[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Normering is normvervaging?


de boemerang

Recommended Posts

  • Forumlid

De bitumenjongens moeten er zijn, no matter what. Geen baantje voor regelneukers, die laten we winkels bevoorraden. Asfaltkippers hoeven niet perse pauze te maken als ze geladen zijn. Gelost is een ander verhaal.

OT

Er is niet zo veel mis met normeren als alles in het redelijke gebeurd. Het kan voor beide kanten goed werken. Geen gevechten meer achteraf, gewoon duidelijk. Voor het calculeren op het scherpst van de snede (wat tegenwoordig gebeurt) is het denk ik wel noodzakelijk. Zeker als je chauffeur Pietje ziet tanken en omkoppelen en dat ene palletje moet lossen in de loods bij terugkomst. Als hij daar een uur over doet begrijp ik dat men daar wat aan wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Fijn dat jij er persoonlijk voor gezorgd hebt dat ik toch een baan gekregen heb in de winkel distributie Duke, kan ik me tenminste aan de wet houden :LOL:

Ik ga maar weer even 3 kwartier slapen, die klote pauzes ook.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bitumenjongens moeten er zijn, no matter what. Geen baantje voor regelneukers, die laten we winkels bevoorraden. Asfaltkippers hoeven niet perse pauze te maken als ze geladen zijn. Gelost is een ander verhaal.

OT

Er is niet zo veel mis met normeren als alles in het redelijke gebeurd. Het kan voor beide kanten goed werken. Geen gevechten meer achteraf, gewoon duidelijk. Voor het calculeren op het scherpst van de snede (wat tegenwoordig gebeurt) is het denk ik wel noodzakelijk. Zeker als je chauffeur Pietje ziet tanken en omkoppelen en dat ene palletje moet lossen in de loods bij terugkomst. Als hij daar een uur over doet begrijp ik dat men daar wat aan wil doen.

Grappig dat je sommige werknemers bestempeld als regelneukers.

Het is juist de werkgever die met normeren regels in zijn voordeel wil opstellen die hij later nauwgezet kan gaan toepassen, wie is hier nu de regelneuker?

Verder is normeren alleen in het voordeel van de werkgever, anders zou hij dat niet willen, nietwaar?

Als laatste wil ik graag opmerken dat je om 13.50 uur op het forum zit te koekeloeren, volgens mij werktijd, normeer dat eerst maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg tanken niet betaald, waar moet ik me beklagen :D

Jan, ald je vind dat er van je gestolen word moet je volgens sommige een rechtszaak beginnen tegen jou werkgever/opdrachtgever. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg een kwartier. Daar red ik het mee. Afkoppelen ook en tevens het aankoppelen. Meestal doe ik deze drie dingen in ene en kan ik nog een bak koffie drinken ook in de baas zijn tijd.

Dan heb ik er drie kwartier (betaald) op en kan ik gelijk weer 4.5 uur dom voor ke uitkijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Ik zal wel weer geen vrienden maken met deze uitspraak, maar ik krijg de tijd die ik gewoon nodig heb, ook gewoon betaald....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als laatste wil ik graag opmerken dat je om 13.50 uur op het forum zit te koekeloeren, volgens mij werktijd, normeer dat eerst maar eens.

Wegwerkers.

Dat ik 's nachts werk daar maak ik geen geheim van. Deed ik dat wel, hadden jullie me altijd blijven zien als die uitkeringstrekker, die zijn boodschapjes doet als ieder ander brave burger zoals het hoort op kantoor zit.

Tot nu toe liet ik altijd achterwege dat ik iets van doen had met ellenlange files en wegwerkers die aan het begin van de file-veroorzakende afzettingen met hun handen in hun zakken een beetje lullig naar jullie staan te kijken.

Dit uit angst voor wraakacties als tegenprestatie.

Aangezien dat moorden op mensen die lastig zijn voor dit land weer een uit beetje uit de mode aan raken zijn, durf ik langzaam uit de kast te komen. Ik ben dus een van de mannen die ervoor zorgen dat jullie opeens voor niets stilstaan. Althans, dat is wat jullie denken. Ik sta niet midden op de weg om jullie tegen te houden hoor, ik roep ook niet heel hard 'kijk eens wat wij hier aan het doen zijn!' Of 'Ho stop!!' De mensen achter je willen graag dat je stapvoets gaat rijden, ze vinden het zo leuk om over de snelweg te kruipen...

Toch remmen jullie allemaal, om te kijken wat wij aan het doen zijn. Ik kan je mededelen....niets, tenminste, voor 80% niets. Twee op de tien werken, de rest doet daadwerkelijk niets.

We staan als een malloot naar voorbij sukkelend verkeer te kijken, naar jullie. We horen jullie ongenoegen aan, nemen middelvingers en lege bierflesjes in ontvangst. We zwaaien vriendelijk terug als jullie toeteren en op het roepen van 'Homoooooos' werpen wij jullie een vriendelijk knikje toe en laten onze billen zien. Allemaal om jullie te vermaken, anders gaan jullie misschien uit verveling pionnetjes opstapelen. Wij plaatsen bordjes zodat jullie de weg van A naar Beter kunnen vinden. We hadden ze ook voor de grap zo kunnen plaatsen dat jullie steeds een rondje rijden of midden in een weiland uitkomen, waar jullie dan met honderd auto's op een rij terug moeten zetten. We zetten tegenwoordig zelfs bordjes met daarop de tekst 'Sorry voor het wachten, we ruimen even uw rotzooi op'!

Na een voetbalwedstrijd zijn we altijd voor beide clubs om te voorkomen dat we doodgetrapt onder de vangrail worden gelegd door voorbij kruipende voetbalfans. We zetten steeds de pionnetjes weer recht die dan door vervolgens door een grappige trucker weer omver worden gereden. Ze schieten zo grappig weg als je met de wielen het randje raakt. Wij begrijpen dat.

We loodsen ouden van dagen de afzetting in zodat je kunnen vragen naar de juiste weg. Als we dit niet doen stoppen ze namelijk midden op de grote weg niet rekening houdend met de grote klap omdat er weer een slapende truckert in zijn koelkast zit te graaien of zijn zonnebril aan het zoeken is voor de bijrijderstoel.

We waarschuwen zelfs mooie jonge dames dat er verderop in de afzetting geflitst word, ander lelijk volk Maarten/Andre, laten we aan hun lot over. We zetten grote verlichte pijlen op de weg om jullie te laten zien dat je er eigenlijk om heen moet. Als een van jullie dat niet wil en besluit er doorheen te vliegen, gaat tie stuk, bellen we een ziekenwagen, doen je kop in een zakkie en zetten gewoon een nieuwe pijlwagen neer. Zodat jullie weer de keus hebben. Erdoor of erlangs......

Maar verder klopt het, we doen niets......

Of ja, zo min mogelijk eigenlijk....

Voor jou prutser!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik zal wel weer geen vrienden maken met deze uitspraak, maar ik krijg de tijd die ik gewoon nodig heb, ook gewoon betaald....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Hoeveel halve worsten is een half uur wachttijd bij de pomp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
das bij 40l/minuut 20 minuten

das bij 80l/minuut 10 minuten

das bij 130l/minuut 6 minuten.

komt nog de tijd bij van kaart invoeren en code en km stand invoeren, de tankdoppen eraf halen, en de slang van de ene naar de andere kant van de wagen brengen.

ook de tijd om je tanklijst in te vullen in de wagen komt er nog bij.

dan is een kwartier wel heel weinig tijd om te tanken en schiet je er altijd bij in, en dan ga ik er van uit dat je komt aanrijden en gelijk kunt gaan tanken.

Dan hang je toch op tijd de slang terug, zodat je binnen de gestelde norm weer klaar bent om te rijden. Wil men ( de werkgever) hebben dat je dat binnen een kwartier doet, dan doe je dat. Dan maar een keer vaken tanken. Of gaat dat dan op werken lijken?

Overigens: dat kwartier voor tanken (bijvoorbeeld) is dat per keer, per dag, per week of per maand?

Wegwerkers..............

................Maar verder klopt het, we doen niets......

Of ja, zo min mogelijk eigenlijk....

Voor jou !!

Hmm, klinkt bekend. Zou het dan toch niet streek gebonden zijn?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij moeten altijd bij de Shell in Luxemburg tanken. Ik kan je vertellen, dat lukt nooit binnen een kwartier. Maak er maar gauw 3 kwartier tot een uur van. En je moet aanschuiven, dus aaneengesloten rust heb je ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen lammer volk als een wegwerker Jan. ;)

In principe geen frustratie Ron, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet iemand van de vriendelijkste soort ben als mensen je proberen je voor de gek te houden, net zoals de chauffeur van Jan Bakker gister....... Het ging mij er meer om dat die schizofreen dacht dat ik zijn belastinggeld op zat te snoepen. Niet is minder waar, dat weet jij.;)

OT.

Normeren: Voor tanken, spoelen en wassen is dat gewoon netjes. Ik ken zoveel urenfokkers, manmanman. Bv. papieren binnengooien aan een grens en vervolgens een uur koffie gaan drinken. Waarom niet de kerk in het midden? Half uur papieren en half uur pauze.....

Zoals gezegd, het loongebouw moet eens grondig op de schop. Maar dan komen de trage zakken zichzelf tegen en dat willen ze niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hang je toch op tijd de slang terug, zodat je binnen de gestelde norm weer klaar bent om te rijden. Wil men ( de werkgever) hebben dat je dat binnen een kwartier doet, dan doe je dat. Dan maar een keer vaken tanken. Of gaat dat dan op werken lijken?

Overigens: dat kwartier voor tanken (bijvoorbeeld) is dat per keer, per dag, per week of per maand?

Hmm, klinkt bekend. Zou het dan toch niet streek gebonden zijn?????

Vroeger moest ik de kraan tanken uit een tankwagentje met een handpompje , dan was je wel even bezig, het leek niet alleen op werken, het was wel degelijk werken, ik heb er nog steeds een lamme arm van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen lammer volk als een wegwerker Jan. ;)

In principe geen frustratie Ron, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet iemand van de vriendelijkste soort ben als mensen je proberen je voor de gek te houden, net zoals de chauffeur van Jan Bakker gister....... Het ging mij er meer om dat die schizofreen dacht dat ik zijn belastinggeld op zat te snoepen. Niet is minder waar, dat weet jij.;)

OT.

Normeren: Voor tanken, spoelen en wassen is dat gewoon netjes. Ik ken zoveel urenfokkers, manmanman. Bv. papieren binnengooien aan een grens en vervolgens een uur koffie gaan drinken. Waarom niet de kerk in het midden? Half uur papieren en half uur pauze.....

Zoals gezegd, het loongebouw moet eens grondig op de schop. Maar dan komen de trage zakken zichzelf tegen en dat willen ze niet.....

Wie maakt uit of je snel werkt of niet?, de werkgever kan dat volgens mij niet want die is niet objectief, volgens hem gaat het gewoon nooit snel genoeg.

En wat is snel en wat is langzaam? een vrachtwagenchauffeur in Parijs-Dakar is beslist snel te noemen, ,,gewone,, chauffeurs halen deze snelheden bij lange na niet, maar dat maakt ze nog geen trage zakken.

Als een chauffeur volgens de werkgever achterblijft bij de anderen moet hij hem aanspreken en vragen naar de oorzaak, volgens mij zijn daar functionerings- en beoordelingsgesprekken voor bedacht.

Normeren is een motie van wantrouwen richting de chauffeurs, en dan vinden werkgevers het gek dat daar weerstand tegen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Gewoon vast loon. Weet iedereen waar ie aan toe is en nooit gezeik.

Of km.geld maar dat mag niet. :D

Het soort van betalen dat diverse transporteurs al doen dus...

Een x som als dag geld met eventueel daarboven een toeslag voor km...maar dat gaat niet altijd goed komen....jakkeraars!

Een x som als dag geld met eventueel daarboven een toeslag voor kilo's...maar dat gaat niet altijd goed komen...overladen!

Een x som als dag geld met eventueel daarboven een toeslag per passagier...maar dat gaat ook niet goedkomen....sardientje in een blikje!

Tsjesus Erik, wat stel je nu toch weer voor......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vorige werkgever was soms ook creatief met het bijhouden van mijn uren.

Nu zeg ik er gelijk bij, ik kijk alleen naar mijn eigen belangen en niet naar die van mijn collega`s, dus los ook mijn belangen op mijn manier op.

Ik heb mijn vorige baas ( toen dus nog werkzaaam daar) netjes aangeschreven waarom ik op die en die datums een bepaald aantal uren miste en wilde graag een schriftelijk antwoord hierop.

Mondeling werd mij medegedeeld dat dit pauze was die ingehouden was geworden.

Vreemd, aangezien ik altijd alles bewaar en kopieën van bewaar en ik gewoon die dagen netjes, naar mijn mening, doorgewerkt had, inclusief mijn pauze had genomen, dus netjes vermeld op mijn dagstaat, lossen 5 minuten, pauze 15 minuten genomen bij de klant, dus de som is dus daar 20 minuten gestaan.

Ik ben dan erg kort door de bocht in dat opzicht, ik vind dat diefstal, vrijwilligers staan in de kerk en heb gewoon mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld.

In de brief die mijn verzekering had opgestuurd stond dezelfde vraag wat ik stelde, of mijn ex-werkgever tekst en uitleg schriftelijk kon uitleggen waarom die uren ontbraken.

Vervolgens mocht ik op kantoor komen nadat ze die brief hadden ontvangen en kreeg te horen waarom ik zo onpersoonlijk was en gelijk een advocaat ingeschakeld had.

Onpersoonlijk ???

Ik voelde de bui al hangen dus ging er verder niet op in en liet merken dat ze maar moesten communiceren via mijn advocaat.

Nog diezelfde maand volgde een herberekening over de ontbrekende uren met een nuchtere omschrijving dat er intern een fout was gemaakt met de uren verwerking en dat daarom ik uren miste.

Ik ben dus erg nuchter in dat opzicht, mocht blijken dat ik uren onterecht niet uitbetaald krijg, dan spreek ik daar mijn werkgever hierop aan schriftelijk aan, met het verzoek mij schriftelijk te beantwoorden, mondeling is het altijd mijn woord tegen het zijne.

Geen gehoor, dan maar via de makkelijkere manier, mijn rechtsbijstand.

Die doen al het werk voor je en kost je geen fluit.

Laat die het maar fijn uitvechten, ondertussen doe ik gewoon mijn werk naar behoren en indien dit volgens mijn werkgever niet voldoende is, dan moet er een functioneringsgesprek volgen en niet zomaar een inhouding op iemands loon.

Ik kom dus op voor mijn eigen ikke...niet voor mijn collega`s die ook uren missen, vreemd genoeg, meestal het gesprek bij de koffieautomaat als de loonstrook op de bus was gevallen.

Het vreemde van dit alles was nadat dit was voorgevallen altijd netjes mijn uren klopte, de betaling conform mijn gewerkte uren was, etc.

Sommige zullen nu zeggen, daar maak jij je niet geliefd mee, of, o, jij bent er zo eentje, als jij je gelijk niet kan krijgen dan schakel je maar een advocaat in.

Maar als ik iets ontvreemd van mijn baas volgt ontslag op staande voet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ga normeren, heeft dat voor 90% van mijn chauffeurs geen enkel gevolg.

Die andere 10% gaan janken, zoals in dit topic gebeurt. (dat er uren worden gepikt enzo) Waarom? Omdat zij met alle werkzaamheden langer werk hebben dan de rest. Langer met tanken, langer met omkoppelen, zij pauzeren ook nooit, wanneer de auto voor het dock staat en geladen wordt; zij moeten na 5 minuten rijden alsnog 45 minuten pauze maken. Altijd.

Zij maken ook nooit pauze, als ze bij een fabriek een halve dag of langer moeten wachten.

Zij kunnen ook vaak nét niet terug op de zaak komen maar moeten een overnachting maken, (en laten zich door de vrouw met de pkw ophalen en de volgende ochtend naar de auto terug brengen.) terwijl hun collega's dezelfde rit gemakkelijk binnen 10 rijuren redden. Zij zijn ook dezelfden die eerst gaan eten en daarna nog een stukje moeten rijden + af,- en opzetten, laden/lossen o.i.d. en het dan allemaal nét niet redden, terwijl die anderen eerst hun werk afmaken en daarna even gaan eten. Maar de volgende ochtend wél op tijd komen.

En bij iedere chauffeur zit het wel eens tegen. Maar bij deze jongens zit het 'altijd tegen' en bij anderen veel minder vaak. Typisch he?

Dáárom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vorige werkgever was soms ook creatief met het bijhouden van mijn uren.

Nu zeg ik er gelijk bij, ik kijk alleen naar mijn eigen belangen en niet naar die van mijn collega`s, dus los ook mijn belangen op mijn manier op.

Ik heb mijn vorige baas ( toen dus nog werkzaaam daar) netjes aangeschreven waarom ik op die en die datums een bepaald aantal uren miste en wilde graag een schriftelijk antwoord hierop.

Mondeling werd mij medegedeeld dat dit pauze was die ingehouden was geworden.

Vreemd, aangezien ik altijd alles bewaar en kopieën van bewaar en ik gewoon die dagen netjes, naar mijn mening, doorgewerkt had, inclusief mijn pauze had genomen, dus netjes vermeld op mijn dagstaat, lossen 5 minuten, pauze 15 minuten genomen bij de klant, dus de som is dus daar 20 minuten gestaan.

Ik ben dan erg kort door de bocht in dat opzicht, ik vind dat diefstal, vrijwilligers staan in de kerk en heb gewoon mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld.

In de brief die mijn verzekering had opgestuurd stond dezelfde vraag wat ik stelde, of mijn ex-werkgever tekst en uitleg schriftelijk kon uitleggen waarom die uren ontbraken.

Vervolgens mocht ik op kantoor komen nadat ze die brief hadden ontvangen en kreeg te horen waarom ik zo onpersoonlijk was en gelijk een advocaat ingeschakeld had.

Onpersoonlijk ???

Ik voelde de bui al hangen dus ging er verder niet op in en liet merken dat ze maar moesten communiceren via mijn advocaat.

Nog diezelfde maand volgde een herberekening over de ontbrekende uren met een nuchtere omschrijving dat er intern een fout was gemaakt met de uren verwerking en dat daarom ik uren miste.

Ik ben dus erg nuchter in dat opzicht, mocht blijken dat ik uren onterecht niet uitbetaald krijg, dan spreek ik daar mijn werkgever hierop aan schriftelijk aan, met het verzoek mij schriftelijk te beantwoorden, mondeling is het altijd mijn woord tegen het zijne.

Geen gehoor, dan maar via de makkelijkere manier, mijn rechtsbijstand.

Die doen al het werk voor je en kost je geen fluit.

Laat die het maar fijn uitvechten, ondertussen doe ik gewoon mijn werk naar behoren en indien dit volgens mijn werkgever niet voldoende is, dan moet er een functioneringsgesprek volgen en niet zomaar een inhouding op iemands loon.

Ik kom dus op voor mijn eigen ikke...niet voor mijn collega`s die ook uren missen, vreemd genoeg, meestal het gesprek bij de koffieautomaat als de loonstrook op de bus was gevallen.

Het vreemde van dit alles was nadat dit was voorgevallen altijd netjes mijn uren klopte, de betaling conform mijn gewerkte uren was, etc.

Sommige zullen nu zeggen, daar maak jij je niet geliefd mee, of, o, jij bent er zo eentje, als jij je gelijk niet kan krijgen dan schakel je maar een advocaat in.

Maar als ik iets ontvreemd van mijn baas volgt ontslag op staande voet...

Als ik zo bij een baas moet werken, ben ik snel weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Als ik ga normeren, heeft dat voor 90% van mijn chauffeurs geen enkel gevolg.

Die andere 10% gaan janken, zoals in dit topic gebeurt. (dat er uren worden gepikt enzo) Waarom? Omdat zij met alle werkzaamheden langer werk hebben dan de rest. Langer met tanken, langer met omkoppelen, zij pauzeren ook nooit, wanneer de auto voor het dock staat en geladen wordt; zij moeten na 5 minuten rijden alsnog 45 minuten pauze maken. Altijd.

Zij maken ook nooit pauze, als ze bij een fabriek een halve dag of langer moeten wachten.

Zij kunnen ook vaak nét niet terug op de zaak komen maar moeten een overnachting maken, (en laten zich door de vrouw met de pkw ophalen en de volgende ochtend naar de auto terug brengen.) terwijl hun collega's dezelfde rit gemakkelijk binnen 10 rijuren redden. Zij zijn ook dezelfden die eerst gaan eten en daarna nog een stukje moeten rijden + af,- en opzetten, laden/lossen o.i.d. en het dan allemaal nét niet redden, terwijl die anderen eerst hun werk afmaken en daarna even gaan eten. Maar de volgende ochtend wél op tijd komen.

En bij iedere chauffeur zit het wel eens tegen. Maar bij deze jongens zit het 'altijd tegen' en bij anderen veel minder vaak. Typisch he?

Dáárom!

Goed opgelet bij TLN les 1 hoe verneuk ik mn personeel :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden