[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkeerde wegen afgesloten voor vrachtverkeer tomtom truck


the bandit

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo, ik heb in mijn vrachtauto navigatie van tomtom met appl 9.701 en kaart EUROPE TRUCK 915_5113. Daarop aangesloten zit een TMC ontvanger. Nu plant hij regelmatig vreemde routes omdat hij denkt dat sommige wegen afgesloten zijn voor vrachtverkeer. Deze wegen zijn ook paars op de kaart. Dit is onder andere het geval op de N50 bij kampen en op de randweg bij Eindhoven. Hebben hier nog meer mensen ervaring mee of weet er misschien iemand een oplossing ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Hier een 750 met Live service, met de zelfde kaart erop. Ik heb er geen last van (tot nu toe). Deze wegen kan je weer vrij geven door op in het menu naar " Kaartcorrecties" te gaan, dan "Corrigeer kaartfout". Hier kun je met knopje "(De)blokkeer straat voor vrachtwagen" dan optie "Op kaart", de locatie zoeken die je wil blokkeren/vrijgeven. De rest wijst zijn eigen. Als laatste vraagt hij, of je de correctie wilt delen ja of nee., als het een locatie is die dus echt verkeerd is, dan doe ik "ja", bij een locatie die alleen voor jou van belang is, dan doe ik "nee", en blijft de correctie alleen voor jou behouden.

Succes

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo combidriver,

Wat jij beschrijft heb ik al eens uitgevoerd maar de weg blijft dan gewoon afgesloten, er gebeurt niets. De wijziging wordt niet opgeslagen. Heb hem pas via mapshare geüpdate en dan gaat het even goed. Reed net over rondweg Eindhoven en dan geeft hij aan dat het stuk a67 tussen knooppunt de hogt en leenderheide afgesloten is voor vrachtverkeer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo combidriver,

Wat jij beschrijft heb ik al eens uitgevoerd maar de weg blijft dan gewoon afgesloten, er gebeurt niets. De wijziging wordt niet opgeslagen. Heb hem pas via mapshare geüpdate en dan gaat het even goed. Reed net over rondweg Eindhoven en dan geeft hij aan dat het stuk a67 tussen knooppunt de hogt en leenderheide afgesloten is voor vrachtverkeer...

Je kaart niet updaten met Mapshare. Daar heb je helemaal niks aan plus je eigen correcties worden misschien weer terug gecorrigeerd naar oorspronkelijke staat. Als je geen correcties kunt toepassen op je eigen device dan is er waarschijnlijk iets mis. Maar vraag me niet wat. Misschien heel de meuk een keer opnieuw installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed.... dat betekent dat de zichzelf rijdende vrachtwagen nog niet helemaaal prakties is.

Oh, gebruik gewoon die zooi tussen je oren inplaats van een stukje electronica je door het leven te laten lijden....

Corydon terug in je mand..... Je hebt gelijk dat je altijd je verstand moet gebruiken, maar als wegen geblokkeerd zijn voor niets kan dat resulteren in meer kilometers. Ik begrijp dus goed de wens van ts om die fouten er zelf uit te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens mij is dit een fout in de navcore en of kaart (software)

als dat zo is kun je beter opnieuw downloaden , bij voorkeur de originele van TT zelf

ik heb dezelfde navcore en kaart , maar bij mij zijn genoemde wegen niet geblokkeerd

als je snelwegen wilt (de)blokkeren moet je extra opletten

-die zijn standaard geblokkerd per rijrichtig , zorg dat je de juiste rijbaan selecteerd

- 2 keer dus , ook de anere kant op

-scroll ook even verder , meestal moet je t een centimeter verder weer doen

trouwens

de nieuwe kaarten komen er binnenkort aan

mischien beter nog even wachten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Mss is het een hele slimme hacker met een broer als chauffeur die z'n baan is kwijt geraakt aan een oostblokker.

Omdat die mannen blind achter hun TT aantuffen is dit eigenlijk een soort wraakactie.

Haha.

Zou ik wel briljant vinden.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt dan waarschijnlijk een mapshare correctie binnen gehaald op je Tomtom? Mapshare is een heel mooi iets, maar kan ook misbruikt worden, door bijvoorbeeld een straat onterecht te blokkeren. Zeker als je die valse correctie met meerdere mensen plaatst is er kans dat die blindelings door teleatlas de kaartproducent aangeboden word via mapshare.Altijd in het mapshare menu instellen dat je alleen door Tomtom gekeurde correcties wilt krijgen.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden