Spring naar bijdragen

Stukje ADR route Parijs


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid
Foo fightin' thru Paris leuk :D
Niet gekneveld...parijs levensgevaarlijk voor nl chauffeurs.

Parijs is een der gemakkelijkste steden in Europa.:angel:

T gaat er nooit snel(altijd file):ja: als je een afslag mist kun je bij de volgende altijd omdraaien.:ok:

Je kunt er dag en nacht op zowat iedere straathoek, en er tussen in, een bakkie doen of wat eten.:ok::ok::wijn::cake:

En als je,net als de Parijzenaar,gewoon je oogkleppen opzet en je er niks van aantrekt als je eens rechts word ingehaald of dat men zijn voorrang "neemt"ben je er binnen no time stressloos doorheen.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Idd. In Parijs kun je makkelijker rijden dan bv Amsterdam

Als je geen haast hebt wel ja. Rond Parijs is de kans op een snelheid overtreding bijna uitgesloten (of het moet midden in de nacht zijn)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je geen haast hebt wel ja.

Heeft met haast niks te maken Cor,als je in Parijs rijdt moet je daar zijn of je moet er langs naar een andere bestemming,voor je plezier hoef je daar niet te rijden.

Rond Parijs is de kans op een snelheid overtreding bijna uitgesloten (of het moet midden in de nacht zijn)

De kans op een snelheids overtreding is in heel Frankrijk erg klein,tenminste als je met de camion rijdt.

Het enige waar je op moet letten is je snelheid in de bebouwde kom, en bij wegwerkzaamheden.

Op de snelweg en grote N wegen is de limiet zwz 90 km/h voor het vrachtverkeer.

Je hebt er minder last van Legale struikroverij als je 2 km te snel rijdt,zoals in het politiek correcte Nederland.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch werd ik de vorige week geflitst op de ring van Lyon met rond de 83 km ik had het ook niet in de gaten want ik reed netjes maar de weg liep iets naar beneden en dan rem ik ook niet direct af, en in mijn hollandse wijsheid dacht ik iets marge te hebben, niet dus

Hoe liep dat af dan???? had je ADR geladen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch werd ik de vorige week geflitst op de ring van Lyon met rond de 83 km ik had het ook niet in de gaten want ik reed netjes maar de weg liep iets naar beneden en dan rem ik ook niet direct af, en in mijn hollandse wijsheid dacht ik iets marge te hebben, niet dus

Hebben mij daar ook al een paar geflitst , nooit wat van gehoord .:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ik had ADR, en ik weet het nog niet, ik hou mijn brievenbus in de gaten, naar mijn mening zat ik ruim binnen de marge wat ik dacht dat ik ongeveer 83 reed kan ook 84 of 82 geweest zijn, en sinds kort, weet ik uit persberichten dat ze nu makkelijker bij jouw buitenlandse kenteken gegevens kunnen komen.

Tussen de aansluiting met de A43,bij st Priëst, en de brug over de rhône ,bij Miribel jonage, is de ringweg een N weg,de N 346.

Hier geldt een snelheids beperking van 90 km/h voor luxe wagens en 70 km/h voor + 3,5 ton.

Dus misschien heb je geen 3,maar 13 km te snel gereden:eek:

http://goo.gl/maps/fsKmE

en inderdaad,Frankrijk heeft sinds kort een regeling met Nederland dat men elkaars kentekens uitwisseld.

Een evt bekeuring krijg je dan via het C.J.I.B. binnen:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee het was net voor de scherpe afdaling waar rechts de flitspaal gaat als je richting het zuiden gaat, ik meen dat tussen afrit 7 en 8 er 1 staat en bij afrit 6 staat er 1 en dan krijg je de scherpe afdaling, en er staat daar 80 km voor 7,5 ton en 90 km voor overig verkeer

Daar mag je volgens mij gewoon 90( met ADR 80)

Misschien is t loos alarm,ik ben ook wel een geflitst op een N weg in Frankrijk maar weet niet waarom en heb er nooit iets van gehoord.

Hou ons maar op de hoogte als je er wat van hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden