Spring naar bijdragen

Truckstop Mentink

Gerard 2910
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Omdat het mijn beurt was te gaan koken ben ik met mijn vrouw uit eten geweest bij de opvolger van de Keet Eibergen, namelijk cafe - restaurant Mentink.

We hebben daar lekker gegeten en omdat ik nogal nieuwsgierig ben de zaak even verkend.

Ruime goed verlichte parkeerplaats, denk dat wanneer jullie de koets netjes neerzetten er wel 20 combinatie's kunnen staan.

Ruime kaart met normale prijzen, lekker glaasje bier, goede koffie en echt lekker gegeten.

De eigenaar moet nog wennen aan spraakzame chauffeurs, het is niet zo'n allesweter als Erik van de Keet, maar is gastvrij.

Ik vind het een goed alternatief, het ligt tussen Groenlo en Ruurlo en in mijn beleving het omrijden waard.

Hierbij het juiste adres:

Truckstop Mentink

Groenloseweg 57

7263 RA Marienvelde

Wens jullie als trucker in ruste er veel plezier en eet smakelijk,biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Haha, de A18, dat wordt een karrespoor, de regering in Nederland snapt men niet dat er in de Achterhoek ook nog mensen wonen.

Wattttt???? Wonen daar mensen????? Morgen gelijk maar eens kijken dan, moet daar toch heen :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, de A18, dat wordt een karrespoor, de regering in Nederland snapt men niet dat er in de Achterhoek ook nog mensen wonen.

Ik dacht dat de Achterhoek in Duitsland lag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als men het in moderne context over het gebied 'De Graafschap' heeft, dan spreekt men feitelijk nog steeds over het oudegraafschap Zutphen. Dat mag zijn bestuurlijke zelfstandigheid lang geleden kwijt zijn geraakt, als plaatsbepaling is de naam blijven bestaan, zij het dat er wat begripsverwarring met de naam 'Achterhoek' lijkt op te treden. De historische Achterhoek is echter veeleer het gebied beoosten Hamaland dat voor de 13e eeuw deel uitmaakte van het bisdom Münster. Daarin lagen de kerspelen Winterswijk, Aalten, Bredevoort, Zelhem, Varsseveld, Silvolde, Hengelo, Groenlo, Lichtenvoorde, Vragender, Borculo (heerlijkheid Borculo), Geesteren, Neede, Eibergen en havezathe Harreveld. De graven van Gelre zijn pas vanaf de 13e eeuw tot en met 17e eeuw geleidelijk in dat gebied gepenetreerd. Nadat het Graafschap Zutphen steeds meer gebied verwierf ten koste van het bisdom Münster en het zelfstandige graafschap uiteindelijk opging in hetHertogdom Gelre, is de naam Graafschap als plaatsbepaling blijven bestaan, hetzelfde gebied dat men nu de Achterhoek noemt.

brom wikipedia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Gaat tegen de grond, wordt eindelijk opgeruimd deze ballentent met allesweter Erik.

Over dit terrein komt de nieuwe A 18

Aha.

Van die Erik kan ik me niets herinneren eigenlijk. Wel een wat oudere dame. En een wat duffe hond.

Maar ik ben blij met een nieuwe A18. Offer ik graag een chauffeurstent voor op.....:D (zal de uitbater anders overdenken).

Gaat dat nou echt door, want daar is ook al heel wat over gebakkeleid.

Ten opzichte van de nwe A18 ligt die Mentink helemaal niet zo beroerd. Kan wel wat worden. Weet niet of de parking groot genoeg is. Is bij veel chauffeurscafés en truckstops een probleem. Wil je er een nachtjes overstaan/eten/douchen is er geen plek.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 months later...
  • 11 months later...