Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Reacties 348
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ach, overal is wel eens wat dus ook bij Loos. Ook hier zul je eens iets moeten doen wat je normaal niet doet of wat je niet leuk vindt, de aanvangstijden zijn soms knap vroeg maar dat is een beetje in

Een voor de chauffeur en een voor de bijrijder, kunnen ze er in om de paletten bier naar achter te douwen 

Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning , tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde

Posted Images

  • Forumlid

Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning ,

tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde hand het ritje afkomstig is.

 

Werkgevers die dit soort informatie deelden waren er misschien nog wel in een ver verleden bij kleinere bedrijven waar men na het werk nog aan de keukentafel kon aanschuiven en de zaken doorgesproken werden , een uitzondering in de huidige tijd daargelaten.

Maar in de tegenwoordige tijd blijft het voor de meeste werknemers bij gissen, gokken e/o aannames van "horen zeggen"

 

Bekruipt mij een gevoel van dat de toiletcleaner/ster van een ziekenhuis je precies uit de doeken doet hoe een open hartoperatie ingepland, uitgevoerd en tegen welke prijs dit gebeurd.

Hoe hij/zij dit weet? Nou de planners, specialist en de facturatie maken toch allemaal gebruik van de wc-potten in zijn/haar domein!!!! 😉

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid




De ervaring leert dat die paar lege kilometers vaak goedkoper zijn dan allerlei aangenomen of uitgewisselde vrachtjes voor elkaar te moeten gaan rijden. We hebben het nu hier op regionaal/nationaal niveau, zelfs op internationaal niveau zijn er genoeg vervoerders die hun vingers daar allang niet (meer) aan branden.


Klopt, wij rijden al jaren overal weg leeg terug. Hooguit een terugvracht die er dezelfde dag nog uit kan, of bij een klant van ons in de buurt, zodat je daar op tijd lege auto hebt.

250 - 300 ook al diverse keren gehad.


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Klopt, wij rijden al jaren overal weg leeg terug. Hooguit een terugvracht die er dezelfde dag nog uit kan, of bij een klant van ons in de buurt, zodat je daar op tijd lege auto hebt.

250 - 300 ook al diverse keren gehad.

 

 

Ik heb zaterdagochtend nog een knap staaltje leeg rijden gehad. Vorige week zaterdag was het nog mooier trouwensLOL

Zaterdagmorgen om vijf uur geladen in Amersfoort voor de firma die momenteel heel druk is met pakketten voor te lossen Hengelo. zo gezegd zo gedaan. erachteraan zat nog een rit Amersfoort Hengelo voor mij maar wel leeg naar Amersfoort. Kom ik in Amersfoort zegt de beste man "kom je doen?' ik zeg laden voor Hengelo. Nou zegt ie. pak maar koffie dan maak ik wel even een 0 brief voor je want ik heb niksLOL. Dus ik ben een bakkie koffie rijker weer ingestapt en weer leeg naar Oldenzaal getoerd.

 

Week ervoor kom ik leeg vanaf Nieuwegein naar Amersfoort om te laden voor Hengelo. Staat een collega die leeg van Hengelo naar Amersfoort was gekomen om weer te laden voor Hengelo  ook voor het dock.  Hij kreeg twee karen en ik een 0 brief. We zijn mooi achter elkaar aan getoerd richting Twente😅

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Mijn collega heeft jaren ergens gereden, daar reden ze ook voor die club.

Gebeurt nog wel eens zulke dingen.

Ik snap best wel dat het voor die club moeilijk te plannen is tot op de laatste auto. en vaak is het het laatste adres waar je dit treft . maar goed je voelt je dan wel nutteloos. Tenminste ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Die rit wordt “gewoon” betaald en is dus weer iets anders dan leeg (lees: onbetaald) terug rijden zoals hier bedoeld is.
Dat het nutteloos geld weg gooien is, dat klopt, dat geld kunnen ze veel beter aan salarissen betalen.
En zo zijn we gelijk weer in-topic....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

dat geld kunnen ze veel beter aan salarissen betalen.
En zo zijn we gelijk weer in-topic....

 

Is Simon Loos niet zo goed van betalen nee?

 

Of wat was het topic eigenlijk?

 

🤫

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
 
Is Simon Loos niet zo goed van betalen nee?
 
Of wat was het topic eigenlijk?
 


In het topic van Simone Loos ging men door over PostNL en dat was of-topic toch???
Over het salaris van SL kannen niet oordelen, maar daar lijkt mij weinig mis mee te zijn, toch???
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

In het topic van Simone Loos ging men door over PostNL en dat was of-topic toch???

 

Juist. Dus door terug te gaan naar salarissen ga je niet 'on topic'. Dit topic gaat over ervaringen bij en met Simon Loos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
21 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik heb zaterdagochtend nog een knap staaltje leeg rijden gehad. Vorige week zaterdag was het nog mooier trouwensLOL

Zaterdagmorgen om vijf uur geladen in Amersfoort voor de firma die momenteel heel druk is met pakketten voor te lossen Hengelo. zo gezegd zo gedaan. erachteraan zat nog een rit Amersfoort Hengelo voor mij maar wel leeg naar Amersfoort. Kom ik in Amersfoort zegt de beste man "kom je doen?' ik zeg laden voor Hengelo. Nou zegt ie. pak maar koffie dan maak ik wel even een 0 brief voor je want ik heb niksLOL. Dus ik ben een bakkie koffie rijker weer ingestapt en weer leeg naar Oldenzaal getoerd.

 

Week ervoor kom ik leeg vanaf Nieuwegein naar Amersfoort om te laden voor Hengelo. Staat een collega die leeg van Hengelo naar Amersfoort was gekomen om weer te laden voor Hengelo  ook voor het dock.  Hij kreeg twee karen en ik een 0 brief. We zijn mooi achter elkaar aan getoerd richting Twente😅

 

Nou dit valt toch wel mee zo overdreven is dit niet, reed bij me vorige baas elke week misschien wel meer kilometers leeg dan vol in de rondte. 500 km leeg op was daar echt geen uitzondering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
57 minuten geleden zei schoenenreus:

 

Nou dit valt toch wel mee zo overdreven is dit niet, reed bij me vorige baas elke week misschien wel meer kilometers leeg dan vol in de rondte. 500 km leeg op was daar echt geen uitzondering.

Nou ik vind dat niet meevallen eigenlijk. zeker niet als je rit ingepland is. Als ik nu naar Amersfoort rij zonder dat er wat gepland is word het een ander verhaal. Maar goed wat Cor al zegt die rit word wel betaald dus ze hebben er geen schade van. maar voor mij voelt het nutteloos. Zeker met het duurzaamheidslabel waar alle grotere en kleinere bedrijven van Nederland zo graag aan mee willen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Nou ik vind dat niet meevallen eigenlijk. zeker niet als je rit ingepland is. Als ik nu naar Amersfoort rij zonder dat er wat gepland is word het een ander verhaal. Maar goed wat Cor al zegt die rit word wel betaald dus ze hebben er geen schade van. maar voor mij voelt het nutteloos. Zeker met het duurzaamheidslabel waar alle grotere en kleinere bedrijven van Nederland zo graag aan mee willen doen.

Duurzaamheids label???? daar deden wij niet aan bij mijn oud-werkgever.

Wat dacht je van op vrijdagmiddag leegkomen in Brindisie,kom maar naar Milaan zeiden ze dan,dat is 1000 km,

Kun je maandag (of soms nog zaterdagavond ) een blokvracht laden,of een vracht stukgoed die door een collega al opgehaald was.

prijstechnisch brengt een blokvracht ui zuid Italie niet ze eens veel meer op dan een vracht uit het noorden,vooral niet als je pas op maandag daar kunt laden.dan los je donderdag in NL endan isde week om.

Vanuit het noorden laden op maandag is lossen op dinsdag tegen de avond,woensdag weer laden en nog een korte rit ( Milaan of Bologna) voor t weekend.

Het geld ligt op straat,je moet t alleen oprapen zei mijn baas altijd.

 

Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 uur geleden zei europeaan:

Duurzaamheids label???? daar deden wij niet aan bij mijn oud-werkgever.

Wat dacht je van op vrijdagmiddag leegkomen in Brindisie,kom maar naar Milaan zeiden ze dan,dat is 1000 km,

Kun je maandag (of soms nog zaterdagavond ) een blokvracht laden,of een vracht stukgoed die door een collega al opgehaald was.

prijstechnisch brengt een blokvracht ui zuid Italie niet ze eens veel meer op dan een vracht uit het noorden,vooral niet als je pas op maandag daar kunt laden.dan los je donderdag in NL endan isde week om.

Vanuit het noorden laden op maandag is lossen op dinsdag tegen de avond,woensdag weer laden en nog een korte rit ( Milaan of Bologna) voor t weekend.

Het geld ligt op straat,je moet t alleen oprapen zei mijn baas altijd.

 

Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt.

Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt.

 

Soms kan je een dubbeltje verdienen.....

En soms moet je een dubbeltje durven investeren, om een kwartje te verdienen.

 

Kwestie van rekenen.

 

Het voorbeeld van Europeaan, toont ook de voordelen/waarde van een goede planner

 

Groet Ron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 uur geleden zei iveco 35c17:

Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen.

 

Wanneer twee bedrijven beide geen goedbetaalde terugvrachten hebben, dan zijn die vrachten er nog steeds niet als zij samengaan. 

 

Er zullen altijd regio's zijn waar meer naartoe gaat dan dat er vandaan komt. Neem Berlijn, Engeland of, inderdaad Zuid Italië. 

Een fusie of overname verandert daar niets aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 uur geleden zei iveco 35c17:

Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen.

Zoals Robniat al schrijft; als er niks te laden is ,is er niks daar veranderd een gefuseerd bedrijf ook niks aan.

En zoals Ayla schrijft; als je in 1000 lege kilometers investeert die je in een bepaalde periode een extra rit ,met eigen werk, oplevert,heb je wat verdient.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden