[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

inzittende verzekeren


boefke

Vraag

  • Forumlid

Ik wil graag iemand meenemen maar moet van mn baas dan zelf een inzittendeverzekering afsluiten ,,,heeft iemand enig idee waar en hoe ik dat kan doen want telkens als ik dat probeer gaat ie dat koppelen aan een gehele verzekering ,,maar dat hoeft niet,,mn baas heeft de truck en mij al verzekerd,,,ik wil dus zelf mijn meerijdende passagiers verzekerd hebben,,nuttige tips zeer welkom,,,,,,,,,,,,,keep trucking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Probeer eens bij je bank.

Als je tenminste nog een levende persoon kan aanspreken, in Nederland is dit geloof ik een uitzondering aan het worden.

Ik had een doorlopende "melding" bij mijn verzekering dat passagiers mee verzekerd waren.

ANWB, een reis verzekering en uitleggen waarvoor het is, anders eens een belletje met je eigen verzekeringsmaatschappij/tussenpersoon....

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik liet diegene die mee wilde bellen naar z'n eigen reisverzekering en liet vermelden dat hij meeging op een vrachtwagen.

Dat werd altijd wel geaccepteerd.

Een reisverzekering is absoluut niet bedoeld voor als mensen mee rijden met iemand die zijn werk aan het uit oefenen is. Toevallig hebben wij als OR dit onderwerp vorig jaar behandeld. Vraag de poilisvoorwaarden maar eens aan. Of bel idd met je tussen persoon. Bijna geen een transportbedrijf heeft op zijn wagens een inzittenden verzekering. Dat hoeft ook niet, omdat personeel van dat bedrijf automatisch verzekerd is mocht er iets gebeuren. Bij ons is er om die reden een verbod om mensen mee te nemen met de vrachtwagen.

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Elke transporteur kan een inzittendenverzekering afsluiten voor zijn wagenpark. Maar zoals gezegd is dat niet nodig voor eigen personeel. Er zijn al gevallen geweest waarbij iemand die mee reed met een vrachtwagen, en die bij een ongeval invalide geworden zijn, zelf moeten opdraaien voor de kosten zoals aanpassen van het huis.

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik wil graag iemand meenemen maar moet van mn baas dan zelf een inzittendeverzekering afsluiten ,,,heeft iemand enig idee waar en hoe ik dat kan doen want telkens als ik dat probeer gaat ie dat koppelen aan een gehele verzekering ,,maar dat hoeft niet,,mn baas heeft de truck en mij al verzekerd,,,ik wil dus zelf mijn meerijdende passagiers verzekerd hebben,,nuttige tips zeer welkom,,,,,,,,,,,,,keep trucking.

Alleen degene die eigenaar is en op wiens naam het kenteken staat, kan volgens mij een inzittendenverzekering afsluiten. Gewoon je baas laten doen ( mits hij dat wil ) en dat bedrag wat hij daarvoor kwijt is bij jou in rekening brengen.

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Elke transporteur kan een inzittendenverzekering afsluiten voor zijn wagenpark. Maar zoals gezegd is dat niet nodig voor eigen personeel. Er zijn al gevallen geweest waarbij iemand die mee reed met een vrachtwagen, en die bij een ongeval invalide geworden zijn, zelf moeten opdraaien voor de kosten zoals aanpassen van het huis.

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Nu vraag ik mij toch echt af hoe mensen als John "Sindaco" dit oplost, als Ria weer eens mee "on tour" is???

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik wil graag iemand meenemen maar moet van mn baas dan zelf een inzittendeverzekering afsluiten ,,,heeft iemand enig idee waar en hoe ik dat kan doen want telkens als ik dat probeer gaat ie dat koppelen aan een gehele verzekering ,,maar dat hoeft niet,,mn baas heeft de truck en mij al verzekerd,,,ik wil dus zelf mijn meerijdende passagiers verzekerd hebben,,nuttige tips zeer welkom,,,,,,,,,,,,,keep trucking.

Dat probleem kun je heel snel op lossen

Gewoon op de loon lijst zetten Of in dienst nemen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nu vraag ik mij toch echt af hoe mensen als John "Sindaco" dit oplost, als Ria weer eens mee "on tour" is???

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Dat is niet zo moeilijk John en Ria rijden alle twee

En ze zullen echt wel iets geregelt hebben bij hun baas

Want Ria moet ook een arbeidsover eenkomst hebben Is verplicht

Dus dan is Ria voor alles verzekert

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een reisverzekering is absoluut niet bedoeld voor als mensen mee rijden met iemand die zijn werk aan het uit oefenen is. Toevallig hebben wij als OR dit onderwerp vorig jaar behandeld. Vraag de poilisvoorwaarden maar eens aan. Of bel idd met je tussen persoon. Bijna geen een transportbedrijf heeft op zijn wagens een inzittenden verzekering. Dat hoeft ook niet, omdat personeel van dat bedrijf automatisch verzekerd is mocht er iets gebeuren. Bij ons is er om die reden een verbod om mensen mee te nemen met de vrachtwagen.

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Laat de verzekeraar dit ook op het polisblad vermelden, dit heeft voor mij altijd gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraag het maar na. En dan specifiek uit leggen dat die persoon met jou mee rijdt. Mijn werkgever heeft bij zijn verzekering geïnformeerd net zoals alle OR leden bij hun verzekering gedaan hebben. Conclusie: reisverzekering dekt niets. Misschien foutje van je tussen persoon?

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

[

Vreemd. We hebben toen zijn reisverzekering zelf gebeld en het hele verhaal uitgelegd. koste een paar dubbeltjes extra en dan was er gewoon deking. Inclusief vermelding. Maar het is al een paar jaar geleden, dus het kan best dat de regelgeving is veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oké, allemaal vrij duidelijk.

Hoe zijn de passagiers eigenlijk verzekerd die meerijden bij een TruckTour of dergelijk evenement?

De kans dat tijdens zo'n optocht iets kan gebeuren is vrijwel nihil, maar niks is uitgesloten. Het ongeluk zit in een heel klein hoekje.

Eigen kinderen mogen niet eens een dag mee tijdens de schoolvakantie, met zo'n evenement zit mens al gauw met 3 man of meer in de cabine, waarvan maar één die zelf werkzaam is bij het betreffende bedrijf en dat kan allemaal zomaar.....

Ik kan er je wel foto's van laten zien dat het wel eens is gebeurd bij ons in de buurt.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden