Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid
Op 15-8-2020 om 10:31 zei Kiepenboer:

Kan op deze manier ook eerder met embalage terugladen beginnen als je het slim aanpakt, plus 6 pp meer?

30 pallet trailers, die kun je ook gewoon in 'n combi zetten , alleen kun je dan niet koppelen , daar zal het wel om te doen zijn gweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 348
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ach, overal is wel eens wat dus ook bij Loos. Ook hier zul je eens iets moeten doen wat je normaal niet doet of wat je niet leuk vindt, de aanvangstijden zijn soms knap vroeg maar dat is een beetje in

Een voor de chauffeur en een voor de bijrijder, kunnen ze er in om de paletten bier naar achter te douwen 

Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning , tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde

Posted Images

• Forumlid

Bij een kameel staan de pallets in de lengte. Wordt er met een heftruck uit de zijkant gelost. Met een combi met 30 pallets moet je alle pallets draaien. Dat duurt veel te lang, zeker wanneer de pallets twee breed geschept worden.

—- nulli cedo —-

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 26-10-2020 om 09:52 zei Dokus:

Bij een kameel staan de pallets in de lengte. Wordt er met een heftruck uit de zijkant gelost. Met een combi met 30 pallets moet je alle pallets draaien. Dat duurt veel te lang, zeker wanneer de pallets twee breed geschept worden.

emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

dan kunnen er ook maar 28 in .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...
  • Forumlid
4 uur geleden zei trieftol:

@Marotranskrijgt @lientjeals collega?

IMG-20201126-WA0020.jpg

Dus als je dit artikel (of een deel er van 😉) moet geloven dan rijden ze voor zulke uitgeknepen prijzen dat het zelfs amper uit kan als je een groot deel van je wagenpark 24/7 laat rijden.......

Ben benieuwd hoe de diverse groot grutters hier op gaan reageren. Die zullen wel hun bedenkingen hebben om 2 concurenten samen te zien gaan. Dat betekend weer een “gesprekspartner/onderhandelingspartij” minder aan de tafel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Een vetpot zal het niet zijn Jan, die kruideniers rekenen alles per minuut uit en ronden dan nog naar beneden af ook... Aan de andere kant werken vervoerders en sommige verladers uit de supermarktwereld wel nauw samen op bijvoorbeeld het gebied van elektrisch rijden.

En er zijn ook bedrijven die rijden voor bijna elke supermarkt, 'n drogisterijketen en straks voor Agrifirm en die betalen alleen de manifest- uren uit aan de chauffeurs... De door de klant gemaakte en berekende rittenplanningen dus. Wachten of vertraging is eigen tijd. En ook daar zitten mensen 20 of 30 jaar, zeg het maar...

Bovendien hebben beide huidige bedrijven ook nog een aanzienlijk pakket eigen werk en Loos een aardig beetje warehouse etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Marotrans:

Bovendien hebben beide huidige bedrijven ook nog een aanzienlijk pakket eigen werk en Loos een aardig beetje warehouse etc.

Dit is nu net de reden dat sommige transporteurs letterlijk voor een appel en een ei in de rondte rijden. Het verlies compenseren ze wel met eigen werk/opslag en ondertussen helpen ze het transport lekker naar de klote. En als er eens een nieuwe (goede) CAO afgesloten moet worden is er niemand thuis want oh oh oh het gaat zo slecht. Dit is niet specifiek naar Appel en Loos maar gewoon in het algemeen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 26-11-2020 om 18:53 zei Marotrans:

En er zijn ook bedrijven die rijden voor bijna elke supermarkt, 'n drogisterijketen en straks voor Agrifirm en die betalen alleen de manifest- uren uit aan de chauffeurs...

Kun je nagaan hoe het gaat als er helemaal geen cao zou zijn, dan gaan er nog meer chauffeurs zo dom zijn om zoiets te accepteren.

cao art. 26a

Alle diensturen worden uitbetaald onder aftrek van de pauzetijden conform de staffel welke
is opgenomen in bijlage III en onder aftrek van de aaneengesloten rust, met als minimum
de in de EG-Verordening 561/2006 voorgeschreven rusttijden (zie bijlage III).
Bij boot- en treinuren gemaakt in een periode van 24 uur mag maximaal 11 uur aan
aaneengesloten rust worden genoteerd met inachtneming van de staffel van de pauzetijden
conform bijlage III.

Moet het trouwens niet Agri retail zijn? Ik hoorde dat wij namelijk het transport voor deze groep kwijt zouden zijn, iemand kan het beslist goedkoper ;) Vervoer Agrifirm is in handen van Nijhof Wassink

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
24 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) Moet het trouwens niet Agri retail zijn?

Ik hoorde dat wij namelijk het transport voor deze groep kwijt zouden zijn, iemand kan het beslist goedkoper ;)

Of levert meer kwaliteit... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Ger-1957:

Natuurlijk weer een domme opmerking van Pierre om te zuigen,

Maar ik kan je wel een dom antwoord terug geven hoor, we rijden er al 20 jaar voor.

Er zal een reden zijn waarom men na 20 jaar samenwerking afscheid neemt van elkaar. Het werk wegkapen bij een ander want "goedkoper" is de meest gemakkelijke dooddoener in transport, daar is ook jou broodheer Vos immers zelf groot mee geworden.

Het leveren van kwaliteit of het uitblijven daarvan -lees het niet nakomen van afspraken, het veelvuldig in gebreke blijven bij aan -of afleveren goederen, manco's en schades etc. kunnen net zo goed ten grondslag liggen waarom een bedrijf de samenwerking beëindigt en een andere vervoerder kiest. Geld speelt niet altijd een rol Ger, er kunnen wel meer oorzaken zijn waarom Agri Retail de firma Vos de laan uit stuurt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

Geld speelt niet altijd een rol Ger, er kunnen wel meer oorzaken zijn waarom Agri Retail de firma Vos de laan uit stuurt..

Ik weet het Pierre, als Vos werk overneemt is het omdat ze goedkoper zijn, en als een ander werk over neemt van Vos is het omdat de kwaliteit beter is...... toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik weet het Pierre, als Vos werk overneemt is het omdat ze goedkoper zijn, en als een ander werk over neemt van Vos is het omdat de kwaliteit beter is...... toch?

Dat zeg ik niet Ger. Ik zeg alleen dat geld niet altijd of alleen maar een rol speelt waarom een samenwerking word beëindigt. Daar kun je allerlei redenen voor bedenken, niet alleen maar 'goedkoper' wat je zelf aanhaalt in je reactie.

Laten we dit topic over Loos en Appel niet verzanden in een hoop gesteggel over hoe een betaamt en correct werkgever Vos wel of niet is. Daar hebben -of hadden we- we andere topics voor...:p

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Ger-1957:

Natuurlijk weer een domme opmerking van Pierre om te zuigen,

Maar ik kan je wel een dom antwoord terug geven hoor, we rijden er al 20 jaar voor.

Ben ik niet met je eens Ger. Kwaliteit ligt niet alleen aan de chauffeur maar ook aan het kantoorpersoneel. En misschien stelt Agri retail wel andere eisen waar jou werkgever niet meer aan kan voldoen of niet aan wil voldoen. Ik weet dat ze ook ooit eens bij de Sligro reden en Vos dacht er ook het heertje te zijn en zijn eigen zin een beetje door te drammen. Helaas voor Vos was de Sligro het daar niet mee eens en konden ze gewoon vertrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Oke, even terug naar de oorsprong van dit topic en misschien dat Lientje dit weet. Dick Vijn is dat nu ook familie van Appel? Ik vind de kleurstelling wel erg veel op Appel lijken namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
47 minuten geleden zei Ger-1957:

Kan ook een andere oorzaak hebben: grote bedrijven schrijven dikwijls een "tender"uit;een uitnodiging om in te schrijven op het totaalpakket.

De winnaar kan daarbij verplicht worden om een bepaald pakket door te sturen naar de "verliezer".

De "verliezer(s) word dan z.g.z. "preferred transporter"( bevoorrecht charter) voor een vooraf afgesproken deel van het werk.

Winnaar blij,verliezer blij, de CEO's van beide bedrijven vieren dat met een copieus diner en een flesje champagne op de golfclub. :ja: :ok: :kiss:

( Terwijl hun chauffeurs slaand en schoppend met elkaar door de routier rollen ):kill: :kill: LOL

• Like 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
17 minuten geleden zei edje:

Ik weet dat ze ook ooit eens bij de Sligro reden en Vos dacht er ook het heertje te zijn en zijn eigen zin een beetje door te drammen. Helaas voor Vos was de Sligro het daar niet mee eens en konden ze gewoon vertrekken.

edje, jou werkgever is toch groot geworden bij sligro doordat er een bedrijf in Veghel was dat alles toen
heeft verkocht aan eentje uit Giessen, die toen met 1 auto en soms 2 daar reden.
Die uit Veghel had wel een zoon, maar die was gewoon chauffeur bij pa en had geen zin om de boel over
te nemen

Die uit Giessen beloofde dat alles bij het oude zou blijven, maar helaas binnen no time gingen alle
bakwagens eruit en inclusief chauffeurs naar die uit Uden, en daar in Uden is er uiteindelijk ook niet 
1 van de 25 blijven werken.
Opleggers chauffeurs kwamen bij Jumbo terecht, behalve een paar die voor Sligro moesten rijden.

Maar om op Vos terug te komen, ik denk dat jij de preciese reden daar niet van weet waarom iets is
gelopen is zoals het nu is.
Vos had toen al nette auto,s >>> topliner Scania,s voor sligro.
Denk dat het toen ook anders was omdat de bezorging heel anders was geregeld bij sligro, en toen had ieder filliaal nog zijn eigen bakwagens om te leveren bij de horeca

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei europeaan:

Kan ook een andere oorzaak hebben: grote bedrijven schrijven dikwijls een "tender"uit;een uitnodiging om in te schrijven op het totaalpakket.

inderdaad dacht een bedrijf uit Giessen ook dat ze de koe met gouden horrens binnenhaalde
in Veghel door een overname van een bedrijf dat transport deed voor vaste opdrachtgevers en 
heul veel melkpoeder in opslag had, welke 7 dagen per week vanaf de fabriek in Veghel naar het op 1 km afstand gelegen warehouse gependeld werd, en nu staat er een nieuw ware house op 6 km afstand
Dit was eigenlijk wel tegen het geloof in van hunnie, maaje het gebeurde niet op thuisbassis, dus

dat ziet niemand.

Nou had niemand, en eerlijk ikzelf ook niet verwacht dat hunnie dat werk kwijt zouden raken aan eentje uit Boxmeer, maar dat was ook zoeen gevaal zoals europeaan beschrijft

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
2 uur geleden zei Ger-1957:

Moet het trouwens niet Agri retail zijn? Ik hoorde dat wij namelijk het transport voor deze groep kwijt zouden zijn, iemand kan het beslist goedkoper ;) Vervoer Agrifirm is in handen van Nijhof Wassink

Klopt Ger, scherp! Agri- retail is dat.

Waarom ze een andere vervoerder in de arm hebben genomen weet ik niet; wel heb ik van een collega uit Ede gehoord (die dan weer iemand van Vos persoonlijk kent) dat de meeste chauffeurs wel verzocht zijn om te blijven rijden bij de andere vervoerder. Dat zullen er niet veel zijn, van E naar C is best 'n stap.

Kwam net langs het nieuwe DC en dat is er klaar voor zo te zien; ook hier staan net als in Ede trailers van beide vervoerders aan de docks. Dat dan weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Het hoeft niet goedkoper te zijn nee. Zolang er bedrijven onder de prijs van een van de grote bedrijven duiken denk ik niet dan Appel of Loos te goedkoop zijn.

Misschien heeft het meer met het plan systeem te maken? 

Men probeert tegenwoordig zoveel mogelijk met bloktijden te werken om onnodige wachttijden tegen te gaan en de wagens op die manier zo veel mogelijk aan de gang te houden. De klant blij, en de chauffeur blij (als het plansysteem klopt).

Op 26-11-2020 om 19:03 zei edje:

Dit is nu net de reden dat sommige transporteurs letterlijk voor een appel en een ei in de rondte rijden. Het verlies compenseren ze wel met eigen werk/opslag en ondertussen helpen ze het transport lekker naar de klote.

Als je een reden hebt waarom je niet uit komt met je manifest-uren, krijgt de werkgever deze over het algemeen wel uitbetaald hoor. Daarom moet je de reden ook altijd even melden.

Maar zullen ze de winst niet halen uit de extra ritten die buiten de vaste ritten via contract worden gereden? 
Je moet als transportbedrijf dan natuurlijk wel kunnen garanderen dat je tig auto's in kan zetten bij plotseling mooi bbq weer. Want de schappen moeten wel vol blijven. Het is dan mooi dat je deze winst in eigen zak kan houden in plaats van dat je overal vandaan je charters moet zien te krijgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
59 minuten geleden zei edje:

Oke, even terug naar de oorsprong van dit topic en misschien dat Lientje dit weet. Dick Vijn is dat nu ook familie van Appel? Ik vind de kleurstelling wel erg veel op Appel lijken namelijk.

Nee, dit is geen familie. 
Peter Appel had in 2000 Dick Vijn, het transportbedrijf Dick Vijn overgenomen.

Dick zou als hobby met één of een paar auto's nog wat blijven rijden onder de naam Dick Vijn Logistiek, en dit is dus wat uit de hand gelopen :D
In 2006 heeft Peter toen de naam van het bedrijf omdat het nogal verwarrend was. 

De trekkers werden rood en de nieuwste dit jaar werden ze al wit geleverd.

Link naar bericht
Deel via andere websites