Spring naar bijdragen

Email problemen (hotmail, live, msn enz.)


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

De outlook servers die de hotmail, live en msn accounts beheren hebben besloten om ALLE mail die vanaf het forum naar dit soort adressen wordt verstuurd niet langer door te sturen naar de eigenaar.. Oftewel, die hebben het cf geblokkeerd..

Activatie meldingen, nieuwe melding dat je een PB hebt enz.enz komt niet meer bij je aan.

Dit is niet omdat we op een blacklist staan o.i.d maar omdat er heel veel leden zijn die eens een hotmail account hebben aangemaakt om de inloggegevens te ontvangen en daarna verwijdert hebben. Hiermee is dus het probleem gecreeerd dat het CF bijvoorbeeld een nieuwsbrief wil versturen er dus ook in 1 keer een heleboel email naar niet bestaande accounts wil sturen.. Wat dus niet gaat werken.

Outlook heeft hierdoor besloten om dan het cf ip adres te blokkeren..

Nu kunnen wij natuurlijk een nieuw ip-adres aanmeten en is het probleem even verholpen.. Maar dat is maar tijdelijk.

Wij kunnen ook alle niet werkende emailadressen verwijderen.. echter dat is VEUL te VEUL werk om uit te zoeken welke wel en welke niet meer werkt.

Ook kunnen wij ervoor kiezen om van ALLE outlook accounts het gedeelte achter het @ teken te vervangen door bijvoorbeeld chauffeursforum.nl en dan iedere gebruiker opnieuw zijn emailadres in te laten vullen in zijn profiel.. Echter dat is ook een oplossing van 3 keer niks..

Wij gaan komende dagen er mee bezig (geheel gratis. :D ) om te zoeken naar een oplossing voor dit geklier...

Maar mocht je dus een outlook account hebben (hotmail, live, msn en ik weet niet zo wat ze nog meer hebben) dan krijg je dus voorlopig geen mail meer van het cf op dat account..

voor NIEUWE LEDEN die zich aan willen melden.. de activatie code die nodig is om je registratie te kunnen voltooien zal ook niet aankomen.. Probeer een ander email adres... gmail schijnt ook goed te zijn.. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn genoeg forums die bij het aanmaken van een account geen hotmail accepteren.

Forum van de politie werkt daar ook mee bijvoorbeeld.

Dus misschien handig om dat gelijk kort te sluiten met het aanmaken van een nieuw account ?

Neem aan dat je dat gewoon kan instellen.

Gmail word wel geaccepteerd daar veel gebruikers van Gmail diverse dingen ermee kunnen koppelen.

Nu weet ik niet of het mogelijk is Freddy om hier je mail adres te wijzigen op dit forum, plaats een oproep op forum en laat de gebruiker even het zelf veranderen tot bijvoorbeeld januari 2014, en dan helaas, hebbie pech, hahaha

Ik bedoel, de gebruiker kan zich ook even iets moeite doen he...

Zelf even nagekeken en elke gebruiker kan zijn mailadres veranderen, :D

bewerkt door Valkje
mailadres veranderen kan dus, haha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gmail splits tegenwoordig automatisch je mail in 3 categorien: Primary, Social, Promotions. Dat is best wel ideaal. Primary is belangrijk, de rest kan wachten. CF spul komt dan in Promotions, maar door 1x te slepen zou je Gmail kunnen leren om CF voortaan in Primary te plaatsen of er zelfs een afzonderlijke submap voor te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, vandaar dat ik zoiets heb

Bespaar je een hoop moeite Freddy.

Nieuwe forumleden die zich aanmelden duidelijk zichtbaar maken dat hotmail, msn en live mail adressen niet worden geaccepteerd worden om een account aan te maken.

Via het forum een bericht plaatsen dat bestaande leden hun mail adres dienen te veranderen indien ze gebruik maken van een hotmail adres maar een ander mailadres, gmail of provider account.

Met daaronder het riedeltje van de nieuwsbrief maar ook erg belangrijk indien men een mailbericht wenst te ontvangen van een andere forumgebruiker, en het opvragen van je inloggegevens..

Denk dat dit veel tijd bespaard dan te gaan proberen uit te zoeken hoe alles toch werkend te gaan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar, dat we geen meldingen in de e-post krijgen...wil toch niet zeggen dat de onderlinge PB'tjes niet meer aankomen?

Ik gebruik ook een hotmail adres, deed ik al en blijf ik doen bij alle internet zaken waarbij het niet gaat om officiele instanties...

Nee, :grote smurf:, het CF is bij mijn GEEN officiele club.....

(overigens gaat mijn FB account ook via hotmail)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar, dat we geen meldingen in de e-post krijgen...wil toch niet zeggen dat de onderlinge PB'tjes niet meer aankomen?

Ik gebruik ook een hotmail adres, deed ik al en blijf ik doen bij alle internet zaken waarbij het niet gaat om officiele instanties...

Nee, :grote smurf:, het CF is bij mijn GEEN officiele club.....

(overigens gaat mijn FB account ook via hotmail)

Je PB's komen gewoon aan.. alleen je krijgt dan geen melding meer in je emailbox dat je een PB hebt.. En als je andere gegevens wilt veranderen waarvoor email verrificatie vereist is werkt dan ook niet.. Maar de werking van het forum verandert er niet door.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden