Administrators Marotrans 10346 Geplaatst 29 november 2020 Administrators Share Geplaatst 29 november 2020 Daar zijn ze niet zo benauwd over: er worden een paar ritjes gedraaid en er gaat iemand die bak uitlossen de volgende dag. Er is nog nooit wat blijven staan 😉 2 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Durashift 2704 Geplaatst 29 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 29 november 2020 Andersom al eens gedaan ? In Tiel leeg en bij Pokon Naturado laden ipv leeg door naar Ede? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Marotrans 10346 Geplaatst 29 november 2020 Administrators Share Geplaatst 29 november 2020 Nee... maar in zowel Tiel als Ede staat eigen werk zát voor ons. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Gegrand 169 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning , tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde hand het ritje afkomstig is. Werkgevers die dit soort informatie deelden waren er misschien nog wel in een ver verleden bij kleinere bedrijven waar men na het werk nog aan de keukentafel kon aanschuiven en de zaken doorgesproken werden , een uitzondering in de huidige tijd daargelaten. Maar in de tegenwoordige tijd blijft het voor de meeste werknemers bij gissen, gokken e/o aannames van "horen zeggen" Bekruipt mij een gevoel van dat de toiletcleaner/ster van een ziekenhuis je precies uit de doeken doet hoe een open hartoperatie ingepland, uitgevoerd en tegen welke prijs dit gebeurd. Hoe hij/zij dit weet? Nou de planners, specialist en de facturatie maken toch allemaal gebruik van de wc-potten in zijn/haar domein!!!! 😉 2 2 2 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Marotrans 10346 Geplaatst 30 november 2020 Administrators Share Geplaatst 30 november 2020 Dus zou je hieruit kunnen concluderen dat door een fusie dit soort geneuzel over en uit is Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid lientje 3623 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 Je zal helemaal gelijk hebben Ge. Ik ben in ieder geval uitgeluld 🤣🤣 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid volvofh12 616 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 Is toch leuk man, zo lees ik nog eens hoe het er bij andere bedrijven aan toe gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Schots en Scheef 9929 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 De ervaring leert dat die paar lege kilometers vaak goedkoper zijn dan allerlei aangenomen of uitgewisselde vrachtjes voor elkaar te moeten gaan rijden. We hebben het nu hier op regionaal/nationaal niveau, zelfs op internationaal niveau zijn er genoeg vervoerders die hun vingers daar allang niet (meer) aan branden.Klopt, wij rijden al jaren overal weg leeg terug. Hooguit een terugvracht die er dezelfde dag nog uit kan, of bij een klant van ons in de buurt, zodat je daar op tijd lege auto hebt. 250 - 300 ook al diverse keren gehad. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid iveco 35c17 2490 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 22 minuten geleden zei Schots en Scheef: Klopt, wij rijden al jaren overal weg leeg terug. Hooguit een terugvracht die er dezelfde dag nog uit kan, of bij een klant van ons in de buurt, zodat je daar op tijd lege auto hebt. 250 - 300 ook al diverse keren gehad. Ik heb zaterdagochtend nog een knap staaltje leeg rijden gehad. Vorige week zaterdag was het nog mooier trouwens Zaterdagmorgen om vijf uur geladen in Amersfoort voor de firma die momenteel heel druk is met pakketten voor te lossen Hengelo. zo gezegd zo gedaan. erachteraan zat nog een rit Amersfoort Hengelo voor mij maar wel leeg naar Amersfoort. Kom ik in Amersfoort zegt de beste man "kom je doen?' ik zeg laden voor Hengelo. Nou zegt ie. pak maar koffie dan maak ik wel even een 0 brief voor je want ik heb niks. Dus ik ben een bakkie koffie rijker weer ingestapt en weer leeg naar Oldenzaal getoerd. Week ervoor kom ik leeg vanaf Nieuwegein naar Amersfoort om te laden voor Hengelo. Staat een collega die leeg van Hengelo naar Amersfoort was gekomen om weer te laden voor Hengelo ook voor het dock. Hij kreeg twee karen en ik een 0 brief. We zijn mooi achter elkaar aan getoerd richting Twente😅 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Schots en Scheef 9929 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 Mijn collega heeft jaren ergens gereden, daar reden ze ook voor die club.Gebeurt nog wel eens zulke dingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid iveco 35c17 2490 Geplaatst 30 november 2020 Forumlid Share Geplaatst 30 november 2020 12 minuten geleden zei Schots en Scheef: Mijn collega heeft jaren ergens gereden, daar reden ze ook voor die club. Gebeurt nog wel eens zulke dingen. Ik snap best wel dat het voor die club moeilijk te plannen is tot op de laatste auto. en vaak is het het laatste adres waar je dit treft . maar goed je voelt je dan wel nutteloos. Tenminste ik wel. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid sprinter 516 407 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 Die rit wordt “gewoon” betaald en is dus weer iets anders dan leeg (lees: onbetaald) terug rijden zoals hier bedoeld is.Dat het nutteloos geld weg gooien is, dat klopt, dat geld kunnen ze veel beter aan salarissen betalen.En zo zijn we gelijk weer in-topic.... 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6306 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 1 uur geleden zei sprinter 516: dat geld kunnen ze veel beter aan salarissen betalen. En zo zijn we gelijk weer in-topic.... Is Simon Loos niet zo goed van betalen nee? Of wat was het topic eigenlijk? 🤫 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid sprinter 516 407 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 Is Simon Loos niet zo goed van betalen nee? Of wat was het topic eigenlijk? In het topic van Simone Loos ging men door over PostNL en dat was of-topic toch???Over het salaris van SL kannen niet oordelen, maar daar lijkt mij weinig mis mee te zijn, toch??? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6306 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 3 uur geleden zei sprinter 516: In het topic van Simone Loos ging men door over PostNL en dat was of-topic toch??? Juist. Dus door terug te gaan naar salarissen ga je niet 'on topic'. Dit topic gaat over ervaringen bij en met Simon Loos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid sprinter 516 407 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 Juist. Dus door terug te gaan naar salarissen ga je niet 'on topic'. Dit topic gaat over ervaringen bij en met Simon Loos. Juist en dus niet over PostNL...... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6306 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 11 uur geleden zei sprinter 516: Dat het nutteloos geld weg gooien is, dat klopt, dat geld kunnen ze veel beter aan salarissen betalen. En zo zijn we gelijk weer in-topic.... Nouja, laat ook maar... 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid schoenenreus 1536 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 21 uur geleden zei iveco 35c17: Ik heb zaterdagochtend nog een knap staaltje leeg rijden gehad. Vorige week zaterdag was het nog mooier trouwens Zaterdagmorgen om vijf uur geladen in Amersfoort voor de firma die momenteel heel druk is met pakketten voor te lossen Hengelo. zo gezegd zo gedaan. erachteraan zat nog een rit Amersfoort Hengelo voor mij maar wel leeg naar Amersfoort. Kom ik in Amersfoort zegt de beste man "kom je doen?' ik zeg laden voor Hengelo. Nou zegt ie. pak maar koffie dan maak ik wel even een 0 brief voor je want ik heb niks. Dus ik ben een bakkie koffie rijker weer ingestapt en weer leeg naar Oldenzaal getoerd. Week ervoor kom ik leeg vanaf Nieuwegein naar Amersfoort om te laden voor Hengelo. Staat een collega die leeg van Hengelo naar Amersfoort was gekomen om weer te laden voor Hengelo ook voor het dock. Hij kreeg twee karen en ik een 0 brief. We zijn mooi achter elkaar aan getoerd richting Twente😅 Nou dit valt toch wel mee zo overdreven is dit niet, reed bij me vorige baas elke week misschien wel meer kilometers leeg dan vol in de rondte. 500 km leeg op was daar echt geen uitzondering. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid iveco 35c17 2490 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 57 minuten geleden zei schoenenreus: Nou dit valt toch wel mee zo overdreven is dit niet, reed bij me vorige baas elke week misschien wel meer kilometers leeg dan vol in de rondte. 500 km leeg op was daar echt geen uitzondering. Nou ik vind dat niet meevallen eigenlijk. zeker niet als je rit ingepland is. Als ik nu naar Amersfoort rij zonder dat er wat gepland is word het een ander verhaal. Maar goed wat Cor al zegt die rit word wel betaald dus ze hebben er geen schade van. maar voor mij voelt het nutteloos. Zeker met het duurzaamheidslabel waar alle grotere en kleinere bedrijven van Nederland zo graag aan mee willen doen. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13197 Geplaatst 1 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 1 december 2020 1 uur geleden zei iveco 35c17: Nou ik vind dat niet meevallen eigenlijk. zeker niet als je rit ingepland is. Als ik nu naar Amersfoort rij zonder dat er wat gepland is word het een ander verhaal. Maar goed wat Cor al zegt die rit word wel betaald dus ze hebben er geen schade van. maar voor mij voelt het nutteloos. Zeker met het duurzaamheidslabel waar alle grotere en kleinere bedrijven van Nederland zo graag aan mee willen doen. Duurzaamheids label???? daar deden wij niet aan bij mijn oud-werkgever. Wat dacht je van op vrijdagmiddag leegkomen in Brindisie,kom maar naar Milaan zeiden ze dan,dat is 1000 km, Kun je maandag (of soms nog zaterdagavond ) een blokvracht laden,of een vracht stukgoed die door een collega al opgehaald was. prijstechnisch brengt een blokvracht ui zuid Italie niet ze eens veel meer op dan een vracht uit het noorden,vooral niet als je pas op maandag daar kunt laden.dan los je donderdag in NL endan isde week om. Vanuit het noorden laden op maandag is lossen op dinsdag tegen de avond,woensdag weer laden en nog een korte rit ( Milaan of Bologna) voor t weekend. Het geld ligt op straat,je moet t alleen oprapen zei mijn baas altijd. Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid iveco 35c17 2490 Geplaatst 2 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2020 9 uur geleden zei europeaan: Duurzaamheids label???? daar deden wij niet aan bij mijn oud-werkgever. Wat dacht je van op vrijdagmiddag leegkomen in Brindisie,kom maar naar Milaan zeiden ze dan,dat is 1000 km, Kun je maandag (of soms nog zaterdagavond ) een blokvracht laden,of een vracht stukgoed die door een collega al opgehaald was. prijstechnisch brengt een blokvracht ui zuid Italie niet ze eens veel meer op dan een vracht uit het noorden,vooral niet als je pas op maandag daar kunt laden.dan los je donderdag in NL endan isde week om. Vanuit het noorden laden op maandag is lossen op dinsdag tegen de avond,woensdag weer laden en nog een korte rit ( Milaan of Bologna) voor t weekend. Het geld ligt op straat,je moet t alleen oprapen zei mijn baas altijd. Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt. Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid ayla 1808 Geplaatst 2 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2020 14 uur geleden zei europeaan: Op deze manier heb je met wat lege kilometers méér'omzet dan als je blijft staan in de hoek waar je leegkomt. Soms kan je een dubbeltje verdienen..... En soms moet je een dubbeltje durven investeren, om een kwartje te verdienen. Kwestie van rekenen. Het voorbeeld van Europeaan, toont ook de voordelen/waarde van een goede planner Groet Ron 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid RobNiat 6306 Geplaatst 2 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2020 5 uur geleden zei iveco 35c17: Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen. Wanneer twee bedrijven beide geen goedbetaalde terugvrachten hebben, dan zijn die vrachten er nog steeds niet als zij samengaan. Er zullen altijd regio's zijn waar meer naartoe gaat dan dat er vandaan komt. Neem Berlijn, Engeland of, inderdaad Zuid Italië. Een fusie of overname verandert daar niets aan. 5 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13197 Geplaatst 2 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2020 9 uur geleden zei iveco 35c17: Daarom gaan ze tegenwoordig toch ook allemaal fuseren Europeaan. Om die lege kilometers op te vullen. Zoals Robniat al schrijft; als er niks te laden is ,is er niks daar veranderd een gefuseerd bedrijf ook niks aan. En zoals Ayla schrijft; als je in 1000 lege kilometers investeert die je in een bepaalde periode een extra rit ,met eigen werk, oplevert,heb je wat verdient. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.