[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Arme vrachtwagen


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

[h=1]Twentekanalen verdiept: 900 vrachtwagens van de weg[/h]Door de verdieping van de Twentekanalen worden vanaf 2015 zo'n 350 tot geleidelijk 900 vrachtwagens per dag van de weg gehaald. Die verwachting sprak minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) donderdag 28 november uit bij het bezegelen van afspraken, die ze heeft gemaakt met de provincie Overijssel, Regio Twente en het bedrijfsleven verenigd in Port of Twente. Tijdens een werkbezoek voer ze van de nieuwe laad- en loskade XL Businesspark Twente in Almelo naar Combi Terminal Twente (CTT) in Hengelo.

Bron

De binnen vaart krant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoera met veel subsidie een kade aangelegd en nog toffer, weer 900 man in de WW :stom:Daardoor lopen de kosten voor de overheid op zodat we de komende jaren nog wat centjes accijns op de diesel gaan zetten.

Die binnenvaartlobby doet het net iets beter dan de TLN mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weg chauffeurstekort.

Die zou er toch niet komen.

Daarintegen wordt het aandeel ww- abonnementen daarintegen natuurlijk wel aanzienlijk vergroot, en wordt het aandeel wat afgedragen wordt aan dieselaccijnzen natuurlijk wel veel kleiner.

Maar wat vinden ze zichzelf goed bezig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoera met veel subsidie een kade aangelegd en nog toffer, weer 900 man in de WW :stom:Daardoor lopen de kosten voor de overheid op zodat we de komende jaren nog wat centjes accijns op de diesel gaan zetten.

Die binnenvaartlobby doet het net iets beter dan de TLN mannen.

Jaah terug naar paard en wagen; veel meer werkgelegenheid?????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gaat mij erom dat er een juichstemming ontstaat als er weer een aantal vrachtwagens van de weg verdwijnen. Maar hoe raken deze van de weg?

Enige jaren geleden is er ruim 60 miljoen subsidie verstrekt voor het aanleggen van legio inland terminals. Nu heeft onze minister daarbovenop nog even € 150.000.000,-- toegezegd voor de ontwikkeling van Port of Twente als logistieke hotspot voor vrachtvervoer over water.

Als er bewijsbaar is dat vervoer over water de concurrentie met wegvervoer op een eerlijke manier aankan oké. Maar maak er geen ongelijke strijd van. Persoonlijk denk ik dat als ze zwemmen in het geld in Den Haag er ook nog wel wat projecten in het NEDERLANDSE wegvervoer te bedenken zijn waar wat subsidie naar toe kan. Die binnenvaart strijkt heel wat meer euro's op dan die paar lousy euro's die het LZV project van Gyydo ooit heeft gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden