[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijgedrag personen auto


Thijsje

Vraag

  • Forumlid

Heren truckers

Ik ben slechts een gewone automobilist met een personenauto.

ik heb al vroeg geleerd dat vrachtauto's en bussen veel ruimte bij bochten nodig hebben, en het voor de zware jongens veel moeilijker kunnen afremmen en optrekken. Daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden (vaak beloond met een knipperlichtje of opgestoken hand - dat motiveert!):ja:

Ik heb pas later begrepen dat jullie er ook een hekel aan hebben als ik kort voor een vrachtwagen invoeg(omdat jullie liever niet mijn auto met mij erin kort rijden, waardeer ik ook;))

mijn vraag: zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Dingen die ik niet of juist wel moet doen?

Ik heb nl kort geleden de woede van een vrachtwagenchauffeur over mij heen geroepen en ik weet nog steeds niet waarom, dus kennelijk doe ik dingen fout...

alvast dank

thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Welkom Thijsje !

Goed dat je jezelf deze dingen afvraagt, en er zijn er hier zat die heeeeel goede tips kunnen geven.

Ook een goede regel is: zie je de bestuurder in de spiegels van de vrachtwagen zou hij/zij jou ook moeten zien ! (en toen begon het gez.....LOL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Don Melvino

Mooie actie van je inderdaad.

Zelf geeft het me een top gevoel als er begrip is van de andere kant , ik zwaai of sein dan ook wel ff terug als bedankje en een lach op me gezicht.

Is mooi om te zien wanneer het verkeer (gebeurd ook ) goed samen kan werken.

In ieder geval goed bezig jij !:banaan:

Ciao , Melvino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Heren truckers

Ik heb pas later begrepen dat jullie er ook een hekel aan hebben als ik kort voor een vrachtwagen invoeg(omdat jullie liever niet mijn auto met mij erin kort rijden, waardeer ik ook;))

Dat is niet typisch iets voor vrachtwagens, als ik in mijn personenauto rijd heb ik er net zo'n hekel aan.

Je moet je afvragen wat het nut is om vlak voor een (vracht)auto in te voegen.

Andersom moet ik jou dan wel een beetje ruimte gunnen en afstand houden t.a.v. mijn voorganger.

Als ik jou was zou ik me niet zo veel zorgen maken over die zogenaamd woedende chauffeur.

Waaruit blijkt eigenlijk dat hij woedend was en ook nog eens op jou?

Misschien ligt het wel aan hem.

Als jij in het verkeer bereid bent rekening te houden met een ander dan is dat goed genoeg wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat ruimte krijgen als chauffeur is inderdaad erg prettig en daar bedank ik ook altijd vriendelijk voor. Net als mensen die me de tijd geven om ergens achteruit in te steken en daarop te wachten in plaats van gewoon om je heen te karren. En dat laatste gebeurde bij een oud-werkgever ook door collega's. Iets waar ik me over verbaasde. De trailer gedraaid zodat ik ze niet zag en er dan toch omheen. :stom:

Verder vind ik het niet prettig als men nog even vlak voor mij een rotonde opduikt of nog erger een provinciale weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Sommige beroepschauffeurs hebben een kort lontje en die zijn de mening toegedaan dat elke andere automobilist niet kan rijden.

En aan de hand van jouw verhaal mogen anderen automobilisten al een voorbeeld nemen.

Dus trek het je niet persoonlijk aan dat er 1 chauffeur is die jij toevallig hebt ontmoet met zo`n kort lontje.

De weg naar ons pensioen is erg lang, ik leg persoonlijk die weg liever relaxed af dan met steeds maar ergernis, wat niet wegneemt dat mij ook wel eens een :zegtniets: ontsnapt.

Ieder mens maakt fouten en mocht ik eens wat fout doen een keer hoop ik dat andere weggebruikers inzien dat ik ook maar een mens ben die weleens wat fout doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat ruimte krijgen als chauffeur is inderdaad erg prettig en daar bedank ik ook altijd vriendelijk voor. Net als mensen die me de tijd geven om ergens achteruit in te steken en daarop te wachten in plaats van gewoon om je heen te karren. En dat laatste gebeurde bij een oud-werkgever ook door collega's. Iets waar ik me over verbaasde. De trailer gedraaid zodat ik ze niet zag en er dan toch omheen. :stom:

Verder vind ik het niet prettig als men nog even vlak voor mij een rotonde opduikt of nog erger een provinciale weg.

Nu je dat zo zegt, als ik bij Deka(die tegenover schademaker) aan het dok moet rijden die auto's van hun zelf ook het liefst dwars door je trailer......over de personenautopiloten nog maar te zwijgen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat ik dan niet snap (en waarschijnlijk de automobilist ook niet denk ik) als je met lengte rijd en je komt bij de verkeerslichten en je hebt ruim de bocht nodig voor je uitzwaai (alle paniek verlichting aan achterop) je staat in de midden van bv 2 banen rechts af gaan ze nog allemaal als een ijskonijn naast je staan van voor naar achter ..nu kan je zeggen ik geef gewoon gas als het groen is maar ik heb niet genoeg schade formulieren bij me om dat op te lossen.....maar goed..wel leuk dat U ( Thijsje ) het hier eens vraagt en niet op een verjaardag waar met alle respect 4 zaken mannen zitten die de pest aan chauffeurs hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
En wat ik dan niet snap (en waarschijnlijk de automobilist ook niet denk ik) als je met lengte rijd en je komt bij de verkeerslichten en je hebt ruim de bocht nodig voor je uitzwaai (alle paniek verlichting aan achterop) je staat in de midden van bv 2 banen rechts af gaan ze nog allemaal als een ijskonijn naast je staan van voor naar achter .....

Daar snij je een punt aan, dick bakker.

Ik krijg wel eens (heel vaak overigens) de indruk dat de meeste bestuurders in het verkeer "maar wat doen"....

Ze hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, draaien maar wat aan dat (al dan niet plakkerig) stuur, rommelen wat met die paal naast zich....

Moeten die uiterst geconcentreerden dan ook nog gaan nadenken over een eventueel afwijkend gedrag van zo'n mastodont?

Ik denk dat je nu te veel verwacht vvan de gemiddelde bestuurder....

Ik heb het idee dat het rijbewijs iets te makkelijk verkregen wordt, onder het gemompel van JAN LUL die vind dat IEDEREEN recht heeft op dat papiertje (tegenwoordig dus zo'n plastic kaartje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nu je dat zo zegt, als ik bij Deka(die tegenover schademaker) aan het dok moet rijden die auto's van hun zelf ook het liefst dwars door je trailer......over de personenautopiloten nog maar te zwijgen!!

Daar rijden ze je zelfs nog op zaterdag voor je sodemieter, gelukkig hoef ik maar 2 keer per jaar naar de bandenboer daar tegenover de Deka. Ze denken dat de hele Lijndenweg van hun is:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar rijden ze je zelfs nog op zaterdag voor je sodemieter, gelukkig hoef ik maar 2 keer per jaar naar de bandenboer daar tegenover de Deka. Ze denken dat de hele Lijndenweg van hun is:stom:

Hebben jullie wel eens gehoort van geven en nemen

In plaats van elkaar over hoop te rijden

Ik vind deze gedachten bij veel chauffeurs verkeert

Ik alles en de rest kan stikken Zo komt het bij mij over

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar rijden ze je zelfs nog op zaterdag voor je sodemieter, gelukkig hoef ik maar 2 keer per jaar naar de bandenboer daar tegenover de Deka. Ze denken dat de hele Lijndenweg van hun is:stom:

Wel he! Heb er eens wat van gezegd tegen een chauffeur.....Wat een hersenloze was dat zeg. jezus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hebben jullie wel eens gehoort van geven en nemen

In plaats van elkaar over hoop te rijden

Ik vind deze gedachten bij veel chauffeurs verkeert

Ik alles en de rest kan stikken Zo komt het bij mij over

Huub

Huub, start je scootmobiel en kom eens een zaterdag daar rondrijden. Niet janken als je wat later in het RKZ ligt met bandensporen over je heen van een paar Dekawagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hebben jullie wel eens gehoort van geven en nemen

In plaats van elkaar over hoop te rijden

Ik vind deze gedachten bij veel chauffeurs verkeert

Ik alles en de rest kan stikken Zo komt het bij mij over

Huub

In het midden oosten, waar jij altijd reed,had je daar niet veel last van he. Er was alleen zand........:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nu je dat zo zegt, als ik bij Deka(die tegenover schademaker) aan het dok moet rijden die auto's van hun zelf ook het liefst dwars door je trailer......over de personenautopiloten nog maar te zwijgen!!

Ik vond het debiel. Van een collega-chauffeur mag je toch meer verwachten. Ik zelf heb altijd gewacht tot betreffende collega klaar was met aandocken, dat vind ik niet meer dan normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De mensen hebben tegenwoordig gewoon geen geduld meer.

Te voet, op de fiets of achter het stuur van wat dan ook iedereen lijkt wel te denken alleen te zijn op de wereld. Het liefst nog met een smartphone in de hand en witte dopjes in de oren.

Altijd weer een feest als ik ergens bij een klant een bak moet plaatsten of op halen en daarbij de halve of hele weg nodig heb. Ik moet dan meer letten op wat er al dan niet langs alle kanten langs me heen wil glippen dan op m`n eigen gepruts. Ze snappen ook niet dat bij het afzetten van een bak de auto vooruit loopt en dat levert vaak penibele situaties op waar het echt krap is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De mensen hebben tegenwoordig gewoon geen geduld meer.

Te voet, op de fiets of achter het stuur van wat dan ook iedereen lijkt wel te denken alleen te zijn op de wereld. Het liefst nog met een smartphone in de hand en witte dopjes in de oren.

Altijd weer een feest als ik ergens bij een klant een bak moet plaatsten of op halen en daarbij de halve of hele weg nodig heb. Ik moet dan meer letten op wat er al dan niet langs alle kanten langs me heen wil glippen dan op m`n eigen gepruts. Ze snappen ook niet dat bij het afzetten van een bak de auto vooruit loopt en dat levert vaak penibele situaties op waar het echt krap is....

Toch vind ik dat bij ons in de regio de mensen wat meer geduld hebben bij zulke situaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
@Murphy, dat is ook gewoon zo. De meesten doen maar wat! Als ik bijv naar mijn vrouw kijk was dat ook zo, niet expres, maar gewoon onwetendheid.

Weet je zeker dat jij het nog over het rijgedrag van personenauto's hebt? 😜 ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden