RealZeus

Simon Loos

113 berichten in deze discussie

In juni 2011 zag ik een advertentie in de krant waarin Loos chauffeurs zocht voor supermarktdistributie. Ik zocht een baan dus heb ik gesolliciteerd.

Op gesprek geweest en ze zouden bellen als ik was aangenomen. Dat was redelijk snel.

We kregen een introductiedag aangeboden: we werden opgehaald bij het DC van dat supermarktconcern en naar Wognum gebracht, daar werd ons het een en ander verteld, we kregen een rondleiding. Verder heeft de instructeur (want die heeft Loos ook) ons wat bijgespijkerd op distributieniveau.

De lunch werd keurig verzorgd en we moesten ook een werkbriefje invullen want we kregen die dag gewoon betaald. Met de vrachtwagen konden we weer terug naar het DC.

Ik heb er slechts een jaar gewerkt. Het werk bleek voor Loos niet zo goed uit te pakken en voor mij was het het ook niet. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat Loos voor mij een goede werkgever is geweest: uren werden netjes en op tijd betaald, we kregen zelfs een reiskostenvergoeding. Materiaal werd prima onderhouden en problemen werden gelijk opgelost. Toen ik ziek was kreeg ik rustig de tijd om uit te zieken, sterker nog, toen ik aangaf dat ik wel weer wat korte ritjes zou kunnen doen vond de planner dat geen goed idee. "Ik heb je liever volledig terug dan half, dus blijf nog maar een paar dagen thuis tot je echt helemaal beter bent. "

Simon Loos rijdt inmiddels niet meer voor die supermarkt, maar met de collega's van toen heb ik nog regelmatig contact.

Kortom, dit is een werkgever waar je prima voor kunt werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk dat horen we ook eens graag! Toen ze nog voor Kwantum reden met de trailers was het ook altijd goed voor elkaar. Netjes op tijd laden in Diessen en trailers die gewoon schoon waren.

Het wagenpark ziet er altijd fris verzorgd uit. Wat dat betreft doet Peter Appel het ook goed denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klopt, het moet eerst nog winter worden.;);)

Maar eigenlijk is het, 1 zwaluw maakt nog geen zomer.:zegtniets:

Even google leert mij dat zelfs hoge heren deze zin gebruiken, dus het zal wel beide kunnen :p

post-8258-1394790348,066_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooit... ooit... aan het begin van mijn rijdende carriëre begin jaren '90 heeft iemand mij een baan bij Simon Loos aangereikt, bijna letterlijk op een presenteerblaadje.

Vast werk op de bulk, destijds voor Suikerunie als ik me niet vergis. Ook toen stond Loos al goed aangeschreven qua betaling etc.; alleen wel geregeld de hele week van huis.

Destijds heb ik daar niets mee gedaan, wist het allemaal zelf te goed of ging dat anders wel ontdekken... hoe dom kun je zijn :hamer:

De 'bulkers' van Simon Loos hebben, zeker intern, een behoorlijk aanzien en rijden met strak materiaal. Toen was ik niet zo gecharmeerd van hele weken van huis; met de kennis van nu spijt het me nog geregeld dat ik die kans niet met beide handen heb aangepakt. Al moet je die wolk niet té roze maken natuurlijk, maar dan nog... het kan verkeren!

Maarten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ik heb 7 keer gesolliciteerd bij de Firma Loos en werd toen niet aangenomen.Ben toen bij Fiege Zaandam aan de slag gegaan.daar heb ik 1.5 jaar gezeten ,maar toen zag ik bij Loos dat het een doorgaans huis aan het worden was.Helaas doe ik geen zaken meer met Loos en vooral met dhr Stam hoofd P&O

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, iedereen zijn/haar eigen ervaringen natuurlijk; bovendien is het toch wel een verschil lijkt me of je bulk-, container-, Benelux- of supermarktenwerk doet.

Bij m'n huidige werkgever zijn ook (enkele, wordt steeds minder) plekken waar je met twee vingers in de neus 100 kunt worden, maar die zijn reeds jaren bezet ;)

Maarten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
hmmmm zou dat een voorteken kunnen zijn heb gisteren een email sollicitatie

verstuurd container vervoer mij benieuwen :cool:

Container vervoer is eigenlijk van Piet Loos, maar dat rijdt onder de naam Simon Loos. Het enige verschil is dat de containerafdeling in de oude kleuren blijft rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals zovelen heb ik ook bij simon loos gewerkt, maar mijn ervaring was niet zo roze kleurig als ik hier lees. Maar zoals bris al aangeeft is er een grote wisseling van de wacht steeds bezig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
hmmmm zou dat een voorteken kunnen zijn heb gisteren een email sollicitatie

verstuurd container vervoer mij benieuwen :cool:

nou mooi het zelfde als de andere bedrijven die ik ge,mailt had ze nemen niet eens de moeite om te reageren

ben er voorlopig helemaal klaar mee moet 1 solli per week doen heb er in 6 weken 50 uitgedaan alles nul nikkes nada

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het werk ligt je of niet. Net als of je het prettig vind om in een groot bedrijf te werken of niet.

In goede tijden is het gras bij de buren vaak groener.

Maar als de economie tegen zit is het niet verkeerd om bij dit soort bedrijven te werken.

Truckeraart vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou mooi het zelfde als de andere bedrijven die ik ge,mailt had ze nemen niet eens de moeite om te reageren

ben er voorlopig helemaal klaar mee moet 1 solli per week doen heb er in 6 weken 50 uitgedaan alles nul nikkes nada

Als je de zelfde dag een afwijzing terug krijgt dan weet je dat ze de moeite niet voor je doen.

Ik denk dat je een bedrijf gerust 2 weken te tijd mag geven om te reageren.

Bij bedrijven zoals Simon Loos willen ze toch iets van een bevestiging van goed gedag omdat de opdrachtgevers dit willen.

Na die 2 weken zou ik een mail sturen of ze de sollicitatie mail hebben ontvangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^o kijk dat wist ik dus niet zakmarzeggu is er toch nog hoop :cool:

er stond onderaan de vacature dat er binnen 3 werkdagen van hun kant

gereageerd zou worden van daar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Werk genoeg lees ik hier altijd Adriaan! :rolleyes:

klopt, maar niet voor iemand die richting zijn pensioen, loopt en minimaal D-5 wenst te ontvangen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag op gesprek geweest bij Simon Loos en kan morgen meteen een daggie meerijden vanuit DC Zaandam voor de AH distributie.

Simon Loos is een van de weinige die gereageerd heeft op mijn 30+ sollicitaties dus nu maar hopen dat het een beetje leuk werk is.

Als jullie ervaringen hebben met Simon Loos of AH distributie hoor ik het graag. 

Marco1977 vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden