Spring naar bijdragen

Preventief strooien


G@nj@

Recommended Posts

  • Forumlid

Amper 4 uur later dan jou filmpje is het nu +1 graden. Hoe koud zou het asfalt nu zijn denk je.. We kunnen redelijk goed het weer voorspellen maar tot op een graad nauwkeurig gaat niet lukken. 2 graden verschil kan dan (helemaal in combinatie met nat wegdek) een heel verschil uitmaken. En, temperatuur zakt niet rustig naar beneden op voor aangegeven plekken. Die kan in heel vlaanderen binnen een uur een paar graden zakken. Je moet heel wat auto´s hebben om heel vlaanderen te bestrooien als het ineens wat kouder word.

Beetje verder kijken als je neus lang is zou ik zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hadden het hier vanmiddag nog over met een kantonier van Rijkswaterstaat.

Die waren ook al aan het strooien geweest. Al zag de, wat oudere en zeer ervaren, man zelf het nut er ook niet van in. Maar ja, de weerstations en de sensoren in de weg vertelden dat het wel eens nodig kon zijn.

Dus wordt er gestrooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
..........Al zag de, wat oudere en zeer ervaren, man zelf het nut er ook niet van in. Maar ja, de weerstations en de sensoren in de weg vertelden dat het wel eens nodig kon zijn. Dus wordt er gestrooid.

Wij woonden vroeger naast een kantonier, die gooide `s avonds een natte jutezak over de heg. Als die wit uitsloeg werd er gestrooid. Was vroeg genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We hadden het hier vanmiddag nog over met een kantonier van Rijkswaterstaat.

Die waren ook al aan het strooien geweest. Al zag de, wat oudere en zeer ervaren, man zelf het nut er ook niet van in. Maar ja, de weerstations en de sensoren in de weg vertelden dat het wel eens nodig kon zijn.

Dus wordt er gestrooid.

Bruggen en viaducten kon je voor gister niks van zeggen. Die moesten gedaan worden. Voor de rest? Onzin, net wel net niet onder nul. Wegdek temperatuur nog vrij hoog. De voorspelde regen heeft al het zout weer weggespoeld gistermiddag. Als het onder nul was gedoken hadden we weer gemoeten vannacht. Overigens wezen de wezen de sensoren gistermiddag al weer geel aan op de computer. Ik zet er vraagtekens bij.

Zie gisternacht als een generale repetitie.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was gister ook het geval in de UK ,was ook dik boven plus en gewoon 2 breed strooien,beter als in NL daar wachten ze tot alles is vast gereden en gaan dan strooien.. Ja dan is het te laat..!!

Bedankt Arie voor de tip.

Hoef ik de auto niet te wassen, staat er nu zo bij....

post-4004-1394790390,3062_thumb.jpg

Foto is gemaakt in Orebro, maar was maandag en woensdag in de Flevopolder.

Vertrek zondag naar Silverstone....wassen dus niet nodig :angel:

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vindt het er maar belachelijk uitzien haha

Net zo belachelijk als transport,:D:D

Jij doet je best om je auto netjes vol te krijgen,dan moet je een stukkie rijden,en dan.............halen ze alles er weer uit.:hamer::hamer: ,vechten tegen de bierkaai.:ja::ja:

Had je beter leeg op kunnen gaan en niet terugladen.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de lange historie die ons bedrijf/afdeling heeft meegemaakt, heb ik bij een onderdeel van Boumatic gewerkt, Gascoigne Melotte.

Verder heb ik ook veel te maken gehad met andere melkwinningsmachine fabrikanten (Manus, Meko, WestfaliaSurge, Waikato, Milfoss).

Ooit ben ik begonnen als stagair bij Prolion....een beruchte naam in de melkrobot-wereld... ;)

Wat gaat je huisgenoot doen bij Boumatic? Waarschijnlijk komt ie daar in UK ook wel een nederlander tegen.....oud collega van me. Hij noemde iedereen 'ouwe rukneus'.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oeps sorry, ik heb zonder te kijken aangenomen dat het UK was.

Maar stage in het buitenland is altijd leuk.

Wat gaat ie daar precies uitvoeren?

Ik ben ook weleens s'winters in Canada geweest, was koud man. Rondjes op de sneeuwscooter zijn dan wel weer leuk LOL

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden