[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het rollende gevaar!!!!


maserati

Recommended Posts

  • Forumlid

Heel interessant filmpje inderdaad. Duitsers staan er om bekend om hun (soms) hoge eisen aan landingzekering. Al moet ik toegeven dat het wel ergens goed voor is. 5 minuten te lang rijden is niet levensgevaarlijk, daarintegen 5 spanbanden te weinig kan tot heel wat meer chaos leiden. Vind dat deze man zich goed opstelt en uitleg geeft. Pakt ook alles aan, van de rederij hoe het schip geladen word, tot aan de onbegeleide trailers. Opvallend ook dat je geen punten kan krijgen van Flensburg omdat het op haventerrein is.

Wat ik me wel afvraag, het is misschien op de letter van de wet maar dat zijn wel meer dingen. Als ik in Nederland (waarschijnlijk duitsland ook) te hard rijd, waardoor me rijbewijs word afgenomen, en ik sta 200 m van een tankstation af, mag ik niet dat stukje naar het tankstation rijden. Ik heb geen rijbewijs meer. Als er een trailer die onvoldoende gezekerd is of waarvan gevaarlijke stoffen zijn omgevallen word gecontroleerd in de haven, moet hij naar een trailerservice toe om daar omgeladen te worden. Nu neem ik aan dat die in Travemunde wel op "eigen" terrein is maar wat als ik op een parkeerplaats staat ? Dan moet ik over de openbare weg naar een omlaad punt toe. Hoe werkt dit ? Moet er een heftruck dan daar je toekomen om op de parkeerplaats over te laden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heel interessant filmpje inderdaad. Duitsers staan er om bekend om hun (soms) hoge eisen aan landingzekering. Al moet ik toegeven dat het wel ergens goed voor is. 5 minuten te lang rijden is niet levensgevaarlijk, daarintegen 5 spanbanden te weinig kan tot heel wat meer chaos leiden. Vind dat deze man zich goed opstelt en uitleg geeft. Pakt ook alles aan, van de rederij hoe het schip geladen word, tot aan de onbegeleide trailers. Opvallend ook dat je geen punten kan krijgen van Flensburg omdat het op haventerrein is.

Wat ik me wel afvraag, het is misschien op de letter van de wet maar dat zijn wel meer dingen. Als ik in Nederland (waarschijnlijk duitsland ook) te hard rijd, waardoor me rijbewijs word afgenomen, en ik sta 200 m van een tankstation af, mag ik niet dat stukje naar het tankstation rijden. Ik heb geen rijbewijs meer. Als er een trailer die onvoldoende gezekerd is of waarvan gevaarlijke stoffen zijn omgevallen word gecontroleerd in de haven, moet hij naar een trailerservice toe om daar omgeladen te worden. Nu neem ik aan dat die in Travemunde wel op "eigen" terrein is maar wat als ik op een parkeerplaats staat ? Dan moet ik over de openbare weg naar een omlaad punt toe. Hoe werkt dit ? Moet er een heftruck dan daar je toekomen om op de parkeerplaats over te laden ?

Als jij op een parkeerplaats staat met een verkeerd geladen oplegger, zul je dat ter plekke op moeten lossen. De politie kan het gene ene moer schelen dat je daar niet de mogelijkheden voor hebt, dus zal je baas idd iets moeten regelen qua pompwagen/heftruck/kraan/whatever er nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik me wel afvraag, het is misschien op de letter van de wet maar dat zijn wel meer dingen. Als ik in Nederland (waarschijnlijk duitsland ook) te hard rijd, waardoor me rijbewijs word afgenomen, en ik sta 200 m van een tankstation af, mag ik niet dat stukje naar het tankstation rijden. Ik heb geen rijbewijs meer. Als er een trailer die onvoldoende gezekerd is of waarvan gevaarlijke stoffen zijn omgevallen word gecontroleerd in de haven, moet hij naar een trailerservice toe om daar omgeladen te worden. Nu neem ik aan dat die in Travemunde wel op "eigen" terrein is maar wat als ik op een parkeerplaats staat ? Dan moet ik over de openbare weg naar een omlaad punt toe. Hoe werkt dit ? Moet er een heftruck dan daar je toekomen om op de parkeerplaats over te laden ?

Vraag het eens aan Dokus, die heeft het eens meegemaakt, staat ergens een filmpje van op het forum.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
^^ Yep, staan blijven, en zelf zorgen voor een oplossing. Ik ben wel eens in de avond spits naar Rotterdam gedirigeerd met een lege oplegger met een pompwagen en een kooiaap. Een collega had op een 4 assige motorwagen een volle 20 voet container geladen met (volgens de papieren 20 ton lading natuursteen). Op de 3 assige aanhanger stond een lege 20 voeter om in Delden te gaan laden. Nu bleek de voorste container verkeerd geladen te zijn (op de kop dubbele pallets gestapeld), en dus moest er over geladen worden. Ben hier 2 uur mee bezig geweest op die parking. De dubbel gestapelde pallets nu in de lege container gezet, en zo mochten we de weg weer vervolgen (met een dikke prent op zak).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je kunt wel goed zien hoe er bij de expeditiebedrijven gedacht word ,hoe een vracht netjes en zeker te beladen,

of beter gezegd als de deur maar dicht kan.

ik ben van mening dat het personeel wat de trailers laad ook weleens een cursus mag volgen en niet alles op de chauffeur afschuiven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden