[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Sterke verhalen van mijzelf of over mijn collega's


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Niet leuk.

Maar betekend wel dat de firma langer kan blijven bestaan.

En jij dus aan het werk kan blijven.

Ze zullen best weten wat ze doen Jan. Nu treft het mij niet direct, de jongens die iedere week die feestritten hadden zijn 'not amused', op zijn zachtst uitgedrukt.

Laatst nog wel dubbel gelegen van het lachen...

Die Zuid-Frankrijk mannen rijden dus momenteel ook een beetje het werk zoals ik doe. Zag je ze voorheen nooit als toevallig een keer op vrijdagavond, nu kom ik ze onderweg regelmatig tegen.

Eén chauffeur van die club -ik noem hem even Pietje- is helemaal van de leg sinds hij niet meer naar zijn vertrouwde Cote d'Azur kan, en is er dan ook compleet ziek van.

Nu rijd ik richting Gent, en ergens bij Lokeren zie ik aan de andere kant van de weg een auto van Huybregts voorbij schieten. Even roepen op de bak maar geen reactie...

Nog geen minuut later krijg ik een berichtje: "was jij dat Pierre?" grt. Pietje

Pietje kwam samen met mijn collega Jantje van Mouscron en waren samen op weg naar huis. Nu ben ik niet vies van een geintje natuurlijk, dus zag mijn kans schoon om de boel eens flink op te naaien.... Even de auto aan de kant gezet en een berichtje terug "Ja, dat was ik".

"Waar ga je naar toe?" nog geen minuut later, zo nieuwsgierig als Pietje is...

Nu had ik natuurlijk kunnen zeggen dat ik naar Bordeaux of Marseille ging, maar die namen lagen iets te 'voor de hand' zeg maar. Even de navigatie geraadpleegd, Angoulême leek me wel iets...

Nog even gekeken naar iets wat in de buurt lag en waar niemand ooit van gehoord had, wat écht goed Frans klonk en je dus ook 1-2-3 niet zo verzint: Bonnac-la-Côte, bij Limoges.

"Ik ga naar Angoulême en Bonnac-la-Côte"...

Nog geen drie tellen later:"Waar ligt dat nou weer, wat moet je daar lossen dan?"

"Richting Bordeaux. Spoedvrachtje van die en die klant, wel mooi ritje" SMS ik terug.

En gelijk weer reactie, piep piep, zo snel had ik nog nooit antwoord gehad: "Godverdomme, dat vind ik leuk voor jou, maar ik vind het niet normaal..."

Die had ik dus effe op de kast.

Een paar dagen later op vrijdagavond zag ik Jantje weer: of ik dat alsjeblief niet meer wou doen. Pietje was nu helemaal van slag, had onderweg met de boeken en de navigatie opgezocht waar Bonnac-la-Côte lag en kon maar niet kon begrijpen dat uitgerekend IK daar naar toe moest...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze zullen best weten wat ze doen Jan. Nu treft het mij niet direct, de jongens die iedere week die feestritten hadden zijn 'not amused', op zijn zachtst uitgedrukt.

Laatst nog wel dubbel gelegen van het lachen...

Die Zuid-Frankrijk mannen rijden dus momenteel ook een beetje het werk zoals ik doe. Zag je ze voorheen nooit als toevallig een keer op vrijdagavond, nu kom ik ze onderweg regelmatig tegen.

Eén chauffeur van die club -ik noem hem even Pietje- is helemaal van de leg sinds hij niet meer naar zijn vertrouwde Cote d'Azur kan, en is er dan ook compleet ziek van.

Nu rijd ik richting Gent, en ergens bij Lokeren zie ik aan de andere kant van de weg een auto van Huybregts voorbij schieten. Even roepen op de bak maar geen reactie...

Nog geen minuut later krijg ik een berichtje: "was jij dat Pierre?" grt. Pietje

Pietje kwam samen met mijn collega Jantje van Mouscron en waren samen op weg naar huis. Nu ben ik niet vies van een geintje natuurlijk, dus zag mijn kans schoon om de boel eens flink op te naaien.... Even de auto aan de kant gezet en een berichtje terug "Ja, dat was ik".

"Waar ga je naar toe?" nog geen minuut later, zo nieuwsgierig als Pietje is...

Nu had ik natuurlijk kunnen zeggen dat ik naar Bordeaux of Marseille ging, maar die namen lagen iets te 'voor de hand' zeg maar. Even de navigatie geraadpleegd, Angoulême leek me wel iets...

Nog even gekeken naar iets wat in de buurt lag en waar niemand ooit van gehoord had, wat écht goed Frans klonk en je dus ook 1-2-3 niet zo verzint: Bonnac-la-Côte, bij Limoges.

"Ik ga naar Angoulême en Bonnac-la-Côte"...

Nog geen drie tellen later:"Waar ligt dat nou weer, wat moet je daar lossen dan?"

"Richting Bordeaux. Spoedvrachtje van die en die klant, wel mooi ritje" SMS ik terug.

En gelijk weer reactie, piep piep, zo snel had ik nog nooit antwoord gehad: "Godverdomme, dat vind ik leuk voor jou, maar ik vind het niet normaal..."

Die had ik dus effe op de kast.

Een paar dagen later op vrijdagavond zag ik Jantje weer: of ik dat alsjeblief niet meer wou doen. Pietje was nu helemaal van slag, had onderweg met de boeken en de navigatie opgezocht had waar Bonnac-la-Côte lag en kon maar niet kon begrijpen dat uitgerekend IK daar naar toe moest...:D

Prachtig verhaal!

Sommige collega`s vragen er gewoon om, om in de maling genomen te worden en dan doen we dat ook maar haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De geintjes haalde ik meestal uit bij winkels. Kom je met 3 rolcontainers diepvries voor een winkel, komt er een medewerker open doen. Wat ik kwam brengen? 60 containers vers. Hij ging even een collega halen. Komt er even later iemand in volle paniek naar buiten stuiven dat ik toch echt 4 uur te vroeg ben, en dat dat geen stijl is:D

Dan is zo iemand uitgeraast en dan vraag je: welke dag is het vandaag:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laatst nog wel dubbel gelegen van het lachen...

Die had ik dus effe op de kast.

Pietje was nu helemaal van slag, had onderweg met de boeken en de navigatie opgezocht waar Bonnac-la-Côte lag en kon maar niet kon begrijpen dat uitgerekend IK daar naar toe moest...:D

Ge-wel_dig...........LOLLOLLOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ken nog wel wat van die verhalen...het verhaal van Kees is er ook één voor in de boeken....

Ik kwam ooit eens met een collega,laten we m maar Jan noemen,want zo heet ie,bij een routier tussen Colmar en Strassbourg.

Wij gaan aan tafel zitten met nog wat Hollanders en jan vraagt aan mij: weet jij wat hier staat op die kaart?oefs durs(op zn hollands uitgesproken)?wat is dat nu weer?:eek:

IK kende m een beetje en zei: da weet ik niet hoor jan.

Een van die mannekes vertaalde die hele kaart voor Jan en die zei tegen mij;kijk dat is de jeugd he,die hebben scholen gehad,ikke nie,ik moest gelijk gaan werken na de lagere school.

Toen de serveuse kwam wilde hij ook gelijk voor Jan bestellen.

Nee,zei Jan,ik probeer dat zelf,volgende week ben ik alleen en moet ik me ook zien te redden,en bestelde vervolgens in vloeiend Frans,met occidentale tongval,zijn eten.:D

IK weet t,t was een rotstreek van hem:hamer:,maar ik lag toch even dubbel van t lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja.. tijdens 1 van de allereerste ritten naar I, en F eigenlijk, bestelde ik poulet, maar sprak het uit zoals he geschreven is. Dat vrouwke kwam bijna niet bij, en hoorde haar hetzelfde naar de keuken roepen, zodat de andere gsten het ook hoorden.... Weet zelfs nog waar dat was, als je naar de Mont Blanc rijd, waar die brug tegen de bergwand aan ligt. Maar dan de oude RN die daar beneden is/was.

Ze lachte, maar op een goede manier, voelde me gelijk thuis daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja.. tijdens 1 van de allereerste ritten naar I, en F eigenlijk, bestelde ik poulet, maar sprak het uit zoals he geschreven is. Dat vrouwke kwam bijna niet bij, en hoorde haar hetzelfde naar de keuken roepen, zodat de andere gsten het ook hoorden.... Weet zelfs nog waar dat was, als je naar de Mont Blanc rijd, waar die brug tegen de bergwand aan ligt. Maar dan de oude RN die daar beneden is/was.

Ze lachte, maar op een goede manier, voelde me gelijk thuis daar.

IK kwam met een collega bij Rudi in Brixen en na t eten stonden wij nog wat te kwallen aan de bar,de bazin erbij,de serveuse,en nog wa collegas,

Nu sprak deze collega vloeiend Frans,maar geen Engels en geen Duits,en was daar nog trots op ook(dat ie geen Duits en Engels sprak)

Hij had die dag hard gewerkt en was helemaal afgebrand,afgefikt,dus zouden wij zeggen.

Dat vertaalde hij even en zei in het duits tegen die serveuse :ich bin ganz abgefickt.:D

Onnodig te vertellen dat iedereen daar een hartverzakking kreeg aan de bar:D:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bovenstaande heb ik even uit het verhalen topic van Pierre gehaald. Het zijn hilarische verhalen over streken die onderweg uitgehaald werden. Nu zijn er hier vast chauffeurs genoeg die ook van deze verhalen hebben. Om te voorkomen dat Pierre zijn topic ermee overloopt, schrijf ze hier neer en laat de overige forummers meegenieten.

uit: http://www.chauffeursforum.nl/verhalen/40880-een-week-vol-verrassingen-12.html

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja.. tijdens 1 van de allereerste ritten naar I, en F eigenlijk, bestelde ik poulet, maar sprak het uit zoals he geschreven is. Dat vrouwke kwam bijna niet bij, en hoorde haar hetzelfde naar de keuken roepen, zodat de andere gsten het ook hoorden.... Weet zelfs nog waar dat was, als je naar de Mont Blanc rijd, waar die brug tegen de bergwand aan ligt. Maar dan de oude RN die daar beneden is/was.

Ze lachte, maar op een goede manier, voelde me gelijk thuis daar.

Nantua Ibo? http://goo.gl/maps/YsAvN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is al wel een tijdje geleden hoor, we komen 3 auto,s uit Polen ,een collega van ons heeft in Warchau een usb zendbak gekocht dat waren toen dr tijd goeie zendbakken en de hele weg tot aan de grens zitten bluffen over die 27 mc, het was niet druk aan de grens (frankfurt a/d Oder) dus met een uurtje over tijdens het rijden zegt ie ....ik wissel die zendbak effe hoop geslinger achter ons en naar een stief kwartiertje daar horen we onze Bertus weer ......hey jongens horen jullie me goed!!....wij gewoon door praten met elkaar en zeggen joh hij doet er wel lang over dat wisselen ....Bertus als je ons hoort moet je effe knipperen met je lichten ....nou hij knipperen als een malle natuurlijk en wij maar zeggen dat we hem niet hoorde .....weer hoop geknipper en gevloek ging hij die bak weer wisselen met zn oude bak en ja we hooren je weer Bertus dat heeft een uur geduurd met een hoop gevloek op die kerel waar hij hem van gekocht heeft natuurlijk kwamen we op Helmsted om aan de koffie te gaan hebben we het maar verteld ......nou die was goed over de zeik !!!! sorry hielp meer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ging regelmatig naar Engeland met de trein, voor een andere klant eens met planten weg. Met Nsf naar Hull, passagiersboot. Ik nog een snotneus van begin 20, met wat oudere chauffeurs op stap. Allemaal grote verhalen natuurlijk en er was er één bij die had over elke vrouw die hij zag wel commentaar..... Wij in het restaurant gaan eten, staat er een wat oudere man, typisch Engels met een bloedmooi vrouwtje......Zegt die gast best hard; Daar heb ik wel een weekje ruzie voor over thuis.......Draait ze om en zegt in vloeiend abn; een weekje maar......... Ik heb in mijn broek gepist van het lachen en die kerel was heel de avond kalm! Vergeet ik nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wou dat ik nooit een smartphone had aangeschaft. Ze menen je dan continu te moeten kunnen bereiken. Ook op school word voor elk project wel een whatsapp groep aangemaakt, daar wordt dan ook in "vergadert". :stom:

Laatst komt er iemand bij me en zegt ik kan die en die niet bereiken, ik weet niet of die mee eet, hij is onbereikbaar hij reageert niet op whatsapp. Toen ik haar vroeg of ze 'm al gebeld had keek ze me ff verbaasd aan en ze zei: "Ow daar had ik nog helemaal niet aan gedacht" :(

Naja en hij nam dus wel meteen op hé, in de trekker hoor je zo'n whatsappie ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de suukerpeejen ook veel dingen uitgehaald/meegemaakt. We reden nog met een kleppentrailer die je op de kantelbrug zette en/of kippers, voornamelijk combi's. Ik reed toen met een oplegger en we gingen altijd bij de Wouwse Tol om de koffie. Er reed een oudere man met een scania combi en die was altijd nogal gehaast.......heeft een collega zijn aanhanger afgekoppeld...... en die bleef staan, weg was ie! 5 minuten later was hij gedraaid en kwam weer langs de Tol, bij Bergen weer draaien en de parking op......Heb nog nooit iemand zo zien vloeken!

In de nacht het handvat van de riek die op de kraan lag insmeren met vet.....dop van de waterfles van de kraanmachinist dicht gelijmd met superlijm........als je wist dat je voorganger al een poosje weg was zonder licht stapvoets naar de kraan rijden, als dat kon, en dan vol de lampjes aan.....die was wakker! En zo kan ik nog wel doorgaan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een keer moest ik samen met een oudere (inval)chauffeur eentje die alles beter wist ergens laden.

Ik moest met de kraan hem laden en m'n eigen combi, ik zou eerst met de bakwagen eroprijden en ik ging ff kijken hoe of wat.

Hij zou m'n ahw afkoppelen zodat ik als ik terugkwam er gelijk in kon rijden en hij erachteraan.

Wij hadden accu's op de aanhangers en ik had de verlichting aangezet.

Onze betweter kwam ook het werk oplopen ff kijken en samen liepen we weer naar de auto's toe.

Ik tegen hem "je zou toch m'n aanhanger afkoppelen?"

Hij liep kwaad naar de auto om te kijken of hij wel goed afgekoppeld had, pakt de stekker (die dus los op de triangel lag)

houdt hem omhoog kijkt naar mij en "Rotjong"

Mijn dag begon goed......

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden