[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wie heeft er wel eens met iets te veel drank op gereden??


Johnuitr

Vraag

  • Forumlid

Zou maar beginnen maar ben wel eens gaan rijden toen er nog wat in mijn bloed zat ook wel eens een uurtje gewacht voor ik s'morgens begon:hamer:.. Kom maar met de reacties

Transportnieuws | Rijden met 'een slok op' is een misdrijf

DAMWOUDE - Dagelijks rijden er (vrachtwagen)chauffeurs rond in Nederland die met teveel alcohol achter de kiezen de weg op gaan. Een levensgevaarlijke ontwikkeling. Zeker in deze tijd waar het drukke verkeer het niet meer toela...

lees verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Zou maar beginnen maar ben wel eens gaan rijden toen er nog wat in mijn bloed zat ook wel eens een uurtje gewacht voor ik s'morgens begon:hamer:.. Kom maar met de reacties
ik wel :p !! laatste jaaaren niet meer, maar vroeger toen we met de rij en rust tijden niet echt rekening moesten houden, gebeurde het wel is dat we 's avonds na 't eten nog een paar uurtjes gingen sturen.. uiteraard met een paar glazen wijn op .

Ik herken me hier ook wel in ja,

En als iedereen die wel eens wat drinkt achter t stuur van de week niet rijdt,zullen er geen file,s staan en word Nederland niet bevoorraad.:D

Als ik tegenwoordig met de lunch ergens moet wachten duik ik wel eens t restaurant in en nuttig daar dan ook wel een glaasje :wijn:

Ik mag per slot van rekening één glaasje hebben( of twee kleintjes. :D) en laat me door niemand een schuldgevoel aanpraten.

Maar als je niet met drank om kunt gaan en daardoor je emoties niet de baas bent kun je i.d.d. beter helemaal niks drinken.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In mijn jongere jaren zat ik op de maandag niet altijd fris en fruitig achter het stuur.

Er zat vast regelmatig nog de nodige alcohol in mijn bloed van de zondag er voor.

Alles deden we toen nog op de fiets :angel:

Maar wijsheid komt met de jaren.

Op zondag houd ik er rekening mee dat ik maandag fris achter het stuur zit.

Zo-ie-zo als ik de BOB ben dan drink ik geen druppel.

1 glaasje wijn of bier dat smaakt alleen maar naar meer.

Dan maar niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Drank en verkeer kán NIET samen!!!

Mensen die mij kennen weten donders goed dat ik erg graag een biertje drink alleen dan moest daar tijd voor zijn en jezelf de tijd daarvoor gunnen en nemen en dat deed ik dan ook!

Paar jaren heb ik hiermee rondgereden.....>

post-10128-1394790426,7076_thumb.jpg

Dat was meestal s'nachts om 02:00 beginnen, laden en naar winkels om de verse gebakken bakkerijproducten af te leveren en leeg fust weer mee retour te nemen.

De woensdagen werd het iets drukker, donderdagen nóg drukker, vrijdagen waren het drukste en op de zaterdagen ging er ook altijd ontzettend veel de deur uit.

Te laat komen was (en is) bij die firma een zwaargestrafte doodszonde, dat kon echt niet en dat is ook zeer begrijpelijk. Je doet het of je doet het niet!!

Daar ik ca 20km moest rijden om daar te komen en wel altijd door centrum van 1 of 2 grote plaatsen en dan met die werktijden zal je begrijpen dat ik honderden alcoholcontroles ben ondergaan waar ik nooit een probleem beging en zo weer door kon.

Het is wel eens voorgekomen dat er iemand een aantal uren rijverbod kreeg wegens alcoholoverschrijding, dat betekende standaard einde dienstbetrekking no matter waht!!

Wat mij betreft houden ze alcoholcontroles op vrachtwagen en dan s'morgens van 05:00 tot 09:00 ofzoiets!!

Wel eens in een tent geweest effe na 08:00 voor koffie en tostie en dan kwam ik wel eens gasten tegen die haastig beetje opfrissen en dan op de bok gingen...... daar was niet eens een alcoholtest voor nodig.....(ZUCHT)

daarom ben ik ook glad voor een verplicht alcoholslot in alle auto's voor iedereen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Honderden alcohol controles? Wanneer was dat?

Awel, ergens staat hier een verhaal over drank en een chauffeur uit Brabant enzo:angel:...... Denk dat de tijden veranderd zijn.

Ooit stopte ze mij in Rijen en vroegen, bij voornaam, waarom ik zo zwalkte over de weg. Het regende en zei, m'n ruitenwissers zijn kapot.

Oh, zei de agent, laat ze maar gauw maken en dan kun je weer rijden.....:D. Hij wist heus wel wat er aan de hand was, maar ze waren nogal makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wie heeft er wel eens met iets te veel drank op gereden??

Ik, zeker jaren terug dat ik nog wel eens een weekend in Italie stilstond....

Sinds ik het (Noorder)licht gezien heb drink ik nagenoeg geen druppel meer....

Enkel in de zomer als ik met de boot "ergens" aan een kaai lig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

alcohol en verkeer is een no go...

of je er nou 1 of 2 op hebt.

Als je weet dat je moet rijden drink je gewoon geen druppel.

stel je drinkt er wel een glas. en je krijgt een ongeval, je zal je uiteindelijk altijd gaan afvragen of de alcohol iets ermee te maken had.

dat jij besluit als drinker dat 1 of 2 wel kan, prima, maar neemt niet weg dat je dan niet alleen je eigen veiligheid als ook van de overige weggebruikers in gevaar brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik drink geen druppel als ik met de auto weg moet. En ook niet als ik de volgende ochtend weg moet. Eigenlijk ook niet als ik moet werken, gewoon omdat ik ook makkelijk zonder kan. Wanneer ik op een feestje ben lust ik ook graag een biertje, maar ik kan ook heel makkelijk zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb in mijn leven 1 keer met drank op gereden. Dat was vanaf mijn huis naar het ziekenhuis met iemand die een slagaderlijke bloeding in het gezicht had door een bierglas ( lang verhaal niet interessant ). Volgens 112 kon een Ambu wel even duren vanwege een wedstrijd ADO=Ajax. Met niemand in de buurt die kon rijden was ik de enige. Aangekomen bij het ziekenhuis heb ik een agent die daar aanwezig was gevraagd mijn auto te parkeren omdat "ik heb iets te veel op om eigenlijk te mogen rijden". Gelukkig nooit een boete oid voor gekregen te meer omdat de arts ook verklaarde dat het slachtoffer het wachten op een ambu waarschijnlijk niet had overleefd.

Een duur geintje was het achteraf wel, de verzekeringen dekten bloedschade's in mijn auto niet:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb in mijn leven 1 keer met drank op gereden. Dat was vanaf mijn huis naar het ziekenhuis met iemand die een slagaderlijke bloeding in het gezicht had door een bierglas ( lang verhaal niet interessant ). Volgens 112 kon een Ambu wel even duren vanwege een wedstrijd ADO=Ajax. Met niemand in de buurt die kon rijden was ik de enige. Aangekomen bij het ziekenhuis heb ik een agent die daar aanwezig was gevraagd mijn auto te parkeren omdat "ik heb iets te veel op om eigenlijk te mogen rijden". Gelukkig nooit een boete oid voor gekregen te meer omdat de arts ook verklaarde dat het slachtoffer het wachten op een ambu waarschijnlijk niet had overleefd.

Een duur geintje was het achteraf wel, de verzekeringen dekten bloedschade's in mijn auto niet:nee:

Wat een rotsituatie!!

Zeer begrijpelijk om toch maar bij hoge uitzondering te zondigen want ja, een goede bekende in je huis zomaar dood te laten bloeden is natuurlijk ook geen optie!!

En ondanks dat de kosten en een prent als dank voor je eerlijkheid achter je kloten aan erbij krijgen!!

Zelf heb ik dit nooit meegemaakt en daarom weet ik niet zeker of ik hetzelfde gedaan zou hebben maar ik heb het gevoel van wel....:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een vriend van me vertelde dat je in Frankrijk na het middag eten de meeste kans hebt om aangereden te worden door iemand met drank op dan op elk ander tijdstip. Dat ze daar tussen de middag allemaal één of twee glazen bier of borrels drinken.Die zelfde vriend vertelde dat ze in Duitsland in een machine fabriek tussen de middag ook bier dronken, maar dat vind ik een sterk verhaal want van de Duitsers ken ik 't niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
.Die zelfde vriend vertelde dat ze in Duitsland in een machine fabriek tussen de middag ook bier dronken, maar dat vind ik een sterk verhaal want van de Duitsers ken ik 't niet....

dat zou toch kunnen ik heb op de bouw in duitsland gewerkt maar s,morgens bij de koffie vloeide er al drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
tussen de middag ook bier dronken, maar dat vind ik een sterk verhaal want van de Duitsers ken ik 't niet....

Dat is wel waar....

Kwam in het begin van m'n werkzame leven 2 keer per week bij Mannesmann daar ergens in de Ruhr. Daar is een winkel op het (giganties groot) fabrieksterrein waar ze bier verkopen. En die rare duitsers drinken dat terwijl ze een rauw ei leeg slurpen......:ja:.

Soms zag je daar echt dronken gasten tussen al dat vloeibaar staal....:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Drank en verkeer kán NIET samen!!!

Mensen die mij kennen weten donders goed dat ik erg graag een biertje drink alleen dan moest daar tijd voor zijn en jezelf de tijd daarvoor gunnen en nemen en dat deed ik dan ook!

Paar jaren heb ik hiermee rondgereden.....>

[ATTACH=CONFIG]65490[/ATTACH]

Dat was meestal s'nachts om 02:00 beginnen, laden en naar winkels om de verse gebakken bakkerijproducten af te leveren en leeg fust weer mee retour te nemen.

De woensdagen werd het iets drukker, donderdagen nóg drukker, vrijdagen waren het drukste en op de zaterdagen ging er ook altijd ontzettend veel de deur uit.

Te laat komen was (en is) bij die firma een zwaargestrafte doodszonde, dat kon echt niet en dat is ook zeer begrijpelijk. Je doet het of je doet het niet!!

Daar ik ca 20km moest rijden om daar te komen en wel altijd door centrum van 1 of 2 grote plaatsen en dan met die werktijden zal je begrijpen dat ik honderden alcoholcontroles ben ondergaan waar ik nooit een probleem beging en zo weer door kon.

Het is wel eens voorgekomen dat er iemand een aantal uren rijverbod kreeg wegens alcoholoverschrijding, dat betekende standaard einde dienstbetrekking no matter waht!!

Wat mij betreft houden ze alcoholcontroles op vrachtwagen en dan s'morgens van 05:00 tot 09:00 ofzoiets!!

Wel eens in een tent geweest effe na 08:00 voor koffie en tostie en dan kwam ik wel eens gasten tegen die haastig beetje opfrissen en dan op de bok gingen...... daar was niet eens een alcoholtest voor nodig.....(ZUCHT)

daarom ben ik ook glad voor een verplicht alcoholslot in alle auto's voor iedereen!!!

zoooo veelllllll???? Ik ben 52 (en een half;)), en om precies te zijn 4x staande gehouden om te blazen............ (bleek ik nog een "P" te blazen ook:eek:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb altijd met alcohol en restalcohol gereden, na een boere nacht te hebben gehad.

Het gaat zo lang goed tot ze je hebben.

Ik zij ook altijd mij krijgen ze niet ,maar helaas het gebeurde.....!!!!!!!!!

Ik heb mijn lesgeld moeten betalen ,en me gemeld bij de AA,dat was een verplichting.

Ik mag nu met trots zeggen dat ik al meer als 6jaar geen druppel meer heb aangeraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet je wat me opvalt?

Nog niet zo lang terug dronk iedereen, iedereen rookte rijtijden wet werd soepeltjes gehanteerd en de economie draaide als een tierelier.

Nu, 10 miljard regeltjes, 75% van de bevolking is gehersen spoeld en vinden al die regels normaal.....

In Spanje zat de motor politie om 9 uur s'ochtens al te zuipen aan de bar tussen de chauffeurs.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden