50 banden per jaar of 6000 banden per jaar

Dit zijn allemaal dingen wat veel uit maakt

Vergeet niet de aandeelhouders willen winst zien

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver

Klopt helemaal wat je in je laatste zin schrijft Huub. En juist omdat de aandeelhouders winst willen zien, moet de chauffeur het maar met een fooitje doen.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij hele grote bedrijven Is transport een bij zaak Want ze hebben opslag over slaag

Dit zijn allemaal dingen waar een klein bedrijf niet aan kan voldoen

Hier heb je gelijk. Veel bedrijven deden van oudsher transport, nu is het onderdeel van de (logistieke) service.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden