Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid
Die zoekt er idd chauffeurs voor.
En dat al sinds begin oktober....

Maar C schaal.... Uhm ja, volgens de Fuwa regels mag en kan het. Transport tussen vaste adressen. Ben benieuwd, we komen er dagelijks lossen. In de distri beginnen ze ook al met E te strooien, om de goeien binnen te houden.

Maar loods personeel gaat ook niet allemaal mee, gewoon 2 uur extra reistijd per dag, en voorheen 30 jaar op je fiets 4 minuten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 348
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ach, overal is wel eens wat dus ook bij Loos. Ook hier zul je eens iets moeten doen wat je normaal niet doet of wat je niet leuk vindt, de aanvangstijden zijn soms knap vroeg maar dat is een beetje in

Een voor de chauffeur en een voor de bijrijder, kunnen ze er in om de paletten bier naar achter te douwen 

Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning , tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde

Posted Images

• Administrators
5 uur geleden zei schoenenreus:

Gebr. Versteijnen is toch dat werk gaan doen of althans dacht zoiets gelezen te hebben.

Bijna 😉

Die hebben Intratuin overgenomen van Snel uit Woerden, een ex- collega uit Tiel is daar laatst begonnen. Vier nachten per week Intratuin- vestigingen bevoorraden vanuit een nieuwe GVT- vestiging in Den Bosch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
47 minuten geleden zei iveco 35c17:

Die zoekt er idd chauffeurs voor.

Iedere keer duiken die advertenties weer op, met de nodige tientallen reacties in de trand van "nu niet, dan niet, nooit niet" er onder op FB. Je krijgt ook nog eens een verplichte vierdaagse werkweek waar zeker niet iedere chauffeur van gediend is.

• Like 1
  • Verward 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Bijna 
Die hebben Intratuin overgenomen van Snel uit Woerden, een ex- collega uit Tiel is daar laatst begonnen. Vier nachten per week Intratuin- vestigingen bevoorraden vanuit een nieuwe GVT- vestiging in Den Bosch.
Die Snel houd ook niks over. Potgrond naar de praxis enzo zijn ze ook al kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Nu ken ik het hele bedrijf Tielbeke niet als behalve van de auto's en die paar keer dat ik in een ver verleden eens wat vrachtjes geladen heb bij hun -of voor hun in Zwolle, ik weet het al niet meer. Tielbeke leek -en lijkt me eigenlijk wel een gezond en goed bedrijf. Materiaal altijd netjes op orde, ook hun website ziet er keurig verzorgd uit, wat niet alles wil zeggen maar toch vaak een eerste indruk geeft. Ik kan me daarom serieus niet voorstellen dat Tielbeke zo'n beroerd bedrijf is dat zijn chauffeurs alleen maar de manifest-uren wil betalen, waar wachten of vertraging in eigen tijd is en dan zelfs nog maar C-loonschaal betaald.

Al die chauffeurs van Tielbeke die bij zo'n DC van Appie H in Zwolle rijden voor een schamele C-loonschaal met alle kortingen en correctie's er nog bovenop, die lopen dan toch direct over naar Loos, Appel, Ambrosius en weet ik veel wie er allemaal in datzelfde werk rijden, ik noem zomaar even wat namen? Al diegenen van Tielbeke die in het distributiewerk/palletgoed zitten laten zich toch ook niet afschepen met zo'n fooi als er bij de buren D -of E betaald word? Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen, er zijn dan blijkbaar toch nog veel goedgelovigen daar in het Overijsselse...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Potgrond? Ik wist niet dat Snel dat ook deed? 

Ik heb dat voor Loos ook wel geladen in Drachten, eerst via Koopman en later via Brant Visser als hoofdvervoerder meen ik.

Snel moet oppassen 😉 Toen Friesland Campina nog in Woerden zat (oude Mona) kwamen wij daar ook geregeld, op het gemeenschappelijke terrein met Snel. De Bijenkorf- trailer en een deel van het V&D- wagenpark hebben er nog lang gestaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
4 minuten geleden zei Pierre:

Nu ken ik het hele bedrijf Tielbeke niet als behalve van de auto's en die paar keer dat ik in een ver verleden eens wat vrachtjes geladen heb bij hun -of voor hun in Zwolle, ik weet het al niet meer. Tielbeke leek -en lijkt me eigenlijk wel een gezond en goed bedrijf. KNIP

Degene die mij ingewerkt heeft bij Loos in Raalte voor de C1000 is er net weer een maandje weg. 

Toen Raalte dicht ging is hij naar Bakker Deventer gegaan voor de COOP en na vier jaar overgestapt naar Tielbeke met standplaats AH Zwolle om zelf e.e.a. te ondervinden. Men heeft hem z'n jaarcontract uit laten dienen en hij is weer terug bij Bakker. Die man geloof ik op z'n woord wat dit betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Marotrans:

Iedere keer duiken die advertenties weer op, met de nodige tientallen reacties in de trand van "nu niet, dan niet, nooit niet" er onder op FB. Je krijgt ook nog eens een verplichte vierdaagse werkweek waar zeker niet iedere chauffeur van gediend is.

T uit L heeft in het verleden wel meer mensen wat proberen te verplichten. Toen kwam die van een koude kermis thuis. En dat zal die nu wel op een ander moeten botvieren😂

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei Schots en Scheef:

[quote post="890526" timestamp="1606576830" name="Pierre" userid="427"
Lekker baasje is dat.
Ik bedoel, je kan er maar voor gewaarschuwd zijn... :zegtniets:

T uit L

Rode scania's en mercedes

Ow, maar die hebben een eigen 'academy'.. dus dan kan je de mensen nog een beetje kneden  ervoor waarschuwen..

:zegtniets:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

Die Snel houd ook niks over. Potgrond naar de praxis enzo zijn ze ook al kwijt.

Krijgt wel werk van VOS doorgeschoven :p

Ze hebben het eigen vervoer van de Blokker recent aangekocht. Zit nu een Snel sticker op die rood/oranje wagens.

En op een Snel trailer zit weer een VOS sticker, d8 ik laatst te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Potgrond? Ik wist niet dat Snel dat ook deed? 
Ik heb dat voor Loos ook wel geladen in Drachten, eerst via Koopman en later via Brant Visser als hoofdvervoerder meen ik.

Dat ja, Deed eerst Snel, toen Koopman, en nu Brant. Jullie laden daar ook wel voor ons volle bakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

Dat ja, Deed eerst Snel, toen Koopman, en nu Brant. Jullie laden daar ook wel voor ons volle bakken.

Dus als ik het goed lees, dan rijd D.G.O. de vrachtjes voor Brant Visser weg en besteed deze op haar beurt weer uit aan Loos. Eigenlijk een beetje werk uit derde hand waar op het laatst geen kruimel meer aan verdiend kan zijn op regionaal/nationaal niveau, ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat Simon Loos zich daarvoor laat lenen. In ieder geval niet op deze manier...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
17 minuten geleden zei lientje:

^^ Of er worden vrachten met elkaar uitgewisseld. Iets met samen werken om zo min mogelijk lege km te rijden.

Lientje, klopt wat je zegt. Allemaal mooie en voorbeeldige theorieën, allemaal verzonnen door een paar hotemetoten op kantoor in het kader van Lean & Green, 'wij rijden ECO, wij vervoeren CO² vrij' en nog meer van die onzin.

De ervaring leert dat die paar lege kilometers vaak goedkoper zijn dan allerlei aangenomen of uitgewisselde vrachtjes voor elkaar te moeten gaan rijden. We hebben het nu hier op regionaal/nationaal niveau, zelfs op internationaal niveau zijn er genoeg vervoerders die hun vingers daar allang niet (meer) aan branden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dus als ik het goed lees, dan rijd D.G.O. de vrachtjes voor Brant Visser weg en besteed deze op haar beurt weer uit aan Loos. Eigenlijk een beetje werk uit derde hand waar op het laatst geen kruimel meer aan verdiend kan zijn op regionaal/nationaal niveau, ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat Simon Loos zich daarvoor laat lenen. In ieder geval niet op deze manier...

Fout.

Wij rijden daar voor andere opdrachtgever.

Wij doen geen bouwmarkten. Wij doen tuincentrums en kwekers.

En we rijden al helemaal niet voor de laatste kruimel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
20 uur geleden zei Ger-1957:

Je weet uiteraard precies hoe het zit, stukje stamtafel praat ;)

Ik heb hier de adviesaanvraag voor de COR nog liggen, ik was destijds 2e secretaris van de centrale OR (COR)

Vos was te duur, de chauffeurs waren te duur etc. etc.

Sligro wilde wel het materieel over nemen maar niet het personeel, vakbonden hebben destijds een beste klus gehad om de 40-50 werknemers tegen Sligro te beschermen. 

Geld ook voor Kiepenboer

Ik was er uiteraard niet bij maar zo vertelden de ex chauffeurs van Vos het. Ach er zal vast wel iets gespeeld hebben en zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

De ervaring leert dat die paar lege kilometers vaak goedkoper zijn dan allerlei aangenomen of uitgewisselde vrachtjes voor elkaar te moeten gaan rijden. 

Misschien te veel aan de stamtafel gezeten Pierre?

Die vrachten waar de transporteur garandeert dat ze worden weggereden kan je niet laten staan.

Over het hele transportpakket zal genoeg winst worden gehaald anders zouden ze hun chauffeurs niet netjes kunnen uitbetalen toch? 

9 uur geleden zei Pierre:

We hebben het nu hier op regionaal/nationaal niveau, zelfs op internationaal niveau

Juist:ok:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
12 uur geleden zei Pierre:

Eigenlijk een beetje werk uit derde hand waar op het laatst geen kruimel meer aan verdiend kan zijn op regionaal/nationaal niveau, ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat Simon Loos zich daarvoor laat lenen. In ieder geval niet op deze manier...

Dat ligt er aan hoe je het bekijkt Pierre: als ik leeg kom bij Aldi Drachten, letterlijk binnen één kilometer een vracht potgrond kan laden voor Praxis Veenendaal en de volgende dag weer eigen werk ga doen vanuit Tiel (zo was dat de eerste keer) is een knaak winst op die rit al 400 % beter dan leeg van Drachten naar Tiel te kachelen...

En, b.o.t.: door de komende fusie gaat de nieuwe firma veel meer eigen werk doen en dat was misschien wel de opzet ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ Nou zijn die bouwmarkten wel tot laat open (als ze ook tot sluitingstijd goederen willen ontvangen..).. maar als er wat tegenzit op die rit met potgrond en je pas de volgende dag om 9 uur bij de Praxis kan lossen.. dan is 'de winst' wel weg omdat je ook later met het eigen werk in Tiel kan starten.. Dan was leeg rijden misschien wél voordeliger.. dan te laat uit Tiel vertrekken met eventuele 'boetes' wegens te laat leveren tot gevolg hebbende.. 

Is dat aspect niet waar Pierre op doelt?

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Praxis lost tot 1700 uur over het algemeen, niet echt lang dus. Maar enig risico moet je durven nemen... gaat het mis is het bij een groot bedrijf wel op te vangen (in Tiel staan meerdere lege trailers over). Heb je tien auto's en die de volgende dag hard nodig voor eigen werk kun je misschien beter leeg terug ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
55 minuten geleden zei Marotrans:

(..) (in Tiel staan meerdere lege trailers over). (..)

Zonder een beschikare trekauto ervoor, doe je daar weinig mee.

Trailer laten staan bij de Praxis lukt niet, denk ik.

Een bulk chauffeur bij de Docomar inschakelen voor het toezicht bij het lossen en de trailer wegtrekken.. is misschien wel een optie. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites